آموزش ساخت اکانت گوگل ادز

ساخت اکانت گوگل ادز
سئو سایت

راهکارهای فراوانی برای سرمایه گذاری و رسیدن به اهداف تجاری و موفقیت در آن ها وجود دارد، که گوگل ادز از بهترین و آسان ترین آن ها است. بسیاری از افراد با این پلتفرم آشنا نیستند و هیچ چیز در رابطه با آن نمی دانند. در این مطلب می خواهیم این جعبه سیاه نا آشنا را برای شما بگشاییم و بهتان نشان دهیم گوگل ادوردز چیست، ساخت اکانت گوگل ادز چطور اتفاق می افتد و چطور به بهترین نحو آن را اجرا کنیم.

اگر هزینه ها و موارد مربوط به محصولاتتان را می دانید، گوگل ادوردز راهکار بسیار ساده برای ارزش بخشیدن به پول شماست، اغلب نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را تا صدها برابر می تواند افزایش دهد.

گوگل ادوردز

در ابتدا لازم است با گوگل ادوردز و امکاناتی که در اختیار کاربران قرار میدهد آشنا شوید. گوگل جهت تبلیغات برای کاربران خود امکاناتی را فراهم کرده است که بتوانند در سیستم گوگل ادوردز کسب و کار خود را تبلیغ کنند و از این طریق جذب مشتری کنند و در نهایت به سودآوری برسند.

برای ساخت اکانت در گوگل ادوردز نیازی به پرداخت هزینه نیست اما هر کلیک بر روی تبلیغ شما شامل هزینه میشود. از این جهت برای کاهش هزینه ها باید هر کلیک های هرز جلوگیری کنید. یکی از مواردی که میتواند از این مسئله جلوگیری کند انتخاب کلید واژه های مناسب میباشد. توصیه میشود از کلیدواژه های چند سیلابی استفاده کنید تا بتوانید به صورت واضح و روشن خدمات و محصولاتی را که ارائه میدهید به مشتری نمایش دهد. استفاده از کلیدواژه های تک بخشی ممکن است به صورت دقیق نتواند خدمات کسب و کار شما را به کاربران نمایش دهد.

برای کارآمد بودن و نتیجه بخش بودن این تبلیغات نیاز است که خلاقیت و مدیریت خوبی داشته باشید، یکی از مهم ترین مسائلی که باید مد نظر قرار بدهید مرتبط بودن محتوای تبلیغ و عنوان تبلیغ است. تبلیغ باید به صورتی باشد که بیننده را جذب کند و بتواند نیازهای مشتری را پاسخ بدهد، به همین جهت استفاده از یک متن مناسب برای تبلیغ از اهمیت ویژه ای برخوردار است.در ادامه مطلب، مراحل ایجاد تبلیغ در گوگل ادوردز را با رعایت نکات گفته شده بررسی میکنیم.

سئو به اضافه محتوا بسیار قدرتمند عمل می کند. ساده بخواهیم بگوییم، این کار سود آورتر است برای مقایس یک وب سایت در طولانی مدت، اما زمان بر است. گوگل ادوردز بر عکس است. شما می توانید بلند شوید و گوگل ادوردز خود را راه بیاندازید، در کمتر از یک ساعت، و اگر این کار را به شیوه ای صحیح انجام دهید، نتیجه را، که همان افزایش سرمایه و فروش است، در انتهای ساعت می توانید مشاهده کنید.

گوگل ادوردز یک محیط بازاریابی است که کمپانی های مختلف هزینه ای را پرداخت می کنند تا رنک وب سایتشان در ابتدای صفحات جستجوی گوگل باشد، بر اساس کلید واژه هایی که انتخاب می کنند. با استفاده از این پلتفرم شما همچنین کلمات کلیدی کاربردی و موثر را می شناسید و می توانید از آن ها در استراتژی سئو سایت خود استفاده کنید.

پیش از شروع توضیح چگونگی ساخت اکانت گوگل ادز و آغاز کرد، از شما می خواهم که به سه اصل زیر پایدار بمانید:

  • هزینه زیادی را صرف نکنید. یک بودجه مشخص تعیین کنید، برای شروع هزینه اندکی را در نظر بگیرید.
  • مسائل را بیش از حد معمول پیچیده نکنید. رابط های گوگل ادوردز پیچیده هستند، و گم شدن در آن و شروع کردن به ایجاد چندین تبلیغ مختلف به سادگی اتفاق می افتد. به همان کمی که پلتفرم اجازه داده است کار را شروع کنید.
  • صبور باشید. این کار از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بسیاری از افراد که مقداری از پولشان را از دست می دهند، خیلی زود از این پلتفرم خارج می شوند. صبر داشته باشید، نتیجه کردن اندکی زمان بر است.

نحوه استفاده از گوگل ادوردز

در ابتدا بایستی چند نکته مهم و پایه ای در رابطه با گوگل ادوردز را بدانید. کلیدواژه، کلمه و یا عبارتی است که کاربرد سرچ می کند و با تبلیغ شما مواجه می شود. تبلیغ شما برای جستجو هایی به نمایش در می آید، که کلید واژه انتخابی شما در آن ها وجود داشته باشند.

گوگل کلیک هایی که بر روی تبلیغتان می شود را محاسبه می کند و حساب شما را برای هر کلیک شارژ می کند. همچنین impression های سایتتان نیز محاسبه می شوند. impressions عددی است که به شما می گوید تبلیغتان با سرچ هایی که کاربران با کلیدواژه های شما کرده اند، چند بار به نمایش در آمده و دیده شده است.

ساخت اکانت گوگل ادوردز

گوگل ادوردز

هنگامی که کلیک را تقسیم بر impressions کنید، نرخ کلیک نسبت به رتبه یا همان CTR را به دست می آورید. که به معنای درصد افرادی است که به صفحه لندینگ شما وارد شده اند، یعنی بر روی تبلیغ شما کلیک کرده اند. CTR مهم است، زیرا به شما می گوید که کدام تبلیغ ها خوب و کدام خوب نیستند.

برای ساخت اکانت گوگل ادوردز این راهم باید بدانید که گوگل ادوردز مثل یک خانه مزایده می ماند، شما باید یک بودجه مشخص کنید و مزایده انجام دهید. مزایده مشخص می کند که شما برای هر کلیک چه مقدار باید بپردازید.

گوگل می خواهد بازده اش را افزایش دهد، پس طبیعتا، تبلیغ کمپانی هایی را نشان می دهند که بیشتر مقدار را برای هر کلیک در نظر بگیرند، البته در صورتی که اینطور در نظر بگیریم که امتیاز کیفی تبلیغ همه مزایده کنندگان به یک اندازه است.

دو موردی را که پیش ساخت اکانتتان باید در نظر بگیرید، به قرار زیر هستند:

  • چه مقدار باید بپردازید
  • و در کجا باید رتبه بندی کنید

مراحل ساخت اکانت گوگل ادز

اولین قدم برای ایجاد تبلیغ در گوگل ادوردز ساخت اکانت گوگل ادز میباشد. برای این کار کافی است به صفحه ورودی گوگل ادوردز https://ads.google.com وارد شوید و روی start now کلیک کنید.

در صفحه ای که ظاهر شده است اکانت گوگل خود را وارد نمایید و روی next کلیک کنید، در صورتی که اکانت گوگل موجود ندارید ابتدا برای ساختن آن اقدام نمایید.

قدم صفر: ساخت اکانت را با اولین کمپین آغاز کنید.

مسیری بسیار سر راست و مشخص است.

  • وارد صفحه گوگل ادوردز شوید و start now را بزنید.
  • سپس ایمیل ( که بهتر است از اکانت جیمیلتان استفاده کنید) و URL صفحه نخست وبسایتتان را وارد کنید تا اکانت گوگل ادوردزتان را باز کند.
  • در مرحله بعد صفحه ای در مقابلتان باز می شود که از شما می خواهد مقدار هزینه ای که می پردازید، انتخاب مخاطب هدف، تنظیم مزایده و متن تبلیغ خود را وارد کنید.
شروع ساخت اکانت گوگل ادوردز

ساخت اکانت گوگل ادوردز

چطور شما می توانید این ها را بدانید اگر تازه شروع به کار کرده اید؟ این مطلب برای همین نوشته شده است تا به شما در جهت ساخت راحت و صحیح اکانت گوگل ادوردزتان کمک کند. در ابتدا بهتر است اشاره ای به انواع کمپین هایی که می توانید راه اندازی کنید، کنیم.

به طور معمول، هنگامی که حرف از تبلیغات PPC به میان می آید، منظور شبکه جستجو است. نتایجی که بر پایه متن هستند و هنگامی که شما چیزی را جستجو می کنید در Google.com به نمایش در می آید. تمرکز ما نیز در این مطلب بر روی شبکه جستجو است، نه شبکه نمایشی گوگل.

حال در ادامه می خواهیم در رابطه با نحوه محاسبه بودجه ادوردز و استراتژی های مزایده توضیحاتی را ارائه دهیم.

قدم اول: بودجه ادوردز را تعیین کنید

حداکثر مبلغی که میخواهید برای تبلیغ خود پرداخت نمایید را تعیین کنید. گوگل برای تعیین این هزینه از مزایده قیمت دوم(Second Price) استفاده میکند.

مزایده قیمت دوم به این معنی است که هر فرد مبلغی را پیشنهاد میدهد. بیشترین مبلغ پیشنهاد شده، مزایده را برنده میشود. این فرد برای پرداخت هزینه نیازی به پرداخت مبلغ پیشنهادی خودش ندارد و باید بالاتری مبلغ پیشنهادی قبل خودش را که توسط فرد دیگری پیشنهاد شده را پرداخت کند.

برای مفهوم شدن این مطلب آن را با یک مثال توضیح میدهیم. فرض کنید 5 نفر در یک مزایده شرکت کرده اند و مبالغ 10،20،30،40،50 واحد پولی را پیشنهاد کرده اند. با توجه به این مبالغ فردی که 50 واحد پولی را پیشنهاد داده برنده این مزایده است اما برای پرداخت نیازی نیست که 50 واحد را پرداخت کند و باید 40 واحد پولی که از طرف شخص دیگری پیشنهاد شده را پرداخت کند، دقت کنید 40 واحد پولی بیشترین مبلغی است که قبل از خودش پیشنهاد شده است.

برای اینکه بودجه مورد نیاز را تعیین کنید، با توجه به بیزینستان، این دو مورد را در نظر بگیرید، سود حاصل از هر فروش و نرخ تبدیل. نرخ تبدیل درصد افرادی را نشان می دهد که وارد صفحه فروش شما شده اند و سفارش یا خریدی را انجام داده اند. به این معنا که اگر 1000 نفر سایت را دیده اند و 10 نفر خرید کرده اند، نرخ تبدیل 1% است.

تعیین بودجه گوگل ادز

تعیین بودجه گوگل ادوردز

محاسبه اینکه در ازای هر خرید و نرخ تبدیل گوگل ادوردز و کمیسیون گوگل چه مقدار حاضر هستید بپردازید به گوگل، ماکسیمم CPC شما را مشخص می کند.

برای انجام مزایده ، گوگل ادوردز راه های متفاوتی را پیش روی شما گذاشته است، شما می توانید این مزایده را به روش دستی و یا به روش اتوماتیک انجام دهید. برای انجام استراتژی مزایده، 3 تعدیل کننده رایج که بایستی به آن ها توجه شود وجود دارند:

  1. موقعیت جغرافیایی: مزایده بر اساس مکانی که فرد از آنجا جستجو را انجام می دهد کم یا زیاد می شود.
  2. دستگاه: بر اساس دستگاهی که فرد جستجو را انجام میدهد.
  3. شبانه روزی: به معنای کنترل روز ها و زمان هایی از هفته است که تبلیغ شما به نمایش در می آید.

قدم دوم: کلمات کلیدی را انتخاب کنید

برای انتخاب کلمات کلیدی توصیه های مربوط به انتخاب کلمات چند سیلابی را رعایت کنید و از کلمات تک سیلابی استفاده نکنید، با رعایت این مورد میتوانید آن را به بهترین نحو تکمیل نمایید. حال زمان آن است که کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید. برای پیدا کردن کیورد های متناسب با بیزینستان جستجو کنید و یا می توانید از برخی نرم افزار ها استفاده کنید.

خودتان را جای مشتریانتان بگذارید، اگر محصولات خودتان را بخواهید چه چیزی را در گوگل سرچ می کنید؟ همچنین می توانید دسته مربوط به محصول را هم تنظیم کنید. همچنین در بخش Targeting مکان و زبان مورد نظر را وارد کنید. در بخش مربوط به انتخاب گوگل، فقط گوگل را انتخاب کنید. و سپس get ideas را کلیک کنید. در بخش مربوط به ایده های کیورد، میزان سرچ های صورت گرفته در ناحیه و CPC میانگین هر کدام را می توانید مشاهده کنید. کلیدواژه های منفی را هم حتما در نظر بگیرید. در رابطه با این کلمات کلیدی در مقاله ای به طور کامل توضیح داده ایم.

قدم سوم: رقبایتان را مورد بررسی قرار دهید

این کار به شما این امکان را می دهد که ببینید از دور خارج کردن رقبایتان کار ساده ای است یا نه؟ خاطرتان هست که گوگل ادوردز به کیفیت تبلیغ اهمیت زیادی می دهد؟ شما هم می خواهید ببینید که کیفیت تبلیغتان تا چه میزان باید خوب باشد تا برنده شوید.

قدم چهارم: از عالی بودن صفحه لندینگ اطمینان حاصل کنید

شما قرار است هزینه ای را برای افزایش ترافیک سایتتان بپردازید. اگر لندینگتان به آن خوبی که باید نباشد، هزینه زیادی را هدر داده اید. 4 نکته اصلی است که باید در نظر بگیرید:

  • طراحی سایتتان ساده باشد، تا زمان زیادی صرف لود شدن آن نشود.
  • هدلاین و عنوان خوب و برجسته ای داشته باشید، اولین چیزی که مردم می بینند و نظرشان را جلب می کند عنوانتان است.
  • ساده بنویسید، از جملات پیچیده و سنگین استفاده نکنید، محصولی را که می خواهید ارائه دهید را به طور قابل فهم توصیف کنید.
  • از بولت پوینت،تصاویر و دیگر جلوه های ظاهری به اندازه مناسب استفاده کنید.

قدم پنجم: اولین کمپین گوگل ادوردز خود را ایجاد کنید

پیش تر میزان بودجه را تعیین کردیم، حال باید در نظر بگیریم که مشتریانمان به صورت فیزیکی در کجا قرار دارند. در قسمت تعیین موقعیت مکانی، همانجایی که بیزینستان در حال انجام است را برگزینید. در قسمت networks، تیک display network را بردارید. سپس کیورد و هزینه مزایده را وارد کنید. زیر مجموعه کمپین هایتان، گروه های تبلیغاتی هستند، و پس از آن کیورد ها و تبلیغ هایتان.

ساخت اولین کمپین گوگل ادز

اولین کمپین گوگل ادز

قدم ششم: اولین تبلیغ خود را بنویسید

شما تنها یک جمله کوتاه می توانید بنویسید، پس متنی با ارزش و چشمگیر که نظر مشتریانتان را به خود جلب می کند بنویسید. سعی کنید از عباراتی استفاده کنید که رقبایتان آن ها را به کار نگرفته اند. اطلاعات کافی در رابطه با چیزی که ارائه می دهید در متنتان قرار دهید.

قدم هفتم: جزئیات را تنظیم کنید

حال برای اولین بار به داشبورد اکانتتان وارد می شوید، اول از همه کمپین ادوردز را متوقف کنید، تا فعلا اجرا نشود. اگر بر روی کمپینتان کلیک کنید، خواهید دید که در آن، گوگل به طور اتوماتیک یک گروه تبلیغاتی ایجاد کرده است. در ابتدا با یک تبلیغ ساده زیاد اهمیتی ندارد، اما هنگامی که کمپین گوگل ادوردزتان گسترش پیدا کرد، با حجم زیادی از کلمات کلیدی تقسیم کردن آن ها در گروه های تبلیغاتی، مدیریتشان را بسیار ساده تر می کند.

قدم هشتم: پیگیری نرخ تبدیل را تنظیم کنید

نرخ تبدیل از اهمیت زیادی برخوردار است و به همین دلیل هم باید هر یک از آن ها را به خوبی پیگیری کنید. برای تنظیم کردن آن به بخش tools بروید و Conversions را انتخاب کنید. بر روی Conversions+ کلیک کنید. حال وب سایت را انتخاب کنید. حال اطلاعات لازم را وارد کنید. در نهایت save and continue را بزنید.

تنظیمات اکانت گوگل ادز

پیگیری convertion در گوگل ادز

روش های پرداخت هزینه در گوگل ادوردز

پرداخت هزینه در گوگل ادوردز به دو طریق انجام میگیرد. یک راه پرداخت اتوماتیک Automatic payment میباشد، به این صورت که گوگل ادوردز بعد از هر کلیک کاربر به شما اجازه پرداخت میدهد در صورتی که مدت 30 روز از آخرین پرداخت شما گذشته باشد و یا اینکه بودجه شما به آستانه خود رسیده باشد، هزینه از موجودی شما کسر میگردد.

روش دوم، پرداخت عادی (Manual Payment) است. در این روش هزینه ها از پیش پرداخت و بودجه شما کسر میشود و تا زمانی که موجودی داشته باشید تبلیغات شما برقرار است، زمانی که این موجودی به پایان برسد تبلیغات شما متوقف میشود تا وقتی که دوباره پرداخت انجام دهید.

امروزه تأثیر تبلیغات در کسب و کار و سودآوری و جذب مشتری بر هیچ کسی پوشیده نیست. یکی از کارآمدترین سیستم ها در زمینه تبلیغات، سیستم گوگل ادوردز است که در این مطلب سعی بر آن داشتیم که مراحل ساختن اکانت در گوگل ادوردز را به شما آموزش دهیم. با انجام مراحلی که در این مطلب عنوان شد و مدیریت خوب میتوانید از تبلیغات در گوگل ادوردز بهترین نتیجه را بگیرید و در کسب و کار خود به موفقیت برسید.

سخن آخر

این ها تنها خلاصه ای از موارد لازم در ساخت اکانت گوگل ادز هستند. شما می توانید تمامی این کار ها را به دست متخصصان گوگل ادوردز سئو ایران، بسپارید تا به نحو احسن برایتان با در جریان کار قرار دادن خودتان، همه چیز را پیش ببرند.

سوالات متداول درباره آموزش ساخت اکانت گوگل ادز

1چگونه اکانت گوگل ادوردز بسازیم؟
برای ساخت اکانت گوگل ادوردز ابتدا باید وارد سایت گوگل ادز شوید سپس مراحل ذکر شده در مقاله را دنبال کنید.
2آیا اکانت اولیه ساخته شده دارای شارژ یا بودجه می باشد؟
خیر اکانت اولیه فقط جنبه افتتاح حساب یا ساخت پروفایل را دارد و شما باید متناسب با هدف خود اکانت خود را شارژ کنید.
3.8/5 - (5 امتیاز)
90 / 100

2 Comments

  1. SEO IRAN گفت:

    آموزش ساخت اکانت گوگل ادز رو با ویدئو آموزش داده بودین

  2. ریحانه 78 گفت:

    اصلا مگه ایرانی ها هم میتونن اکانت گوگل ادز بسازن؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 17 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو