رتبه سایت در گوگل

رتبه سایت در گوگل

رتبه سایت

  1. اگر میخواهید در صفحه نتایج گوگل راحت تر رتبه سایت را بدست آورید و زمانی برای شمردن رتبه سایت نگذارید، افزونه seoquake را نصب کنید.
  2. اگر میخواهید در هرسایتی که هستید، رتبه آن سایت را در کلمه مورد نظر خودتان بدست آورید آموزش زیر را بخوانید:

بهترین روش برای بدست آوردن رتبه سایت در گوگل این است که برنامه یا همون اکستنشن fat rank رو توی مرورگرتون نصب کنید، بعد سایت خودتون رو باز کنید و هر کلمه ای که میخواید ببینید سایت شما در نتایج اون سرچ چه رتبه ای رو داره داخلش وارد کنید. آموزش فت رنک رو هم میتونید اینجا کاملش رو ببینید. آموزش فت رنک دقیقا عینه تصویری که در 2 خط پایین تر گذاشتیم عمل میکنه.

برای مثال ما برای اینکه بفهمیم با عبارت “رتبه سئو سایت در گوگل” رنک چندم هستیم توی این برنامه سرچ کردیم و شد تصویر زیر:

رتبه سایت

نمایش رتبه سایت در گوگل، رتبه سایت

همونطور که میبیند الان داره نشون میده رتبه ی سایت ما با جستجوی “رتبه سایت در گوگل” الان 3 هست. در ادامه میریم سراغ بررسی اینکه چطور کلا رتبه ی سایت ها بررسی میشن و چه داستانی پشت این خدمات سئو هست. برای کاهش رتبه الکسا سایت چه کاری باید انجام داد؟

حالا اگر میخواهید رتبه سایت تون رو در روزهای گذشته بدست بیارید بهترین و شاید تنها گزینه، سرچ کنسول گوگل باشه، (در قدیم اسمش وبمستر گوگل بود) برای راه اندازی سرچ کنسول گوگل، آموزش راه اندازی سرچ کنسول گوگل رو بخونید.

وبمستر گوگل

تصویر وبمستر گوگل google webmaster

بررسی رتبه سایت در گوگل

تا چند سال قبل برای بررسی رتبه سایت در گوگل از رتبه بندی پیج رنک استفاده می شده است اما امروزه و با توجه به این موضوع که گوگل به هیچ سایتی پیج رنک نمی دهد بنابراین برای بررسی رتبه سایت دیگر نمی توان از پیج رنک استفاده کرد و تنها به آن متکی بود.

این روزها برای بررسی رتبه سایت در گوگل از ابزارهای جایگزینی که به جای پیج رنک روی کار آمده اند می توان استفاده کرد که این ابزارهای جایگزین شامل پیج آتوریتی (Page Authority) و دومین آتوریتی (Domain Authority) که معیارهای خوبی برای بررسی رتبه سایت در گوگل هستند استفاه می شود.

رتبه بندی گوگل با پیج رنک

گوگل برای ارزیابی و امتیاز دهی به صفحات وب در نتایج موتورهای جستجو از الگوریتم ( پیج رنک ) استفاده می کند. پیج رنک مجموعه ای از فعالیت های استاندارد است که جایگاه و ارزش سایت های مختلف در گوگل را مشخص می کند.

اگر شما جزء افرادی هستید که به تازگی کسب و کار خود را شروع کرده اید و درآمد حاصل از این شغل به وب سایت شما بستگی دارد و دغدغه شما این است که چگونه رتبه سایت خود را افزایش دهید تا توسط کاربرانی که در موتورهای جستجو به دنبال خدمات شما هستند دیده شوید باید بر روی تکنیک های استاندارد گوگل تمرکز کنید و کیفیت صفحات خود را بالا ببرید تا از سایر رقبای خود پیشی بگیرید و به عنوان یک قطب اصلی و قدرت در صنعت خودتان معرفی شوید.

امتیازی که پیج رنگ به وب سایت شما می دهد تاثیر بسیار زیادی در جذب مشتری و مخاطب دارد زمانی که بازدید کنندگان امتیاز بالای صفحه شمارا می بینند به کسب و کار شما بیشتر اعتماد می کنند.

سئو سایت

بررسی رتبه سایت در گوگل

سایت های تعیین رتبه سایت

برای بررسی رتبه سایت در گوگل می توان از همان فت رنک استفاده کرد، اما در دنیا چند سایت معروف وجود دارند که برای رتبه بندی سایت ها از آنها استفاده میشود، این سایت هایه تعیین رتبه عبارتند از:

  • تعیین رتبه سایت توسط (PR)
  • تعیین رتبه سایت توسط سایت Alexa
  • بررسی رتبه سایت توسط Compete
  • بررسی رتبه سایت توسط Quantcast
  • بررسی رتبه سایت توسط CustomRank.com
  • بررسی رتبه سایت با ابزارهای MozTrust و MozRank
  • بررسی رتبه سایت توسط گوگل ترندز
  • بررسی رتبه سایت توسط Ranking.com
  • سایت هایی مانند semrush و ahrefs نیز رتبه هایی اعلام می کنند که بیشتر بر اساس میزان و واقعی بودن لینک های سایت این رتبه ها اعلام میشود

با کمک این سایت ها، رتبه ی خود را در زمینه های مختلف بهتر کنید و برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و بدست آوردن رتبه یک، مسیر خود را هموار کنید.

تیم متخصص ما به شما یاد می دهد چگونه با رعایت کردن موارد زیر بتوانید رتبه سایت را در گوگل افزایش بدهید

در ابتدا بهتر است، نام دامنه سایت خود را مناسب انتخاب کنید زیرا قدرت برند کسب و کار شما را نشان می دهد

  • باید بخشی از کلمات کلیدی خود را در نام دامنه سایتتان قید کنید مثلا: سئو ایران ، ایران سرور
  • نام دامنه را منحصر به فرد انتخاب کنید، مثلا دیوار / علی بابا / الی گشت
  • بهتر است که از پسوند .com و در مرحله بعد از .ir استفاده کنید
  • نامی را انتخاب کنید که ساده باشد نوشتن و خواندن آن به گونه ایی باشد که در ذهن افراد بماند
  • نام دامنه باید کوتاه باشد یا سه سیلابی باشد

بررسی فاکتورهای مهم رتبه بندی گوگل 2023

گوگل با الگوریتم های خاص خود سایت ها را رتبه بندی میکند و جایگاه متفاوتی برای آنها در نظر میگیرد. این جایگاه برای مدیران سایت ها و اهمیت زیادی دارد. و از ملاک هایی است که میتوان با آن مشتری جذب کرد. ملاک ها و معیارهای مختلفی برای رتبه بندی گوگل و سئو گوگل وجود دارد، اگر تمامی فاکتورهایی که موجود هست را بررسی کنیم متوجه میشویم که تاثیرگذارترین آنها کدامند.

رتبه بندی گوگل

فاکتورهای رتبه بندی گوگل

در رتبه بندی گوگل عواملی مانند درج URL صحیح و کوتاه، محتوای قوی و عمیق و دقیق ،کاربرپسند بودن سایت، ریسپانسیو بودن و نمایش صحیج در موبایل، بهینه بودن تصاویر، کلیدواژه ها، ساختار سایت، سرعت سایت، پایین بودن نرخ پرش، ماندگاری کاربر در سایت، تعداد و کیفیت لینکهای داخلی و …. را مورد بررسی قرار میدهد و نتایج را از طریق الگوریتم های رتبه بندی خود، از این عوامل بدست می آورد.

قابل توجه است که رتبه بندی گوگل پیوسته در حال تغییر است و به نظر میرسد تنها راه کسب رتبه هر چه بهتر در موتور های جستجو ، تلاش مداوم، مستمر و مفید، مطابق با الگوریتم های گوگل گام برداشتن است.

ملاک ومعیار مهم گوگل برای رنکینگ سایت ها

رنکینگ سایت ها علاوه بر سئوی قوی به مواردی از قبیل اعتبار دامنه و دیگر نکات…

  • URL صحیح و مناسب

    تاثیری که URL در رتبه بندی گوگل دارد این است که هر چه URL سایت شما کوتاه، خوانا، جامع، بدون تکرار و مرتبط باشد، کاربر راحت تر امکان دسترسی به سایت شما را پیدا خواهد کرد. کلمات ابتدایی URL اهمیت بیشتری نسبت به کلمات پایانی آن دارند؛ پس بهتر است کلمه کلیدی را در ابتدای پاراگراف های متنی قرار دهید که دسترسی بهتری برای کاربر فراهم شود. برای کوتاه کردن URL میتوانید پسوندهایی نظیر html. .php، .aspx و… که اغلب زائد هستند را حذف کنید.

نقش URL صحیح در رتبه بندی گوگل

URL صحیح

  • سئوی بهینه

    همانطور که آگاهی دارید سئوی یک سایت و رتبه آن در گوگل رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند. هرچه سایت شما بهینه تر و محتوای منتشر شده کاربردی تر باشد ، شما به الگوریتم های گوگل نزدیک تر هستید و بدون شک رتبه خوبی توسط گوگل کسب خواهید کرد.

  • کلیدواژه یا همان کلمه کلیدی

    برای استفاده بهینه و تاثیر کلمات کلیدی در رتبه بندی گوگل و رنکینگ بهتر است که کلمه کلیدی در بین کلمات ابتدایی URL قرار گیرد. توجه محتوا نویس به نوع کاربران و قشر هایی که مراجعین سایت شما هستند میتواند شما را در شناخت کلمات کلیدی یاری کند. بالا بودن رتبه کلمه کلیدی به کار رفته توسط سایت شما لزوما به معنای نزدیکی به الگوریتم موتور های جستجو نیست. کلید واژگان باید از طرفی مرتبط با موضوع سایت و از طرف دیگر همسو با فکر مخاطبین شما باشد. باید توجه کنید که مخاطبان شما بیشتر چه نیاز هایی دارند تا با برطرف کردن نیاز آنها رتبه سایتتان را بهبود دهید.

 

عوامل موثر و مهم در رتبه بندی گوگل

ذکر مواردی که در رتبه بندی موثر هستند

  • ساختار سایت و تاثیر آن در رنکینگ

    مهم ترین راهنمای برای گوگل در امر رتبه بندی گوگل و دستیابی به رنکینگ بهتر، ساختار سایت شماست. با لینک ها داخلی و خارجی شما زیرنظر موتورهای جستجو قرار میگیرید؛ پس بهتر است رابطه مشخصی بین صفحات وبسایت خود ایجاد کنید. با حذف لینک های قدیمی که کاربردی نیستند یا لینکی که صفحه آن دیگر وجود ندارد ساختار خود را بهبود دهید. ایجاد دسته بندی در نوشته های سایت و ارزیابی آنها نیز از دیگر موارد بهبود ساختار سایت میباشد.

  • تاثیر سرعت سایت در رنکینگ

    یکی از مهم ترین عوامل در رتبه بندی گوگل سرعت بخشیدن به سایت، سرور و هاست سایت مورد نظر است. یک هاست مناسب و پر سرعت تا حدودی در افزایش سرعت سایت موثر است. بهینه بودن سایت طراحی شده از طریق تنظیمات آن و همچنین استاندارد بودن حجم صفحات به بهبودی سرعت لود شدن وبسایت شما کمک میکند. سرعت اینترنت کاربران نیز برای مشاهده سایت، اهمیت دارد. مسلما کاربری که از سرعت پایین اینترنت استفاده میکند نمیتواند بخوبی سایت ها را مشاهده کند.

  • تاثیر نرخ پرش (bounce rate) در رتبه بندی گوگل

    به میزان خروج یا همان پرش کاربران از وب سایت شما نرخ پرش میگویند. یعنی کاربر بدون مشاهده مابقی صفحات سایت شما، از سایتتان خارج شده است. به عبارت بهتر او هیچ علاقه ای به مطالعه ی محتوای وب سایت شما نشان نداده است. برای ملموس شدن نرخ پرش فرض کنید سایت شما در یک بازه زمانی نسبتا کوتاه 100 بازدیدکننده داشته که از مجموع آنها 60 نفر از سایر صفحات مشاهده کرده و مطالب آن را مطالعه کرده اند. در اینجا نرخ پرش شما 40 درصد محاسبه میشود. به طور کلی نرخ پرش بین ۴۰ تا ۵۰ درصد نرمال است. اما اگر این عدد بالای ۵۰ باشد، نرخ پرش مطلوب نیست و پروژه نیاز به بازرسی و تلاش بیشتر دارد.

تاثیر bounce rate در رتبه بندی گوگل

تاثیر نرخ پرش در رتبه بندی گوگل

  • ماندگاری کاربر در سایت (time on site)

    به مدت زمانی که کاربر پس از جستجوی کلمه مورد نظر وارد وب سایت شود و پس از آن دورباره به صفحه نتایج جستجو باز گردد، زمان ماندگاری میگویند. با در نظر گرفتن مدت زمان مطالعه یک صفحه از سایت و بررسی زمان سپری شده در آن صفحه توسط گوگل این فاکتور نیز اهمیت خود را در رتبه بندی گوگل نشان میدهد. پس اینجا رضایتمندی کاربر از محتوا با زمانی که به بازید از صفحه اختصاص میدهد، مشخص میشود.

تاثیر ماندگاری کاربر در سایت روی سئو

بررسی زمان ماندگاری کاربر در سایت

  • تعداد و کیفیت لینکهای داخلی

    همانطور که قبلا گفته شد؛ برای بهبود ساختار سایت، لینک های داخلی سایت اهمیت خاصی دارند و میتوان با بک لینک به مهم ترین مطلب سایت را برای مخاطب و گوگل مشخص کنیم. مثلا اگر شما یک لینک داخلی قوی دارید با لینک بیلدینگ متناسب میتوانید باعث بهبود جایگاه سایر صفحات سایت خود در رتبه بندی گوگل شوید.

بررسی موارد تاثیر گذارو معیار ها بررتبه بندی -گوگل

نکاتی موثر بر رتبه بندی گوگل و جایگاه سایت

  • دامنه Domain

    میزان اعتبار دامنه و مرتبط بودن نام دامنه با کسب و کار و همچنین راحت بودن دامنه در رتبه بندی و رنکینگ گوگل اهمیت دارد. به همین دلیل عده ای به خرید دامنه رنکدار میپردازند.

انتخاب کلمات کلیدی موثر

  • شما باید کلمات کلیدی انتخاب کنید که مرتبط به فعالیت ها و حوزه کسب و کار شما باشد.
  • هنگام نوشتن کلمات کلیدی لطفا خود را به جای مخاطبان بگذارید. مثلا تصور کنید اگر شما به دنبال سایت خرید ملک و املاک باشید چه کلماتی را جستجو می کنید
  • برای هر صفحه از سایت خود لیستی از کلمات کلیدی را انتخاب کنید و این لیست را می توانید با پرس و جو کردن از اطرافیان و کاربران، توسعه بدهید
  • باید میزان جستجوی کلمات کلیدی را تحلیل کنید می توانید به وسیله ابزار Google trend میزان تمایل و علاقه مخاطبان را از طریق جستجو به دست بیاورید
  • بررسی کنید رقیبان آنلاینی که ( کلمات کلیدی مشابه کلمات کلیدی شما ) را برای صفحات سایت خود سئو کرده اند چه کسانی هستند. آن دسته از کلمات کلیدی شما که توسط رقیبان کم تر استفاده شده باشد مناسب تر و موثرتر هستند
  • کلمه کلیدی را در تگ عنوان به کار ببرید.
اهمیت کلمات کلیدی در رتبه سایت

انتخاب کلمه کلیدی صحیح

برای ارتقا رتبه سایت، صفحات شما باید از ویژگی های کیفیت برخوردار باشد که عبارتنداز :

  • سایت شما قابلیت اعتماد داشته باشد
  • به صورت همیشگی و دائمی محتوا سایت خود را به روز رسانی کنید
  • اطلاعات و اعتبار نویسندگان و طراحان سایت خود را نمایش بدهید
  • اطلاعات کامل تماس با ما را در سایت به درستی نمایش بدهید
  • صفحات را کاربردی پیاده سازی کنید

بهبود رتبه سایت در گوگل

برای بهبود رتبه سایت در گوگل راه های مختلفی وجود دارد و هر متخصص سئویی تلاش می کند تا با کمک تکنیک هایی که فراگرفته است به بهبود رتبه وب سایت در گوگل کمک کند. شما به کمک هزینه می توانید به رتبه یک گوگل برسید اما وقتی که بودجه شما تمام شود باید سایت خود را در صفحه 7 یا 8 نتایج جستجو پیدا کنید.

اما شما با دانش سئو و استفاده از استراتژی مناسب با چاشنی صبر می توانید شاهد بهبود رتبه سایت در گوگل باشید. برای اینکار شما باید از تکنیک هایی استفاده کنید که از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره داشت که عبارتند از:

  1. بهبود تجربه کاربری
    گوگل بیان کرده است که از 4 عامل اصلی رتبه سایت ها عبارتند از بازدید وب سایت، زمان حضور کاربر در سایت، میزان بازدید هر صفحه و نرخ بانس ریت که هر چهار عامل بطور مستقیم با محتوای وب سایت و تجربه کاربری در ارتباط هستند. پس اگر به دنبال بهبود رتبه سایت در گوگل هستید باید این 4 عامل را بهبود بخشید.
  2. محتوای بهینه شده با اصول سئو
    یکی از بهترین راه ها برای افزایش ترافیک وب سایت و بهبود رتبه سایت در گوگل نوشتن محتوای بهینه شده است. گوگل در یکی از محتواهای خود بیان کرده است که هیچ چیز از تجربه کاربری مهم تر نیست جز محتوای بهینه شده که بر برخی از مدیران وب سایت ها تعریفشان از محتوای بهینه شده محتوای طولانی است!! محتوای شما باید در نهایت خلاصه بودن به سوالات کاربران پاسخ دهد زیرا هیچ کس حاضر نیست برای اینکه بداند ui چیست؟ حاضر نیست 3000 کلمه بخواند.
    باید زمانی که در حال نگارش محتوا هستید از کلمات کلیدی به اندازه کافی و نه بیش از حد استفاده کنید همچنین از هدینگ هایی استفاده کنید که برای کاربران جذاب است و در انتها سرعت بارگذاری سایت خود را بهبود بخشید که کاربران زمان زیادی را برای مشاهده وب سایت شما صرف نکنند.
  3. سرعت بارگذاری سایت خود را افزایش دهید
    هیچ کاربری حاضر نیست بیش از 3 تا 5 ثانیه برای بارگذاری یک سایت زمان صرف کند پس اگر هدف شما بهبود رتبه سایت در گوگل است باید سرعت سایت خود را بهینه کنید.
  4. لینک های خراب یا شکسته را تعمیر کنید!!
    یکی از راه های افزایش اعتبار سایت داشتن لینک های باکیفیت است. اما لینک هایی که به یک صفحه 404 اشاره دارند هم به تجربه کاربری و هم به رتبه سایت در گوگل صدمه می زنند. شما می توانید به کمک BrokenLinkCheck لینک های شکسته سایت خود را پیدا و رفع کنید.
  5. بهینه سازی سئو محلی
    در ابتدای بهینه سازی سایت خود تلاش کنید در شهر و در مقیاس کوچکتر در محدوه جغرافیایی خود مشتریان را جذب کنید. به این معنی که با نوشتن تایتل هایی مانند بهترین شرکت سئو سایت در تهران و … سعی کنید بیشتر جستجوی محلی را به خود اختصاص دهید.

اهمیت لینک های خارجی در رتبه سایت

لینک های خارجی برای پیج رنک گوگل بسیار ارزشمند و تاثیر گذار هستند.

زمانی که لینک ها از یک سایت به یک سایت دیگر داده می شوند کیفیت سایتی که لینک را ارسال می کند بسیار اهمیت دارد. دقت کنید که تعداد لینک های خارجی کم باشد البته این یک امر مطلق نیست و بستگی به قدمت و بزرگی سایت شما دارد.

اگر سایت شما از لحاظ رتبه و سابقه در شرایط خوبی قرار دارد، استفاده از بک لینک یا همان لینک های خارجی می تواند مفید باشد، البته که باید دقت کنید به غیر از صفحه اصلی به لندینگ ها و صفحات مهم نیز لینک داده باشید، ولی اگر سایت شما محتوای کمی دارد و زیاد قوی نیست بهتر است از لینک های خارجی کم تر استفاده کنید (چرا که الگوریتم پنگوئن این مدل لینک سازی را اسپم تشخیص میدهد و سایت شما را جریمه خواهد کرد).

کاربر پسند بودن سایت

برای بالا بردن رتبه وب سایت، محتوای سایت شما باید به گونه ای باشد که مخاطبان را برای مدت طولانی در سایت نگه دارد و تجربه جستجو در سایت شما برای مخاطبان و مشتری ها لذت بخش باشد. برای اینکه این موضوع را کامل درک کنید باید روی ux سایت خود کار کنید.

سرعت چه تاثیری بر روی رتبه سایت می گذارد؟

یکی از نکات بسیار مهم در ارتقا رتبه وب سایت تاثیر لود شدن صفحات است،سرعت لود شدن صفحات نباید بیشتر از 5 ثانیه طول بکشد چون تاخیر در بارگذاری باعث می شود کاربران صفحه شما را ببندند و ازسایت شما خارج بشوند و به سمت سایت رقیبان شما جذب بشوند

با این حال شما از یک طرف مخاطبان خود را از دست می دهید و از طرف دیگر نیز گوگل هم رتبه سایت در گوگل را به راحتی کاهش می دهد.

در نتیجه سرعت بارگذاری باید به گونه ایی باشد که گوگل در حداقل زمان بیشترین صفحات را بررسی کند و رتبه سایت را افزایش بدهد. می توانید برای بالا بردن از هاست مجازی، استفاده کنید، حجم فایل ها( css,html ) را کاهش بدهید یا حافظه کش را به کار بگیرید.

اهمیت و تاثیر شبکه های اجتماعی بر افزایش رتبه وب سایت

شبکه های اجتماعی می توانند به صورت مستقیم و غیر مستقیم باعث افزایش رتبه وب سایت بشوند معروف ترین شبکه های اجتماعی عبارتند از:

  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکداین
  • گو گل پلاس
  • اینستاگرام

شبکه های اجتماعی به شما کمک می کنند کسب و کار و سایت خود را به عنوان برن به تمام دنیا معرفی کنید و لینک مطالب خود را با افراد زیادی به اشتراک بگذاریدو با هر بار کلیک کردن کاربران یک بازدید به سایت شما اضافه می شود وقتی کاربران برند شما را لایک میکنند و کامنت می گذارند میزان محبوبیت برند شما افزایش پیدا می کند و آنها رضایت خود را اعلام می کنند و به کاربران دائمی شما تیدیل می شوند و برند شما را به دیگران نیز معرفی می کنند

همچنین، شبکه های اجتماعی کمک می کنند سرعت ایندکس محتوا افزایش پیدا کند.

بررسی رتبه سایت در گوگل از اهمیت بسیاری برخوردار است هر چه افزایش رتبه سایت شما در گوگل بالاتر و بهتر باشد نتیجه بدست آمده در سئو سایت شما نیز مطلوب تر خواهد بود. بالا رفتن رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بر رتبه سایت شما در الکسا(که البته در سال 1401 خدمات خود را متوقف کرد) نیز تاثیر گذار خواهد بود. برای بررسی دقیق رتبه سایت خودتون حتما از گوگل وبمستر یا همون سرچ کنسول گوگل استفاده کنید.

بررسی رتبه سایت در گوگل

بررسی رتبه سایت

همه ما یاد گرفته ایم زمانیکه در جستجوی اطلاعات مهمی هستیم در گوگل به دنبال منابع معتبر بگردیم و همگی ما اولین نتیجه ای که گوگل برای ما نمایش می دهد را مورد مطالعه و بررسی قرار می دهیم. حال یک سوال از شما دارم: آیا شما دوست ندارید که سایت شما در ابتدای لیست گوگل برای کاربران نمایش داده شود؟

افزایش رتبه سایت در گوگل

بدون شک جواب تمام شما عزیزان بله است. اینکه سایت شما در صفحات و نتایج نخست گوگل نمایش داده شود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و این موضوع همان بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد. اما باید یک مسئله را بخوبی بدانید اینکه افزایش رتبه سایت در گوگل به راحتی امکان پذیر نمی باشد.

با تغییر و بروزرسانی الگوریتم های گوگل پارامترهای بسیاری برای افزایش رتبه سایت مطرح شده است و همین موضوع باعث پیچیده شدن سئو برای بسیاری از افراد شده است.

رتبه سایت در گوگل

افزایش رتبه سایت در گوگل

ممکن است برای ما دغدغه ای به وجود بیاید که چرا با وجود تلاش ها و فعالیت زیادی که در سایت خودمان داریم، جایگاه مناسبی در جستجو گوگل نداریم و یا در جایگاه ثابتی قرار گرفته ایم و به اصطلاح رتبه سایت تکان نمی خورد.

برای اینکه رتبه سایت خود را افزایش داده و برای ثابت نگه داشتن آن بتوانید کارهای مهم و موثری را انجام دهید که هم سئو سایت خود را تقویت کرده و هم گوی سبقت را در دنیای رقابت از رقبای خود برباید باید چند تکنیک را درباره افزایش رتبه سایت در گوگل بدانید.

سوالی که به ذهن شما می رسد این است که چه کاری نیاز است که شما انجام نداده اید، با هم به بررسی این موارد احتمالی می پردازیم، در واقع سیگنال های گوگل برای اعتبار سنجی سالیانه تغییر می کند و در سالهای متفاوت موارد جدیدی از جمله https ،سرعت صفحه، قابلیت پشتیبانی سایت و صفحات سایت در گوشی های هوشمند به لیست سیگنال هایی که موتورجستجوی گوگل افزوده شد، در این مطلب به بررسی این موارد میپردازیم

تکنیک های افزایش رتبه سایت در گوگل در سال 2023

برای افزایش رتبه سایت در گوگل راه ها و تکنیک های مختلفی وجود دارد که از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره داشت که عبارتند از:

تولید محتوای یونیک

ابتدا موضوعی که برای افزایش رتبه سایت در گوگل بسیار مهم است اینست که مطلبی که ما درج کرده ایم هائز اهمیت است و نباید محتوای بی کیفیت درج کنیم، زیرا تمام اعتبار سایت را تغییر می دهد، کیفیت بالا در درج محتوا و سرسری نگرفتن آن مسئله مهمی در ایندکس شدن و نشدن صفحه سایت ما است

یکی از فاکتورها و تکنیک هایی که در افزایش رتبه سایت در گوگل بسیار حائز اهمیت می باشد تولید کردن یک محتوای یونیک و ارگانیک می باشد.

تولید کردن یک محتوای یونیک و ارگانیک این روزها در بهینه سازی سایت تاثیر بسیاری دارد و این موضوع برای گوگل نیز بسیار مهم است زیرا گوگل به آن دسته از سایت هایی که محتواهای ناب و یونیک تولید می کنند بیشترین بها و امتیاز را می دهد. بنابراین این موضوع را همیشه به خاطر داشته باشید که اگر می خواهید سایت شما در لیست های نخست گوگل نمایش داده شود اولین تکنیک را به خوبی در سایت خود اجرا کنید.

بروز رسانی کردن محتوا

تمامی کسب و کارها برای اینکه در حیطه کاری خود موفق باشند نیاز دارند که مدام خدمات و محصولات خود را بروزرسانی کنند حال فرض کنید که سایت شما در دسته وب سایت هایی می باشد که بیشترین کاربران را به خود اختصاص داده است و هر روز به تعداد این کاربران نیز افزوده می شود.

اگر محتوا ها و خدماتی که شما در سایت خود ارائه می دهید تکراری و قدیمی باشند بدون شک از تعداد کاربران سایت شما کاسته خواهد شد و دیگر هیچ جذابیتی برای آن ها نخواهد داشت.

دومین تکنیکی که برای افزایش رتبه سایت در گوگل لازم است که شما در نظر داشته باشید بروزرسانی کردن محتوا ها و خدماتی می باشد که در سایت خود دارید هر چه این اطلاعات بروزتر باشد ترافیک سایت شما بیشتر خواهد شد و افراد بیشتری به سایت شما هدایت خواهند شد.

سایت و تمامی صفحات سایت خود را ریسپانسیو کنید

یکی دیگر از موارد مهم برای افزایش رتبه سایت در گوگل سازگاری با موبایل است، گاها ممکن است ما رتبه خوبی برای صفحه ای از سایتمان داشته باشیم ولی با ویرایش بعد از گذر چند روز یا هفته، رتبه سرچ ما منفی شود و یا در نتایج جستجو ظاهر نشود، از این رو حتما سایت خود را با موبایل سازگار کنید

سرعت سایت خود را بهبود دهید

کاربران وقتی مطلبی را در اینترنت جستجو میکنند، دنبال جواب سریع هستند عموما، وقتی سرعت سایت شما پایین باشد بعد از چند ثانیه صفحه شما را بسته و به سراغ راهی دیگر میروند، و این نتیجه بسیار بدی دارد و از نظر گوگل، سایت نمره منفی دریافت میکند

به کمک ابزارهای مختلف از جمله GTmetrix گوگل پیج اسپید و لایت هوس میتوان سرعت سایت را سنجید و بهینه کرد،در این مورد یک بحث بهینه سازی تصاویر و بهینه سازی کل سایت مطرح است که تصاویر باید به بهترین شکل بهینه شوند، تصویری واضح با کمترین حجم ممکن باید در سایت بارگذاری شود، و نکته دیگری که مطرح است درباره تصاویر این است که تصاویر در ابعاد بزرگ تر از اندازه لازم بارگذاری نگردد.

بجز بهینه سازی تصاویر بهینه سازی کدهایی که در سایت استفاده شده نیز مطرح است، از جمله css , js ,jquery و… که ممکن است بتوان با کم کردن حجم این نوع فایل ها سرعت سایت را به مراتب بهتر نمود، نکته دیگر نیز این است که از رکوئست های اضافی نیز چشم پوشی کنیم، گاها رکوئست هایی مانند گوگل مپ یا پاپ آپ و… در اکثر صفحات سایت از جمله صفحه اصلی نیاز نیست ولی در کدهای مربوط به طراحی قالب سایت قرار گرفته که اضافی می باشند و باید برداشته شود، و دلایل دیگری نیز تاثیر گذار است.

افزایش رتبه سایت در گوگل

راه های بهتر شدن رنکینگ و افزایش رتبه سایت در گوگل

 

از نقشه سایت و ربات صحیح برای بهبود رتبه سایت استفاده کنیم

گاها فایل نقشه سایت حاوی لینکهای اشتباه است که وجود این لینک ها در ایندکس شدن مزیتی ندارد، بهتر است فایل sitemap.xml را بهینه بارگذاری کرد.فایل robot.txt نیز باید حاوی لینکهایی باشد که نیاز به ایندکس شدن نیست، و همچنین مجوز ایندکس شدن به موتورهای جستجو نیز مطرح شود و در بهبود رتبه سایت تاثیر گذار است.

آنالیز سایت برای جایگاه بهتر در گوگل( متا تگ ها، چگالی کلمات کلیدی، alt برای تصاویر)

گاهی اوقات ما متن و محتوایی که نوشته ایم را بررسی میکنیم و به نکات دیگرتوجهی نداریم، نکاتی از قبیل متن جایگزین برای تصاویر یا میزان استفاده از کلمه کلیدی یا همان چگالی ، و بررسی متاتگ و متا دیسکریپشن meta description و یا سرعت پایین لود و لینک شاخص یا همان canonical link دقت نکرده ایم، برای مثال متادیسکریپشن بهتراست خلاصه ای از محتوا باشد و برای کاربر جذاب باشد تا با مطالعه توضیحات مختصر روی لینک شما کلیک کند اگر حاوی محصول است حداقل قیمت درج شود ، در این صورت گوگل نیز اعتبار خوبی به صفحه شما میدهد.

استفاده از شبکه های اجتماعی برای بهبود رتبه سایت

فعالیت در شبکه های اجتماعی این روزها بسیار رواج پیدا کرده است تا جایی که حتی افراد عادی هم در بسیاری از این شبکه ها فعالیت های بسیاری دارند.

افرادی که در شبکه های اجتماعی محتوای مناسبی را مطالعه می کنند بدون شک آن را برای دوستان و اطرافیان خود نیز به اشتراک می کذارند و این موضوع باعث می شود که ورودی های سایت شما نیز افزایش پیدا کند. لینک هایی که شما در شبکه های اجتماعی دریافت می کنید می توانند در افزایش بازدید گوگل به شما و سایتتان کمک بسیاری کند.

ما به شما پیشنهاد می کنیم که که برای سایت خود در هر شبکه اجتماعی که فعالیت دارید یک صفحه ساخته و در آن نیز فعالیت داشته باشید ومطالب و خدمات خود را نیز در آن ها برای کاربران به اشتراک بگذارید. تاثیر رتبه شبکه اجتماعی برای بهبود و افزایش رتبه سایت در گوگل، درحال حاضر شبکه های اجتماعی در روزمره استفاده زیادی دارد، اگر کاربران یک محتوای مناسب ببینند برای همدیگر ارسال میکنند و کمک شایانی به دریافت ورودی طبیعی به سایت شما میکند.

بررسی رقبا و آنالیز آنها در کسب جایگاه بهتر در گوگل

این مورد نیز بسیار هایز اهمیت است که به بررسی سایت های رقیب بپردازید و نقاط ضعف خودتان را بپوشانیدو از نقاط قوت رقیب نیز آگاه شوید برای رسیدن سایت و صفحه ی شما به صفحه ی اول نتایج جستجوهای گوگل

بروزرسانی مطلب درج شده در گذشته و ارتقاء آن

بروزرسانی مطلب درج شده در گذشته و ارتقاء آن موجب افزایش رتبه سایت در گوگل میگردد، گوگل به آپدیت های منظم اهمیت بیشتری میدهد، اینکه یک سایت گاها رها شود از نظر گوگل کار حرفه ای نیست و گوگل ریتم منظم را ترجیح میدهد، اکثر سایت هایی ککه از نظر سئو موفق هستند با همین اصل به جایگاه بهتر در گوگل دست یافته اند

استفاده از داده های ساختار یافته برای بهتر دیده شدن در نتایج

گوگل برای کاربرانی که به دنبال جواب کوتاه و سریع هستند بها میدهد و از داده های ساختار یافته استفاده میکند برای رسیدن به پاسخ های کوتاه و مفید که کاربر در جستجوی آن است، از این رو شما میتوانید با کمک گراف دانش ، این داده ها را تولید کنید و به شکل های مختلف استفاده کنید تا صفحه شما ارزش یابد، برای مثال استفاده از گراف دانش برای محصول با چند مشخصه از قبیل قیمت و عکس پیشفرض و یک توصیح کوتاه ، یا گراف دانش برای پرسش و پاسخ کاربران که در اصلاح به آنها faq گفته می شود و گراف های دیگر ، کمک میکند برای افزایش رتبه سایت در گوگل.

سرعت بارگذاری سایت خود را بهبود دهید

از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در افزایش رتبه سایت در گوگل سرعت سایت می باشد. هر چه سرعت سایت بیشتر باشد نه تنها بر سئوسایت تاثیر مثبت خواهد گذاشت بلکه کاربران بیشتری را جذب خواهید کرد. کاربران نمی توانند مدت زمان زیادی را در سایت شما منتظر بمانند تا به خواسته خود برسند. اگر سرعت سایت شما مناسب نباشد بلافاصله سایت را ترک کرده و به سایت رقیب سر خواهند زد.

توجه به لینک ها

لینک ها از مهم ترین عوامل برای ارتباط بین صفحات و سایت ها می باشد که به دو شکل لینک های داخلی و لینک های خارجی می باشند. لینک های داخلی آن دسته از لینک هایی هستند که در بین صفحات داخلی سایت شما باعث ارتباط مطالب به یکدیگر شده و به ایندکس شدن سریع مطالب نیز کمک می کند. لینک های خارجی یعنی اینکه آن ها محتوای سایت شما را مناسب دیده اند و به نوعی تاییده سایت شما به عنوان یک سایت باکیفیت می باشند

تغییرات گوگل در سال 2022

در ژانویه صحبت هایی شد مبنی بر اینکه گوگل تغییراتی در دکستاپ داشته و آپدیت هسته الگوریتم گوگل در 13 ژانویه 2020 صورت گرفته است، سپس مبحثی که مطرح شد در باره ی گوگل اعلام کرد که تمام سایتها را برای اولین بار در فهرست بندی موبایل تا سپتامبر تغییر می دهد.

ممکن است این سوال در ذهن شما به وجود بیاید که چگونه با وجود میلیون ها سایت و صفحه در گوگل ، بتوانیم سایت جذابی داشته باشیم که از نظر کاربر مورد پسند باشد و بتوان نظر کاربران و موتورهای جستجو را جلب کرد و با کمک آن بتوان به افزایش رتبه سایت در گوگل رسید. با رعایت نکات فوق میتوان گفت که شما گام نخست برای دیده شدن را برداشته اید و از این پس باید توجه کنید که الگوریتم گوگل چه زمانی تغییر میکند با که سایت خود را با آن وفق دهید، و اما با ممکن است مطلبی ذهن شما را درگیر کند و این موضوع باشد که وقتی الگوریتم تغییر کرد ما نیز باید از نو شروع کنیم؟!

پاسخ به این سوال خیر هست، در واقع وقتی الگوریتم های گوگل تغییر میکند موارد پایه ای آن ثابت است و نیاز به تغییرات کلی صفحات شما نیست، فقط مواردی که در الگوریتم جدید بیشتر مورد اهمیت بوده را رعایت کنیم و سعی براین داشته باشیم که مواردی که با الگوریتم تداخل دارند را برطرف کنیم.

تغییرات گوگل در سال 2023

به شدت استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا رواج یافت و بسیاری از سئو کاران و افرادی که در حوزه تولید محتوا فعالیت میکردند به استفاده از ai در تولید محتوا روی آوردند که خوب قطعا به دلایل منطقی زیادی، گوگل میبایست این سایت ها را به درستی تشخیص میداد.

همچنین در این سال، مانند سال های قبل ux و نسخه موبایل و ریسپانسیو بودن از اهمیت بالایی برخوردار بود.

ارتقاء جایگاه سایت در گوگل

کمک به دیده شدن بهتر سایت در جایگاهی مناسب تر

افت رتبه سایت

یکی از مسائلی که ممکن است نگران کننده باشد، افت رتبه سایت در گوگل است… که در زمان بررسی رتبه سایت در گوگل باید آن را در نظر گرفت. که بی مهابا کارهای خطرناکی برای موفقیت نکنیم، یعنی با ریسک بالا کار نکنیم. بله این موضوع برای سئو کاران با تجربه چندان هم نگران کننده نیست زیرا اگر هوشمندانه بر روی آن تمرکز کرده و دلایل افت را از قبل بدانید دیگر جای نگرانی نیست. سئو و بهینه سازی سئو سایت قواعد ثابتی ندارد و همانطور که می دانید مدام در حال تغییر است.

درست است که اصول کلی همیشه ثابت می باشد اما گوگل همیشه در حال بروز رسانی و یا تغییر الگوریتم های خود می باشد. (برای شناخت کامل الگوریتم های گوگل اینجا را بخوانید) که این کار بر رتبه سایت ها نیز تاثیر گذار است. شاید شما در جایگاه صاحب سایت از این کار و عملکرد گوگل چندان راضی نباشید اما گوگل برای کار خود دلایل زیادی دارد و آن هم این است که با این تغییرات می خواهد بهترین و بروزترین سایت ها و کاربردی ترین و قابل اعتماد ترین سایت ها را در نتایج جستجو ها نمایش دهد.

دلایل افت رتبه سایت

برای مدیریت درست وب سایت خود و جلوگیری از افت رتبه و جایگاهتان باید به یک سری از علت هایی که باعث می شود سایت شما دچار افت شوند آگاهی داشته باشید تا سایت شما در بررسی رتبه سایت در گوگل با مشکل مواجه نشود این دلایل عبارتند از:

  • خطاهای متعدد روی سایت
  • سرعت بارگزاری سایت
  • آپدیت های جدید گوگل
  • پنالتی شدن سایت توسط گوگل
  • هک شدن سایت
  • تغییرات بک لینک ها
  • تغییرات لینک های داخلی سایت
  • فعالیت های رقبا

* خیلی ها تصور میکنند که رتبه الکسا با رتبه سایت در گوگل ارتباط دارد، درصورتیکه این ارتباط اصلا مستقیم نیست، یعنی اگر سایت شما در الکسا رتبه ی خوبی داشته باشد، لزوما در گوگل هم رتبه ی خوبی ندارد. اما اگر در گوگل رتبه ی خوبی داشته باشید … کم کم در الکسا هم رتبه ی سایت شما خوب میشود. برای مطالعه و بررسی رتبه الکسا اینجا را با دقت بخوانید.

ویدئو آموزش بررسی رتبه سایت در گوگل

رتبه سایت در گوگل

لینک سایت هایی که برای بررسی رتبه های سایت و تعداد کلیک کلمات و میزان ورودی سایت از آنها استفاده میشود.

Google Search Console : ابزار بررسی رتبه ی سایت (فقط سایت خود شما) که توسط گوگل ارائه شده ، بهترین ابزار برای بررسی رتبه سایت در گوگل

alexa.com/siteinfo : رتبه بندی سایت ها بر اساس میزان ورودی، شامل رتبه ی جهانی و رتبه ی کشوری

trends.google.com : نمایش دهنده ی روند تغییرات در میزان سرچ ها

moz : نمایش دهنده ی ارزش سایت و صفحات سایت با معیاری به اسم pa و da که جایگزین page rank شد.

سخن پایانی

برای ارتقا (رتبه وب سایت) در گوگل هیچ کدام ازمواردی که در بالا به آن ها اشاره کردیم مطلق نیستند. توجه کردن و به کار گرفتن این نکات بستگی به کیفیت کسب و کار و وب سایت شما دارد. گفتیم که راه هایی برای رسیدن به لینک یک در نتایج جستجوی گوگل وجود دارد، و در متن فوق مواردی را ذکر شد، باید بدانیم که اینها جز نکات اصلی هستند ولی الزاما تمامی موارد سئو نیستند، سئو یک فرایند پیچیده و در حال توسعه است و در حال بروزرسانی های مداوم،همین دلیل باعث به وجود آمدن رقابت زیاد در این ضمینه شده است. شما اگر بخواهید با ترفند های کلاه سفید پیش بروید بعد از تلاش های شما در طول مدت زمانی غیر قابل تشخیص به نتیجه خواهید رسید، ولی دوام کار و تکرار و به روز بودن شرط اصلی است. با سئو ایران همراه باشید.

سوالات متداول درباره افزایش رتبه سایت در گوگل

1برای پیدا کردن رتبه سایت در گوگل چه کار کنیم؟
برای پیدا کردن رتبه ی سایت خودمان بهترین ابزار سرچ کنسول گوگل است و برای سایت های دیگر را در این آموزش میتوانید بخوانید
2رای پیدا کردن رتبه سایت در گوگل نیازمند ابزار هستیم؟
خیر، با یک جستجوی ساده هم میتوان این کار را انجام داد، اما اگر تعداد سایتها زیاد شود قطعا به ابزار نیاز پیدا میکنید
3سریع ترین روش پیدا کردن رتیه سئو سایت چیست؟
در حال حاضر Fatrank

آموزش های این مقاله:

رتبه سایت در گوگل
رنکینگ سایت در گوگل
تعیین رتبه سایت در گوگل
بررسی رتبه سایت در گوگل
رتبه سایت گوگل
بدست آوردن رتبه سایت در گوگل
نحوه دیدن رتبه سایت در گوگل
بالا آوردن رتبه سایت در گوگل
نحوه ارتقا رتبه سایت در گوگل
بالا رفتن رتبه سایت در گوگل

4.7/5 - (58 امتیاز)
88 / 100

77 Comments

  1. درسا معتمد گفت:

    من میخوام رتبه سایتم در گوگل رو هر روز ذخیره کنم
    به نظرتون چیکار کنم؟
    افزونه ای سراغ دارین؟

    کلمه کلیدیم: خرید عینک آفتابی مردانه

  2. simin77 گفت:

    چقدر این آموزش کاربردی و مفید بود
    قشنگ دیگه سریع رتبه هارو بدست میارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو