سئو سایت آموزشگاهی

سئو سایت آموزشگاهی
سئو سایت

اگر دارای یک سایت آموزشگاهی هستید و می خواهید خدمات و آموزش های خود را در بستر وب به فروش برسانید و یا رایگان در اختیار جستجوگران قرار دهید به سئو سایت آموزشگاهی نیاز دارید. روزانه به تعداد افرادی که در حال جستجوی یک آموزشگاه هستند افزایش می یابد اما تفاوت که با سالهای گذشته به وجود آمده است این است که امروزه افراد به دنبال آموزش آنلاین هم هستند پس باید سایت آموزشی خود را بهینه سازی کنید تا در رتبه های بالای گوگل قرار بگیرد تا درآمدتان افزایش یابد. اگر دانش لازم در زمینه بهینه سازی و سئو سایت برای موتورهای جستجو را ندارید بهتر سایت این کار را به یک مجموعه متخصص در این زمینه بسپارید.

سئو سایت آموزشگاهی

باتوجه به درخواست شما عزیزان اقدام به انتشار مقاله سئو سایت آموزشگاهی کرده ایم تا نکات و تکنیک های لازم را برای بهینه سازی سایت های آموزشگاهی بیان کنیم. الان 1402/11/10 است و در حال نوشتن این مقاله هستم در سئو ایران بیش از ۱۰ پروژه سئو آموزشگاهی را بر عهده داریم که یکی از آنها در حوزه آموزش برق خودرو است و درآمد بسیار بسیار خوبی از کاربران گوگل خود دارد. پس با این حوزه به خوبی آشنایی داشته و تمام نکات را بیان می کنیم تا اگر شما هم در حوزه آموزشگاهی پروژه ای دارید بتوانید مسیر موفقیت را هموارتر کنید.

سئو سایت آموزشی

نکات سئو سایت آموزشی

سئو سایت آموزشی

همان گونه که اطلاع دارید هدف از طراحی انواع سایت آموزشی، ارائه خدمات آموزشی و فروش دوره های آنلاین آموزشی به اشخاص می باشد. این آموزش ها با توجه به این که شما چه هدفی دارید می تواند شامل آموزش های کوتاه و تخصصی یا این که یک آموزشگاه حرفه ای آنلاین باشد. در این مطلب قصد داریم به شرح سئو سایت آموزشی بپردازیم.

سایت آموزشی را از 2 جهت میتوان بررسی کرد:

  1. از سمت کاربران سایت های آموزشی
  2. از سمت صاحبان سایت های آموزشی که با ایجاد این بسترها و با آموزش کسب درآمد میکنند

سمت کاربران سایت های آموزشی: به طور معمول سایت های آموزشی مورد استفاده مدیران، مربیان، مدارس، آموزشگاه ها، اساتید، شرکت های خصوصی و کلیه اشخاصی است که تمایل به کسب دانش و ارتقاء اطلاعات خود دارند و یا مایلند دانش خود را به سایر افراد انتقال دهند، قرار می گیرد. اما به طور کلی هر شخصی با در نظر گرفتن هدفی که دارد می تواند از این نوع سایت ها استفاده کند.

صاحبان سایت های آموزشی: امکانات زیادی در زمان طراحی سایت آموزشی پیش روی ما قرار دارد که می توانیم آن ها را انتخاب کنیم. گفتنی است که کلیه این امکانات مطابق با اهداف طراحی سایت و سلیقه شخصی صاحبان سایت می تواند تغییر یابد. برگزار کردن انواع آزمون آنلاین، راه اندازی سیستم های نظرسنجی، وبینار های آنلاین، فروش انواع بسته آموزشی، مشاوره آموزشی، اختصاص صفحات جداگانه برای افراد مختلف، راه اندازی تالار گفتگو، ثبت نام آنلاین، نمایش و آنالیز آمار سایت و فعالیت کاربران و … برخی از مهم ترین این امکانات به حساب می آید.

نکته مهمی که در مورد سایت آموزشی باید مورد توجه قرار گیرد، سئو سایت آموزشی است که در ادامه مطلب بیشتر به این مبحث می پردازیم.

آموزش سئو سایت آموزشگاهی از صفر تا رتبه یک گوگل

در سایت های آموزشگاهی کمی فرآیند بهینه سازی سایت متفاوت است و شما باید این تفاوت را درک کنید تا بتوانید موفق شوید. شما نمی توانید سئو سایت آموزشگاهی را مانند سایت های فروشگاهی انجام دهید و باید از تکنیک های دیگری استفاده کنید. در سایت های آموزشگاهی این نکته بسیار اهمیت دارد که شما تنها در یک حوزه مثلا برنامه نویسی فرانت قصد رسیدن به صفحه اول گوگل را دارید و یا در چندین حوزه مانند فرانت و بک اند و… می خواهید در گوگل شناخته شوید.

آموزش سئو آموزشگاهی

آموزش سئو وب سایت آموزشگاهی

در ابتدا به سراغ مسیر کلی سئو سایت آموزشگاهی می رویم و در انتها به تفکیک اینکه شما قصد سئو سایت آموزشگاهی تک حوزه را دارید یا چند حوزه نکاتی را بیان می کنیم تا شما با دانش کافی به سراغ بهینه سازی سایت آموزشگاهی خود بروید.

رقبای خود را در حوزه فعالیت خود مشخص کنید

در ابتدا در حوزه ای که می خواهید سئو سایت آموزشگاهی خود را انجام دهید مثلا برنامه نویسی فرانت اند یا هر چیز دیگری لیست رقبای یک تا پنج خود را مشخص کنید. تهیه لیست رقبا و نگاهی به سایت آنها هم به شما در بهبود ui و سئو سایت کمک می کند و هم در تحقیق کلمات کلیدی می توانید از آنها استفاده کنید. اگر دانش سئو لازم را دارید سئو داخلی سایت رقبا یک تا پنج خود را مشخص کرده و نقاط قوت و ضعف هر کدام را یادداشت کنید.

به این ترتیب و با یک مقایسه ساده بین نقاط قوت مشترک رقبا متوجه می شوید که برای بهبود سئو سایت آموزشگاهی خود باید حتما از چه چیزهایی در سایت خود استفاده کنید. با بهبود نقاط ضعف آنها در سایت خود می توانید از آنها جلو بزنید.

تحقیق کلمه کلیدی سایت آموزشگاهی

قدم دوم مانند بهینه سازی هر سایتی انتخاب کلمات کلیدی است. شما به کمک ابزارهایی که در اختیار دارید می توانید تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید. در این مرحله سعی کنید حوصله کنید و وقت بگذارید تا در آینده روی کلماتی که فعالیت می کنید نرخ تبدیل به مشتری یا cro خوبی داشته باشید.

برای تحقیق کلمات کلیدی پیشنهاد می کنیم از ابزارهای majestic، semrush و کیورد پلنر استفاده کنید. به کمک این ابزارها هم می توانید تایتل مقالات خود را مشخص کنید و هم لیستی از کلمات کلیدی اصلی تهیه کنید. یک توصیه برای پیدا کردن تاتیل مقالات به شما می کنم تا از همان ابتدا سایت شما ورودی خوبی دریافت کند. به کمک ابزارهای ذکر شده و یا kwfinder چندین تایتل سوالی پیدا کنید. در longtail ها و بخصوص تایتل های سوالی رقابت کمتری وجود دارد و چون کاربران هدف شما به دنبال آن هستند می توانید از همان ابتدا به مشتری برسید.

تحقیق کلمه کلیدی سئو سایت آموزشگاهی

تحقیق کلمه کلیدی وب سایت آموزشگاهی

در ادامه به کمک لیست رقبا که در مرحله قبل تهیه کردید می توانید کیورد گپ خود را با آنها مشخص کنید و یا کیوردهای آنها را با هم مشخص کرده تا متوجه شوید همه ی آنها مشترکان روی چه کلماتی کار می کنند. به این ترتیب می توانید به لیست کلمات کلیدی پولساز برای سئو سایت آموزشگاهی خود دست پیدا کنید.

تدوین استراتژی تولید محتوا سایت آموزشگاهی

هر سایت به وسیله انتشار منظم محتوا زنده می ماند پس برای اینکه بتوانید ورودی دریافت کنید و مسیر پیشرفت را طی کنید بعد از تحقیق کلمات کلیدی یک استراتژی محتوا تدوین کنید. در این استراتژی باید تاریخ دقیق انتشار محتوا به همراه تایتل آن مشخص شود تا تیم تولید محتوا بداند در چه روزی چه کانتنتی باید نوشته و منتشر شود. سعی کنید در تدوین استراتژی تولید محتوا سایت آموزشگاهی بصورت ماهانه روی دو یا سه تارگت تمرکز کنید و محتواهایی که تولید در آن راستا باشد.

باید محتواهای ارزشمند تولید کنید تا به وسیله آنها هم ورودی دریافت کنید و هم به دلیل ارزشمند بودن محتوا مخاطب را متوجه کنید که شما دانش لازم را در این زمینه دارید. در سئو سایت آموزشگاهی از مهم ترین نکات این است که شما بتوانید مخاطب را متوجه دانش خود کنید به این ترتیب دیگر سایت شما به عنوان یک مرجع در ذهن او باقی خواهد ماند و شما می توانید کم کم او را به یک مشتری تبدیل کنید.

از برچسب ها در سایت های آموزشگاهی به دقت استفاده کنید

یکی از مهم ترین بخش ها در سایت های وردپرسی و بطور کلی سئو سایت وردپرسی برچسب ها هستند که بسیار به شما در سئو سایت آموزشگاهی کمک می کنند به شرط اینکه نحوه استفاده از آنها را به خوبی بلد باشید. اگر نمی دانید که چگونه برای محتوای خود تگ بزنید اصلا اینکار را نکنید.

مشکلات تکنیکال سایت آموزشگاهی خود را رفع کنید.

در قدم بعدی باید صفحه اصلی و صفحات لندینگ خود را بررسی کنید و لیست مشکلات تکنیکال را تهیه کرده و برای رفع آنها برنامه ریزی کنید. برخی از موارد که باید در سئو تکنیکال سایت آموزشگاهی بررسی کنید عبارتند از:

  1. سرعت سایت را بررسی کنید
  2. سایت مپ و robot.txt را چک کنید
  3. پشت نویسی عکس ها و لوگو سایت را بررسی کنید
  4. بررسی وجود اسکیما در سایت
  5. بررسی متادیسکریپشن و اسنیپت
  6. هدر و فوتر سایت را بطور دقیق بررسی کنید
  7. بررسی وجود h1

شروع به بارگذاری دوره رایگان کنید

یکی از مهم ترین نکات در سئو سایت فروشگاهی دوره ها هستند که مانند محصولات در سئو سایت فروشگاهی اهمیت دارند. برای اینکه بتوانید ورودی خوبی دریافت کنید و مهارت خود را به کاربران نشان دهید لازم است تا ابتدا دوره های رایگان برگزار کنید. مفصل ترین و کامل ترین دوره ممکن را تهیه کنید آن را به خوبی سئو کرده و منتشر کنید. یکی از اشتباهاتی که در برخی سایت های آموزشگاهی انجام می شود این است که به دلیل رایگان بودن دوره به آن توجه ای نمی شود که این امر سبب دلزدگی مخاطب از وب سایت می شود.

شما با تهیه دوره رایگان باکیفیت و انتشار آن می توانید رضایت کاربران را جلب کرده و کم کم شروع به ضبط دوره های تخصصی تر و فروش آنها در سایت آموزشگاهی خود کنید. کسی که دوره رایگان و باکیفیت شما را دیده باشد شک نکنید که به یک مشتری پر و پا قرص برایتان تبدیل می شود.

شروع به دریافت بک لینک کنید

بعد از اینکه تمامی موارد بالا را انجام دادید و با انتشار دوره رایگان خود را به مخاطبان شناساندید زمان آن رسیده تا با دریافت بک لینک های باکیفیت سایت آموزشگاهی خود را به رتبه های برتر گوگل برسانید. می توانید بعد از گذشت دوماه از فعالیت منظم خود روی سئو سایت آموزشگاهی اقدام به انتشار یک رپرتاژ کنید. بعد از گذشت یک یا دو هفته از رپرتاژ می توانید بک لینک های رایگان و پولی دریافت کنید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که برای دریافت بک لینک حتما اسپم اسکور سایت مورد نظر را بررسی کنید. اگر نمی دانید اسپم اسکور چیست حتما مقاله آن را بخوانید.

سئو سایت آموزشگاهی در یک حوزه

خب بریم سراغ تفکیک حوزه ها یکی از با اهمیت ترین موارد در سئو سایت آموزشگاهی مشخص کردن حوزه فعالیت است. اگر شما می خواهید مثلا تنها روی برنامه نویسی فرانت کار کنید باید یک لندینگ تمام ئو کمال که جزو کاملترین صفحات سایت شما باشد برای آن ایجاد کنید. در قدم بعدی تمامی lسه lsi های آن را نوشته و منتشر کنید و چند روز بعد از انتشار آنها به سراغشان بروید و فرشنسشان کنید و به لندینگ اصلی که برنامه نویسی فرانت است لینک دهید.

در هفته هم چند محتوا برای lsi هایی که مشخص کردید بنویسید و به آنها لینک دهید تا تقویت شوند و به لندینگ اصلی کمک کنند. به این ترتیب در مدت 6 ماه شما می توانید به صفحه اول گوگل در حوزه مورد نظر برسید.

سئو سایت آموزشگاهی در چند حوزه

اگر می خواهید در چندین حوزه اقدام به سئو سایت آموزشگاهی کنید باید در قدم اول منو سایت خود را مرتب کرده و لندینگ های اصلی را در دیپ یا ردیف یک قرار دهید. سپس lsi های اصلی را در ردیف دوم منو خود قرار دهید تا گوگل متوجه اهمیت آنها برای شما شود. نکته ای که وجود دارد این است که باید از تمامی لندینگ ها به هم لینک سازی کنید و بین آنها یه پیوند برقرار کنید.

اگر قصد سئو سایت آموزشگاهی در چند حوزه را دارید باید محتوای بیشتری در هفته تولید کنید تا مسیر رسیدن به صفحه اول گوگل برایتان تبدیل به مسیری خسته کننده نشود.

معرفی معروف ترین سایت های آموزشگاهی و آموزشی ایران

آموزشگاه زبان

سایت gosafir.com

آموزشگاه موسیقی

سایت آموزشگاه فردوس ferdowsacademy.com

آموزشگاه آشپزی

آموزشگاه آشپزی آرسس شف arseschef.com

آموزشگاه آرایشگری

سایت دترلند deterland.com

آموزشگاه برنامه نویسی

tahlildadeh.com

آموزشگاه خیاطی

آموزشگاه خیاطی ideaacademy.ir

دلیل اهمیت سئو سایت آموزشی

در طول چند سال گذشته فرهنگ جستجو در بین کلیه مردم جهان رواج پیدا کرده است و رواج استفاده از گوشی های همراه باعث شده تا دستیابی به اطلاعات نسبت به قبل، ساده تر و سریع تر شود. امروزه میلیاردها جستجو به واسطه گوگل انجام می گردد که هدف اصلی بخش اعظمی از آن ها، خریداری کالا و یا دستیابی به انواع خدمات است.

دلایل سئو سایت آموزشی

دلیل سئو سایت آموزشی

چنان چه شما نیز جایگاه مطلوبی در نتایج جستجوی گوگل دریافت کرده باشید، تمامی این کاربران به وب سایت شما وارد می شوند و از محصولات و خدمات شما استفاده می نمایند. این فرآیند ساده منجر به برقراری ارتباط بیشتر و پایدارتر شما با مردم می شود و شانس این که مشتریان بیشتری را جذب کنید بیشتر می شود.

برای مثال تصور کنید که شخصی قصد خرید گوشی شیائومی نوت 9 را دارد، نخستین اقدام او به احتمال خیلی زیاد جستجوی این عبارت (گوشی شیائومی نوت) در گوگل می باشد. بعد از جستجو نمودن این عبارت یک لیست از نتایج به کاربران نشان داده می شود. وب سایت هایی که رتبه بهتری در نتایج جستجو دارا هستند مطمئنا شانس زیادتری برای ورود این شخص به سایت خود دارند. پس از آن که کاربر به وب سایت شما وارد شد، فرآیند تبدیل وی به یک مشتری شروع می گردد.

حال تصور نمایید که شخصی به وسیله گوشی همراه خود وارد وب سایت تان شده اما وب سایت شما نمای مناسب و مطلوبی در گوشی موبایل ندارند. در این شرایط به احتمال خیلی زیاد از وب سایت تان خارج می شود و مورد دیگری را در گوگل انتخاب می نماید. رفتار کاربران حین جستجو جزو مهم ترین فاکتورهایی است که گوگل جهت تعیین رضایت آن ها از سایت شما، مدنظر دارد.

به طور کلی می توان این گونه بیان کرد که هر چه جایگاه وب سایت شما در نتایج جستجو بهتر باشد به همان میزان کاربران بیشتری به سایت تان جذب می شود و هر چه بستر مطلوب تری را برای آن ها ایجاد کرده باشید به همان میزان نرخ تبدیل به مشتری افزایش پیدا می کند. خوبه که به بخش انواع سئو هم سر بزنید تا به صورت کلی با این موضوع آشنا بشید.

نکات مهم در سئو سایت آموزشی

  1. طراحی سایت ریسپانسیو
    زمانی که بحث ریسپانسیو بودن وب سایت به میان می آید هدف و منظور، سازگار بودن وب سایت با انواع نمایش گر ها می باشد. از آنجا که امروزه بیشتر وبگردی های به واسطه گوشی های هوشمند انجام می پذیرد، ریسپانسیو بودن سایت ها، اهمیت بسیار زیادی دارد. گفتنی است که این مورد در سئو سایت آموزشی تا حد زیادی تاثیر گذار است و می تواند باعث افزایش رتبه سایت شما گردد.
  2. مدیریت آسان و راحت در طراحی سایت آموزشی
    از آنجا که بخش بندی سایت آموزشی در مقایسه با دیگر سایت ها زیادتر است، طراحی سایت آموزشی نیازمند مدیریتی منسجم و در عین حال ساده است. بسیاری از شرکت هایی که در زمینه طراحی سایت فعالیت دارند با بهره گیری از قالب ها سیستم های مدیریت اختصاصی این مشکل را حل نموده و مدیریت وب سایت موثری را برای شما ایجاد می نماید.
  3. از تصاویر با کیفیت و خلاقانه استفاده کنید
    نخستین و اساسی ترین هدف بکارگیری تصاویر در طراحی سایت آموزشی، برخورداری از یک ظاهر مناسب و زیبا به نظر آمدن وب سایت می باشد. جهت استفاده نمودن صحیح و درست از تصاویر در طراحی سایت توصیه می شود که از تصاویر مرتبط و با کیفیت استفاده نمایید. این مورد در طراحی سایت آموزشی بسیار حائز اهمیت است به این دلیل که استفاده از تصاویر نیز قوانین خاص خود را دارد.
  4. مسیریابی راحت در منوهای سایت آموزشی
    از دیگر موارد مهمی که در طراحی سایت باید به آن توجه داشت، می توان به منوها و مسیریابی راحت در وب سایت اشاره نمود. متاسفانه در اکثر وب سایت‌ های ایرانی زمانی که کاربر قصد دارد به بخش مورد نظر خود مراجعه کند دچار سردرگمی می ‌شود به گونه ای که تصمیم به خروج از وب سایت آموزشی مربوطه می گیرد.
نکات سئو سایت آموزشی

مهم ترین موارد سئو سایت های آموزشی

چند نمونه سایت آموزشگاهی موفق

قطعا میتوان سایت های فرادرس و فرانش را جزو بهترین و بزرگ ترین سایت های آموزشی دانست. نکته ی مشترکی که در موفقیت این 2 سایت وجود داره این هست که هردو در نتایج جستجو های گوگل در حوزه آموزش در صفحه اول گوگل قرار دارند.

نمونه سایت های آموزشی

نمونه بهترین سایت های آموزشی

در پایان اگر شما هم سایت آموزشی دارید و در مورد سئو اون سئوالاتی براتون ایجاد شده، میتونید همینجا بپرسید، اینجا شاید تنها جایی باشه که رایگان میتونی جواب سئوالات تخصصیتو از یک متخصص سئو بپرسی 😉

سوالات متداول درباره سئو سایت آموزشگاهی

1چگونه سایت آموزشگاهی خود را سئو کنیم؟
در قدم اول لیستی از رقبای خود تهیه کنید سپس تحقیق کلمات کلیدی را انجام داده و کیورد گپ را مشخص کنید. در قدم بعدی محتوای باارزش تولید کرده و مشکلات تکنیکال ذکر شده را رفع کنید.
2بهتری ابزار برای تحقیق کلمات کلیدی سایت آموزشگاهی چیست؟
از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای سایت های آموزشگاهی می توان به مجستیک و سم راش اشاره داشت.
4.1/5 - (8 امتیاز)
90 / 100

2 Comments

  1. ارسلان77 گفت:

    در رابطه با سئو بهترین سایت های آموزشگاهی هم دیتا بدید
    متشکرم

  2. سالار ظفری گفت:

    سایت آموزشگاه حسابداری
    سایت آموزشگاه فنی حرفه ای
    سایت آموزشگاه رانندگی
    سایت آموزش نقاشی

    اینهام به نظرم خوبن کسی روشون کار کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − دوازده =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو