آموزش Structured data

آموزش وبمستر structured data
سئو سایت

Structured data چیست؟

Structured data در لغت به معنی داده های ساخت یافته است. داده هایی که در یک فیلد ثابت در یک فایل یا رکورد قرار دارند. معمولاً هم در یک پایگاه داده (RDBMS) ذخیره می شوند که می تواند شامل اعداد و متن باشد.

آموزش Structured data

Structured data رو میتونیم داده های ساخت یافته معنی  کرد، به این معنی که اطلاعاتی که بر اساس ساختاری منظم که از قبل یکسان سازی شده ایجاد شدن.

کاربرد Structured data

ما بوسیله این بخش میتونیم محتوای سایت خودمون رو به چند بخش قابل درک برای گوگل تقسیم کنیم و به گوگل بگیم برای مثال ما هم محصول داریم هم محتوا داریم هم فیلم داریم و … اتفاقی که میوفته توی نتایج گوگل اگر کسی در قسمت جستجو ها به بخش ویدئو بره خیلی راحت تر گوگل محتوای رسانه ای یا همون فیلم سایت ما رو تشخیص میده و به مخاطب خاص خودش نمایش میده.

آموزش structured data

در تصویر فوق بخش Structured data یکی از سایتهایی که سئو آن را تیم سئو ایران انجام میدهد ملاحظه می کنید. همانطور که مشخص می باشد برای item های گوناگون سعی شده کد schema جداگانه و صحیح استفاده شود. زبان نشانه گذاری HTML برای این منظور ایجاد شده‌ بود.

برای اینکه به کدهای html هر صفحه دسترسی پیدا کنید با زدن ctrl+u می توانید به کدهای سازنده آن صفحه دسترسی پیدا کنید و ببینید که کدهای schema در کجای صفحات و با چه دسته بندی ایجاد شده.

در وبمستر و این بخش چند مورد برای دوستان ممکنه آشناتر باشه که در اینجا بهشون می پردازیم:

Comment برای نظرات

hentry برای دسته ها

product برای محصولات

review برای بررسی ها

و موارد دیگه هم به همین ترتیب

فراموش نکنید به غیر از schema می توان از microformats و یا rdf ها هم برای ساختار دادن و ست شدن در همین بخش استراکچر دیتا استفاده کرد.

روش ساخت Structured data

برای ساخت Structured data مناسب با محتوای هر صفحه از کدهای مخصوص اسکیمای مربوط به همان بخش استفاده کنید و آنها را در پیج مربوطه در هنگام منتشر کردن مطلب استفاده کنید. این کار موجب میشه گوگل در خزش های خود بر روی سایت شما تشخیص دهد که چه محتوایی در آن وجود دارد، و البته در وردپرس و سیستم های مدیریت محتوای جدید ، این موضوع ساده تر می باشد چرا که با یک ماژول یا افزونه خوب ایم کار را در چند ثانیه می توانید انجام دهید.

اگر با Snippets ها هم آشنایی دارید و اینکه تاثیرش بر سئو رو متوجه شدید لازمه بدونید اگر از کدهای Snippets در داخل مطالب استفاده کنید ، این کدها هم در همین بخش Structured data به نمایش در میان. در ادامه اسنپیت ها را به صورت کامل آموزش میدهیم.

برای سئو حرفه ای با ما همراه باشید.

اسنیپت یا snippet چیست؟

اسنیپت یا snippet در واقع واژه‌ای است که در حوزه برنامه‌نویسی رایانه از آن بسیار استفاده می‌شود و هر برنامه‌نویسی محال است که تا کنون اسم آن را نشنیده باشد. اسنیپت‌ها بخش کوچکی از کدهای برنامه‌نویسی می‌باشند که دارای قابلیت استفاده دوباره را دارند. اما برای این که پی به اهمیت اسنیپت‌ها مخصوصا برای وبلاگ ها، وب سایت‌ها و… ببرید کافی است ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید.

یکی از دلایل مهم شمرده شدن اسنیپت ها، قرار گرفتن وب سایت شما و محتوای آن در قطعات برجسته و همچنین قرارگیری لینک یک در صفحه نخست جستجوگر گوگل می‌باشد. باید بدانید که هر چه قدر هم که متن و محتوای وب سایت و صفحات آن با ارزش باشند و تمامی نکات سئو تکنیکال را نیز در آن انجام داده باشید، تا زمانی که اسنیپت شما موفق به جذب فرد جستجو کننده نشود متاسفانه صفحات شما که در نتایج جستجو گوگل نشان داده شده اند، کلیک نخواهد خورد.

شما با کمک اسنیپت‌ها موفق می‌شوید بهتر و بیشتر دیده شوید و در نتیجه فروش بیشتری داشته باشید به شرط آن که بتوانید اسنیپت خود را به گونه‌ای بنویسید که تمامی جستجوگران را وادار به کلیک کردن بنماید.

مزیت‌های اسنیپت‌ها در سئو سایت

در زیر تعدادی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین مزایای اسنیپت‌های شما را که بر سئو وب سایتتان نیز تاثیر زیادی دارد را ذکر کرده ایم:

  • اسنیپت‌ها باعث افزایش ترافیک وب سایت شما می‌شود و این که کاربران زیادی را به سمت سایتتان سوق می‌دهد.
  • رتبه وب سایت شما را به صورت چشمگیری افزایش می‌دهد که نتیجه آن افزایش بازدیدکنندگان سایت شما است.
  • اسنیپت‌ها هم باعث افزایش سطح اعتماد کاربران نسبت به وب سایت شما می‌شود و هم این که جستجوگر گوگل آن را معتبرتر می‌داند.
  • افزایش یافتن اعتبار وب سایت شما خود کمک شایانی در افزایش ترافیک وب سایت دارد.

با توجه به نکاتی که در بالا به آن‌ها اشاره شد باید دریافته باشید که اسنیپت‌ها را جزو اقداماتی باید دانست که قرار است کمک زیادی به افزایش ترافیک و به طور کلی سئو وب سایت شما کند. همچنین باید بدانید که اسنیپت‌های گوگل می‌تواند به صورت متن، تصویر، بالت و لیست‌های شماره‌گذاری شده، چارت و نمودار و… باشد و این که بسیار حائز اهمیت است که گوگل از کدام نوع اسنیپت جهت نمایش استفاده کند.

سولات متداول درباره Structured data

1اسنیپت ‌ها چگونه می ‌توانند به وب سایت ما کمک کنند؟
اسنیپت‌های گوگل می‌تواند به صورت متن، تصویر، بالت و لیست‌های شماره‌گذاری شده، چارت و نمودار و… باشد و آن‌ها را می‌توان جزو اقداماتی دانست که قرار است کمک زیادی به افزایش ترافیک و به طور کلی سئو وب سایت شما کند.
2استفاده از اسنیپت ‌ها جهت سئو سایت چه مزیت‌ هایی دارد؟
اسنیپت‌ها باعث افزایش ترافیک وب سایت شما می‌شود و این که کاربران زیادی را به سمت سایتتان سوق می‌دهد. در نتیجه رتبه وب سایت شما را به صورت چشمگیری افزایش می‌دهد که نتیجه آن افزایش بازدیدکنندگان سایت شما است.

4.5/5 - (6 امتیاز)
79 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − سه =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو