افزایش نرخ کلیک سایت

نرخ کلیلک
سئو سایت

افزایش نرخ کلیک سایت

از جمله کارهایی که برای تقویت سئو سایت خود می توانید انجام دهید این است که کاری کنید تا جایگاه و رتبه وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجو بالاتر از رقبای شما باشد که برای این کار باید برای افزایش نرخ کلیک سایت خود کارهای لازم را انجام دهید که ما در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

نرخ کلیک

CTR

با تقسیم کردن تعدا کلیک سایت بر روی تعداد نمایش دادن تبلیغات می توانید نرخ کلیک را در سایت خود بدست آورید. یعنی تعداد کلیک را در صورت و تعداد نمایش دادن سایت شما را در نتایج گوگل در مخرج بگذارید و حاصل را در 100 ضرب کنید تا به درصد ctr یا همان نرخ کلیک خود دست یابید. ctr یکی از مهم ترین بخش های سرچ کنسول گوگل است.

ctr چیست؟

Click Through Rate به معنای نرخ کلیک می باشد. زمانیکه کاربرانی که برای وارد شدن به وب سایت شما در گوگل به سرچ یکی از کلمات کلیدی شما مانند “سئو” می پردازند این عبارت 1000 بار برای آن ها نمایش داده می شود و تعداد کلیک هایی که بر روی آن انجام می شود 100 مرتبه می باشد بدین ترتیب نرخ کلیک برای سایت شما 10 درصد می باشد و این یعنی کاربران بر روی لینک های مربوط به سایت شما 10 درصد کلیک کرده اند

بنابراین در تعریف نرخ کلیک می توان گفت درصدی از کاربران می باشد که در نتایج موتورهای جستجو روی لینک های سایت شما کلیک می کنند

Click Through Rate

نرخ کلیک

 

در کل چرا ctr مهم است؟

به این علت که متوجه می شوید، در یک کلمه چه سهمی از کلیک بازار را در اختیار دارید.

افزایش نرخ کلیک سایت

برای اینکه بتوانید کاری کنید که با افزایش نرخ کلیک سایت خود روبرو شوید پیشنهاد می کنیم مطالب این مقاله را با دقت مطالعه کنید:

موارد مهم در نرخ کلیک

    • نرخ کلیک معیار اصلی است
    • تاثیر نرخ کلیک بر سئو سایت
    • تاثیر کلمات کلیدی
    • آزمون و تست
    • شناخت مخاطبین

    توصیه می کنیم اگر قصد افزایش نرخ کلیک یا ctr را دارید حتما ویدئو زیر را ببینید.

    نرخ کلیک معیار اصلی است

    اکثر مدیران وب سایت ها بر این عقیده هستند که افزایش نرخ کلیک سایت به معنای بالا بودن نرخ تبدیل می باشد و این عقیده هم به این دلیل است که کاربران با مشاهده تبلیغات در سایت به خرید کردن ترغیب می شوند و کلیک کردن آن ها به معنای تصمیم نهایی آن ها می باشد.

    افزایش نرخ کلیک سایت از مهم ترین شاخص های عملکرد در سایت می باشد. این نکته را به خاطر داشته باشید که نرخ کلیک میزان کلیک روی سایت شما را تخمین زده و نمایش می دهد که نرخ تبدیل در صفحات فرود سایت نیست. بنابراین اگر کاربرانی که وارد سایت شما می شوند برایتان دارای اهمیت نمی باشند و شما تنها می خواهید میزان فروش را در وب سایت خود افزایش دهید باید بدانید که نرخ کلیک هیچ کمکی در این زمینه نمی تواند به شما بکند.

    تاثیر نرخ کلیک بر سئو سایت

    محبوبیت که سایت شما می تواند در میان مخاطبن خود داشته باشد بدون شک می تواند بر روی رتبه وب سایت شما هم تاثیر گذار باشد.

    این موضوع را بخوبی می دانید که گوگل در جستجوی سایت ها و برندهایی می باشد که بیشترین محبوبیت را نزد کاربران دنیای وب دارند. نرخ کلیک سایت شما نشان دهنده میزان محبوبیت برند شما می باشد. پس فراموش نکنید که گوگل وب سایت هایی که داری نرخ کلیک بیشتری می باشند رتبه و جایگاه بهتری را اختصاص خواهد داد.

    افزایش نرخ کلیک سایت

    افزایش نرخ کلیک

    تاثیر کلمات کلیدی

    یکی دیگر از راه های افزایش نرخ کلیک سایت استفاده از کلمات کلیدی مناسب می باشد. شاید بارها نام نوتلا را شنیده باشید و حتی از این محصول استفاده کرده باشید. نوتلا یک نوع شکلات صبحانه می باشد که شرکت تولید کننده آن با تبلیغات فراوانی که انجام داده است توانسته مخاطبین بسیاری را جذب نماید به همین خاطر است که بیشتر کاربران در گوگل به جای اینکه بخواهند عبارت “شکلات صبحانه” را سرچ کننده از واژه “خرید نوتلا” استفاده می کنند.

    فراموش نکنید که شما هم برای رسیدن به نتیجه ای که در نظر دارید باید خدمات خود را با کلمات کلیدی که مخاطبین بسیاری دارد سئو کنید.

    آزمون و تست

    آزمون تست هایی که بر روی تبلغیات سایت خود انجام می دهید باعث افزایش نرخ کلیک سایت می شود. شاید به نظر شما این تغییراتی که در سایت خود انجام می دهید در مقایسه با این تست هایی که انجام می دهید بسیار کوچک باشد اما باید بدانید که همین تغییرات کوچک می توانند تاثیرات بسیاری را به همراه داشته باشند.

    شناخت مخاطبین

    هدف تمام مدیران وب سایت ها این است که افزایش نرخ کلیک سایت را تجربه کنند و بالاترین جایگاه را نسبت به رقبای خود در گوگل بدست آورند. برای این کار شما باید مخاطبین خود را بخوبی شناخته و سعی کنید نیازهای آن ها را تا حد امکان برآورده سازید. شما باید این موضوع را بدانید که مخاطبین شما به دنبال چه کالا و خدماتی می باشند.

    مخاطبین شما چگونه باید کالا و خدمات شما را جستجو کنند؟ شما برای خدمات خود نام عامیانه در نظر گرفته اید؟ مثالی که در مطالب بالا آورده ایم را بار دیگر تکرار می کنیم کلمه کلیدی نوتلا توسط تولید کنندگان آن بصورت شکلات صبحانه استفاده می شود و کاربران این محصول را به نام شکلات صبحانه می شناسند.

    پس شناخت مخاطبین و اینکه چه نیازی دارند باید برای شما در اولویت قرار داشته باشد و تمام سعی خود را کنید تا بتوانید هر آنچه را که مخاطبین شما نیاز دارند برایشان فراهم آورید.

    چه میزان ctr داشته باشیم خوب است؟

    اگر ctr شما در یک شاخه (گراف) از کلمات به 10% برسد یعنی واقعا موفق بوده اید.
    اگر ctr شما زیر 1.5% باشد یعنی سهم بازاز کمی دارید.

    نمونه یکی از سایت ها با ctr خوب در وبمستر گوگل به صورت زیر می باشد.

    ctr rate in webmaster

    نرخ ctr یک سایت

    اگر سئوالی در خصوص ctr دارید زیر همین مطلب مطرح کنید.. با تشکر

    آموزش های مرتبط با نرخ کلیک و ctr

    0 1

    CTR چیست؟

    Untitled 1

    تاثیر CTR بر سئو

4.6/5 - (5 امتیاز)
82 / 100

1 Comment

  1. سروش گفت:

    اگر نرخ کلیک بالا بره اتفاق خوبیه
    اما
    اگر bounce rate زیاد بشه

    افزایش نرخ کلیک مفید نخواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + یک =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو