سئو سایت خبری

سئو سایت خبری
سئو سایت

در این آموزش حرفه ای سئو با ما همراه باشید تا نگاهی دقیق تر به روش سئو سایت های خبری بیاندازیم و بررسی کنیم که سایت های خبری بزرگ در این حوزه با چه روش هایی توانسته اند در نتایج گوگل و سئو سایت خود موفق شوند و اینکه اگر شما هم سایت خبری دارید، راه و روش موفقیت در سئو برای سایت شما چیست؟

سئو سایت خبری

مهم ترین موضوع که در ابتدا باید مطرح شود این است که سایت شما در یک حوزه ی خبری فعالیت می کند یا در چندین حوزه. در ابتدا به سراغ سایت هایی می رویم که تمرکز شان روی یک حوزه ی خبری است. پیشنهاد می کینم سئو سایت گردشگری را مطالعه کنیم تا متوجه نکات مهمی در سئو شوید.

برخی از مهم ترین الگوریتم های گوگل که سایت های خبری را بررسی می کنند عبارتند از:

  • الگوریتم مرغ مگس خوار: این الگوریتم بر اساس مفهوم معناشناسی کار می کند و سعی می کند معنای واقعی محتوا را درک کند. این الگوریتم می تواند به گوگل کمک کند تا محتوای با کیفیت را از محتوای بی کیفیت تشخیص دهد.
  • الگوریتم محتوای مفید: این الگوریتم بر اساس مفهوم ارزش محتوا کار می کند و سعی می کند محتوایی را شناسایی کند که برای کاربران مفید است. این الگوریتم می تواند به گوگل کمک کند تا محتوایی را که به کاربران کمک می کند تا به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند، در نتایج جستجو برجسته کند.
  • الگوریتم اعتبار سایت: این الگوریتم بر اساس مفهوم اعتبار سایت کار می کند و سعی می کند سایت هایی را شناسایی کند که معتبر و قابل اعتماد هستند. این الگوریتم می تواند به گوگل کمک کند تا محتوای سایت های معتبر را در نتایج جستجو برجسته کند.
  • الگوریتم محبوبیت محتوا: این الگوریتم بر اساس مفهوم محبوبیت محتوا کار می کند و سعی می کند محتوایی را شناسایی کند که در میان کاربران محبوب است. این الگوریتم می تواند به گوگل کمک کند تا محتوایی را که مورد توجه کاربران است، در نتایج جستجو برجسته کند.

سئو سایت خبری در یک حوزه اخبار خاص

برای این موضوع با یک مثال پیش می رویم: سئو سایت خبری فرهنگی کارهایی که برای موفقیت در سئو سایت خبری با این موضوع انجام میدهیم این است:

  • متا های سایت کاملا با تمرکز روی مباحث همین حوزه باشد و کاری به حوزه های خبری دیگر مانند اخبار سیاسی و غیره نباید داشته باشید.
  • سعی کنید در منو حداقل یک مرتبه نام اخبار فرهنگی را ذکر کرده باشید و آن را به صفحه ای متصل نمایید که تمام اخبار فرهنگی در آن نمایش داده می شود.
  • سعی نکنید تمام خبر ها را داشته باشید ، بلکه دقت کنید تمام اخبار را خودتان تولید کرده باشید تا به سئو اخبار سایت آسیب نرسد. (دقت کنید که این اخبار سایت خواهد بود که دیده میشوند و به موتور های جستجو می گویند که مخاطب به خبر خوبی رسیده یا نه که در نهایت به سئو کل سایت کمک خواهد کرد)
  • توجه نمایید هر خبر اشاره ای به فضای فرهنگی سایت داشته باشد و روی ساختار لینکها دقت کنید که این موضوع رعایت شود و اخبار مرتبط فرهنگی به صورت درستی به یکدیگر متصل گردند.
  • برای اینکه در خود سئو “اخبار فرهنگی” موفق شوید می بایست حداقل یک خبر کاملا مرتبط با همین عنوان در روز تولید نمایید.
  • دقت کنید که دبیر های سایت و تولید کننده های سایت با ویژگی محتوای خوب آشنا باشند که باید یک محتوای خوب چه ویژگی هایی داشته باشد و اینکه آیا آنها این قوانین را رعایت می کنند. (این مورد نیاز به نظارت هم دارد)
  • حتما دقا کنید که از lsi ها برای پوشش کامل اخبار استفاده کنید. (lsi چیست؟)

بعد از انجام مراحل فوق میتوان گفت حال میبایست روزانه خبر های مرتبط با حوزه خود را منتشر کنید.

اینکه هر روز چند خبر انتشار دهید اهمیت کمتری نسبت به خبرهای تولیدی شما دارد. پس حداقل روزانه 2 خبر تولیدی داشته باشید و حتما سئو گوگل این 2 خبر را به صورت ویژه تری انجام دهید.

سئو سایت خبری در چند حوزه خبری

برویم به سراغ سایت هایی که دارای چند بخش خبری هستند مانند سایت تابناک که با ما همکاری نزدیکی دارد و سایت هایی مانند خبرگزاری تسنیم یا سایت های مشابه که در سئو هم موفق هستند.

در این سایت ها یکی از مهم ترین مسائل این است که سردبیر سایت با اصول سئو آشنا باشد و نه اصول سردبیری در روزنامه و سبک های چاپی. تازه بعد از اینکه فرد مناسبی را پیدا کردید باید به سراغ دبیر ها و افرادی برای درج اخبار بگردید که توانایی کار مداوم و بر اساس دانش روز سئو را در سایت دارند.

*همیشه بین خبرنگار ها (نفراتی که در گذشته خبر های چاپی آماده میکردند) و نفرات تولید محتوا یک بحث وجود دارد و آن هم این است که برای گوگل بنویسیم یا برای کاربران. / بگذریم 🙂

پس نتیجه اول اینکه نیاز به تیم آشنا به سئو دارید. اگر تیم جوان و خوبی جمع کرده اید که با اصول ابتدایی کار سئو و سئوی اخبار تا حدی آشنایی دارند باید از یک سئو کار حرفه ای و با سابقه بخواهید تا تیم شما را آموزش دهد، چرا که در کنار همه سایت های خبری این تیم حضور دارد. بعد از گردآوری و آموزش تیم محتوا گذاری، نیاز به سایتی دارید که کاملا در این راه بتواند با شما همراهی کند و نیازهایتان را برطرف کند.

سئو اخبار

سئو خبر

نکات سئو سایت خبری در چند حوزه خبر

در این بخش برای مثال سایت ما دارای 5 بخش خبری می باشد که اخبار اقتصادی و اخبار سیاسی برای ما اهمیت دارد. با این مثال تا آخر آموزش پیش میرویم. توجه خود را روی دسته بندی های مهم تر بذارید، یعنی اگر حوزه اخبار اقتصادی برای سایت شما اهمیت دارد روی اخبار ارز هم که زیر مجموعه اخبار اقصادی است تمرکز کنید به جای اینکه روی اخبار اجتماعی هم تمرکز داشته باشید.

در حوزه های اصلی حتما با برنامه اخبار منتشر کنید، مثلا اگر روزانه 50 خبر منتشر می کنید، حتما برای حوزه اقتصادی 30% و برای حوزه سیاسی هم 30% اخبار سایت را اختصاص دهید و مابقی را به دسته های دیگه ی خبری اختصاص دهید که خوب قطعا سهم هر کدام ممکن است زیر 10% باشد.

به جز اینکه خبر های روز را منتشر می کنید حتما توجه ویژه تری به خبر های تکراری در حوزه فعالیت سایت داشته باشید(منظور از خبر های تکراری خبرهایی است که هر روز نیاز است راجع به آنها اطلاعات دهید مانند قیمت دلار)، چرا که خبر های تکراری همیشه می تواند به سایت شما ورودی دهد و در سئو سایت به شما کمک شایانی خواهد نمود. برای مثال اخبار حوزه ارز و خبرهای مربوط به قیمت دلار همیشه دارای سرچ بالایی در گوگل هستند پس برای این گونه اخبار برنامه ریزی مدونی داشته باشید.

در هنگام ست کردن متا های سایت بیشتر سهم را به همان دسته بندی های مهم تر بدهید (در مثال ذکر شده اخبار اقتصادی، اخبار سیاسی، قیمت دلار، قیمت یورو و … در نهایت میتوانید نام سرشاخه های اصلی دیگر را هم مانند اخبار فرهنگی بیاورید اما زیر مجموعه هایشان را خیر) برای موفقیت در سئو سایت خبری آنهم، سایتی که در حوزه های گوناگون خبر می خواهد کار کند باید حداقل 2 سال زمان بگذارید چرا که سایت های رقیب شما همه سالهاست در این حوزه مشغول به کار و فعالیت هستند.

*برای موفقیت در بین خبرگزاری ها، این نکته که هم ترند روز را کار کنید و هم زودتر آن خبر را پوشش دهید بسیار حائز اهمیت میباشد.

سایت خبرگزاری ها

سایت های خبرگزاری ها

پیشنهاد می کنیم برای اینکه با انواع سئو آشنا شوید مقالات آموزش سئو سایت فروشگاهی و سئو سایت آگهی را برای درک عمیق تری از مدل ها و تفاوت روش های سئو مطالعه و بررسی نمایید. چراکه برای موفقیت در گوگل، روش های مختلفی برای حوزه های مختلف می بایست در پیش گرفت تا در نتایج بالای گوگل قرار بگیرید و قطعا یک روش برای موفقیت در گوگل وجود ندارد.

در انتها اگر سئوالی در خصوص سئو سایت خبری خود داشتید لطفا در همین مطلب مطرح نمایید چرا که شاید سئوال سایر سئوکار های دیگر نیز باشد. این مطلب به درخواست مخاطبین سئو تهیه شده و برای استفاده عموم و بالابردن دانش سئو در این زمینه انتشار داده شده.

تفاوت های سئو سایت خبری با سایر سایت ها

  • تولید محتوا وب سایت‌ها ممکن است توسط اشخاص مختلفی انجام شود که با بهینه‌سازی آشنایی نداشته باشند، بنابراین آموزش خبرنگاران و آشنایی آن‌ها با مهم‌ترین اصول سئو از جمله ضروریات این نمونه پروژه‌ها است.
  • علاوه بر اخبار روزانه که کاربران و مردم عادی به دنبال آن‌ها در فضای اینترنت هستند، موارد دیگری وجود دارند که جستجوی دائمی دارند و اصطلاحا آن‌ها را محتوای همیشه سبز می‌نامند. برنامه‌ریزی و داشتن مدیریت برای تولید محتوای سبز می‌تواندتا حد زیادی می‌تواند به گسترش کار سایت‌های خبری کمک کند.
  • توجه نمودن به وضعیت اعتبار و ارزش سایت خبری باعث می‌شود تا برنامه ریزی‌های استراتژیک متفاوتی برایشان به کار گرفته شود.
  • میزان محتوای سایت بسیار زیاد است و برای بهینه کردن کلی محتوای سایت، برنامه ریزی و مدیریت گسترده‌ای از لحاظ سئو نیاز می‌باشد.
  • ساختار سایت قادر است کمک زیادی در جهت بهبود وضعیت سئو داشته باشد، از لحاظ کدنویسی و طبقه‌بندی محتوا و همچنین برنامه‌ریزی نمودن تولید محتوای جدید.
  • ورودی گوگل ارزش بیشتری نسبت به رتبه کلمات کلیدی داراست (بر عکس سایت فروشگاهی که هدف‌گذاریشان طبق کلمات کلیدی انجام می‌شود).
  • اهمیت و ارزش اولیه اخبار روز نهایتا تا دو روز بعد از انتشار از بین می‌رود پس برای آن که در اخبار روز نتیجه بگیریم، باید از یک برنامه‌ریزی خاص برای تولید محتوا و آموزش به خبرنگاران استفاده شود و این که حتما از یک استراتژی ویژه برای افزایش اعتبار سایت به کار ببرید.
  • با توجه به میزان بالای حجم اخبار منتشر شده، سرعت خزیدن گوگل بر روی سایت تاثیر بسیار مهمی را در بیشتر دیده شدن مطالب دارد.
  • ایجاد هدف در سایت خبری می‌تواند طبق گروه مطالب و سرویس‌های خبری برای مثال اخبار ورزشی، سیاسی باشد و این که تگ‌ها و اخبار روز انجام شود.

لازم به ذکر است که بدانیم وب‌سایت خبری در صورتی می‌تواند به فعالیت ادامه دهد که مخاطبان وفادار وی بیشتر شود به این دلیل که اعتبار یک وب سایت خبری به تعداد بازدیدکنندگان آن وابسته است. پی می‌شود گفت که اولین مرحله هدف، جذب مخاطب علاقمند است و در مرحله دوم تبدیل مخاطب به کاربر وفادار به مدت طولانی برای سایت می‌باشد که باعث می‌شود تا جامعه مخاطب سایت رو به افزایش رود.

10 نکته جدید سئو سایت خبری

به تازگی برای بهینه سازی اخبار و سئو سایت خبری، 10 نکته جدید و استراتژی حرفه ای ارائه شده است. جستجوی اخبار پیچیده شده است، و به روز ماندن با آخرین و بهترین شیوه ها در سئو اخبار بیش از هر زمان دیگری مهم است.

  1. تحقیق کلمات کلیدی: تمرکز بر هدف جستجو
  2. سرفصل های قانع کننده
  3. کلمات کلیدی را در URL ها قرار دهید
  4. ترکیب تصاویر و فیلم ها
  5. پیوندهای داخلی مربوطه را اضافه کنید
  6. اولویت بندی سرعت انتشار
  7. مُهر زمان را تازه نگه دارید
  8. ایجاد اعتبار صفحه در طول زمان
  9. تا آنجا که ممکن است از قبل آماده شوید
  10. برای رویداد خبری بعدی کتاب‌های راهنما ایجاد کنید
  11. استفاده از lsi ها
  12. پوشش خبرهای ترند

بهینه سازی سایت خبری چه مزایایی دارد؟

  • ایجاد درآمد بوسیله کاربرانی که ارسال خبرنامه به ایمیل را تقاضا کرده اند.
  • بالا بردن میزان درآمد از تبلیغات
  • بالا بردن اعتبار و ارزش سایت در نزد مخاطب و پذیرش راحت اخبار
  • بالا بردن تعداد مخاطبین فعال سایت

سوالات متداول درباره سئو سایت خبری

1کارهایی که برای موفقیت در سئو سایت خبری بایستی انجام شوند، کدام اند؟
تطابق متاهای وب سایت با حوزه مربوطه، تولید تمام اخبار توسط خودتان، استفاده از نام اخبار فرهنگی در منو و اتصال آن به صفحه‌ای دیگر و اشاره خبر به فضای فرهنگی از جمله کارهایی است که برای موفقیت در بهینه‌سازی وب سایت‌های خبری باید مورد توجه قرار گیرند.
2نکات سئو سایت خبری در چند حوزه خبر کدام اند؟
تمرکز بر دسته‌بندی‌های مهم، بیشتر بودن اخبار حوزه‌های مهم تر، توجه به خبرهای تکراری در کنار اخبار روز و… از جمله مهم‌ترین نکات سئو خبری در چند حوزه است.
3بهینه سازی سایت خبری چه مزیت هایی دارد؟
افزایش تعداد مخاطب فعال، اعتبار سایت، درآمد و همچنین پذیرش راحت اخبار توسط مخاطب از جمله مهم‌ترین مزایایی است که بهینه سازی سایت خبری دارد.

4.4/5 - (8 امتیاز)
85 / 100

2 Comments

  1. بهزادفر گفت:

    سایت شما باید بررسی بشه موارد زیادی وجود داره که ممکنه تاثیر گذار باشه. می تونید با هر کدوم از آژانسهای مارکتینگ و سئو صحبت کنید و مشاوره بگیرید.
    یک مورد دیگه اینکه سئو و رتبه گرفتن سایتهای خبری بشدت وابسته به سرعت ایندکس و تولید محتوای ترند هست و خبرهایی که در حال رخدادن هست.
    اگر سایت وردپرسیه افزونه رنک مث میتونه به ایندکس سریع مطالب کمک کنه چون با api گوگل داره کار میکنه.
    موارد زیادن لطفا با یک مشاور یا متخصص سئو صحبت کنید.

  2. شریفی گفت:

    سلام ممنونم از مطلب جالبتون
    سئو در سایت هایی که به صورت اتوماتیک تیتر تمام خبر گزاری هارو منتشر میکنن و اگه کسی خواست میره و کل مطلب رو در خوده خبرگزاری مطالعه میکنه ، چطوری باید باشه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 11 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو