الگوریتم گورخر چیست؟

Google Zebra

الگوریتم گورخر گوگل

گوگل برای اینکه بتواند در میان سایت های بسیاری که در زمینه های گوناگون فعالیت دارند و می خواهند در نتایج جستجو به رتبه و جایگاه مناسبی دست پیدا کنند از الگوریتم های بسیاری برای این کار استفاده می کند.

توجه نمایید این الگوریتم بیشتر برای سایت ها فروشگاهی و سایت هایی که محصول دارند توسعه یافته، پس اگر سایت شما فروشگاهی است این مقاله را با دقت بخوانید.

در آموزش های سئو درباره الگوریتم هایی که موتور های جستجو از آنها استفاده میکنند، اطلاعاتی را در اختیار شما همراهان سئو ایران قرار داده ایم. امروز می خواهیم درباره یکی دیگر از الگوریتم های گوگل به نام الگوریتم گورخر گوگل اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

الگوریتم گورخر چیست؟

Google Zebra

الگوریتم گورخر چیست؟

در دنیای امروز که از طریق اینترنت می توان با سایر نقاط دنیا در ارتباط بود، کسب و کارهای بسیاری به فعالیت در دنیای آنلاین روی آورده اند. بخش بسیاری از این کسب و کارها با طراحی و راه اندازی وب سایت توانسته اند به فروش اینترنتی و آنلاین خدمات خود بپردازند.

در میان این کسب و کارها در سال های گذشته فروشگاه های اینترنتی توانسته اند رونق چشمگیری داشته باشند. این دسته از وب سایت ها، مانند دیگر کسب و کارها به دنبال رتبه و جایگاه مناسب در نتایج جستجو در گوگل بوده اند و بدین منظور کارهای بسیاری را در جهت بهبود سئو سایت خود انجام می دهند.

الگوریتم های گوگل برای رتبه بندی هرچه بهتر و عادلانه تر بین وب سایت ها ایجاد شده اند تا با تکنیک های اصولی روند بهبود سایت خود را انجام دهند و همچنین در صورت مشاهده اشتباه، آنها را مورد جریمه قرار دهند.

الگوریتم گورخر برای کدام سایت ها است؟

یکی دیگر از الگوریتم های گوگل که بیشتر بر روی وب سایت های فروشگاهی تمرکز دارد Google Zebra می باشد که گوگل از این الگوریتم برای پیشگیری از تخلف هایی مانند هک اطلاعات کاربران، راه اندازی فروشگاه های اینترنتی دروغین که باعث می شود کاربران را به اشتباه بیاندازد استفاده می کند.

هدف الگوریتم گورخر

این الگوریتم بیشتر سایت های فروشگاهی را مورد بررسی قرار میدهد. در ادامه مواردی را که الگوریتم گورخر در سایت های چک میکند بررسی میکنیم:

  • امکان جلوگیری از هک اطلاعات کاربران
  • پیدا کردن سایت هایی که به شدت در آنها تبلیغات زننده با تعداد زیاد وجود دارد(حذف این سایت ها از نتایج بالا)
  • حذف فروشگاه‌های اینترنتی دروغین و سایت های فیشینگ
  • حذف فروشگاه هایی که محصولات و یا خدمات با کیفیت پایین ارائه میدهند
  • حذف سایت‌هایی که کاربران را فریب می‌دهند
  • حذف سایت‌های غیر معتبر و غیر قانونمند (مثلا هیچ جوازی ندارند مانند اینماد)
  • از بین بردن خرده فروش‌های بی کیفیت و ضعیف

 

الگوریتم گورخر نیز مانند الگوریتم های پاندا، پنگوئن، مرغ مگسخوار و سایر الگوریتم های گوگل برای بهبود وضعیت سئو سایت شما هدفی دارد. هدف این الگوریتم بررسی فروشگاه های اینترنتی می باشد و قابلیت این را دارد که رتبه و جایگاه مناسبی را برای سایتهای فروشگاه اینترنتی مشخص کرده و سایت هایی را که از کیفیت و خدمات نامناسبی برخوردار می باشند را از نتایج حذف نماید.

Google Zebra به بررسی سئو سایت تمام فروشگاه های اینترنتی از لحاظ فنی می پردازد و زمانیکه متوجه شود سایتی در حال فریب دادن کاربران می باشد آن سایت را به گوگل معرفی کرده تا توسط گوگل جریمه شود. (پنالتی گوگل)

نکات مهم الگوریتم گورخر در رعایت تجارت الکترونیک

برایتان عنوان کردیم که الگوریتم گورخر چیست؟ اما حال می خواهیم نکاتی را برایتان متذکر شویم که در راه اندازی تجارت الکترونیک خود با توجه به Google Zebra لازم است انجام دهید. این نکات عبارتند از:

  • در صورتیکه وب سایت شما یک فروشگاه اینترنتی می باشد برای آن حتما یک نماد اعتماد الکترونیک تهیه کنید.
  • برای مشتریان خود تجربه کاربری و رابط کاربری مناسب فراهم آورید.
  • برای محصولات وخدماتی که ارائه می دهید ضمانت نامه پس از فروش تهیه کنید.
  • نظرات کاربران خود را مورد احترام واهمیت قرار دهید و رضایت آنها را جلب نمایید.
  • برای خدماتی که ارائه می دهید محتوای مناسب تولید کنید.
  • برای مشتریان خود چندین درگاه پرداخت امن طراحی و ایجاد کنید.
  • اطلاعات مربوط به مشتریان خود را حفظ نمایید
  • از رسیدن محصولات وخدمات به دست مشتریان خود مطمئن شوید.
  • مشکلات فنی سایت خود را برطرف کنید.

برای اینکه در تجارت و وب سایتی که راه اندازی کرده اید موفق شده و بتوانید رتبه و جایگاه مناسبی را در گوگل بدست آورید با رعایت نکاتی که در بالا به آنها اشاره کرده ایم می توانید وب سایت خود را برای اینکه توسط الگوریتم گوگل در امان بماند حفظ کنید.

الگوریتم گورخر چیست؟

الگوریتم های گوگل

نکات تکمیلی الگوریتم گورخر

تا به حال متوجه این موضوع باید شده باشید که موتورهای جستجو گوگل تمام سعی و تلاش خود را می کنند تا در میان انبوه وب سایت های مختلف وب سایت هایی را که از محتوا و اطلاعات جامع و ارزشمندی برخوردار می باشند شناسایی کرده و به آنها رتبه بالاتری نسبت به دیگر وب سایت ها بدهند.

بنابر این خیلی طبیعی می باشد هر چه فروشگاه اینترنتی که شما راه اندازی کرده اید معتبر، قانون مند، متنوع باشد و بتواند کاربران رضایت کاربران را جلب کرده و در حقیقت کاربران این امکان را داشته باشند که بتوانند یک خرید امن و راحت را تجربه کنند توانسته اید توجه گوگل را جلب کرده و رتبه مناسبی را بدست آورید.

موارد مهم برای الگوریتم گورخر

  • لینک‌های ورودی به صفحات محصولات و دسته بندی ها

لینک‌های ورودی به یک صفحه وب، عامل دیگری است که در الگوریتم گورخر گوگل بسیار مؤثر است. صفحات وب با تعداد بیشتری لینک‌های ورودی، به نظر الگوریتم گورخر گوگل مرجح برای نمایش در نتایج جستجو هستند.

  • محتوای صفحات

محتوای صفحات، عامل دیگری است که در الگوریتم گورخر گوگل مؤثر است. صفحات با محتوای مناسب و مرتبط با کلمات کلیدی جستجو شده، به نظر الگوریتم گورخر گوگل مرجح برای نمایش در نتایج جستجو هستند.

  • رنکینگ صفحات

یکی از عوامل مؤثر در الگوریتم گورخر گوگل، رنکینگ صفحات است. رنکینگ صفحات به معنای ارزیابی و رتبه‌بندی صفحات وب است که توسط الگوریتم گورخر گوگل انجام می‌شود. این رتبه‌بندی بر اساس عوامل مختلفی از جمله تعداد لینک‌های ورودی به صفحه، کیفیت لینک‌های ورودی، کلمات کلیدی موجود در صفحه و… انجام می‌شود.

زمانیکه شما بتوانید خدمات 24 ساعته به کاربران خود ارائه دهید طبیعتا این موضوع از دید گوگل و Google Zebra نیز مخفی نخواهد ماند و همین بر رتبه بدست آمده وب سایت شما تاثیرگذار خواهد بود.

چطور فروشگاه اینترنتی بهینه داشته باشیم؟

با توجه به این موضوع که الگوریتم گورخر چیست؟ و هدف طراحی این الگوریتم برای نظارت بر فروشگاه های اینترنتی می باشد این که بدانیم چگونه می توان یک فروشگاه اینترنتی مفید ومعتبر را طراحی کرد از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

اینکه شما بدانید چگونه می توانید یک فروشگاه اینترنیت را طراحی و راه اندازی کرده و آن را بهینه کنید نیاز دارد یک سری اطلاعات مهم در این زمینه را به خوبی بدانید که در ادامه به آنها اشاره کرده یم.

نکاتی که برای بهینه سازی فروشگاه اینترنتی باید در نظر گرفته شود عبارتند از:

  • یک فروشگاه اینترنتی دارای گواهی SSL فعال است
  • نشانی و اطلاعات تماس و راه های ارتباطی که در فروشگاه اینترنتی وجو دارد باید واقعی باشد
  • فروشگاه اینترنتی باید پشتیبانی محصولات آنلاین، سریع با کیفیتی داشته باشد
  • کالاهای ارائه شده باید از توضیحات و اطلاعات کامل همراه قیمت برخوردار باشند
  • در فروشگاه اینترنتی باید امکان این وجودداشته باشد که کاربر به راحتی هر کالایی را که میخواهد بتواند انتخاب کند.
  • سرعت سایت خود را افزایش دهید تا کاربران شما خسته و کلافه نشوند.

در رابطه با الگوریتم های مشابه گوگل پیشنهاد میکنیم، الگوریتم YMYl چیست؟ را ملاحظه نمائید.

سخن پایانی

علت نام گذاری الگوریتم گورخر به این نام این است که رنگ بدن گورخر به نوعی دفع کننده مزاحم ها می باشد، از آنجایی که بدن گورخر راه راه می باشد و همین موضوع باعث می شود که حیوانات و حشراتی که نیش دار هستند به خاطر رنگی که دارد نتوانند به آن نزدیک شده و در حقیقت این رنگ از آذار و آسیب آنها جلوگیری می کند.

در اینجا سایت های فروشگاهی بی کیفیت هم مثل این حشرات موذی محسوب میشن که از طرف گوگل دفع میشن و برای گوگل جذابیت ندارن… پس حتما وب سایت های فروشگاهی باید این الگوریتم را راضی نگه دارند تا در سئو خود دچار مشکل نشوند.

ویدئو آموزشی درباره ی الگوریتم گورخر و الگوریتم های گوگل

4.9/5 - (28 امتیاز)
79 / 100

4 Comments

  1. روشنک رستمی گفت:

    منظور از الگوریتم گورخر یعنی اینکه اگه امنیت داشته باشه سایتمون و از مزاحم ها دور بمانیم سئو پیشرفت میکنه؟ یا نه فقط گوگل از این الگوریتم استفاده می کنه؟ یعنی فقط برای اینکه گوگل به راحتی از الگوریتم گورخری استفاده کنه باید امنیت ایجاد میکنیم؟

  2. علی گفت:

    چه جالبه این الگوریتم ها ولی من همشونو قاطی میکنم یادم میره

  3. SEO IRAN گفت:

    اگر سئوکار هستید نیاز دارید که حتما الگوریتم های مهم گوگل مانند الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئین را بشناسید.

  4. پویا گفت:

    جالب بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو