سئو سایت گردشگری

سئو سایت گردشگری
سئو سایت

همانطور که می دانید بهینه سازی موتورهای جستجو جز اصلی ترین کارهایی می باشد که در طراحی سایت و طراحی بازاریابی باید مورد توجه قرار گرفته شود. این نکته در خدمات سئو سایت فروشگاهی و همچنین سئو سایت گردشگری بیشتر خود را نشان می دهد.

سئو سایت آژانس هواپیمایی

سئو سایت آژانس هواپیمایی

آموزش سئو لندینگ پیج

آموزش سئو لندینگ پیج

وقتی در ابتدای راه هستید و می خواهید سایت خود را بهینه کرده اولین چیزی که باید در این مورد بدانید اهمیت سئو برای سایت شما می باشد و اینکه سئو کردن سایت چه تاثیری می تواند در کسب و کار شما داشته باشد؟ امروز می خواهیم درباره سئو سایت گردشگری با شما همراهان سئو ایران صحبت کنیم.

ما بزرگ ترین سایت های تور و فروش بلیط را سئو کرده ایم.

شرکت سئو ایران از سال 1382 فعالیت خود را آغاز نموده و در دهه 90 و سالهای 1400 تا 1403 بزرگ ترین آژانسهای مسافرتی ایران را سئو کرده است.

سئو سایت

سئو سایت گردشگری

در زمانی که افراد ترجیح می دهند که رزرو بلیط سفر خود را بصورت اینترنتی انجام دهند مهم نیست که تخفیف های شما چقدر هیجان انگیز است و یا کسب و کارتان چقدر بزرگ است اگر سایت شما در نتایج جستجو نشان داده نشود کسب و کار شما موفق نخواهد شد. اگر می خواهید با سایر کسب و کارها در حوزه کاری خود رقابت کنید باید بهینه سازی موتورهای جستجو به مهم ترین استراتژی بازاریابی شما تبدیل شود.

سئو سایت گردشگری

امروزه برای مسافرت و یا حتی مهاجرت کمتر پیش می آید که افراد به آژانس های مسافرتی سر بزنند و در عوض ترجیح می دهند به جای اینکه زمان خود را در آژانس های مختلف از دست بدهند این کار را با سرچ کردن در گوگل و جستجو در سایت های گردشگری انجام دهند.

بنابراین اگر حرفه و کسب و کار شما در زمینه گردشگری می باشد بهترین کار این است که سئو سایت گردشگری خود را بروز کرده و سایتی موفق را طراحی کنید. زیرا اگر وب سایت شما رتبه و جایگاه مناسب و خوبی را در نتایج جستجو در گوگل داشته باشد بدون شک حجم ترافیک بالایی را بدست خواهید آورد و کاربرانی که به سایت شما وارد می شوند بدون شک از مشتریان شما نیز می شوند.

برای داشتن یک سایت موفق باید بدانید که کاربران بیشتر با چه عبارتی به جستجو در سایت شما می باشند و بعد از آن نیز به بررسی سئو سایت آنها بپردازید تا متوجه این موضوع شوید که آنها بیشتر با چه کلمات و عباراتی توانسته اند بیشترین ترافیک را بدست آورند. شاید در لحظه و در یک نگاه این کار یک کار بسیار راحت و آسانی باشد اما باید بگوییم که این کار تخصصی است و اگر یکی از اصول را اشتباه انجام دهید به هدف و خواسته خود نخواهید رسید.

چرا باید به فکر سئو سایت گردشگری خود باشیم؟

بیشتر مردم رزرو بلیط خود را امروزه اینترنتی انجام می دهند و این به این معنی است که هر سفری امروزه با گوگل آغاز می شود. مهم نیست که آزانس شما چقدر محیط شیک و جذابی دارد و یا تبلیغات شما چقدر شگفت انگیز هستند اگر شما یک سایت در صفحه اول گوگل نداشته باشید طولی نخواهد کشید که برشکست خواهید شد یا اینکه درآمد ماهانه شما به اندازه چند روز رقبای اینترنتی شما خواهد بود. پس اگر می خواهید در رقابت باقی بمانید و باید به فکر سئو سایت گردشگری خود باشید.

اگر استراتژی سئویی که شما انتخاب می کنید درست باشد شما می توانید در صفحه اول بین رتبه یک تا سه قرار بگیرید و این به معنی افزایش کلیک و در نتیجه افزایش درآمد است. نکته مهمی که وجود دارد این است که با رسیدن به رتبه یک تا سه گوگل کم کم شما به یک برند در حوزه رزرو بلیط تبدیل می شوید.

مراحل سئو سایت گردشگری چگونه است؟

تحقیق کلمات کلیدی

مهم ترین بخش در شروع سئو سایت گردشگری تحقیق کلمات کلیدی است. باید با توجه به هزینه ای که برای وب سایت خود در نظر گرفته اید و توانایی آژانس خود در ارائه خدمات کلمات را انتخاب کنید. ابزارهای مختلفی هستند که می توانند به شما در این زمینه کمک کنند. kwfinder، majestic دو ابزار بسیار کاربردی هستند.

وقتی کلمات کلیدی خود را انتخاب کردید باید آنها را در صفحات مختلف ادغام کرده و از آنها استفاده کنید تا گوگل متوجه شود تمرکز شما بر روی کدام کلمات است. تگ ها، عنوان صفحات و توضیحات متا نیز از به شما در این زمینه کمک می کنند.

تولید محتوا منظم و سئو محور

بارها در سئو ایران بیان کرده ایم که یک عنصر حیاتی برای موفق شدن یک سایت در گوگل محتوا است. یک سایت بدون داشتن محتوای مفید نمی تواند برای موتورهای جستجو بهینه سازی شود. توضیحات سفرها و توضیحاتی که در مورد مقصد سفرها می دهید باید جذاب و منحصربفرد باشد. هنگام نوشتن محتوا باید اصول سئو را در نظر بگیرید. درباره تولید محتوا توصیه می کنیم ویدئو زیر را مشاهده کنید.

توضیحات شما باید دارای حداقل 2 هدینگ یا h2 بهینه شده برای کلمات کلیدی شما باشد. نکته دیگری که نباید از آن غافل شوید تولید محتوای منظم در ماه است. شما باید حداقل هفته ای 4 محتوا در این حوزه منتشر کنید. محتواهای شما باید براساس کلمات کلیدی اصلی شما انتخاب شوند و با لینک سازی داخلی کاربران را به صفحاتی که برای آنها پیشنهاد جذابی وجود دارد هدایت کنید.

لینک سازی داخلی با انکرتکست مناسب

استفاده از لینک سازی داخلی به همراه انکرتکست مناسب مانند یک معجزه در افزایش رتبه وب سایت گردشگری شما عمل می کند. پیوندهای داخلی به شما کمک می کنند تا تجربه کاربری سایت خود را بهبود ببخشید و به افراد و موتورهای جستجو کمک کنید تا راحت تر در سایت شما حرکت کنند. توصیه می کنیم برای لینک سازی داخلی و بهبود سئو سایت گردشگری خود ویدئو زیر را ببینید.

از تمرکز بیش از حد و لینک سازی تنها با انکرتکست کلمه کلیدی خود خودداری کنید. شما باید به نحوی لینک سازی داخلی انجام دهید که گوگل متوجه گپ لینک سازی شما نشود. استفاده از سیگنال های برند و توجه به متن دور لینک به شما کمک بسیار می کند. به این نکته توجه داشته باشید که دوره رپرتاژ سه لینکه خیلی وقته که تمام شده پس این باور که باید حتما رپرتاژ سه لینک داشته باشید را دور بریزید.

داشتن پلن تبلیغاتی هم جهت با سئو

حوزه کاری فروش بلیط و گردشگری بسیار حوزه پر رقابتی است و بدیهی است که اگر شما پلن تبلیغاتی مناسبی نداشته باشید نمی توانید موفق شوید و به صفحه اول برسید. با وجود سایت هایی مانند علی بابا، سفرمارکت و… در این حوزه شما باید در زمینه تبلیغات نیز هدفمند عمل کنید تا جایگاه مناسبی در صفحه اول کسب کنید و در سئو سایت گردشگری خود موفق شوید. گاهی لازم است که از تبلیغات گوگل ادوردز استفاده کنید تا بتوانید هم برندینگ کنید و هم از درآمد کسب شده به وب سایت خود کمک بیشتری کنید. در این زمینه توصیه می کنیم ویدئو زیر را مشاهده کنید.

قیمت سئو سایت گردشگری

هزینه ای که برای سئو سایت گردشگری خود می کنید بستگی به برنامه بازاریابی آنلاین شما و ارزش خدماتی که شرکت سئویی که با آن قرارداد بسته اید ارائه می دهد دارد. نکته ای که در حوزه فروش بلیط آنلاین و سایت های گردشگری وجود دارد این است که باتوجه به رقابت و هزینه ای که رقبای شما برای کسب رتبه های برتر می کنند سعی کنید قرارداد سئو خود را با شرکتی معتبر که در حوزه کاری شما تجربه داشته است عقد کنید.

از چه کلمات کلیدی در صنعت گردشگری استفاده کنیم؟

اگر بخواهیم کمی بیشتر بر روی سایت های گردشگری تمرکز کنیم به این سوال بر میخوریم که چه کلمات کلیدی مناسب صنعت گردشگری هستند. اگر سئو سایت گردشگری خود را به ما بسپارید کارشناسان ما یک لیست از کلمات کلیدی پولساز در این حوزه را به شما به همراه یک استراتژی برای رساندن آنها به لینک یک تا سه صفحه اول ارائه می دهند. ما چندین پروژه موفق در این حوزه مانند علی بابا، سفر مارکت، سفر 24، کیش آذر و… داشته ایم.

اگر خودتان می خواهید اینکار را انجام دهید ابتدا بر روی کلمات کلیدی دم بلند یا long-tail تمرکز کنید. درست است که رقابت کمتری بر روی کلمات دم بلند نسبت به دم کوتاه وجود دارد اما شانس شما برای کسب جایگاه بهتر افزایش یافته و سپس شما می توانید از این صفحات به صفحات مهم تر خود لینک سازی کرده و آنها را بالا بیاورید.

4 نکته مهم در سئو سایت های گردشگری

در ادامه مقالات آموزش سئو ایران و بعد از آموزش سئو سایت فروشگاهی قصد داریم در این بخش نکات بسیار مهمی در بهینه سازی سایت های گردشگری به شما ارائه دهیم تا به کمک آنها بتوانید وضعیت سئو سایت گردشگری خود را بهبود ببخشید.

سایت خود را از نظر موبایل فرندلی بودن بررسی کنید

برای شروع کار ابتدا به مهم ترین نکته در سئو سایت یعنی موبایل فرندلی بودن توجه کنید. اما این در سایت های گردشگری تنها منوط به اینکه بررسی کنید و اگر سایت موبایل فرندلی بود وارد مرحله بعد شوید نمی شود. اکثر افرادی با گوشی های تلفن همراه خود به دنبال اطلاعاتی در مورد سفر خود هستند و طبق آمار گوگل بیش از نمی از کاربران تلفن همراه رزرو بلیط و برنامه ریزی سفر خود را از طریق گوشی های خود انجام می دهند.

بررسی موبایل فرندلی بودن سایت

موبایل فرندلی بودن سایت

در قدم اول بررسی کنید که آیا سایت شما برای موبایل بهینه سازی شده است یا خبر اگر موبایل فرندلی نبود سریعا با کمک طراح سایت خود اقدام به بهینه سازی سایت برای موبایل کنید و اگر بهینه بود شما باید تلاش کنید تا با بهبود ui سایت و تجربه کاربری کاربران را بیشتر در سایت خود نگه دارید که این امر سبب بهبود جایگاه شما در نتایج جستجو می شود.

وضعیت لینک سازی خارجی سایت خود را بهبود ببخشید

لینک های ورودی از وب سایت های معتبر به سایت های شما سبب بهبود جایگاه در نتایج جستجو می شود. بک لینک های باکیفیت آنهایی هستند که در حوزه کاری شما باشند و به سایت شما اشاره کنند. سعی کنید تمرکز خود را بر کیفیت بک لینک ها بگذارید و در نظر داشته باشید که گوگل اعلام کرده است که کیفیت بک لینک ها برایش اهمیت دارند و تعداد لینک ها اهمیتی ندارند.

استراتژی کلمات کلیدی خود را بهبود ببخشید

تمرکز کلمه کلیدی فعلی خود را مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید که بر روی کلماتی رقابت شدیدی روی آنها است متمرکز نشده اید. در ابتدا بر روی کلماتی که رقابت کمتری وجود دارد متمرکز شوید از این طریق ورودی ارگانیک خود را افزایش دهید. کلمات کلیدی طولانی یا long tail می توانند برای شروع سئو سایت گردشگری بسیار به شما کمک کنند.

تدوین استراتژی کلمات کلیدی

تحقیق کلمه کلیدی

با توجه به آنچه از مشتریان خود می دانید و کمک گرفتن از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند kwfinder، majestic و… کلمات هدف خود که بصورت لانگ تیل هستند را انتخاب کرده و شروع به فعالیت کنید. درباره تحقیق کلمات کلیدی پیشنهاد می کنیم ویدئو زیر را مشاهده کنید.

اگر می خواهید در سئو سایت گردشگری موفق شوید باید تحقیق کلمه کلیدی را به درستی انجام دهید. سعی کنید ابتدا بر روی کلماتی که رقابت کمتری روی آنها وجود دارد متمرکز شوید سپس بر روی کلمات اصلی شروع به رقابت کنید.

استفاده از تصاویر بهینه شده و مرتبط

یک وب سایت گردشگری موفق قطعا شامل تصاویر مرتبط و زیبا است. اما نکته ای که در سئو سایت گردشگری باید به آن توجه داشته باشید این است که عکس های باکیفیت حجم بالایی دارند و آپلود آنها در سایت سبب کاهش چشمگیر سرعت سایت که در سال 2022 یک عامل رتبه بندی است می شود. پس باید در عین استفاده از عکس های مرتبط و زیبا آنها را بهینه کنید. سایت های آنلاینی مانند squoosh هستند که عمل بهینه سازی را رایگان برای شما آنلاین انجام دهند. در پشت نویسی عکس ها از کلمات کلیدی خود استفاده کنید و سئو تصاویر را جدی بگیرید.

تاثیر سئو محلی بر سایت گردشگری

یکی از راه ها و روش هایی که می توانید برای سئو سایت گردشگری خود از آن استفاده کنید استفاده از سئو محلی می باشد با این کار زمانیکه کاربران در جستجو آدرس و شماره تلفن شما هستند اگر شما این روش را در وب سایت خود به کار برده باشید به راحتی می توانند به آنچه مورد نیازشان می باشد دسترسی داشته باشند. اما برای اینکه سئو سایت محلی را در وب سایت خود اجرا کنید لازم است کارهای زیر را انجام دهید.

  • به صفحه اصلی وب سایت خود آدرس محلی خود را اضافه کنید
  • عنوان های صفحات خود را به درستی بهینه سازی کرده و از برچسب ها و توضیحات مناسب برای مرجع و موقعیت مکانی خود استفاده کنید
  • از سایت های قابل اعتماد لینک های با کیفیت دریافت کنید
  • از اینکه مشخصات شما در تمام کانال ها یکسان درج شده است اطمینان حاصل کنید
  • سایت خود را به دایرکتوری ها و سایت های نیازمندی محلی اضافه کنید.
سئو سایت گردشگری

سایت گردشگری و فروش بلیط

اشتباهات سئو سایت گردشگری

انجام ندادن اصول اولیه در وب سایتها برای بهینه سازی نتایج مطلوبی را برایشان دربر نخواهد داشت. گاهی انجام ندادن کارها بر طبق اصول اشتباهاتی را دربر خواهد داشت که از قرار گرفتن در صفحه اول گوگل وب سایت ها را باز می دارد. عدم استفاده از طراحی سایت حرفه ای که متناسب با استانداردهای سئو نمی باشد یکی از اشتباهاتی می باشد که می تواند سئو سایت گردشگری شما را به خطر بیاندازد.

یکی دیگر از اشتباهاتی که می تواند وب سایت شما را برای بدست آوردن رتبه و جایگاه مناسب تحت تاثیر قرار می دهد محتوای تکراری می باشد، شما با استفاده از محتواهایی که از سایت های دیگر گرفته اید نه تنها کمکی به وب سایت خود نمی کنید بلکه میزان ترافیک دریافتی خود را نیز کاهش خواهید داد.

سئو سایت گردشگری

بهینه سازی سایت گردشگری

طراحی کردن سایت گردشگری خوب و حرفه ای می تواند کمک بسیاری به آنالیز سایت، سئو و فروش سایت شما داشته باشد. اگر سئو سایت گردشگری برایتان از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد می توانید با سئو ایران همراه باشید.

سوالات متداول درباره سئو سایت گردشگری

1بهترین تکنیک سئو برای شروع بهینه سازی در سایت های گردشگری چیست؟
یکی از بهترین تکنیک ها که در همان شروع کار می تواند به فروش منجر شود سئو محلی است
2چه اشتباهاتی در سئو سایت های گردشگری سبب نرسیدن به صفحه اول گوگل می شود؟
طراحی سایتی که بر طبق اصول سئو طراحی نشده است، تولید محتوای تکراری و نداشتن پلن تبلیغاتی مناسب از اشتباهاتی است که می تواند سبب نرسیدن سایت های گردشگری به صفحه اول شود.
3در تولید محتوای سایت های گردشگری باید به چه نکاتی توجه داشت؟
سعی کنید شهرهای مسافر خیز را از نظر مناطق گردشگری، آب و هوا و… با هم مقایسه کنید این امر می تواند سبب کسب ترافیک بیشتری در سایت شما شود.
4.6/5 - (5 امتیاز)
87 / 100

2 Comments

  1. Mohamadreza گفت:

    از سایت خوبتون تشکر میکنم کاملا مشخصه دانش تیم سئوتون چقدر بالاست مقاله سئو سایت گردشگری تون به جرئت میشه گفت کاملترینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو