استفاده از هدینگ ها برای بهبود سئو

استفاده صحیح از هدینگ
سئو سایت

استفاده از هدینگ و تیتر در سئو با یکدیگر تفاوت هایی دارد که باید شما به عنوان شخصی که می خواهید وب سایت راه اندازی کنید و در این زمینه مبتدی هستید از اهمیت آن اطلاعات لازم داشته باشید.

برای قرار دادن تیترهای مختلفی در مطالب جدید وب سایت خود از تگ های عنوان همچون H1 و H2 و تگ های دیگر میتوانید استفاده کنید. استفاده از هدینگ ها برای بهبود سئو وب سایت شما بسیار تاثیر گذار می باشد.

با استفاده از هینگ های مناسب به مخاطبین خود کمک خواهید کرد تا راحت تر بخش ها و قسمت های مورد نیاز خود را پیدا کنند. علاوه بر این کار موتورهای جستجو را نیز راحت تر خواهید کرد آنها می توانند موضوع مورد نظر کاربران را به راحتی پیدا کرده و کاربران را به سمت هدفشان هدایت می کند.

هدینگ

استفاده از هدینگ ها برای بهبود سئو

چگونه از هدینگ استفاده کنیم؟

در طراحی و راه اندازی و ب سایت خود باید این موضوع را در نظر داشته باشید برای اینکه سئو سایت شما به درستی راه اندازی و مدیریت شود چگونه از هدینگ در مطالب خود استفاده کنید.

شما به دو روش می توانید از هدینگ ها در وب سایت خود استفاده کنید تا متوجه اهمیت استفاده از هدینگ ها برای بهبود سئو و ب سایت خود شوید

هدینگ ها این امکان را دارند تا محتوای وب سایت شما را سازماندهی کنند. هر صفحه از وب سایت تنها این امکان را دارد تا از یک هدینگ اصلی در محتواهای خود استفاده کند.

در مطالب و محتواهای وب سایت خود می توانید بعد از به کار گیری هدینگ H1 در هر صفحه می توانید از دو یا چند هدینگ H2 استفاده کنید و در ادامه مطالب خود از دیگر هدینگ ها یعنی H3  و غیره استفاده کنید.

استفاده از هدینگ ها برای بهبود سئو

استفاده از هدینگ ها برای بهبود سئو می تواند به شما کمک کند. استفاده از هدینگ ها این امکان را برای مطالب شما به و جود می آورد تا خواندن آنها ساده تر شده و کیفیت بهتری داشته باشند. متن با کیفیت برای کاربران جذاب تر و مناسب تر می باشد و این موضوع می تواند بر سئو وب سایت شما نیز تاثیر بسیاری داشته باشد.

استفاده از هدینگ ها این شانس را به شما می دهد که کلمات کلیدی که بر روی آنها متمرکز شده اید رو برجسته تر کرده تا یتوانید صفحه مورد نظر را واضح تر کنید اما فراموش نکنید که در این مورد نباید زیاده روی کنید.

برای استفاده از هدینگ ها باید کاربران خود را در اولویت قرار دهید و از آنها برای ساختار و راهنمایی متن استفاده کنید هدینگ ها به کاربران نشان می دهند که هر مقاله درباره چه موضوعی می باشد و این موضوع می تواند در نتیجه به گوگل کمک کند تا بخوبی این موضوع را فهمیده و رتبه و جایگاه مناسبی را برای شما در نظر بگیرد.

استفاده از هدینگ ها برای بهبود سئو

ترتیب استفاده از هدینگ

ترتیب استفاده از هدینگ

نکته مهمی که باید درباره استفاده از هدینگ ها بدانیم این است که باید آنها را مرتب و بر طبق اصول در محتواهای خود به کار بگیریم.

برای استفاده از هدینگ ها برای بهبود سئو باید این موضوع را در نظر داشته باشید که در محتواها و مطالب که در وب سایت خود منتشر می کنید نمی توانید بعد از استفاده از هدینگ H1 برای عنوان پارگراف بعدی متن خود از هدینگ H3 استفاده کنید. در واقع باید استفاده از هدینگ ها به صورت نزولی انجام شود.

ترتیب استفاده از هدینگ ها به شرح ذیل می باشد.

  • بعد از هدینگ H1 حتما باید H2 آورده شود
  • بعد از هدینگ H2 حتما از هدینگ H3 در مطالب خود استفاده کنید.

این موضوع را فراموش نکنید که اگر ترتیب استفاده از هدینگ ها را رعایت نکنید می تواند در سئو و ب سایت شما تاثیر منفی را بگذارد.

بهترین ساختار برای چیدمان هدینگ ها یا سرتیتر ها

در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که هدینگ ها و تیترها در سئو با یکدیگر تفاوت دارند. حال می خواهیم به این موضضوع بپردازیم که بهترین ساختاری را که می توانیم در چیدمان هدینگ ها و یا تیترها به کار بگیریم چیست؟

سر تیترها علاوه بر اینکه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشند می توانند در کیفیت محتوا هایی که شما منتشر می کنید نقش مهمی را ایفا کنند. موتورهای جستجو گوگل بعد از اینکه عنوان های صفحات وب سایت و متای توضیحات وب سایت شما را واکشی کردن  به سراغ سرتیترهای شما می روند و نوع چیدمانی آن را رد نظر میگیرند و می توانند در نگاه اول کیفیت و استاندارد محتوای شما را مشخص کنند.

مهم ترین سرتیترها و هدینگ هایی که شما در محتواهای خود از آن ها استفاده می کنید H1 می باشد که استاندارد استفاده از آن در محتوا ها 1 تا 2 بار می باشد. بهتر است از این هدینگ برای کلمه کلیدی اول استفاده شود.

بعد از هدینگ  H1 پر اهمیت ترین سرتیتر مربوط به هدینگ  H2و H3 می باشد. نا گفته نماند که هدینگ هایدیگر که از H4 آغاز می شوند تا  H6 اهمیت جندانی بر سئو و بررسی سئو سایت شما ندارند.

شما برای محتواهای خود می توانید از هدینگ H2 بسته به اندازه محتوایی که منتشر می کنید استفاده کنید اما این موضوع را باید در نظ دشاته باشید که به ازای استفاده از هر H2 در مطالب خود باید دو عدد H3 در محتوا داشته باشید.

ساختار هدینگ ها برای دسترسی پذیری نیز دارای اهمیت می باشد به خصوص برای افرادی که ار صفحه مانیتور مطالب مورد نظر خود را مطالعه می کنند. هدینگ ها به صورت HTML می باشند.

فراموش نکنین که خیلی جاها چیزی که برای دسترسی پذیریه بهتر خوبه، برای سئو هم خوبه

4/5 - (3 امتیاز)
76 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 6 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو