بهبود cx از طریق سئو سایت

بهبود cx از طریق سئو
سئو سایت

CX چیست؟

تجربه مشتری یا CX به نحوه تعامل یا برقراری ارتباط کسب و کارها با مشتریان گفته می شود. در حقیقت cx احساس مشتریان و برقراری ارتباط با محصولات یک برند است. که از قبل از خرید شروع می شود، تا بعد از خرید و استفاده و و تکرار مجدد ادامه پیدا می کند. یک مشتری می تواند با سایت شما، محصولات، ایمیل و… در تعامل باشد. آیا بهبود cx از طریق سئو امکان پذیر است؟ استراتژی های سئو سایت تضمینی و بازاریابی محتوا به برقراری بهتر تعامل با مشتریان کمک می کنند.

cx یا تجربه مشتری

CX چیست؟

بهبود cx یا تجربه مشتری

هدف از سئو افزایش بازدید یک وب سایت است. بهینه سازی وب سایت سبب می شود تا کاربران به راحتی بتوانند در صفحات سایت حرکت کنند. با سئو سایت می توانید به مشتریان خود کمک کنید تا راحت تر سایت شما را پیدا کنند. بهبود cx از طریق سئو سبب می شود تا اطلاعات مفید تری با کاربران به اشتراک بگذارید و به آنها کمک کنید تا سایت و کسب و کار شما را بهتر بشناسند.

حتما بخوانید: سئو چیست؟

اگر به عنوان مدیر یک کسب و کار هدف تان فروش بیشتر است باید بهبود تجربه مشتری در اولویت شما باشد. بهبود cx از طریق سئو به شما کمک می کند تا مشتریان از محصولات و خدمات شما رضایت بیشتری داشته باشند و به دوستان خود نیز کسب و کار شما را پیشنهاد دهند.

ارتباط سئو با cx چیست؟

وظیفه ی اصلی سئو بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو است. زمانی که سایت خود را برای کلمات کلیدی مورد نظر بهینه کرده اید شانس شما برای دریافت بازدیدکنندگان بیشتر افزایش می یابد. با توجه به الگوریتم های گوگل داشتن یک استراتژی cx ضروری است.

زمانی که ربات های گوگل سایت شما را می خزند علاوه بر توجه به کیفیت محتوا به شدت بر روی تجربه کاربری یا ux تمرکز می کنند. تولید محتوای با کیفیت و افزایش سرعت سایت به بهبود تجربه مشتری کمک می کنند. در حقیقت بهترین راه ارتقا تجربه مشتری بهبود cx از طریق سئو است.

ارتباط سئو با تجربه مشتری چیست؟

ارتباط سئو با cx چیست

چگونه سئو می تواند CX را افزایش دهد؟

  1. لینک های داخلی و بک لینک. بهترین راه برای هدایت ترافیک ارگانیک در وب سایت شما این است که اطمینان حاصل کنید که صفحات شما به خوبی پیوند داده شده اند.
  2. تولید محتوا فوق حرفه ای.
  3. زمان بارگذاری صفحه خود را افزایش دهید.
  4. نیازهای بازدیدکنندگان خود را مشخص کنید.

تفاوت ux با cx چیست؟

بسیاری از افراد فکر می کنند ux با cx تفاوتی ندارد اما این دو با هم فرق دارند. UX با افرادی که با محصولات شما در تعامل هستند و تجربه حاصل از این تعامل حاصل را شامل می شود اما cx شامل تمام تعاملات کاربران با سایت می شود و به بخش های جزئی محدود نمی شود. در حقیقت ux بخشی از cx است.

شما با استفاده از تکنیک های سئو می توانید تجربه مشتریان را در سایت خود بهبود ببخشید و از این طریق هم رتبه خود را ارتقا دهید و هم ترافیک بیشتری دریافت کنید.

مقایسه cx با ux

تفاوت ux با cx چیست؟

تکنیک های سئو برای افزایش cx

برای بهبود cx از طریق سئو باید از تکنیک هایی استفاده کنید. این تکنیک ها به شما کمک می کنند تا ترافیک و فروش بیشتری داشته باشید. سئو با گذشته بسیار متفاوت است و دیگر به پر کردن صفحات سایت با کلمات کلیدی محدود نمی شود. از تکنیک های سئو که به تجربه مشتری کمک می کند می توان به موارد زیر اشاره داشت که عبارتند از:

استفاده از پیوندها و بک لینک ها

زمانی که هدف شما دریافت ترافیک بیشتر است باید صفحات شما به خوبی به یکدیگر پیوند داده شده باشند. لینک ها نه تنها دسترسی به سایت شما را بهبود می دهند بلکه سئوی شما را بهبود می بخشند. استفاده صحیح از بک لینک ها یک تکنیک برای بهبود cx از طریق سئو است.

بهتر است پیوندهای داخلی شما در برگه جدید باز نشوند و تنها پیوندهای خارجی در برگه جدید باز شوند. اگر مشکلات UX سایت خود را رفع کنید قطعا تجربه مشتری شما نیز بهبود پیدا می کند.

سرعت بارگذاری سایت را افزایش دهید.

از عوامل مهمی که cx را بهبود می بخشد سرعت لود سایت است. بازدید کنندگان زمان و حوصله بسیار کمی دارند و اگر بارگذاری یک صفحه بیش از حد معین زمان ببرد به احتمال زیاد نرخ فرار سایتتان افزایش پیدا کرده و به دنبال آن رتبه سایت تان در serp گوگل کاهش پیدا می کند.

افزایش سرعت سایت

افزایش سرعت بارگذاری سایت

توجه به نسخه موبایل و موبایل فرندلی

امروزه کاربران دسکتاپ روزه به روز کاهش پیدا می کنند و در مقابل کاربران موبایل با شیب بسیار تندی افزایش می یابند. این تغییر رسانه نحوه ارتباط افراد با اینترنت را تغییر داده و سبب شده تا گوگل به کاربران موبایل اهمیت بیشتری دهد.

پس از معرفی الگوریتم Mobilegeddon سایت هایی که بر روی نسخه موبایل تمرکز نداشتند از صفحه نتایج حذف شدند. سایت هایی که برای نسخه موبایل بهینه شده اند خیلی سریع ایندکس می شوند و این امر بر روی cx نیز تاثیر مثبت می گذارد.

سخن پایانی

به عنوان صاحب یک کسب و کار قطعا هدف اصلی تان افزایش درآمد است. اگر می خواهید به این مهم برسید باید مشتریان را از خود راضی نگه دارید. این امر سبب می شود تا طول عمر کسب و کار شما افزایش یابد. بهترین راه برای راضی نگه داشتن مشتریان بهبود cx از طریق سئو است.

سوالات متداول

1آیا سئو می تواند cx را بهبود ببخشد؟

بله زمانی که درستی از تکنیک های سئو استفاده کنید می توانید تجربه مشتری را در سایت خود بهبود ببخشید. هر قدمی که شما برای سئو بر می دارید از تولید محتوای با کیفیت تا لینک سازی صحیح در حقیقت به بهبود تجربه مشتری کمک کرده اید.

2چگونه سئو سایت خود را بهتر کنیم؟
محتوای مفید و باکیفیت تولید کنید و در محتواها حتما از عکس و ویدیو استفاده کنید.
3سئو چگونه بر تجربه مشتری تاثیر می گذارد؟
سئو در حقیقت فقط بر روی خرید مشتریان تاثیر نمی گذارد بلکه سبب می شود تا مشتری به برند شما وفادار شود.

جذب مشتری به کمک سئو

تاثیر نظرات کاربران در سئ

تاثیر نظرات کاربران در سئو

جلب اعتماد مشتری سئو

جلب اعتماد مشتری سئو

4.5/5 - (2 امتیاز)
77 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 8 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو