آنالیز سئو سایت در گوگل

آنالیز سئو سایت در گوگل

آنالیز seo سایت

آنالیز seo سایت همیشه مسئله ای چالش برانگیز بوده است که بسیاری از صاحبین وب سایت های گوناگون را به دغدغه انداخته است. صاحبین وب سایت ها برای اینکه بتوانند یک سئو سایت موفق داشته باشند مدام درپی آن هستند که روش هایی اصولی و مناسبی را برای اینکه بتوانند سایت خود را آنالیز کنند بیابند.

بد نیست این موضوع را بار دیگر برایتان یادآوری کنیم که گوگل وبمستر یکی از بهترین ابزارهای آنالیز سئو سایت می باشد که به شما کمک می کند تا تحلیلی درست و دقیق را از روند کاری وب سایت خود بدست آورده و در پیشرفت آن اقدام کنید اما در برخی مواقع صاحبین وب سایتها در جستجوی ابزار دیگری هستند که به وسیله آن بتوانند اطلاعات کامل تر و دقیق تری را بدست بیاورند. در حقیقت اینکه شما بدانید که وب سایت شما در چه روندی می باشد می تواند در چیدمان استراتژی بازاریابی اینترنتی نیز به شما کمک بسیاری کند.

آنالیز سئو سایت

تکنیک ها و روش های اصولی سئو

باید از تکنیک ها و روش هایی اصولی و به جا برای سئو کردن وب سایت خود استفاده کنید. آنالیز seo سایت از مهم ترین مواردی است که باید آن را دنبال کرده و همیشه در وب سایت خود آن را اجرا و عملی سازید تا بتوانید رتبه و جایگاه مناسبی را در نتایج جستجو در گوگل بدست آورید. برای اینکه شما بتوانید آنالیز سئو سایت خود را بدرستی انجام دهید می توانید از ابزارهای بسیاری در این زمینه استفاده کنید.

آنالیز سئو سایت، seo analyse

در این آموزش کاربردی میخواهیم به معرفی بهترین آنالیزرهای سئو و آنالیز سایت بپردازیم و یاد بگیریم چگونه سایت خود را کاملا بررسی کنیم. به عنوان مدیر یک وب سایت مهم ترین وظیفه ای که دارید این است که بررسی کنید آیا سایت از نظر بهینه سازی برای موتورهای جستحو وضعیت خوبی دارد اگر دانش اینکار را ندارید باید از خدمات سئو سایت استفاده کنید تا یک تیم متخصص این کار را برای شما انجام دهد. شما در این مقاله با ابزارهای آنالیز سئو سایت در گوگل آشنا خواهید شد تا به کمک آنها بتوانید وضعیت سایت خود را در گوگل بهبود بخشید.

مشاوره رایگان سئو سایت

آنالیز وبسایت به شما کمک می کند تا عملکرد وبسایت خود را از جنبه های مختلف، مانند ترافیک، محتوا، سئو و تجربه کاربری، ارزیابی کنید. این اطلاعات به شما کمک می کند تا نقاط قوت و ضعف وبسایت خود را شناسایی کرده و اقدامات لازم را برای بهبود آن ها انجام دهید.

در اینجا برخی از مزایای آنالیز وبسایت آورده شده است:

  • افزایش ترافیک وبسایت: آنالیز وبسایت به شما کمک می کند تا بفهمید که کاربران از کجا به وبسایت شما می آیند و چه کلمات کلیدی را برای جستجو استفاده می کنند. این اطلاعات به شما کمک می کند تا استراتژی های بازاریابی خود را برای جذب ترافیک بیشتر بهینه کنید.
  • بهبود سئو: آنالیز وبسایت به شما کمک می کند تا بفهمید که وبسایت شما از نظر سئو در چه وضعیتی قرار دارد. این اطلاعات به شما کمک می کند تا مشکلات سئوی وبسایت خود را شناسایی کرده و آن ها را برطرف کنید.
  • بهبود تجربه کاربری: آنالیز وبسایت به شما کمک می کند تا بفهمید که کاربران چگونه از وبسایت شما استفاده می کنند. این اطلاعات به شما کمک می کند تا وبسایت خود را برای تجربه کاربری بهتر بهینه کنید

وقتی شما برای رونق کسب و کار خود سایتی زده اید، هر روز تلاش میکنید و به فکر بهبود رتبه سئو سایت خود هستید تا ترافیک سایت را از طریق ورودی های گوگل افزایش دهید، پس باید ابزاری هم وجود داشته باشد تا شما بتوانید به کمک آن سایت خود را مدیریت و آنالیز کنید، پس هم نیاز به متخصص و دانش سئو و هم نیاز به ابزار دارید.

سئو سایت نیازمند این است که دانش کافی درباره سایت و رقبا و الگوریتم های گوگل داشته باشیم، ممکن است ما اصول سئو را رعایت کرده ایم اما در سئو مسائلی وجود دارد که مانع از دیده شدن سایت ما در لیست نتایج صفحه اول گوگل می شود، ما باید سایت خود را از ابتدای ایجاد سایت آنالیز کنیم و اینگونه نیست که مثلا بگوییم که 2 سال از ساخت سایت گذشته است پس نیازی به آنالیز سئو سایت نداریم، با کمک ابزارهای آنالیزی که وجود دارد میتوان سایت را ارزیابی کرد، روی نقاط قوت بیشتر تاکید کرد و نقاط ضعف را کمتر کرد و سعی کنیم نقاط ضعف را کاملا از بین ببریم.

بهترین ابزار و پرکاربردترین و مفیدترین ابزار آنالیز سئو سایت ها که گوگل آنرا در اختیار سئوکاران قرارداده، گوگل سرچ کنسول (یا همان گوگل وبمستر) میباشد.

تصویری از سرچ کنسول گوگل

سرچ کنسول

گوگل سرچ کنسول

هر آنچه برای موفقیت در سئو و گوگل نیاز دارید، سرچ کنسول برآورده میکند.

برای آموزش نصب سرچ کنسول گوگل از اینجا اقدام کنید.

توجه کنید که تمام سئوکاران از این ابزار استفاده میکنند و کار با آن مثل هوا برای انسان ضروری است.

اما بریم سراغ ابزار و سایت دوم آنالیز سئو سایت که بسیار کامل تره.

اگر شما یک دیجیتال مارکتر هستید و میخواهید تمام ورودی های سایت خود را (نه فقط آنهایی که از طریق گوگل وارد سایت میشوند) را آنالیز و بررسی کنید، بهترین پیشنهاد، گوگل آنالیز یا گوگل آنالیتیکس است که امکان مشاهده ترافیک سایت ها را به شما وبمستران و دیجیتال مارکتر ها میدهد. همه آنرا به اسم google analytics میشناسیم.

تصویری از گوگل آنالیتیکس

google analytics

google analytics g4

همانطور که در بالا مشاهده میکنید، این سایت هر جزییاتی که نیاز دارید را به شما میگوید(این جدید ترین ورژن گوگل آنالیتیکس است و به اسم g4 میباشد)

مطمئن باشید که تمام سایت ها با رتبه الکسای زیر 2000 ایران، از این ابزار برای آنالیز سئو سایت خود استفاده می کنند. راه اندازی گوگل آنالیتیکس کار سختی نیست و در گوگل هم با یک سرچ ساده پیداش میکنید.

سئو سایت

آنالیز وب سایت در گوگل

حالا اگر سئو سایت خود را در سرچ کنسول و آنالیتیکس بررسی کردید و متوجه ایراد کار نشدید، میبایست سایت خود را با رقبا یتان مقایسه کنید. و چون شما دسترسی به سرچ کنسول و آنالیتیکس آنها ندارید، باید از ابزارهای دیگر استفاده کنید که امکان بررسی هر سایتی را دارند.

آناليز وب سايت

افراد متخصص در زمينه سئو با استفاده از ابزارهاي قدرتمند به آناليز وب سايت شما كمك خواهند كرد. آن ها با استفاده از اين ابزار به آناليز كليه محتواهاي وب سايت، كدها، لينك ها، تصاوير و…. هر آنچه كه در وب سايت شما وجود دارد می پردازند.

در اقداماتي كه متخصصين سئو براي آناليز وب سايت شما انجام می دهند اگر اشتباه و خطايي در سايت شما اتفاق افتاده باشد كه بر روی بهينه سازی موتور جستجو تاثير منفی گذاشته باشد توسط اين افراد مشخص خواهد شد و با آناليز كردن وب سايت اين اشتباه ها و خطاها را در قالب گزارش به همراه راه حل ارائه خواهند داد.

اين مسئله را به خوبي مي دانيد كه هدف از بهينه سازی كردن موتورهاي جستجو اين است كه شما بتوانيد رتبه بالاتری را در نتايج جستجو بدست آوريد. اما مسئله بسيار مهم اين است كه آيا آناليز كردن و بهینه سازی موتور جستجو به تنهايی می تواند به وب سايت شما كمك كند تا بالاترين رتبه را بدست آوريد؟!

آناليزهايي كه متخصصين سئو بر روی سايت شما انجام مي دهند شامل چندين معيار از قبيل: بررسي ساختار سايت، ساختار لينك ها، بررسي رسانه ها و شبكه هاي اجتماعي مربوط به سايت شما می باشد كه بعد از آنالیز كردن آن ها گزارشات كاملی را با جرئيات آن برای بهینه سازی موتورهای جستجو فراهم می آورند. گزارش اين افراد در قالب امتيازهايي كه وب سايت شما توانسته است بدست آورد همراه با توصيه هاي مهم برای افزايش رتبه وب سايت مي باشد. این امتیازات در گزارش های ارائه شده توسط رنگ های مختلف نمایش داده می شود که براحتی بتوان تشخیص داد به عنوان مثال چه کارهایی به اشتباه انجام شده است و راه حل پیشنهادی جهت برطرف کردن آن چیست؟!

بنابراين شما با آناليز وب سايت خود توسط اين افراد و با به كارگيری راه حل هایی كه به شما گزارش داده شده است می توانيد برای بهبود سئو وب سايت خود و بهينه سازی آن اقدامات درست تری را انجام دهيد تا رتبه و جايگاه بالاتری را در نتايج جستجو برای سايت خود كسب كنید.

آناليز وب سايت

آناليز سايت

یی

12 ابزار آنالیز وب سایت

آناليز وب سايت هميشه يك مسئله چالش برانگيز براي تمام مديران وب سايت ها بوده است كه نمي دانند چگونه مي توانند اين كار را به درستي براي سايت خود انجام دهند. خيلي از اين افراد به دنبال راه حل و روشي براي آناليز كردن وب سايت خود بوده اند تا بتوانند آن را به خوبی و با دقت انجام دهند. ما می خواهيم در سئو ايران به اين عزيزان بگوييم كه چگونه می توانند براي آناليز وب سايت خود اقدام كنند.

بدون شك با گوگل وبمستر بايد آشنايي داشته باشيد. در واقع گوگل وبمستر بهترین ابزاری است كه به كمك آن می توانيد تحليل درست و دقیقی را از روند پيشرفت سئو وب سايت خود در اختيار داشته باشيد. شايد بگوييد كه شما ابزاری می خواهيد كه توسط آن بتوانيد اطلاعات دقيق تری را به دست آوريد. اينكه بدانید وب سايت شما به استراتژی بازاريابی اينترنتی كمك زيادی می كند دارای اهميت است. بنابراين بايد برای سئو سايت خود دقیق تر اقدام كنيد. آناليز وب سايت از مهم ترين كارهايی است كه بايد مدام در پی آن باشيد و بر روی سايت خود آن را انجام دهيد. برای اين كار ابزارهایی زیادی وجود دارد كه به شما كمك خواهند كرد آناليز سايت خود را به خوبی انجام دهيد. اين ابزارها به صورت رايگان در  اختیار وب سايت ها قرار می گيرد.

آناليز وب سايت در گوگل

آناليز وب سايت

در اینجا مجموعه ی کاملی از ابزار های آنالیز سئو سایت را در اختیار کاربران قرار می دهیم تا بدون کوچکترین مشکلی بتوانید سایت خود را بررسی و آنالیز نمایید. اکنون میخواهیم سایت هایی که بررسی و آنالیز با آنها اهمیت دارد را معرفی کنیم {یعنی مهم ترین ابزارها را معرفی کنیم}، بله ابزار ها و سایت هایی وجود دارد که به سادگی هر سایتی را به صورت کامل تحلیل میکنند، این سایت ها عبارتند از:

  1. Google Webmaster Tools
  2. Ahrefs
  3. Check My Links
  4. king content app
  5. MOZ
  6. SEO Report Card
  7. Hubs Website Grader
  8. Woorank
  9. Screaming Frong SEO Spider
  10. Remove em
  11. Varvy SEO Overview Tool
  12. Founds SEO Audit Tool

این ابزار ها جزء ابزار های رایگان سئو سایت به حساب می آیند البته هر کدام نسخه پریمیوم خود را هم دارند که در صورت نیاز سئو کاران حرفه ای تر اطلاعات بیشتری در مورد رقبا و سایت خود بدست بیاورند، با این وجود به طور قطع بهترین ابزار برای مشاهده و کنترل سایت توسط گوگل خود ابزار وب مستر گوگل است.

SEO SiteCheckup

یکی از ابزارهایی که در راستای آنالیز سئو سایت به شما کمک می کند این ابزار می باشد شما با کمک این ابزار می توانید فاکتورهایی را که برای آنالیز کردن سایت خود نیاز دارید از قبیل: سرعت، مطابق پذیر و بهینه بودن برای موبایل، شبکه های اجتماعی و امنیت را با دقت بیشتری نشان دهید. می توان گفت SEO SiteCheckup از پارامترهایی می باشد که آنالیز سایت را دقیق بررسی کرده و می تواند در صورت واکنش های منفی آن را بهبود دهد.

Meta Tag Analyzer

بدون شک این موضوع را خوب می دانید که متا تگ ها از مهم ترین مواردی هستند که بسیار مورد توجه گوگل می باشند و اولین مکانی را که گوگل  در بررسی سئو سایت شما به آن می پردازد متا تگ ها می باشند و باید نکات آن را به درستی در سئو سایت خود به کار برده باشید. این ابزار آنالیز seo سایت یه شما کمک می کند تا تمام تگ هایی راکه ضرورت دارند و باید در کدهای وب سایت خود آنها را به کار برید با دقت بررسی کرده و آنها را کاملا تحلیل می کند.

The Web Checker

سومین ابزاری که می توانید از آن برای آنالیز سئو سایت خود مورد استفاده قرار دهید The Web Checker می باشد. این ابزار برای عامل هایی مانند سئو، عملکرد، طراحی موبایل، امنیت و کارایی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

آنالیز seo سایت

ابزار آنالیز seo سایت

Bing Seo Analyzer

کار این ابزار تحلیل کردن بک لینک و کلمات کلیدی می باشد آن ها را جستجو کرده و مورد بررسی قرار می دهد. شاید به نظر کارایی تمام ابزارها یک شکل باشد اما برای اینکه سئو سایت موفقی را در اختیار داشته باشید و بتوانید به بالاترین رتبه در نتایج جستجو دست پیدا کنید باید تمامی موارد وب سایت خود را به کمک این ابزار که برای آنالیز سئو سایت مورد استفاده قرار می گیرند مورد بررسی قرار دهید.

SEO Analyzer

کاری را که این ابزار آنالیز seo سایت انجام میدهد این است که به بررسی سئو، سرعت سایت، شبکه های اجتماعی می پردازد و با اطلاعاتی که درباره کل سایت ارائه می دهد به شما پیشنهادی برای بهبود جایگاه سایت نیز در گوگل میکند. در حقیقت می توان این ابزار را یک ابزار همه کاره برای آنالیز seo سایت در نظر گرفت.

Woorank

اگر جزء آن دسته از صاحبین وب سایت باشید که در زمینه کسب و کار اینترنتی و سایت تجربه دارند بدون شک با وورنک آشنا می باشید و ممکن است حداقل یک بار نام آن را نیز شنیده باشید. این ابزار آنالیز سئو سایت به طور دقیق و عمقی وب سایت شما را تحلیل می کند و اطلاعات تکمیلی رادر سطوح بالاتر و حرفه ای در اختیار شما قرار می دهد. این ابزار از معروف ترین ابزارهایی می باشد که برای آنالیز سایت مورد استفاده قرار می گیرد.

Lipperhey

کارایی این ابزار مانند ابزار قبلی یعنی ورنک می باشد و تمام اطلاعاتی را که وورنک در اختیار شما می گذارد و نشان می دهد را این ابزار نیز نشان می دهد اما یک تفاوت میان این ابزار و ابزار ورنک وجود دارد که شاید خیلی هم به چشم نیاید.

Website Grader

این ابزار آنالیز سئو سایت در حقیقت بر روی چهار معیار عملکرد، موبایل، سئو و امنیت متمرکز می باشد.

Nibbler

از این ابزار برای تحلیل سایت شما 25 معیار را در نظر میگیرد که بعد از بررسی دقیق رتبه و نمره ای را به سایت شما اختصاص می دهد.

Ahrefs

از معروف ترین ابزارهای آنالیز سئو سایت که به بررسی لینک ها و آنالیز آن ها در وب سایت شما می پردازد Ahrefs می باشد. توصیه می کنیم ویدئو آموزشی برای آنالیز سایت به وسیله ahrefs را حتما ببینید.

آنالیز سئو سایت با nilepatel

در این بخش از سایت nilepatel که به آنالیز سئو سایت و موارد رعایت نشده می پردازد، مشاهده میکنیم که لیستی از خطاها و اشتباهات موجود در سایت را به نشان میدهد، نکته ای که وجود دارد این است که این موارد به ترتیب از بالا، طبق اولویت نمایش داده می شود، مثلا وبمستر سایت ابتدا باید 2 صفحه موجود در این سایت را که حاوی متن کم است، تغییر داده و متن را در صورت امکان، گسترده تر کند، سپس به سراغ صفحاتی برود که تگ متا دیسکریپشن آنها تکراری است، در رکورد سوم این تصویر نیز نشان کرده است که 8 صفحه بدون تگ H1 هستند، وبمستر سایت معمولا از این صفحاتی که h1 ندارند استفاده بهینه برای بهتر دیده شدن خود دارد.

آنالیز سایت با nilepatel

nilepatel ابزار رایگان آنالیز سئوسایت

در این گام از این ابزار تصویری از آنالیز وب سایت میبینید که وضعیت کلی سایت را نمایان میکند، به عنوان مثال صفحات crawled شده یا لینک های broken که درواقع شکسته شده اند به هر دلیلی، نمایش تعداد صفحات ریدایرکت شده و بلاک شده و… را مشاهده میکنید.

ابزار آنالیز سئو سایت

بررسی وضعیت سایت

در این گام از این سایت دید کلی نسبت به سایت در دستگاه های موبایل و یا دکستاپ به ما می دهد، نمایش اینکه سرعت لود سایت در موبایل و دسکتاپ چقدر است در این تصویر سرعت لود صفحه در موبایل را حدود 5 و در دسکتاپ را 2 نمایش میدهد، معمولا این سرعت ها دقیق نیست ولی به حقیقت نزدیک است.

بررسی رایگان سئو سایت

گاهی دیده شده حتی برای مجموعه هایی که در کلمات بزرگ رقابت می کنند برای آنالیز سئو سایت خود، فقط به ابزارهای موجود اکتفا می کنند که این کار نه تنها حرفه ای نیست بلکه آسیب زننده می باشد، برای رقابت در کلمات بزرگ نه تنها نیروی انسانی و هوش فردی بالا برای آنالیز نیاز داریم بلکه حتی بهتر است یک گروه متمرکز و با تجربه، با در اختیار داشتن ابزارهای حرفه ای و همه جانبه این کار را انجام دهند.

همانطور که گفته شد، فرد آنالیزور هم نیاز به دسترسی به ابزار هایی دارد برای تحلیل وضعیت سایت که از بین روش ها و ابزارهایی که برای آنالیز سئو نیاز داریم، مجدد میگوییم که بهترین و اولین گزینه استفاده از وب مستر می باشد. در آموزش وب مستر گوگل با ما همراه باشید تا یاد بگیریم چگونه با هوش انسانی به آنالیز درست سایت از طریق سرچ کنسول گوگل بپردازیم.

ابزار رایگان سایت Web Page Analyzer برای آنالیز سئو سایت است. این ابزار برای تجزیه تحلیل صفحات سایت شما از لحاظ کیفیت محتوا و در دسترس بودن و نحوه بازدید موتور جستجو از سایت را ارزیابی میکند، اگر سایت شما بهینه باشد و ایراد فنی از لحاظ سرعت و محتوا و… نداشته باشد یک علامت سبز رنگ مشاهده می کنید، در صورتی که سایتتان دارای خطا باشد یک علامت قرمز برای هر بخش بصورت جداگانه در گزارش نشان داده می شود که می توانید به راحتی تشخیص دهید که ایراد سایت شما چیست و سعی در رفع مشکل کنید، اگر در کنار برخی موارد علامت سوال مشاهده کردید بیانگر این است که تعامل با کاربر کم است و باید بیشتر شود.

در ادامه نیز با راه های قرار گرفتن در صفحه اول گوگل آشنا شوید.

راههای آنالیز سایت با ابزارهای غیر گوگل

  1. استفاده از ابزارهای آنالیز سئو سایت مانند alexa و similarweb به این صورت که در الکسا بعد از باز کردن اطلاعات سایت در siteinfo میزان search visit را بررسی کنید، معمولا درصد این مورد اگر بیشتر از 30% باشد مقدار خوبی است.
  2. اگر سایت برای خودمان باشد استفاده از خود وبمستر گوگل
  3. سایت هایی مانند ahrefs / semrush / majestic
  4. استفاده از هوش انسانی و تحلیل سایت در گوگل با چند جستجوی مرتبط با سایت مورد نظر بر اساس خدماتی که ارائه می کند و کلماتی که خود سایت در کلمات کلیدی از آنها استفاده کرده

دوستانی که نیاز دارند برای سایت آنها یک تیم حرفه ای و با تجربه آنالیز و بررسی دقیقی انجام دهند، می توانند با شرکت سئو تماس بگیرند.

آنالیز سایت در گوگل

آنالیز سئو سایت

Google Analytics ابزاری ارزشمند برای آنالیز وب سایت در گوگل

با Analytics می توانید داده های اساسی را از وب سایت خود جمع آوری کنید. در این قسمت قصد داریم راهنمای جامعی در مورد Google Analytics به شما ارائه دهیم. برای استفاده از این ابزار ابتدا می بایست جهت یک حساب Analytics، ثبت نام کنید. سپس شناسه Analytics Property را به سایت خود اضافه کنید. در رایانه خود، یک Google Sites جدید باز کنید.

در گوشه بالا سمت چپ، روی تنظیمات کلیک کرده و به Analytics بروید و شناسه ای که هنگام ثبت نام به شما داده وارد نمایید. دقت کنید ممکن است 24 ساعت طول بکشد تا داده ها در Analytics نشان داده شوند. بنابراین می توانید داده های مربوط به وب سایت خود را مشاهده کنید و شروع بع آنالیز وب سایت در گوگل کنید.

نکته: انتشار یک مسیر سفارشی به یک صفحه یا تغییر نام یک صفحه، URL جدیدی ایجاد می کند و ممکن است بر ردیابی داده ها توسط Analytics تأثیر بگذارد.

چگونه سایت را آنالیز کنیم؟

ما باید ابتدا به درک درستی از آنالیز سئو سایت برسیم و سپس به روش های مختلف به آنالیز بپردازیم.

ابزارهای زیادی برای آنالیز وجود دارد که بارها درباره آن صحبت کرده ایم، برخی از ابزارهای آنالیز سایت شامل، متا تگ آنالیزر Meta Tag Analyzer همچنین وب چکر The Web Checker ، ابزار سئو آنالیزر SEO Analyzer برای بررسی سرعت و نسخه موبایل و کاربر پسند بودن و … موارد به کار میرود.

ابزار فت رنک برای چک کردن رنک و رتبه سایت در کلمات کلیدی گوناگون بکار میرود.
مثلا میتوانید وقتی وارد seoiran.com میشوید، در فت رنک بزنید “شرکت سئو سایت” و فت رنک به شما نمایش میدهد سایت ما با کلمه شرکت سئو سایت در چه رتبه ای قرار دارد.

آنالیز محتوای سایت

ابزار siteliner برای چک کردن و آنالیز محتوا و بررسی و کپی بودن محتوا، این ابزار با الگوریتم های مربوط به خودش به آنالیز تمامی صفحات سایت میپردازد و میزان کپی بودن متن سایت را با درصد نمایش میدهد.

نکته ای که وجود دارد این است که گاها این آمار دقیق نیست چون کلمه به کلمه مقایسه میکند، یعنی به این صورت که اگر کلمه “ابزار آنالیز” رو شما در صفحه تکرار کردید در سایت رقیبان نیز تکرار شده باشد کپی میبیند، و این کلمه را نمیتوان تغییر داد چون نیاز کاربر است و یک جمله ی کپی نیست. (البته این را برای عبارت های 3 کلمه به بالا انجام میدهد)

رويكرد تكنولوژيك براي آناليز وب سايت

برای اينكه بتوانيد وب سايت خود را به درستی آناليز كنيد ما يك سری ابزار آناليز وب سايت را به شما در مطالب بالا معرفی كرديم. حال در انتهای مطلب امروز می خواهيم درباره دو رویكرد اصلی برای جمع آوری داده های آناليز وب سايت اطلاعاتی را در اختيار شما قرار دهيم.

اولين رويكرد آناليز لاگ فايل می باشد كه توسط آن وب سرورها تمامي عمليات خود را در آن ثبت كرده و می خوانند.

تگ دادن صفحات، دومين رويكرد تكنولوژيك آناليز وب سايت مي باشد كه در اين روش از جاوا اسكريپت بر روی هر صفحه از سايت استفاده می شود تا زمانيكه يك مرورگر وب روی صفحه عمل كرده و سرور ثالث را خبر دار كند.

سوالات متداول درباره آنالیز وب سایت در گوگل

1آنالیز وب سایت در گوگل چیست؟
تجزیه و تحلیل وب جمع آوری، گزارش دهی و تجزیه و تحلیل داده های وب سایت است. تمرکز بر شناسایی اقدامات مبتنی بر اهداف سازمانی و کاربر شما و استفاده از داده های وب سایت برای تعیین موفقیت یا عدم موفقیت آن اهداف و ایجاد استراتژی و بهبود تجربه کاربر است.
2چگونه یک وب سایت را تحلیل کنیم؟
تجزیه و تحلیل خوب وب سایت توضیح می دهد که سایت به خوبی اهداف شرکت را پشتیبانی می کند.بنابراین می بایست اهداف شرکت و نحوه ارتباط آن ها با حضور وب را مشخص کنیم. و سپس از ابزارهای آنالیز وب سایت در گوگل جهت بهبود روند پیشرفت وب سایت استفاده کنیم.
3چگونه می توانیم بازدید وب سایت در Google را بررسی کنیم؟
مشاهده منابع ترافیک یک صفحه خاص در حساب Google Analytics خود بسیار آسان است. برای شروع، به حساب Google Analytics خود وارد شوید و به Behavior محتوای سایت بروید. از آن جا می توانید انتخاب کنید که آیا قصد دارید منابع ترافیکی همه صفحات وب سایت خود، صفحات فرود یا صفحات خروج را مشاهده کنید یا خیر.

59 Comments

  1. نیکا گفت:

    بدون ابزار هم میشه سایت آنالیز کرد؟

  2. روشنک رستمی گفت:

    آنالیز سایت به کمک ابزارها قطعا کامل تر است، اما موارد سئو مقدماتی را می توان به کمک view page source و inspect بررسی کرد.

  3. ابرار گفت:

    سلام ببخشید سایت من الان چند وقت هست تو گوگل ابندگس نمیشه من میخاستم سایتم رو سئو کنید چگونه اقدام کنم؟

  4. روشنک رستمی گفت:

    لطفا با شماره 02122695711 تماس حاصل فرمایید.

  5. Ontaustu گفت:

    سایت UptimeControl.net را به مقاله اضافه کنید، زیرا فقط آنها 3 دقیقه فاصله بررسی در دسترس بودن سایت در طرح رایگان دارند.

  6. مهدی مطلبی گفت:

    من در موضوع خرید ریش تراش با سایت دیجی کالا رقیبم
    چطوری فقط این بخش از سئو دیجی کالا را بررسی کنم؟

  7. سروش گفت:

    ابزاری که برای آنالیز پروژه های خودتون استفاده میکنید، همین ابزارهایی است که معرفی کردید؟

  8. رادش گفت:

    بسیار عالی بود ممنون از شما خیلی استفاده کردم واسه من که احتیاج داشتم با ابزارها دیگه آنالیز آشنا بشم، کاربردی بود
    ممنون

  9. آرین 77 گفت:

    سلام یک سوال داشتم چرا در گوگل وقتی یک کلمه کلیدی سرچ میشه
    همون روز رتبش بالا پایین میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 5 =

4.6/5 - (23 امتیاز)
82 / 100