آموزش ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول

آموزش ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول

آموزش ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول

یکی از کلیدی ترین کار هایی که باید بعد از راه اندازی سایت انجام دهید این است که سایت خود را در گوگل سرچ کنسول ثبت نام کنید تا گوگل سایت شما را بشناسد. گوگل سرچ کنسول یا به اختصار نام قدیمی آن گوگ وبمستر تولز یک نرم افزار تحت وب رایگان است که به دارندگان سایت امکان این را می دهد که سایت خود را به کمک این نرم افزار بهبود ببخشند و معایب آن را به راحتی برطرف کنند.

داشتن سایت در گوگل لازمه استفاده از گوگل سرچ کنسول می باشد. بسیاری مدیران سایت برای این که بتوانند از این نرم افزار بهره مند شوند به دنبال این هستند که کار با این نرم افزار را یاد بگیرند تا بتوانند سایت های خود را به بهترین روش ممکن به گوگل بشناسانند و با دریافت دیتا های موردنیازشان از این ابزار، به بهینه سازی وب سایتشان بپردازند. به همین منظور آموزش ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول را برای شما در نظر گرفته ایم تا در سریع ترین زمان ممکن بتوانید در گوگل سرچ کنسول سایت خود را ثبت کنید و از آن بهره مند شوید.

هیچ سئوکاری را نخواهید پیدا کرد که به وبمستر دسترسی ندارد. این ابزار لازمه سئو سایت و بهینه سازی آن است؛ چنانچه با مفهوم سئو آشنا نیستید و نمی دانید که ارتباط بین سئو و گوگل سرچ کنسول چیست، به سایت سئو ایران مراجعه و از بخش مقالات آموزش های لازم را دریافت بفرمایید.

گوگل سرچ کنسول چیست؟

یکی از مهمترین اقداماتی که بعد از راه اندازی و طراحی یک سایت باید انجام دهید این است که آن را به گوگل معرفی کنید، برای این که بازدید کنندگان را به سایت خود جذب کنید قبل از هر چیزی باید صفحات خود را ایندکس کنید. برای یک سایتی که به تازگی راه اندازی شده است، نمایش صفحات به گوگل کاری دشواری و همین طور زمان بر است.

آموزش ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول می تواند برای کسانی که می خواهند در کوتاه ترین زمان مشکلات سایت خود را برطرف کنند و عملیات را برای خزنده های گوگل هموار سازند، بسیار موثر است.

گوگل سرچ کنسول چیست؟

گوگل سرچ کنسول

گوگل سرچ کنسول مجموعه ای از ابزار هاست که توسط گوگل برای وبمستران یا صاحبان سایت طراحی شده است تا در سئو سایت به آنها کمک می کند. این ابزار به صورت رایگان برای متقاضیان در دسترس است، آن ها می توانند به وسیله این ابزار درک بهتری از عملکرد سایت خود داشته باشند و با مشاهده نتایج سایت خود، وضعیت ایندکس شدن صفحات و خطاهای احتمالی از نظر سرعت و نشانه گذاری، برای برطرف کردن آنها اقدام نمایند.

اما یکی از مهم ترین کاربرد های گوگل سرچ کنسول این است که در صورتی که سایت شما بنا به دلایلی جریمه شود، می تواند آن را به شما اطلاع دهد تا برای رفع مشکل اقدام کنید تا از این که سایت بن شود و جریمه های بیشتری از طرف گوگل برای ان اعمال شود، جلوگیری شود.

مراحل ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول

اولین مرحله آموزش ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول این است که کلمه Google Search Console را در مرورگر خود سرچ کنید، بعد از آن وارد گوگل سرچ کنسول شوید. برای این که بتوانید سایت خود را ثبت کنید باید یک جیمیل داشته باشید تا با ان log in شوید. سپس صفحه ای رو به روی شما باز میشود که از شما دامین یا url سایت مورد نظرتان را می خواهد، هنگامی که آدرس سایت را وارد نمودید بر روی دکمه continue کلیک کنید. در ادامه مطلب دو روش ثبت سایت با url و دامنه سایت را آموزش می دهیم.

انواع روش های ثبت سایت در وبمستر

ثبت سایت در وبمستر به دو روش

ثبت سایت به روش domain property در گوگل سرچ کنسول

هنگامی که دامنه سایت خود را وارد کنید و این دامنه توسط گوگل سرچ کنسول تایید شود تمامی زیر دامنه های سایت، آدرس ها و فولدر هایی که در سایت مورد نظرتان ساخته اید به نام شما ثبت می شوند. برای این که گوگل سرچ کنسول از صحت مدیریت شما در سایت اطمینان پیدا کند، برای شما dns در نظر میگیرد که باید آن را در هاست سایت خود در فولدر PUBLIC_HTML در قسمت مخصوص DNS وارد نمایید تا گوگل به این طریق بتواند هاست شما را بشناسد. بعد از این که این کار را کردید مدیریت گوگل سرچ کنسول را بر عهده گرفته و می توانید تمامی ایرادات و اطلاعات سایت را در گوگل سرچ کنسول ببینید. برای وارد کردن سایت به این روش باید تنها نام دامنه تان را بدون http یا https وارد کنید.

تایید دامن در هاست

کد تایید دامین در هاست

کدی که در تصویر می بینید را باید در تنظیمات dns سایت در هاست قرار دهید. این کار را ترجیحا کسی انجام دهد که به امور مربوط به هاست یا سرور آشنا است.

ثبت سایت از طریق URL prefix در گوگل سرچ کنسول

اگر شخصی از سایت ساز و یا یک سیستم وبلاگ دهی استفاده کرده باشد به هیچ عنوان نمی تواند dns دامنه را تغییر دهد ولی هیچ جای نگرانی نیست زیرا برای تایید هویت به عنوان کسی که مدیریت سایت را برعهده دارد، روش های دیگری نیز وجود دارد که شناخته شده ترینش همین URL prefix می باشد.

روش URL prefix به ما این امکان را می دهد تا مالکیت خود را برای یکی از آدرس های مشخص مانند یک زیر دامنه یا فولدر از یک سایت تایید کنیم. به صورت ساده تر شما با این کار به تمامی اطلاعاتی که در آن دامنه وجود دارد، دسترسی ندارید و تنها مدیریت آدرسی را که وارد کرده اید را بر عهده دارید.

در هر دو روش میزان دسترسی به اطلاعات و ابزار ها تفاوتی نخواهد داشت، بنابراین فقط می ماند که بخواهید به تمامی اطلاعات دامنه دسترسی داشته باشید و یا این که بخشی از زیر دامنه ها را بر عهده بگیرید و مدیریت کنید.

تایید مالکیت سایت

فایل تایید مالکیت سایت (verify ownership)

فایلی که در تصویر مشاهده می فرمایید را دانلود کرده و در head سایت قرار دهید. نکته: برای اینکه تایید شده باقی بمانید، فایل را پس از بارگذاری در سایت حذف نکنید. پس از قراردادن فایل در هاست یا در سایت، به این صفحه بازگشته و وریفای را بزنید تا سایتتان با موفقیت در گوگل وبمستر تولز ثبت شود.

سخن آخر

گوگل سرچ کنسول ابزاری بسیار کاربردی برای سئو کاران می باشد تا بتوانند به بهترین شکل ممکن سایت را در صفحه گوگل بالا بیاورند. با این نرم افزاری که گوگل به صورت رایگان در اختیار کاربران و وبمستران قرار داده است تمامی صفحات و اطلاعات یک سایت در اختیار کاربر قرار می گیرد، همچنین تمامی ارور ها و خطاهایی که در هنگام ساخت سایت بوجود آمده در قسمت خطا های گوگل سرچ مستر قرار می گیرد که می توان با مراجعه به این قسمت از چگونگی بوجود آمدن خطا ها با خبر شد و برای رفع آنها اقدام نمود. آموزش ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول به زبان ساده به شما این امکان را می دهد تا بتوانید در این نرم افزار سایت خود را ثبت نام کنید و از امکاناتی که دارد بهره مند شوید.

سوالات متداول آموزش ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول

  • بهترین روش برای این که سایت خود را در گوگل سرچ کنسول ثبت کنیم چیست؟
    بهترین روش برای این که سایت خود را در گوگل سرچ کنسول ثبت کنید این است که از دامنه استفاده کنید زیرا به راحتی می توانید به تمامی قسمت های سایت دسترسی داشته باشید.
  • گوگل چطور می فهمد که سایت در دست ما می باشد؟
    بعد از ورود به گوگل سرچ کنسول این نرم افزار برای شما DNS در نظر میگیرد که فقط متعلق به خود شماست می توانید آن را در هاست سایت خود در پوشه PUBLIC_HTML بارگذاری کنید تا گوگل سرچ کنسول هاست دامنه شما را بشناسد و تمامی اطلاعات را برای شما به نمایش درآورد.
  • فرق بین گوگل سرچ کنسول و گوگل وبمستر تولز چیست؟
    در گذشته نام این ابزار در گوگل ، گوگل وبمستر تولز بوده است و تمامی کاربران ان را با این نام می شناخته اند اما با اضافه شدن بخش مدیریت APP کمپانی گوگل نام آن را به گوگل سرچ کنسول تغییر داد، که در حال حاضر نام Search Console بسیار شناخته شده تر می باشد.
4.5/5 - (4 امتیاز)
70 / 100

1 Comment

  1. برنارد۷۸ گفت:

    مراحلی که در این آموزش آمده همه آپدیت هستن
    سرچ کنسول برای سایت من هم ست شد
    اما چطور منن نتونستم بعد از ست کردن
    ورودی های سایتم رو ببینم؟

    راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 16 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو