آموزش سئو لندینگ پیج

آموزش سئو لندینگ پیج
سئو سایت

آموزش سئو لندینگ پیج

یکی از موضوعاتی که جدیدا خیلی در طراحی سایت استفاده می‌شود، طراحی لندینگ پیج (Landing Page) می‌باشد. لندینگ پیج یا صفحه فرود، نقش دروازه اصلی سایت شما را برای کاربران ایجاد می‌کند که با توجه به هدف استفاده از آن، به اشکال مختلفی ساخته می‌شود. سئو لندینگ پیج از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و برای سئو سایت شما نیز اهمیت زیادی دارد که در این مقاله قصد داریم به بررسی آن بپردازیم.

لندینگ پیج چیست؟

لندینگ پیج یا صفحه فرود، اصطلاحا به صفحات هدفمندی گفته می‌شود که معمولا با هدف تبلیغات و یا جذب مخاطبان طراحی می‌شود. با توجه به اینکه این صفحات ورودی اصلی کاربران به سایت می‌باشند، طراحی و جذابیت گرافیکی آن‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای آشنایی بیشتر شما با ماهیت لندینگ پیج، به معرفی انواع صفحه فرود و کاربرد آن‌ها می‌پردازیم.

انواع لندینگ پیج

معرفی رویداد، سوق دادن مشتریان به ثبت سفارش محصولی خاص، فرمی خاص جهت پر کردن توسط کاربران و… از اصلی‌ترین کاربردهای طراحی لندینگ پیج می‌باشد. به طور کلی هر یک از صفحات سایت شما که ورودی بالایی می‌گیرند، می‌توانند نوعی لندینگ پیج باشند که به معرفی انحصاری محصول، خدمت، رویداد و… می‌پردازند. در این جا انواع لندینگ پیج را به تفکیک کاربرد آورده ایم:

صفحات Opt-In

این گونه صفحات فرود که کمتر استفاده می‌شوند، قالب یکسانی با سایر صفحات سایت دارند و فوتر، هدر و ساید بار آن‌ها بادیگر صفحات سایت یکی است. صفحه فیلتر محصولات در سایتهای فروشگاهی و یا صفحه معرفی خدمات، نمونه‌ای از لندینگ پیج‌های Opt-In می‌باشند.

صفحات Click Through

این گونه لندینگ پیج‌ها با هدف انتقال کاربران از آن صفحه به صفحه‌ای دیگر طراحی می‌شوند. صفحات Click Through معمولا جهت معرفی محصول یا خدماتی خاص با هدف درخواست و سفارش آن‌ها توسط بازدیدکنندگان طراحی می‌شوند. همان طور که از نام این صفحات پیداست، در طراحی آن‌ها یک لینک کلیک خور در صفحه وجود دارد که ظاهر آن جهت جذب بازدیدکنندگان بسیار اهمیت دارد.

صفحات Lead Generation

این دسته از لندینگ پیج ها، دارای فرم‌هایی هستند که باید توسط کاربران پر شوند. این فرم‌ها می‌تواند جهت شرکت در یک رویداد یا صرفا جمع آوری اطلاعات از افراد باشند. صفحات Lead Generation می‌توانند بانک‌های اطلاعاتی گسترده‌ای را در اختیار کارفرما قرار دهند.

کاربردهای ساخت لندینگ پیج

موارد استفاده از صفحه فرود، بسیار متنوع می‌باشد که در این جا برخی از مهم‌ترین آن‌ها را آورده ایم:

  • معرفی محصول
  • معرفی رویداد
  • دمو محصولات
  • فرم ارتباط با ما

برای هر یک از این اهداف می‌توانید یک صفحه معمولی در سایت خودتان نیز طراحی کنید اما یک از مزایای طراحی لندینگ پیج، آزادی عمل در ظاهر آن می‌باشد که می‌تواند کاملا مجزا و متفاوت از دیگر صفحات سایت، طراحی شده و اهدافی خاص را دنبال کند.

تاثیر طراحی لندینگ پیج در سئو

تاثیر طراحی لندینگ پیج در سئو

طراحی لندینگ پیج در سئو چه تاثیری دارد؟

گوگل اخیرا اعلام کرده است که در سال ۲۰۲۱، تجربه کاربری به صورت رسمی تبدیل به یکی از فاکتورهای اصلی سئو سایت خواهد شد. با توجه به این مورد، اگر لندینگ پیج طوری طراحی شود که کاربران را با صفحه شما درگیر کند، تاثیر مستقیم بر سئو سایت شما خواهد گذاشت. مهم‌ترین آیتم‌های لندینگ پیج که منجر به افزایش امتیاز سئو سایت شما می‌شوند عبارتند از: فرم جهت پر کردن، دکمه ثبت سفارش، محل درج نظر، گزینه به اشتراک‌گذاری و… جزئیات بیشتر در مورد سئو لندینگ پیج را در ادامه مقاله به شما خواهیم گفت.

مزایای سئو لندینگ پیج

مزایای سئو لندینگ پیج

مزایای سئو لندینگ پیج چیست؟

با توجه به این که لندینگ پیج‌ها جهت جمع کردن کاربران ورودی سایت در یک جا و سوق دادن آن‌ها به کاری خاص مانند ثبت سفارش، اطلاع رسانی، پر کردن فرم، تماس و… طراحی می‌شوند، سئو این صفحات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر زمان و هزینه کافی جهت سئو لندینگ پیج اختصاص دهید، از بازدهی بسیار بالایی در این صفحات برخوردار خواهید شد.

در واقع سئو لندینگ پیج یکی از روش‌های بازاریابی دیجیتال می‌باشد که نرخ بازگشت بسیار قابل توجهی دارد. اما در این امر، جذابیت محتوا و گرافیک صفحه‌ی شما نیز تاثیر زیادی خواهد داشت. چرا که اگر در بهترین حالت از سئو جواب خوبی بگیرید، در صورتی که لندینگ پیج شما طراحی جذاب و مناسبی نداشته باشد، منجر به فروش و یا هرگونه عملکرد مورد نظر توسط بازدیدکنندگان صفحه نخواهد شد.

البته سئو لندینگ پیج زمانی کاربردی است که صفحات فرود شما موقتی و کوتاه مدت نباشند؛ به طور مثال اگر برای اطلاع‌رسانی و ثبت نام در یک وبینار اقدام به طراحی لندینگ پیج کرده اید، با توجه به این که پروسه سئو و رتبه گیری آن صفحه ماه‌ها به طول می‌انجامد، روش مناسبی نخواهد بود. در این گونه موارد می‌توانید از گوگل ادوردز جهت رتبه گیری آنی لندینگ پیج خود استفاده نمایید.

نکات مهم در سئو لندینگ پیج

نکات مهم در سئو لندینگ پیج

نکات مهم در سئو لندینگ پیج چیست؟

در این بخش از مقاله، قصد داریم شما را با نکات مهمی که در سئو لندینگ پیج مطرح است، آشنا کنیم. اگر قصد بهینه‌سازی لندینگ پیج را دارید، حتما این مطلب را دنبال کنید.

  1. استفاده از قابلیت call to action

تاثیرگذار‌ترین مورد در امتیاز تجربه کاربری برای سئو لندینگ پیج، استفاده از call to action می‌باشد. call to action به معنای فراخوانی بازدیدکنندگان به انجام امری خاص در آن صفحه می‌باشد که از طریق قرار دادن لینک یا دکمه‌هایی در لندینگ پیج، انجام می‌گیرد. ثبت سفارش، تماس، عضویت در خبرنامه، دانلود فایل، پر کردن فرم و… همگی مواردی از فراخوانی کاربران به برقراری ارتباط با آن صفحه می‌باشند. مجموعه‌ی این موارد در جهت افزایش نرخ تبدیل لندینگ پیج انجام می‌گیرد.

  1. استفاده از ویدئو و پادکست

یکی از مواردی که بازدهی ساخت لندینگ پیج را تا حد زیادی افزایش می‌دهد، استفاده از محتوای ویدئویی و صوتی می‌باشد. با این کار، علاوه بر افزایش تاثیرگذاری بر بازدیدکنندگان صفحه و جذب آن ها، گوگل نیز امتیاز ویژه‌ای به محتوای صفحه شما می‌دهد. چرا که استفاده از ویدئو و پادکست، از موارد تاثیرگذار در سئو سایت در سال 2024 می‌باشند.

  1. معرفی مزایای رقابتی

برای اعتمادسازی در میان بازدید کنندگان صفحه فرود خود، محتوای متنی صفحه شما نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و جزو اولین مواردی است که توجه بازدید کننده را در صفحه به خود جلب می‌کند. یکی از ترفندهای بازاریابی محتوایی، اشاره به مزایای رقابتی مجموعه شما می‌باشد. عباراتی مانند «تضمین بازگشت وجه»، «تحویل فوری»، «استفاده از قطعات ارجینال» و…، نمونه‌هایی از به کارگیری تاثیرگذار مزایای رقابتی در محتوای صفحات فرود می‌باشند.

سوالات متداول درباره سئو لندینگ پیج

1لندینگ پیج چیست؟
لندینگ پیج یا صفحه فرود، صفحات اصلی در سایت شما می‌باشند که محل اصلی ورود بازدیدکنندگان می‌باشند و با اهداف اطلاع رسانی، پر کردن فرم و یا سوق دادن کاربران به لینکی هدفمند ساخته می‌شوند.
2بهتر است لندینگ پیج را سئو کنیم یا از ادوردز استفاده کنیم؟
اگر صفحات فرود به صورت موقت و کوتاه مدت طراحی می‌شوند، بهتر است از گوگل ادوردز استفاده کنید ولی برای صفحات لندینگ پیج دائمی یا بلند مدت، سئو گزینه به صرفه‌تر و بهتری است.
3چرا به جای لندینگ پیج، از صفحات معمولی سایت استفاده نمی‌شود؟
لندینگ پیج‌ها می‌توانند قالب ظاهری متفاوتی از دیگر صفحات سایت داشته باشند و تاثیرگذاری بیشتری در مخاطب داشته باشند. البته از هر کدام از صفحات داخلی سایت نیز می‌توان به عنوان لندینگ پیج استفاده کرد.

4.7/5 - (12 امتیاز)
84 / 100

4 Comments

  1. امیر گفت:

    برای بالا اومدن فوری لندینگ پیج در نتایج چه راهی وجود داره؟

  2. SEO IRAN گفت:

    این همه بالا در مورد سئو لندینگ پیج توضیح دادیم
    اما در کل موارد زیر رو اگر انجام بدید
    بیشتر راه رو درست رفتید

    یه محتوای یونیک و خوب بذارید داخل لندینگ پیج تون
    تگ ها رو درست بزنید
    url ساده باشه
    descrption درست
    heading های درست وارد کنید
    و در نهایت لینک سازی کنید

  3. علی محمدی گفت:

    سلام
    من قالب سایتم طوریه که امکان طراحی لندینگ پیج جذاب نداره و به دلایلی نمیخوام صفحه ساز نصب کنم. من اگه بیام داخل هاستم یک پوشه بسازم و از لندیگ پیجایی که بصورت html خام هستن داخل پوشه آپلود کنم و مطالبشو بنویسم، اینجوری سئوی اون پیجی که ساختم منتقل میشه به سایت اصلیم؟ در واقع این صفحه لندینگ داخل ساب فولدر قرار داره
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

  4. به طور مثال یک صفحه ساختید با عنوان “خدمات ما” و راجع به همه خدماتتون صحبت کردید؛ این صفحه را در سایت مپ قرار دهید و صفحه را ایندکس کنید، لینک سازی داخلی و خارجی انجام دهید و… در واقع تمام کار هایی که در صفحه وردپرسی اعمال می کردید در این صفحه هم پیدا سازی کنید، در این شرایط چون صفحه html است رنک بهتری خواهد گرفت در صورتی که تمام موارد استاندارد برای html رعایت شده باشد. پس از مدتی در وب مستر لینک ساخته شده را بررسی کنید که ایندکس شده باشد، ریسپانسیو باشد و هیچ ایرادی نداشته باشد. با تمام این تفاسیر اگر به صورت کاملا بهینه این کار را انجام دهید قطعا زودتر به نتیجه دلخواه در سئو خواهید رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو