الگوریتم bert گوگل چیست؟

الگوریتم bert گوگل
سئو سایت

همانطور که می دانید گوگل دارای الگوریتم های متفاوت بسیاری می باشد که هر یک در جایگاه خود داری وظایف و مزیت های فراوانی هستند تا به شما کمک کنند در نتایج موتورهای جستجو بهترین رتبه و جایگاه را بدست آورید. گوگل مدام در حال بروزرسانی و تغییرات لازم در الگوریتم های خود می باشد و هر روز الگوریتم های جدیدی را معرفی می کند. یکی از الگوریتم هایی که اخیرا گوگل معرفی و آپدیت کرده است الگوریتم bert می باشد که این الگوریتم برپایه هوش مصنوعی برای شناسایی و فهم ساختار معنایی عبارات و محتواهایی که شما در وب سایت خود نوشته اید ارائه شده است.

ما قصد داریم در مقاله امروز شما را با الگوریتم bert گوگل چیست؟ بیشتر آشنا کرده و اطلاعتی را درباره این الگوریتم در اختیار شما دوستان سئو ایران قرار دهیم.

الگوریتم bert گوگل چیست؟

برای اینکه بگوییم که الگوریتم bert گوگل چیست؟ تعریف دقیقی ارائه نشده است. اما می توانیم بگوییم که الگوریتم برت یکی از الگوریتم های گوگل می باشد جهت یادگیری عمیق که به پردازش زبان گفتاری انسان مربوط می شود.

با کمک این الگوریتم، گوگل می تواند تک تک کلماتی که در جملات محتوای تولید شده وجود دارد را با تمام تفاوت های معنایی آن ها در بافت جملات درک کرده و آن ها را پردازش کند. این الگوریتم یک روش برای پردازش زبان طبیعی می باشد که برای متن های طولانی می توان آن را مورد استفاده قرار داد. الگوریتم برت به گوگل کمک می کند که زبان طبیعی را در محیط وب تشخیص داده و درک کند.

الگوریتم bert

الگوریتم bert گوگل

تاثیر الگوریتم bert بر سئو

در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که الگوریتم bert گوگل چیست؟ و چه اقداماتی را انجام می دهد. حال می خواهیم به تاثیر این الگوریتم بر سئو سایت نیز اشاره ای داشته باشیم.

هر زمان که گوگل اقدام به آپدیت کردن الگوریتم های خود می کنید اولین قدمی که وبمسترها و افراد سئو کار به آن توجه می کنند تاثیر تغییرات جدید در سئو می باشد. الگوریتم برت نیز همین گونه می باشد و تغییری که موتور جستجوی گوگل در یکی از فاکتورهای رتبه بندی سایت ها داده است باید در فرآیند سئو مورد توجه قرار بگیرد.

نکات مهم درباره الگوریتم bert

الگوریتم bert گوگل در حال حاضر تنها برای سایت های انگلیسی زبان در گوگل فعال شده است. (تا سال 2021) الگوریتم رنک برین و برت شباهت های بسیاری با یکدیگر دارند اما دو الگوریتم بسیار متفاوت می باشند و نباید آن ها را با یکدیگر اشتباه بگیریم. این دو الگوریتم را باید مکمل یکدیگر در نظر بگیریم.

الگوریتم برت این قابلیت را دارا می باشد که بازاریابی محتوا را تحت تاثیر قرار دهد و با این کار خود می تواند مطالب با کیفیت را بهتر و سریعتر در اختیار کاربران قرار دهد.

با استفاده از الگوریتم برت استفاده از روش های قدیمی سئو دیگر کارساز نمی باشد. بالابردن چگالی کلمات کلیدی، لینک های بی کیفیت، به کاربردن محتواهای تکراری و استفاده از تکنیک های قدیمی را فراموش کنید و سعی کنید محتواها و خدمات خود را به گونه ای جذاب و کاربردی بنویسید که کاربران جذب مطالب و صفحات سایت شما شوند. لیست الگوریتم های گوگل را مشاهده کنید.

باورهای غلط درباره الگوریتم bert

  • استفاده از کلیدواژه های لانگ تیل در سایت برای الگوریتم برت
  • ناچیز بودن تاثیر الگوریتم برت
  • الگوریتم برت باعث اهمیت پیدا کردن حروف اضافه می شود
  • این الگوریتم بزرگ ترین آپدیت گوگل است
الگوریتم bert

تاثیر الگوریتم bert بر سئو

الگوریتم bert گوگل ارتباطی به استفاده از کلید واژه های طولانی (لانگ تیل) ندارد و تنها کاری که این الگوریتم انجام می دهد فهم درست از منظور کاربران می باشد و همین موضوع باعث می شود که پاسخ های دقیق تری را به کاربران ارائه دهد.

متاسفانه افراد بسیاری بر این باور هستند که الگوریتم bert گوگل تاثیر چندانی بر سایت نمی گذارد. در اینجا باید بگوییم که خود گوگل این موضوع را تایید کرده است که الگوریتم برت روی 10 درصد از نتایج موتورهای جستجو در ایالات متحده آمریکا تاثیر گذار بوده است و این درصد از نتایج نکته قابل توجهی می باشد.

گوگل دارای الگوریتم های بسیاری می باشد که هر یک در جایگاه خود از اهمیت منحصر به فردی برخوردار می باشند و الگوریتم برت هم یکی از آن ها می باشد به طوریکه شاید از نظر جایگاهی بتوان آنرا در بین 20 الگوریتم اصلی گوگل قرار داد.

حرف آخر در مورد Bert

در مقاله امروز عنوان کردیم که الگوریتم bert گوگل چیست؟ و چه تاثیری بر سئو دارد، همچنین نکات مهمی که درباره این الگوریتم لازم بوده است بدانید اشاره کرده ایم.

از هدف های اصلی الگوریتم bert گوگل ارائه نتایج متمرکز بر هدف نهایی کاربران و آنچه در ذهن آن ها می گذرد می باشد. شما باید مطالب خود را تخصصی تر ارائه دهید.

الگوریتم برت

الگوریتم برت گوگل

شما دیگر نباید از روش های قدیمی سئو برای بهینه سازی وب سایت خود استفاده کنید و برای اینکه بتوانید رضایت موتورهای جستجو گوگل را جلب نمایید باید کاری کنید که رضایت کاربران را نیز جلب کنید زیرا این موضوع برای گوگل از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

به روز رسانی الگوریتم bert

آپدیت جدید الگوریتم BERT به دنبال این است منطق پشت آن را درک کنید! هدف گوگل الگوریتم با ارائه این آپدیت جدید، کمک به کاربران بوده تا با جستجوی عبارت مورد نظر بتوانند تمام موارد مشابه هم معنی را پیدا کنند و زودتر به نتیجه برسند. BERT بر روی مفهوم یادگیری ماشین، سرمایه گذاری کرده و 2.500 میلیون کلمه ویکی پدیا را به ماشین خود آموزش داده است.

راهکار های ارائه شده برای آپدیت جدید الگوریتم برت

  1. ابهام در کلمات را از بین ببرید.
  2. کمک کنید که کاربر هنگام جستجو به نتیجه برسد و با شکست همراه نشود.
  3. طوری بنویسید که قابل ترجمه به 70 زبان دنیا باشد. یعنی با هر زبانی جستجو صورت گرفت محتوا شما کارآمد باشد.

سوالات متداول درباره الگوریتم bert

1الگوریتم برت چیست؟
یک تکنیک مبتنی بر شبکه عصبی برای پردازش زبان طبیعی پیش از آموزش است
2الگوریتم bert چگونه کار می کند؟
این الگوریتم با توجه به کلمات جستجو شده اگر معنای کلمه ای را متوجه نشود از کلمه قبلی و بعدی کمک می گیرد و معنای آن کلمه را تشخیص می دهد

الگوریتم های مهم گوگل

الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندا

الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن

4.6/5 - (5 امتیاز)
85 / 100

1 Comment

  1. نازی گفت:

    من کارتون اینو ندیدم
    الان
    الگوریتم گوگلشم اومد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو