آموزش ثبت سایت در الکسا

الکسا
سئو سایت

آموزش ثبت سایت در الکسا

با مطالب که در وبسایت های گوناگون درباره اینکه چگونه وب سایت خود را سئو کنید تا بتوانید یک رتبه و جایگاه مناسبی را در نتایج جستجو در گوگل بدست آورید مطالعه کرده اید طبیعتا به اهمیت رتبه الکسا وب سایت خود نیز پی برده اید. اما حتما برایتان این سوال پیش آمده است که آموزش ثبت سایت در الکسا چگونه انجام می شود.

سایت الکسا در سال 2022 برای همیشه جمع شد.

آمازون خریدش و بعد که دید جاهای دیگه خیلی درآمد خوبی داره بیخیالش شد.

طبیعتا این موضوع را می دانید که الکسا قویترین سایت رایگان در دنیای اینترنت می باشد که در زمینه بررسی سایت شما از لحاظ آماری شناخته شده است. استفاده از این سایت و جستجو در آن به شما کمک می کند تا رتبه سایت های رقبا و سایت هایی که به نوعی در زمینه حرفه و کسب و کار شما فعالیت دارند را با در نظر گفتن کلمات کلیدی، نوع فعالیت و میزان بازدیدکنندگان مورد بررسی قرار دهید.

با در نظر گرفتن آمار و ارقامی که از دیگر سایتها با کمک سایت الکسا بدست می آورید می توانید برای وب سایت خود برنامه ریزی های بهتر و موفق تری داشته باشید تا بتوانید رتبه مناسبی در موتورهای جستجو مانند گوگل بدست آورید. برای مشاهده رتبه سایت الکسا به اینجا بروید.

پس این موضوع را فراموش نکنید که سایت الکسا یک راهنمای خوب برای شما می باشد تا به نقاط ضعف وب سایت خود پی برده و برای بهینه سازی وب سایت خود از روش ها و تکنیک های اصولی در زمینه سئو استفاده کنید تا به نتایج مطلوبی که می خواهید دست پیدا کنید و در حرفه خود از رقبای خود پیشی گرفته و ترافیک وب سایت خود را نیز افزایش دهید.

آموزش ثبت سایت در الکسا

الکسا

چرا سایت خود را در الکسا ثبت می کنیم؟

برای طراحی سایت و بدست آوردن رتبه و جایگاه مناسب اولین سوالی که برایتان پیش می آید این است که اصلا چرا باید سایت خود را در الکسا ثبت کنم؟ و اینکه آموزش ثبت سایت در الکسا چگونه می تواند بر سئو سایت ما تاثیر گذار باشد. در ادامه می خواهیم به چند مورد کوتاه از دلایلی که نشان می دهد علت ثبت نام در الکسا چیست را عنوان کنیم.

با ثبت سایت خود در الکسا امکان تعیین عنوان و توضیحات برای سایت که در صفحه مربوط به سایت شما می باشد را بدست خواهید آورد. سایت الکسا با تعیین کشوری که هدف شما از آن جذب بازدید کننده و رتبه بندی در سایت ثبت شده آن کشور باشد را رتبه بندی خواهد کرد و این امکان را برای شما فراهم می آورد تا بتوانید آمار سایت های دیگر را به راحتی در دسترس داشته باشید و نظرات کاربران در مورد آن سایت ها را نیز در اختیار شما قرار می دهد.

چرا سایت باید در الکسا ثبت شود؟

دلیل ثبت سایت در الکسا چیست؟

مراحل ثبت سایت در الکسا

برای اینکه سایت خود را در الکسا ثبت کنید نیاز به آموزش ثبت سایت در الکسا داریم که در ادامه به مراحل ثبت سایت در الکسا اشاره کرده ایم.

  • وارد سایت الکسا شوید و برای خود یک حساب کاربری ایجاد کنید.
  • ایمیل ارسال شده برای تایید حساب کاربری خود را تایید کنید.
  • در بخش home در سایت الکسا رفته و سایت مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس enter را بزنید
  • صفحه باز شده دارای گزینه ای به نام edit site info در انتهای صفحه می باشد آن را انتخاب کنید.
  • پنجره ای برای شما باز می شود که نشان دهنده تایید مالکیت سایت می باشد با انتخاب گزینه claim this site شما اعلام می کنید که این سایت برای الکسا معرفی شود.
  • در این مرحله برای شما سه روش در جهت تایید مالکیت سایت ارائه شده وجود دارد که دو مورد اولیه آن برای کاربران بصورت رایگان می باشد هر کدام از سه گزینه را که می خواهید انتخاب کنید. با انتخاب روش اول شما با در اختیار داشتن فایلی که الکسا به شما داده است و با دانلود کردن آن مالکیت خود را در الکسا تایید کرده اید و در روش دوم الکسا کدی را در اختیار شما قرار می دهد که که قالب متا تگ دارد و شما باید کد دریافتی را در صفحه اصلی سایت خود قرار دهید. این کد باید در html اصلی سایت شما و در تگ head قرار بگیرد و سپس verify my ID را کلیک کنید.
  • در نهایت پیغامی دریافت خواهید کرد مبنی بر اینکه مالکیت سایت شما در الکسا موفقیت آمیز بوده است.

 

آموزش ثبت سایت در الکسا

ثبت سایت در الکسا

آموزش ثبت سایت در الکسا

در مطلب بالا به مراحلی که برای ثبت سایت در الکسا باید انجام دهید اشاره کرده ایم حال می خواهیم آموزش ثبت سایت در الکسا را برایتان بیشتر توضیح دهیم.

برای اینکه از هویت سایت خود در سایت الکسا مطلع شوید باید در الکسا ثبت نام انجام دهید و اکانت خود را در سایت الکسا بسازید. وارد صفحه اصلی الکسا شوید. alexa.com  و با کلیک بر روی گزینه sign up به صفحه ثبت نام وارد شوید.مراحل ثبت نام هم در مطلب بالا برایتان آورده ایم.
شاید ندانید که سایت الکسا دارای بسته های معمولی و بسته حرفه ای می باشد که تفاوت قیمت دارند و می توانید با انتخاب هر یک از این دو بسته به صورت آنلاین ثبت نام خود را انجام دهید. البته این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که بسته را با توجه به نیاز وب سایت خود انتخاب و خریداری کنید.

با خرید هر یک از این دو بسته شما برای7 روز زمان دارید تا تست رایگان انجام دهید اما به این به معنای وارد نکردن اطلاعات نمی باشد بلکه شما باید اطلاعات خود را وارد کنید و در نهایت روز ششم این امکان را دارید که اکانت ساخته شده را کنسل کنید تا هزینه ای از حساب شما کسر نشود.

اکانت کاربری خود را ساخته اید حال بر روی گزینه Dashboard کلیک کنید. شما در این بخش می توانید به تعداد نامحدودی سایت را ثبت کنید و همچنین لیستی از تمام سایتها با آمار بازدید آنها را در یک صفحه مشاهده کنید. بعداز اینکه سایت خود را در الکسا ثبت کردید این امکان را دارید برای هریک تولبار مخصوص در نظر گرفته  و لینک های دانلود آن ها را در اختیار کاربران قرار دهید.
بعد از گذراندن این مراحل دیگر نوبت آن شده است که اطلاعات سایت خود و رقبایتان را در سایت الکسا وارد کنید تا بتوانید گزارشی را که می خواهید مشاهده کنید.

برای بررسی سئو سایت و اهمیت الکسا با سئو ایران همراه باشید.

*توجه کنید که اگر بازدید سایت شما به 10 نفر در روز برسد(بازدید کننده های دسکتاپی) به صورت اتوماتیک خود الکسا از آن پس سایت شما را در رتبه بندی ها قرار میدهد.

نحوه ثبت سایت در الکسا

ثبت سایت در الکسا

4.1/5 - (9 امتیاز)
79 / 100

24 Comments

  1. خانه هوشمند آلفا گفت:

    یعنی هنوز هم الکسا تاثیری داره؟؟؟من شنیده بودم که با ثبت نام در الکسا ابزاری در اختیار سایت قرار میگیره که رتبه سایت رو افزایش میده اما بعدش هم شنیدم که بخاطر تحریم ها دیگه قابل استفاده نیست.

  2. فرد گفت:

    با سلام آیا ثبت نام در الکسا بصورت رایگان ممکن است؟

  3. نازنین گفت:

    سلام. من میخواستم برای سایتمون ثبت نام کنم. اما پیام داد که بخاطر تحریم ها نمیشه. با توجه به اینکه در نهایت ایران را باید برای بررسی انتخاب کنیم، راهی برای حل این مشکل و در نهایت بررسی سایت در منطقه ایران وجود داره؟

  4. عماد گفت:

    سلام ممنون از مطلب خوبتون
    من سایت رقبا رو که در الکسا می زنم همه اطلاعات رو میاره اما سایت خودم رو که میزنم هیچ اطلاعاتی نمیاره فقط کلمات کلیدی و لیست رقبا رو نمایش میده می دونید علتش چیه ؟

  5. SEO IRAN گفت:

    الکسا میتونه به افرادی که میخواهند در سایتی تبلیغات کنند ، اطلاعات مفیدی از اون سایت بده، اما باید دانش استفاده از الکسا رو هم‌داشته باشید.

  6. SEO IRAN گفت:

    بله همین الان هم که داریم پاسخ شما رو میدیم، سایت های ایرانی زیادی دارن از خدمات حرفه ای تر و پکیج های غیر رایگان الکسا استفاده می کنند.

  7. man گفت:

    الکسا فقط رتبه ای که داریمُ بهمون نشون میده؟ یا کمک هم میکنه که سئو بالا بیاد؟ ممکن آمار الکسا اشتباه باشه؟

  8. زهرا احمدی گفت:

    نمیتوان گفت الکسا به سئو کمک میکند یا نه، رتبه الکسا گویای سئو خوب یا بد نیست، این دو کاملا متفاوت هستند؛ ابزار الکسا رنک را اگر در مرورگر خود نصب کنید به مجموعه این رنکینگ میپیوندید
    آمار الکسا اشتباه نیست ولی حدود چند ماه با تاخیر است

  9. امیرحسین همایی گفت:

    من از سئو کواک استفاده میکنم. واجبه که از الکسا استفاده کنیم؟ یعنی الکسا ضروریه؟

  10. امیرعلی صبحانی گفت:

    برای استفاده از الکسا باید ثبت نام کنیم یا همینجوری هم میشه استفاده کرد؟ هزینه داره؟

  11. علی گفت:

    الکسا رو خیلی دوست دارم چون راحت میفهممش 😊😇😍❤
    ی خوبی الکسا اینه که راحت میشه بدستش اورد، اما از یه جایی به بعد دیگه نمیشه رتبه رو آورد پایینتر مثلا من بین2000 تا 3000 موندم
    ویه بدی داره اینکه آمار الکسا 6 ماه یکبار آپدیت میشه

  12. امیرحسین رجبی گفت:

    برای اینکه اطلاعات سایت خودمونو در الکسا ثبت کنیم فرقی داره که فایل دانلود کنیم یا کد را قرار بدهیم؟

  13. اشکان گفت:

    الکسا خیلی راحته کار باهاشو دوست دارم😊
    مطلب خوبی بود

  14. SEO IRAN گفت:

    بله به صورت رایگان است

  15. SEO IRAN گفت:

    قطعا ضروری نیست ولی الکسا می تواند خیلی به شماکمک کند

  16. SEO IRAN گفت:

    بله احتیاج به ثبت نام و باز کردن حساب کاربری دارد و به صورت رایگان است.

  17. حسین سلطانی گفت:

    سلام مطمئن هستید هنوز رایگان ولی من که الان رفتم پولی بود و ۷ دلار برای یک ماه ؟ لطفا اگه رایگان لینک ثبت نام رایگان را بدبد

  18. حسین گفت:

    اگر سایت ما در الکسا رتبه خوبی داشته باشد ارتباطی با رتبه سایت در گوگل دارد؟

  19. SEO IRAN گفت:

    نمی تواند تاثیر زیادی داشته باشد و امکان اینکه گوگل به آن اهمیت ندهد زیاد است.

  20. شادی گفت:

    برای الکسا افزونه گوگل کرومش هم هست خیلی کار باهاش راحت تره

  21. شیفته گفت:

    عالی بود
    خدایی چقد سایت مفیدی دارین
    یه ربه تو سایتای دیگه اسگل شدم

  22. برای تو گفت:

    چه کاری به غیر از پاپ آپ میشه برای سایت انجام داد که رتبه الکسا سایت هم بهتر بشه؟

  23. همراه گفت:

    من الکسا رو خیلی قبول ندارم چون با گذشت چندین سال هنوز معیار مشخصی برای پیشرفت رتبه ارائه نداده

  24. روشنک رستمی گفت:

    معیار الکسا رفتار کاربرانی است که با دستکتاپ وارد سایت شما می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + سیزده =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو