چطور به یک سئو کار حرفه ای تبدیل شویم؟

چطور به یک سئو کار حرفه ای تبدیل شویم؟
سئو سایت

چطور به یک سئو کار حرفه ای تبدیل شویم؟

سئو مجموعه ای از فرآیند ها است که طی رعایت کردن و پیاده سازی آن سایت مورد نظر شما در داخل نتایج جستجو گوگل قرار میگیرد و باعث میشود کاربران زیادی بعد از سرچ کردن موضوع مورد نظرشان روی نام سایت شما کلیک کنند. با اندکی سرچ کردن در اینترنت به اصول و روش های اولیه ای که هر سئو کار باید بلد باشد دسترسی پیدا میکنید. این اصول شامل مواردی میشود که به احتمال زیاد یک سئو کار مبتدی با آنها آشنایی دارد و ما در اینجا به بررسی آنها نمی پردازیم. ما در این مقاله می خواهیم به شما یاد دهیم چطور به یک سئو کار حرفه ای تبدیل شویم؟ و بتوانید سئو حرفه ای انجام دهید.

سئو و آنالیز کنید و کارهای متفرقه را به افراد دیگر بسپارید، در حرفه سئو پیشرفت کنید

سئو و آنالیز کنید و کارهای متفرقه را به افراد دیگر بسپارید

گوگل برای اینکه یک سایت را تایید کند الگوریتم هایی را تعریف کرده است که شما با رعایت کردن اصولی و دقیق آن می توانید رتبه و جایگاه سایت خود را ارتقا ببخشید. یاد گیری این الگوریتم ها شاید اندکی سخت و زمان بر باشد. چرا که الگوریتم موتور جستجو گوگل دائما در حال تغییر است و یک متخصص سئو سایت حرفه ای مدام باید در حال یادگیری الگوریتم های جدید باشو و به دانش قبلی خود اکتفا نکند.

باید سعی کنید به عنوان یک متخصص سئو حرفه ای گوگل، قوانین و الگوریتم های آن را به خوبی بشناسید و سعی کنید آن ها را رعایت کنید و مراقب باشید از قوانین گوگل تخدی نکنید، چرا که گوگل با موارد تخلف برخورد میکند و سایت شما را جریمه میکند. یکی از مواردی که باعث میشود شما به یک سئوکار حرفهای تبدیل شوید، محتوای جذابی است که برای سایت مینویسید. تولید محتوا جذاب و جدید یکی از ویژگی های یک متخصص سئو در سطح حرفه ای است.

مسلما برای موضوع انتخابی شما قبلا چندین نفر مقاله نوشته اند و مقاله کپی شده با اطلاعات تکراری گوگل را راضی نمیکند. شما باید بتوانید با تولید محتوا جدید و با بیانی متفاوت نظر گوگل را جلب کنید. برای تولید محتوا جدید و جذاب باید بتوانید از مطالب سایت های معتبر دیگر استفاده کنی. همچنین می توانید از سایت های خارجی برای پیدا کردن دید کلی نسبت به موضوع انتخابی استفاده کنید.

یکی دیگر از مواردی که باعث میشود شما یک متخصص سئو حرفه ای به نظر برسید، قابلیت شما در طراحی سایت است. اینکه بتوانید در مواقع لازم و ضروری طراحی سایت را خودتان انجام دهید و نیازی به طراح سایت نداشته باشید یکی از ویژگی های مثبت شما به عنوان سئوکار میباشد.

دست به کار شوید

همانطور که در بالا اشاره کردیم سئو علم نیست که شما با خواندن یک کتاب، مقاله یا رفتن به کلاس آن را یاد بگیرید و بخواهید در حوزه فعالیت حرفه ای از آن استفاده کنید. سئو مجموعه ای از تکنیک ها، فرآیند ها و الگوریتم ها است که شما باید در مرحله اول باید آنها را بلد باشید و در مرحله بعدی بتوانید از آنها استفاده کنید برای ارتقا جایگاه سایت.

در دنیای سئو به آموزش تنها اکتفا نکنید، مطالب جدیدی را که مطالعه میکنید به کار بگیرید. برای تبدیل شدن به یک سئو کار حرفه ای نیاز است که تجربه کسب کنید و بتوانید از دانش و تکنیک هایی که بلدید استفاده کنید. باید این تکنیک ها را در فضای واقعی سایت پیاده کنید و نتایج حاصل را مشاهده و بررسی کنید.

مورد مهم دیگر کار کردن و یاد گرفتن از افراد حرفه ای در این زمینه است. اگر میخواهید به یک متخصص سئو حرفه ای تبدیل شوید باید وارد دنیای رقابت واقعی شوید. اگر بتوانید در یک شرکت معتبر و حرفه ای کار کنید در مدت زمان بسیار کمی می توانید در این عرصه رشد کنید. چرا که با سئوکار های دیگری در ارتباط هستید که احتمالا از شما تجربه بیشتری دارند، و به پیشرفت شما کمک میکنند.

برای سئوکار موفق بودن، تحلیل گر باشید و از ذهنتان استفاده کنید

برای متخصص سئو خوب و موفق بودن، تحلیل گر باشید و از ذهنتان استفاده کنید

تحلیل گر باشید و از ذهنتان استفاده کنید

یکی از ویژگی هایی که باعث میشود شما به یک متخصص سئو حرفه ای تبدیل شوید، استفاده از ابزار ……….. است. این ابزار اطلاعات و آمار خوبی از سایت شما را اخراج میکند و در اختیار شما قرار میدهد. با استفاده از این آمار شما به نقاط قوت و نقاط ضعف خود پی میبرید و میتوانید آنها را از بین ببرید.

همچنین کار کردن با وب مستر تولز یکی از ویژگی هایی است که یک متخصص سئو حرفه آن باید آن را دارا باشد. وب مستر یکی از آپشن های رایگان موتور جستجو گوگل است که اطلاعات گرافیکی و عددی بسیار از سایت به شما میدهد. در واقع وب مستر دنیایی از اعداد و اطلاعات است که شما برای ارتقا جایگاه سایت و حرفه ای شدن در دنیای سئو نیاز به یادگیری آن دارید.

در وب مستر ارور های سایت شما نیز نمایش داده میشود. رفع کردن این ارور ها باعث بالا رفتن جایگاه سایت شما توسط گوگل میشود. پس شما به عنوان یک متخصص سئو حرفه ای باید بتوانید این ارور ها را آنالیز کنید و برای حل آنها چاره ای بی اندیشید.

هدف ما در سئو بالا رفتن جایگاه سایت و دیدن سایت توسط تعداد افرا بیشتری است. برای این منظور آنالیز و بررسی سایت های موفق دنیا و استفاده از تکنیک های استفاده شده توسط آنها یکی از راه های ارتقا جایگاه سایت است. برای این منظور باید ذهن تحلیل گر و خلاقی داشته باشید.

در کل متخصص سئو حرفه ای باید ذهنی تحلیل گر داشته باشد که بتواند با استفاده از آمار و اطلاعات دریافتی، راه ها و برنامه ریزی های متفاوت و جدیدی برای سئو کردن یک سایت داشته باشد.

سئو کار حرفه ای

سئو کردن سایت را ممکن است هر کسی بتواند انجام دهد تا رتبه و جایگاه مناسبی را در گوگل بدست آورید اما مسئله اینجاست که این جایگاه دائمی است و یا ممکن است موقتی باشد؟ یک سئو کار حرفه ای با کمک دانش و مهارتی که دارد میتواند سایت را به گونه ای مدیریت و سئو کند که رتبه بدست آمده در نتایج گوگل برای مدت زمان طولانی حفظ شود و این کار به تجربه سئو کار حرفه ای مرتبط است.

سئو کار کیست

سئو کار

افرادی که در زمینه سئو فعالیت دارند به وبمستر ها و کاربران کمک می کنند تا سایت شما در جستجو گوگل ارتقا پیدا کند. سئو کار نقش مهم و مستقیمی در افزایش بازدید سایت شما دارد. فعالیت ها و کارهایی که سئو کار بر وب سایت شما انجام میدهد در قرار گرفتن در صفحه اول گوگل به شما کمک بسیاری خواهد کرد.

چطور سئو کار حرفه ای بشم؟

از کجا شروع کنم و چطور سئو کار حرفه ای بشم؟ این سوالی است که امروزه خیلی از افراد به دنبال یافتن پاسخی برای آن هستند. بیشتر افراد تصور می کنند که سئو یعنی وب سایتی که در یک یا چندین کلمه کلیدی ویژه و رقابتی در نتایج جست و جو بالا بیاید، اما باید بگوییم که سئو تنها به اینجا ختم نمی شود. سئو یعنی مجموعه ای از فرایند ها که سود آوری یک وب سایت (در حقیقت یک کسب و کار آنلاین) را از هر لحاظی افزایش دهد.

به معنای واقعی می شود این گونه بیان کرد که سئو یک استراتژی است. باید این موضوع را بدانید که یک وب سایت به چه دلیل باید در یک کلمه کلیدی خاص بالا باشد و هدف از بالا آمدن آن وب سایت چیست؟ آیا هدف به دنبال جذب کاربر است یا تنها در پی افزایش ترافیک وب سایت می باشد و تنها این موضوع برایش مهم است؟

در حقیقت بسیار حائز اهمیت است که به چه دلیلی تمایل دارید که سایتی را بالا بیاورید. منظور این است که باید یک هدف مشخص داشته باشید. سئو کار حرفه ای آدم باهوشی است که استراتژی بسیار دقیقی را در بالا آوردن یک وب سایت در نتایج جست و جو دارد. در ادامه مطلب در مورد انجام کارهایی صحبت می کنیم که جزء عادت های روزمره ی هر سئو کار حرفه ای است و پیشنهاد می کنیم اگر قصد دارید یک سئوکار حرفه ای شوید، حتما این موارد را مدنظر داشته باشید.

1. یادگیری مداوم سئو

از جمله مهم ترین و اساسی ترین کارهایی که به طور روزانه باید در برنامه کاری تان قرار داشته باشد، یادگیری سئو می باشد. تلاش کنید از منابع قابل اعتمادی برای یادگیری سئو استفاده نمایید. وب سایت های مرجعی همچون وبلاگ وب سایت MOZ یا وب سایت backlinko و … جزو مراجعی می باشند که هر سئو کار حرفه ای در جهان روزانه به آن ها سری می زند و از مقالات شان نهایت استفاده را می برد.

یادگیری سئو مداوم

آموزش مداوم سئو

مزیت برجسته ی این وب سایت ها این است که تحلیل هایی که شخصا متخصصین خودشان انجام داده اند را از مهم ترین فاکتورهای سئو منتشر می کنند که دیدن آن ها تا حد زیادی می تواند مفید واقع شود. به طور کلی اگر قصد دارید در زمینه ای حرفه ای شوید بایستی آن را از حرفه ای ها بیاموزید و گفته های آن ها را پیروی کنید.

علاوه بر آن، ویدیو هایی که در یوتیوب در مورد سئو قرار گرفته نیز فوق العاده می باشند. اگر به زبان انگلیسی هیچ گونه تسلطی ندارید مشکلی ندارد چرا که تا حد می توانید با کمک ابزارهای مترجم آنلاین همچون گوگل ترنسلیت متوجه شوید به چه چیزهایی اشاره شده است. برای مثال مقالات سایت backlink را اگر با کمک مترجم گوگل ترجمه کنید تا حد زیادی قضیه را متوجه می شوید، این که به چه مواردی اشاره کرده است.

2. پیاده سازی و بررسی نتایج

همان گونه که اشاره شد از طریق خواندن یا دیدن پیشرفت چندانی در یادگیری سئو نخواهید داشت و این که باید خودتان شخصا اقدام نمایید. کلیه مطالبی که در سئو یاد گرفته اید را خودتان پیاده سازی کنید و نتایج حاصل را بررسی و تجزیه و تحلیل کنید. برای مثال اگر گفته می شود که گرفتن بک لینک از وب سایت های edu موجب بالا رفتن رتبه وب سایت می شود خودتان اقدام به ایجاد بک لینک در سایت های آموزشی نمایید و پس از گذشت مدتی نتیجه اش را بررسی کنید.

پیاده سازی سئو فنی

پیاده سازی سئو حرفه ای و بررسی نتایج

یا اگر گفته می شود که بالا بودن تعداد اشتراک ها و لایک های یک مطلب در شبکه های اجتماعی، موجب بالا رفتن رتبه آن مقاله در نتایج جست و جو می شود، خودتان امتحان کنید و مشاهده کنید که آیا چنین موضوعی واقعیت دارد یا خیر! پس چیزهای خوب در زمینه سئو زیاد است اما تا زمانی که که خودتان آن ها را بررسی نکنید، هیچ گونه کاربردی برایتان ندارد.

3. تسلط بر ابزارهای مورد نیاز در سئو

یک سری ابزارهایی در رابطه با سئو موجود است که حتما بایستی به آن ها تسلط کامل داشته باشید. چنان چه قصد دارید به یک سئو کار حرفه ای مبدل شوید بایستی که کار کردن با آن ها را یاد بگیرید و در در پروژه های سئو خود از آن ها استفاده کنید. از جمله ابزارهای حرفه ای و ارزشمند در سئو گوگل وب مستر تولز و گوگل آنالتیکس می باشند که هر سئو کاری باید به آن ها تسلط کافی داشته باشد.

تسلط بر ابزارهای سئو

آشنایی با ابزارهای سئو

برای مثال هر سئو کاری باید از این موضوع آگاه باشد که خطاهای ایجاد شده در گوگل وب مستر تولز را با چه روشی برطرف کند و یا این که در گوگل آنالیتیکس با چه روش رفتار کاربران را تحلیل کند و با استفاده از تحلیل های انجام شده، بازدهی وب سایت مدنظرشان را افزایش دهد.

کاربرد گوگل آنالیتیکس تنها برای اطلاع از بازدید صفحات و یا میزان نرخ پرش کاربران از وب سایت و … نیست بلکه جزو ابزار حرفه ای می باشد که هر سئو کاری جهت افزایش رتبه وب سایت خود در گوگل استفاده می کند.

4. تحلیل و بررسی رقیبان

از دیگر کارهایی که هر سئو کار حرفه ای به آن تسلط دارد، بررسی و تجزیه و تحلیل همه جانبه رقبا است. باید رقبای اصلی وب سایت مدنظرتان را پیدا کرده و آن ها را بررسی کنید. بسیاری از دوستان تصور می کنند بررسی رقیبان در سئو به معنای بررسی بک لینک های وبسایت آن ها است در صورتی که بررسی رقبا بسیار گسترده تر از این حرفا است.

تحلیل و بررسی رقیبان

تحلیل و بررسی سئو سایت رقیبان

بررسی کردن رقبا به این معنا است که باید اطلاع داشته باشید که در چه کلمات کلیدی دارای رتبه هستند. دلیل بالا بودن رتبه آن ها چیست و شما چه اقداماتی بایستی به کار ببرید تا در نتایج جست و جو به آن ها دست پیدا کنید. ابتدا باید یک مجموعه کامل از کلمات کلیدی که بر روی آن ها کار کرده اند را پیدا نمایید. سپس آن هایی که سرچ بیشتری دارند را شناسایی کنید. سپس آن ها را در گوگل جست و جو نمایید تا متوجه شوید که رقبایتان کجای نتایج قرار گرفته اند.

اگر واقعا رتبه خوبی دارد و جزو کلمات یا عبارت کلیدی پر بازدید است به کار شما می آید و باید بر روی آن کار کنید و در طولانی مدت بر روی آن سرمایه گذاری کنید. در مرحله بعدی با کمک ابزاری که وب سایت moz در اختیار تان قرار داده، اتوریتی دامین و پیج وب سایت رقبان را باید بررسی کنید. این موضوع که قدرت وب سایت آن ها در چه حدی است، بسیار حائز اهمیت است. شما با بررسی و تجزیه و تحلیل بک لینک ها و محتوای کلیه صفحات وب سایت آن ها قادر خواهید بود متوجه شوید که علت بالا بودن اتوریتی دامین یا پیج وب سایت رقیبانتان چیست. مورد دیگر این که باید به نحوه لینک دادن های داخلی و خارجی وب سایت توجه ای ویژه ای داشته باشید.

5. داشتن استراتژی در سئو

یکی دیگر از لازمه های هر سئوکار حرفه ای، داشتن استراتژی در سئو است. چنان چه شما در سئو استراتژی نداشته باشید قادر نخواهید بود که پیروز میدان شوید. سئو به معنای انتخاب هوشمندانه کلمات کلیدی است. می شود به جرات بگوییم که این مورد یک استراتژی فوق العاده در سئو است.

استراتژی سئوسایت

داشتن استراتژی در سئو سایت

سئو به این معنا است که چه کاری باید انجام دهیم تا مخاطبان هدفمند تر بیشتری جذب کنیم؟ برای مثال کلمه کلیدی “خرید دامنه” کلمه کلیدی بسیار پر بازدیدی می باشد که کار روی آن بسیار سخت است اما اگر بخواهید هوشمندانه کلمه کلیدی خود را انتخاب کنید، عبارت “خرید دامنه با کیفیت” را انتخاب می کنید چرا که با وجود این که سرچ پایین تری دارد، مشتریان هدفمند تری را جذب کسب و کار مورد نظر می کند.

این که تمایل داشته باشید زمان تان را بر روی گرفتن رقبا در هر کلمه کلیدی بگذارید به هیچ وجه استراتژی خوبی نیست چرا که مهم این است که کسب رتبه خوب در کلمه یا عبارت کلیدی مورد نظر تا چه میزان می تواند به سود شما باشد. نکته ای که در این زمینه لازم است به آن اشاره کنیم این است که این استراتژی را بیشتر با تحلیل و تحلیل و همچنین بررسی رقبا می توانید بدست بیاورید.

6. داشتن صبر در مشاهده نتایج

چنان چه می خواهید یک سئو کار حرفه ای شوید بایستی که صبوری پیشه کنید. بارها تاکید شده است که سئو کاری زمان بر است و باید بسیار صبور باشید تا قادر باشید نتایج واقعی را ببینید. افراد زیادی هستند که با صبوری کردن در اکثر پروژه های سئو خود توانسته اند آن ها را به موفقیت برسانند.

صبر در سئو

صبر و پشتکار در سئو سایت

لازم به ذکر است که اگر شما هم تمایل دارید که نتایج واقعی کارتان را مشاهده کنید، دست کم چیزی بین 3 تا 6 ماه باید وقت بگذارید و صبر کنید همچنین زمانی که برای مقالات وب سایت خود بک لینک ایجاد می کنید این انتظار را نداشته باشید که یک هفته دیگر رتبه یک گوگل باشید. پس همواره به یاد داشته باشید که باید مدت ها صبوری کنید تا رتبه واقعی سایت را در گوگل مشاهده کنید.

کارهایی که سئو کار حرفه ای انجام میدهد

سئو کار حرفه ای برای سئو کردن صحیح سایت می بایست یک سری از فاکتورها را بلد باشد که این فاکتورها عبارتند از: درک استفاده صحیح از لینک ها، تاثیرگذاری سئو داخلی سایت و سئو خارجی سایت بر رتبه و جایگاه صفحه، ارزش هزینه کردن برای تبلیغات کلیکی یا PPC و تاثیر شبکه های اجتماعی رو سایت.

از آنجایی که برای رسیدن به رتبه مورد نظر و یک جایگاه خوب در گوگل راه های بسیاری وجود دارد، تشخیص اینکه کدام راه حل تاثیرگذارتر است کار آسانی نیست. شاید این موضوع به ذهن شما خطور کند که با بک لینک گرفتن می توانید به خواسته خود دست پیدا کنید ولی این موضوع در همینجا خلاصه نمی شود. زیرا اطلاعات شما به عنوان شخصی که وب سایت دارد شاید در این زمینه کامل نباشد و کارهایی که انجام میدهید نه تنها شما را به نتیجه ای که می خواهید نرساند بلکه خسارت هایی را نیز برایتان به وجود آورد.

یک سئو کار حرفه ای همیشه به دنبال کلمه کلیدی محبوب و راهی برای این است که ترافیک وب سایت را افزایش دهد. بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو به معنی آگاهی از فاکتورهای سئو و راه اندازی تاکتیک های جدید و متناسب با آنهاست.

 

سئو کار حرفه ای

seo specialist

وظایف سئو کار حرفه ای

طبیعتا وقتی وارد حرفه ای می شوید وظایفی بر عهده شما است که می بایست آنها را بخوبی انجام دهید یک سئو کار نیز از این موضوع مستثنا نمی باشد در ادامه به چند نمونه از وظایف یک سئو کار حرفه ای اشاره خواهیم کرد.

  1. بهینه سازی عکس ها در مطالب و در صفحه های اصلی سایت
  2. بررسی URL ها یکی از مهم ترین وظایف سئو کار حرفه ای می باشد
  3. برطرف کردن خطا ها و هشدارهای سایت که به کمک ابزارهایی مانند وبمستر تولز انجام می شود.
  4. پیگیری دائمی کلمات کلیدی و رتبه صفحات در گوگل
  5. سئو کار حرفه ای باید لینک ها را چک کرده و بک لینک های بد را از بین ببرد.
  6. چک کردن ایندکس صفحات که از طریق ابزارهایی مانند وبمستر تولز صورت می گیرد
  7.  سئو کار حرفه ای سئو محتوا را باید به گونه ای مورد بررسی قرار دهد که کلمات کلیدی، لینک ها، عنوان ها به درستی در آن ها رعایت شده باشد.
  8. پیگیری رتبه Alexa(الکسا) و بهبود آن تا رتبه مناسب را در نتایج گوگل بدست آورید.
  9. بررسی کردن سایت های رقبا و تحلیل کردن آن بر عهده سئو کار حرفه ای می باشد.
  10. بهینه کردن سرعت سایت برای اینکه زمان لود شدن سایت برای کاربران طولانی و خسته کننده نباشد.

سوالات متداول درباره سئو

1هزینه سئو کردن سایت چقدر است؟
هزینه سئو کردن سایت بر 2 روش ساعتی یا پروژه ای قیمت گذاری میشود. که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. هزینه سئو در روش ساعتی از، ساعتی 50 هزار تومان به بالا و هزینه سئو بصورت پروژه ای، از پروژه ای 300 هزار تومان به بالا است. که البته انتخاب کلمه کلیدی در این قیمت ها به شدت تاثیر گذار است.
2دستمزد سئو کار حرفه ای ماهانه چقدر است؟
برای این سوال پاسخ مشخص و دقیقی وجود ندارد و این بستگی به شخص سئو کار، شرکتی که در آن مشغول است و پروژه در دست انجام دارد. اما حداقل دستمزد یک سئو کار حرفه ای از 25،000،000 ريال شروع میشود.
3آیا کلاس های آموزشی برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو حرفه ای لازم است؟
مسلما یادگیری هر موضوعی به صورت تئوری و دقیق خالی از لطف نیست و به پیشرفت شما در آن زمینه کمک میکند. اما سئو صرفا یک علم نیست و شما نیاز دارید در فضا واقعی سایت به سئو کردن بپردازید و آزمون و خطا انجام دهید و نتیجه حاصل را مشاهده کنید تا بتوانید تجربه کسب کنید و به یک متخصص سئو حرفه ای تبدیل شوید.
4.5/5 - (2 امتیاز)
81 / 100

1 Comment

  1. حسین گفت:

    من واقعا خیلی به این کار علاقه دارم. شما کلاس آموزشی سئو هم برگزار میکنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + دوازده =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو