آموزش ساخت لندینگ پیج

ساخت لندینگ پیج
سئو سایت

آموزش ساخت لندینگ پیج

بالاخره نوبت آموزش محبوب ساخت لندینگ پیج شد، افرادی که برایشان موفقیت در سئو مهم است، باید این مطلب را به دقت بخوانند چراکه ساخت لندینگ پیج و سئو صفحه اصلی سایت برای رقابت های شدید سئو ضروری است. {create Landing page}

لندینگ پیج چیست؟

در ابتدا شاید لازم است خیلی کوتاه لندینگ پیج را معرفی کنیم: به صفحاتی که برای معرفی کامل یک نوع از خدمات و یا محصولات سایت ایجاد می شود ، البته لندینگ پیج ها می توانند با اهداف دیگری مانند ثبت نام در دروه های های خاص زمانی و یا کمپین های تبلیغاتی (مثلا کمپین تبلیغات موبایلی) ایجاد شوند. حتی گاهی با هزینه های بسیار بالا در sem شما را به یک لندینگ در یک سایت هدایت خواهند کرد. (مقاله sem چیست را بخوانید تا با sem آشنا شوید)

ساخت لندینگ پیج

یک لندینگ پیج باید از ویژگی های خاصی برخوردار باشد و موارد زیر را شامل شود:

  1. دارای هدینگ های مختص موضوع لندینگ
  2. دارای هدف مشخص در انتهای لندینگ (مثلا دارای فرم ثبت نام و یا دکمه ای برای نصب اپلیکیشن و … باشد)
  3. دارای ظاهری کاملا متفاوت و جذاب
  4. کاملا واضح و قابل درک برای تمام مخاطبین باشد
  5. اصلا دارای پیچیدگی نباشد
  6. به نحوی به توان برای سئو سایت از آن بهره برد (چرا که کمپین روزی به پایان خواهد رسید اما می توان از آن برای سئو بهره برد)
  7. لندینگ پیچ را حتما قبلا از انتشار به چند نفر نشان داده و نظرخواهی نمایید

برای مورد 6 حتما از تیم دیجیتال مارکتینگ بخواهید به شما کمک کنند.

آموزش لندینگ پیچ

ساخت لندینگ پیچ

در اغلب مواقع این صفحات ورود ، برای دریافت اطلاعات از کاربران نیز ساخته میشود در همینجا به این موارد توجه کنید:

  1. حتما خودتان چند مرتبه با فرم ثبت اطلاعات کار کنید و ایرادات احتمالی آن را برطرف کنید، چراکه تمام زحمات تولید لندینگ با این اشکال به باد می رود.
  2. خانه هایی که در طراحی فرم ایجاد کرده اید را تا حد امکان کم و بهینه کنید.
  3. فرم را در نسخه موبایل و تبلت هم بررسی کنید

نکات طراحی لندینگ پیج

دوست دارم توجه شما رو به این نکته جلب کنم که لندینگ پیج برای مخاطبین قدیمی سایت شما نیست، بلکه میخواهد افرادی را که آنرا می بینند به خود جلب کند ، پس توجه داشته باشید که چه چیزی میخواهید به دست آورید ، همه را باید در رنگ ها و طراحی خود اجرا کنید تا ببینده مجاب شود از خدمات شما استفاده کند. اگر قصد گرفتن رتبه در گوگل با لندینگ پیج را دارید، مطالعه مقاله سئو لندینگ پیج را به شما پیشنهاد می کنیم.

انواع لندینگ پیج

لندینگ پیج Click Through

در آخر این مورد را اضافه کنیم که برخی صفحات برای افزایش نرخ کلیک و تبدیل آن به بازدید بالاتر ساخته می شود ، دلیل ساخت این صفحات فرود معمولا کلیک بر روی یک لینک خاص می باشد و در بیشتر مواقع برای موفقیت در سئو سایت از آن بهره می برند و در نتیجه خروجی این لندینگ پیج ها کاملا روی ctr سایت و افزایش نرخ تبدیل سایت باید تاثیر مثبتی بگذارد و از یک session ساده یک user کامل به ما تحویل دهد.

لندینگ پیج Opt-In Landing Pages

همان طور که اطلاع دارید صفحه فرود یا لندینگ پیج هیچ کدام از بخش‌های وب سایت از جمله هدر، فوتر، سایدبار و… را دارا نمی‌باشد و هدایت کاربران به سمت آن اغلب توسط شبکه‌های مجازی، بنر موجود در سایر وب سایت ها، تبلیغات، موتورهای جستجو و… صورت می‌گیرد در واقع کاربران از طریق آن‌ها با یک پیشنهاد ویژه رو به رو می‌شوند و آن‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این پیشنهاد، به صفحه فرود یا لندینگ پیج مراجعه می‌کنند.

لندینگ پیج Opt-In Landing Pages یا اختصارا Opt-in Page یک نمونه از انواع صفحه فرود می‌باشد با این تفاوت که بخش‌های اصلی وب سایت‌ها مانند فوتر، سایدبار و… نیز در هنگام طراحی پیاده‌سازی می‌شوند. معمولا محل قرارگیری صفحات فرود Opt-In Landing Pages به گونه‌ای است که کاربران آن را در تمام صفحات وب سایت مشاهده می‌کنند.

لندینگ پیج Lead Generation

صفحه فرود Lead Generation نمونه دیگری از صفحات فرود هستند که هدف از ساخت آن‌ها دریافت اطلاعاتی همچون نام و آدرس ایمیل کاربرانی است که از وب سایت دیدن کرده اند، بنابراین تنها کاربرد این نوع از صفحات فرود، تنها دریافت اطلاعات می‌باشد و این کار توسط فرمی صورت می‌گیرد که در صفحه فرود قرار داده شده است.

بنابراین صفحات Lead Generation در اکثر مواقع به همراه یک فرم و همچنین شرح کامل خدماتی است که قرار است شما در ازای دریافت اطلاعات از کاربران، در اختیارشان قرار دهید. خدمات ارائه شده توسط شما می‌تواند یک کتاب الکترونیکی رایگان باشد و یا حتی شرکت در یک وبینار آموزشی باشد که رایگان انجام می‌شود.

نکات مهم درباره ساخت صفحه فرود

  • در صفحه فرود از هیچ گونه لینک خارجی استفاده نشود چرا که ممکن است کاربر را از هدف اصلی دور کند.
  • صفحات فرود تنها به قصد دریافت اطلاعات از کاربر طراحی نمی‌شوند بلکه هدف ایجاد تبادل اطلاعات می‌باشد.
  • کلیه مراحل طراحی یک صفحه فرود بایستی طبق هدف ما انجام شود.
  • بهتر است تا جایی که امکان دارد مراحل ثبت نام در صفحات فرود را ساده، کوتاه و سریع کنید تا زمان زیادی از کاربر صرف ثبت نام نشود و کاربر راغب به ثبت نام شود.
  • به هیچ وجه از محتوای وب سایت‌های دیگر استفاده نشود و سعی کنید یک متن یونیک و خالص را برای آن در نظر بگیرید.

سوالات متداول درباره ساخت لندینگ پیج

1صفحه فرود چیست؟
به طور کلی به صفحاتی که به قصد معرفی یک محصول و یا شرح خدمات و یا حتی ثبت نام در دوره‌های آموزشی خاص زمانی طراحی می‌شوند، صفحه فرود یا لندینگ پیج می‌گویند.
2انواع صفحه فرود چیست؟
انواع صفحه فرود عبارت‌اند از لندینگ پیج Click Through، لندینگ پیج Opt-In Landing Pages و لندینگ پیج Lead Generation که هر کدام برای هدف خاصی طراحی شده است.
3نکات مهم در ساخت لندینگ پیج کدام اند؟
طراحی طبق هدف مشخص، انجام مراحل ثبت نام به صورت ساده و سریع، امکان تبادل اطلاعات، استفاده از محتوای یونیک و… از جمله مهم‌ترین نکاتی است که باید در طراحی صفحه فرود به آن توجه شود.

 

در انتها یک نمونه عالی از لندینگ پیج موفق رو بررسی می کنیم، لینک زیر رو باز کنید که برای معرفی معروف ترین قالب وردپرس به اسم قالب Be ساخته شده:

https://themes.muffingroup.com/be/splash

تحلیل لندینگ پیج

در قسمت اول که تصویر آنرا در زیر آوردیم با یک عکس و یک متن بزرگ خود را به خوبی معرفی کرده اند.

نمونه لندینگ پیج جذاب

نمونه لندینگ پیج جذاب و موفق

در ادامه میبینیم که با چند متن و تصویر کوچک تر ، جزییات و قابلیت های محصول خود را معرفی کرده اند.

معرفی جزییات در لندینگ پیج

بررسی جزییات لندینگ پیج

در ادامه میبینیم که تعداد زیادی از نمونه کارها یا دموی محصول خود را به نمایش گذاشته اند.

معرفی محصولات در لندینگ پیج

روش معرفی محصولات در لندینگ پیج

 

بهترین ابزارهای ساخت لندینگ پیج

برای ساخت لندینگ پیج از این ابزارها میتوانید استفاده کنید:

در وردپرس:

  • wpbakery
  • elementor wordpress
  • muffin builder wordpress

برای سایر فریم ورک ها:

  • Instapage
  • Unbounce
  • Leadpages
  • Landingi
  • HubSpot Landing Pages
  • Lander
  • Tars

البته که توجه نمایید در تمام موارد فوق باید بتوانید از این ابزارها استفاده کنید تا نرخ تبادل را افزایش دهید و این خصلت اصلی یک لندینگ پیج است.

4/5 - (6 امتیاز)
77 / 100

1 Comment

  1. شیما براتی گفت:

    واقعا مقاله هاتون از نظر محتوایی تکمیل ترین محتواییه که همیشه پیدا میکنم، منم اتفاقا در یک رپورتاژ توی یه مجله اقتصادی درباره همین موضوع توضیح دادم، یکی از کاربران نوشته بود از تورمجازی و ویدیو هم استفاده کنید که به نظرم خیلی میتونه روی سئو تاثیر گذار باشه و برای کاربر هم مفید باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + سیزده =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو