معرفی بهترین ابزارهای سئو

بهترین ابزارهای سئو
سئو سایت

اگر زمان زیادی هست که در زمینه‌ی طراحی وب سایت فعالیت دارید بدون شک از رتبه بندی سایت‌ها در موتورهای جستجو سررشته دارید و حتما با ابزارهای سئو نیز آشنا هستید. ابزارهای سئو با هدف بهبود یک محتوا یا یک پست در وب سایت ها طراحی شده اند. در حقیقت کار ابزارهای سئو این است که دسترسی به صفحات وب سایت را آسانتر کند. امروز در سئو ایران می خواهیم به معرفی بهترین ابزارهای سئو بپردازیم و شما را با این ابزارها بیشتر آشنا کنیم.

ابزار سئو چیست؟

قبل از معرفی بهترین ابزارهای سئو باید بدانید ابزار سئو چیست؟ ابزارهای سئو به شما کمک می کنند تا کلمات کلیدی را در صفحات وب سایت خود و در محتواهایی که تولید می کنید به طور منسب و با هدف استفاده کنید تا بهتر در میان سایر صفحات دیده شوید و همچنین موتورهای جستجو به سایت شما بهترین رتبه را بدهند.

استفاده از ابزارهای سئو بدون شک یکی از مهم ترین اقداماتی است که شما در راستای بهبود و تقویت سئو سایت خود باید اجام داده و از آن ها استفاده کنید. م ابا اطمینم به شما می گوییم که بدون استفاده از ابزارهای سئو نمی توانید به جایگاهی که می خواهید در نتایج گوگل به آن دست پیدا کنید برسید.

در تعریف کلی از ابزار سئو اینگونه می تون عنون کرد که سایت‌هایی هستند که بتوان از طریق آنها سایت را به لحاظ رعایت تمام جوانب و زوایای مختلف، آنالیز و بررسی کرد. شایدین کار در نگه اول چندان سخت و دشوار به نظر نیاید اما باید بگوییم که آنالیز کردن وب سایت می تواند یکی از مهم ترین مواردی باشد که گر هب درستی و با ابزار مشخصی نجام شود دیگر جای نگرانی نیست که سایت شما بتواند رتبه مناسبی را بدست آورد.

جعبه ابزار سئو

همانطور که می دانید کلمه سئو به معنای بهينه‌سازی موتور جستجو می باشد که در واقع براي کمک کردن به بهبود ارتباط وب سايت‌ها برای نتايج جستجو و رسیدن به آنچه در وب سایت ها در جستجوی آنها هستیم می باشد. سئو فرآیندی نیست که خیلی راحت بتوان آن را انجام داد بلکه احتیاج به دانش و توانایی لازم به خود را دارد. اما جعبه ابزار، که به وسیله آن می توان وضعیت وب سایت خود را بررسی کنید. در جعبه ابزار تمامی ابزار های مهمی که برای بررسی سئو سایت لازم است آورده شده است. که این ابزارها شامل : ابزار های بررسی و مانیتوریگ سایت, بررسی بک لینک های سایت، ابزار تست سرعت و بهینه بودن قالب سایت می باشند.

جعبه ابزار سئو

ابزار بررسی سئو

بررسی ابزار سئو

بعد از اینکه طراحی وب سایت به پایان می رسد یکی از هدف های مهم این است که بتوانیم نظر مخاطب و بازدید کنندگان را جذب کرده تا میزان بازدید از وب سایت افزایش یابد. به همین خاطر باید برای بهبود سئو سایت همه تلاش خود را انجام دهیم. مسلما برای انجام همچین فعالیت مهم و اساسی باید به بررسی ابزار سئو که می تواند ما را در این فرآیند مهم یاری کند بپردازیم. از جمله مواردی که در بررسی ابزار سئو حائز اهمیت هستند شامل: ابزارهای یافتن کلمات کلیدی، ابزار بررسی رتبه کلیدواژه، ابزار بررسی سلامت سایت، ابزار بررسی میزان تطابق سایت با نمایشگرهای موبایل، ابزار مانیتورینگ وب سایت و…. می باشد. حتما می دانید که سرعت سایت می تواند بر روی سئو تاثیر بسیاری داشته باشد، وب سایت خود را بررسی کنید و نسبت به سرعت آن اطمینان حاصل کنید و اگر سرعت وب سایت شما کم است حتما آن را اصلاح کنید.

بهترین ابزارهای سئو

  • Google Webmaster Tools

یکی از بهترین ابزارهای سئو Google Webmaster Tools می باشد که برای آن دسته از فرادی که تازه وارد دنیای سئو شده اند گزینه بسیار مناسبی است. به کمک این ابزار شما می توانید url های مشابه با آنچه که موتورهای جستجو می بینند را مشاهده کنید. در حقیقت این ابزار بهترین وسیله برای شناخت مشکلات سئو و رفع آنها می باشد

  • SEMrush SEO

این ابزار سئو دارای یک داشبورد بسیار کامل می‌باشد که شما در آن می توانید کلیه‌ی موار مورد نیاز سئو سایت خود را پیدا کرده و براساس معیارهای سئو به بررسی و تجزیه و تحلیل سایت خود و سایت رقبا بپردازید

  • SEO Spider

 یکی دیگر ز بهترین ابزرهای شئو که می خواهیم به شما معرفی کنیمSEO Spider   می باشد که این ابزار دارای خزنده های بسیر قوی هستند که به شما کمک خواهند گرد بهتر به آنالیز کردن سایت خود بپردزاید. این ابزار دارای دو نسخه رایگان و پولی می باشند که متاسفانه و در حال حاضر امکان دسترسی و تهیه نسخه رایگان آن وجود ندارد و در صورت اینکه تمایل داشته باشید از این ابزار استفاده کنید باید آن را خریداری نمایید

  • Majestic SEO

این سری از ابزارهای سئو از بهترین ابزارهای سال 2011 برای سئو شناخته شده است که بسیاری از مدیران وب سایت ها از آن استفاده کرده و رضایت زیادی داشته اند. بیشتر افرادی که از این ابزار استفاده کرده اند کسانی بوده اند که به نوعی قربانی سئو بد شده اند و به کمک این ابزار توانسته اند سیت خود را نجات داده و رتبه قابل قبولی را از موتورهای جستجو کسب نمایند.

ابزارMajestic SEO  روی بک لینک‌ها تمرکز دارد. بری اینکه بتوانید از این ابزار در سایت خود استفده نمایید باید به وب سایت آن مراجعه کرده و با ایجاد اکانت آن را خریدای کنید.

  • Moz Pro

ابزار دیگری که می خواهیم به معرفی آن بپردازیم Moz Pro می باشد که یکی از قوی ترین و بهترین ابزارهای سئو است. به کمک این ابزار شما می توانید ترافیک زیادی را بری وب سیت خود به وجود آورید و نرخ تبدیل را در سایت خود افزایش دهید.

همچنین با این ابزار بررسی کردن وب سایت رقبا برایتان به آسانی امکن پذیر خواهد بود و در میان هزاران رقیب می توانید بهترین عملکرد را داشته باشید و کوی سبقت را از آنها بربایید.

با کمک ابزار moz شما می توانید در میان کلمات کلیدی جستجو کرده و بهترین کلماتی که سرچ بیشتری دارند را برای سیت خود استفاده کرده و آن ها را در محتواهی خود به کار بگیرید

 ابزار سئو بر اساس کارکرد آنها

  1. ابزارهای آنالیتیک
  2. ابزارهای یافتن بهترین کلمات کلیدی
  3. ابزارهای بررسی رقابت کلمات کلیدی
  4. ابزارهای سئو داخلی سایت
  5. ابزارهای بررسی بک لینک
  6. ابزار رتبه‌بندی سایت گوگل
  7. ابزارهای بهینه‌سازی محتوا
  8. ابزارهای تست سرعت سایت

ابزار Ahrefs چیست؟

برای سئو کردن وب سایت یک از ابزارهای قدرتمند که می توانید از امکانات آن استفاده کنید ابزار Ahrefs می باشد.
* متاسفانه مدتی است که این ابزار که یکی از مطرح ترین ابزارهای سئو در جهان میباشد به راحتی در ایران در دسترس نیست.

این ابزار بسیار گران قیمت مجموعه ای از ابزارهای کاربردی را در اختیار شما قرار می دهد، با کمک Ahrefs می توانید از روش های استفاده شده در سایت های بزرگ و کاربردی ایده های زیادی را به دست بیاورد و شما می توانید با توجه به این ایده ها و دستاوردها تکنیک های لازم را بر روی وب سایت خود عملی و پیاده سازی کنید.

ابزار Ahrefs یک پک کامل از ابزارهایی است که شما برای سئو کردن به آن نیازدارید البته به عنوان یک نکته باید بدانید که ابزار Ahrefs بیشتر برای بررسی کردن بک لینک ها می باشد می توانید به راحتی سایت رقیبان خود را از این نظر بررسی کنید، به بیان ساده تر وب سایتی می باشد مخصوص تجزیه و تحلیل کردن وب سایت های رقیبان که در نوع خود نظیر ندارد.

در زمان بررسی سایت، ابزار Ahrefs محتوای صفحات را به صورت تجزیه و تحلیل شده در اختیار کاربران قرار می دهد آن ها را مدیریت و دسته بندی می کند پس اگر شما می خواهید یک سئو کاملا قوی و اثربخش را در سایت خود پیاده سازی کنید حتما از ابزار Ahrefs را خریداری کنید.

 مهم ترین بخش Ahrefs

  • Compentive

با استفاده از این ابزار می توانید آن تعداد از کلمات کلیدی که رقیبان شما استفاده کرده اند را ببینید دقیقا کلمات کلیدی هستند که باعث افزایش ترافیک در سایت آن ها شده است

ترافیک طبیعی این وب سایت ها را می توان در قسمت Top Pages ببینید و کلمات کلیدی نیز در قسمت Content Gap نمایش داده می شود

سربرگ Site Explorer دارای سه بخش است

Orginal traffic research : برای استفاده از این قسمت باید سایت رقیبی را که می خواهید آنالیز کنید اول در قسمت Site Explorer وارد کنید بعد در بخش Orginal کلمات کلیدی را بررسی کنید که رقیبان با آن Rank به دست آورده اند و نشان می دهد چه میزان ترافیک ارگانیک به واسطه این کلمه به دست آمده است.

Orginal traffic research بررسی رنک کلمات کلیدی رقیبان

Orginal traffic research بررسی رنک کلمات کلیدی رقیبان

Backlink checker : در این بخش می توانید یک لیست کامل از تمام بک لینک ها را مشاهده کنید

Paid traffic research : در این بخش می توانید متوجه بشوید که آیا رقیبان شما از تبلیغات استفاده کرده اند، آیا تبلیغاتی را خریداری کرده اند.

 هزینه پرداختی برای یک کلمه در گوگل ادز Paid Keywords

هزینه پرداختی برای یک کلمه در گوگل ادز Paid Keywords

  • Keyword Research

یکی دیگر از بخش های مهم ابزار Ahrefs، بخش keyword Research است این قسمت دارای یک پایگاه داده حجیم از میلیاردها کلمه کلیدی می باشد این ابزار برای شما میزان سختی هر کلمه کلیدی را نیز مشخص می کند و حتی میزان ترافیک ارگانیکی که می توان با آن ها به دست آورد را مشاهده کرد. در این قسمت می توانید فاکتورهای دیگری را نیز بررسی کنید.

این ابزار نتایج جستجو را براساس اطلاعات بیش از 200 کشور جمع آوری کرده و نشان می دهد همچنین اندازه دقیقی از میزان سرچ یک کلمه کلیدی را برایتان مشخص می کند میزان دقیق کلیک ها را به شما نمایش می دهد، امکان بررسی SERP را دارید یعنی فاکتورهای سئو مربوط به وب سایت های دیگر را به همراه جایگاه آن ها در فواصل زمانی، می توانید بررسی کنید.

  • Backlink Research

این ابزار نیز به آنالیز رقبا می پردازد به وسیله این ابزار می توانید لینک های دریافتی خود و رقیبانتان را بررسی کنید

کافی است شما آدرس هر سایت را که می خواهید وارد کنید تا تمام بک لینک ها را در اختیارتان قرار بدهد این ابزار می تواند در 24 از روز میلیاردها وب سایت را بررسی کند و همواره در حال بروزرسانی اطلاعات خود است.

Content Gap متعلق به کلمه کلیدی

Content Gap

ابتدا تمام کلمات کلیدی خود را که رقیب شما در آن رتبه دارد ، بگیرید و کلمات کلیدی را که وب سایت شخصی شما در آن قرار دارد، کم کنید.

در بخش content explorer می توانید از فیلترهایی که در اختیارتان قرار داده می شود مثل فیلتر زبان، بک لینک، ترافیک ارگانیک استفاده کنید چون با استفاده از این فیلترها به آسانی می توانید از میلیاردها محتوا و مقاله ایی که در اینجا وجود دارد استفاده کنید.

در این قسمت می توانید لینک ها را نیز بررسی کنید اینکه چه کسانی به شما لینک داده اند و چه دامنه هایی از دادن لینک به شما خودداری کرده اند این کار به راحتی در بخش Highlight unlinked domains امکان پذیر می باشد.

و در آخراگر بر روی Details کلیک کنید یکسری اطلاعات درباره نمودارها، بک لینک ها و کلمات کلیدی ارگانیک دراختیارتان قرار می دهد.

  • Rank Tracking

با این ابزار به راحتی می توانید rank خود را در فواصل زمانی مختلف مشاهده کنید و وضعیت خود را نسبت به رقیبانتان بسنجید حتی می توانید وضعیت ranking خود را در روی موبایل و دسکتاپ مشاهده و بررسی کنید به طور خلاصه این ابزار وظیفه مدیریت و نظارت بر رتبه بندی وب سایت ها را دارد.

rank tracker در ابزار ahref

rank tracker در ابزار ahref

  • Web Monitoring

Web Monitoring، جز ابزار Ahrefs است، این ابزار این قابلیت را دارد که اگر خودتان یا رقیبتان بک لینکی دریافت کردید برایتان ایمیل ارسال کند و شما را با خبر کند.

با ابزار Ahrefs شما می توانید روند پیشرفت سئو در سایت خودتان را مشاهده کنید شما به وسیله ابزار Ahrefs امکان دسته بندی و توزیع موقعیت صفحات سایت در نتایج جستجوی گوگل را دارید.

یعنی شما به کمک این دسته بندی می توانید مشخص کنید که رتبه هر کدام از صفحات سایتنان چند است

  • Alerts

این ابزار مانند اعلام یک زنگ خطر است زمانی که تغییراتی بک لینک های سایت ایجاد می شود به شما هشدار می دهد شیوه کار به این شکل است وقتی که شما یا رقیبتان لینکی دریافت می کنید برای شما یک ایمیل ارسال می شود به راحتی می توانید با ابزار Alerts لینک ها را مدیریت کنید

ابزار Ahrefs یک ابزار بسیار قوی برای آنالیز کردن سئوسایت رقیبان می باشد می تواند محتوا، بک لینک ها و کلمات کلیدی مربوط به آن ها را به درستی تجزیه و تحلیل کند.

دارای بزرگترین و بهترین خزنده ها می باشد و همین ویژگی آن را از سایر ابزارهایی مانند MOZ یا AlexaPro متمایز می کند زیرا براساس همین قابلیت هایی که دارد می تواند اطلاعاتی را در اختیارتان بگذارد که هیچ ابزار دیگه ایی از عهده آن بر نمی آید.

این ابزار بسیار گران برایتان به آسانی مشخص می کند که رقیبان شما با چه کلمات کلیدی توانسته اند رتبه های برتری کسب کنند پس همواره به یاد داشته باشید برای انجام یک سئو بسیار اثر بخش از نقش ابزار Ahrefs قافل نشوید.

ابزارهای آنالیتیک

کارکرد این ابزار این است که برای آنالیز جستجوهای کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد

ابزارهای یافتن بهترین کلمات کلیدی

به شما کمک میکند تا بتوانید بهترین کلمات کلیدی مرتبط و مناسب با فعالیت خود را پیدا کنید

ابزارهای بررسی رقابت کلمات کلیدی

همانطور که از نام این ابزار مشخص است به شما کمک خواهد کرد تا به بررسی کلمات کلیدی وب سایت های رقبای خود بپردازید

ابزارهای سئو داخلی سایت

برای آنالیز سئو داخلی سایت از این ابزار استفاده می شود

ابزارهای بررسی بک لینک

ابزاری برای بررسی و آنالیز بک لینک‌های سایت‌ها می باشد.

ابزار رتبه‌بندی سایت گوگل

آنالیز و بررسی رتبه‌بندی و رنکینگ یک سایت در گوگل توسط این ابزار انجام می شود

ابزارهای بهینه‌سازی محتوا

برای بهینه‌سازی کردن محتوای سایت‌ها از ابزارهای بهینه سازی محتوا استفاده می شود.

ابزارهای تست سرعت سایت

این نوع ابزار سئو برای تست سرعت یک سایت و بالا آمدن آن، مورد‌استفاده قرا می‌گیرد.

بهترین ابزارهای سئو سایت 2023

  1. https://www.similarweb.com
  2. https://seositecheckup.com
  3. https://search.google.com/search-console/welcom
  4. https://www.xml-sitemaps.com
  5. https://ahrefs.com/site-explore
  6. MozBar
  7. https://www.screamingfrog.co.uk/seo-spider
  8. https://www.brokenlinkcheck.com
  9. https://analytics.google.com/analytics/web
  10. kwfinder.com
  11. SEMRush
  12. Seobility
  13. Ubersuggest
  14. Detailed
  15. SERPerator
  16. Keys4Up تولید کلمه جانبی
  17. Yoast WordPress Plugin
  18.  Panguin Tool
  19.  Wordtracker Scout
  20. Lipperhey
  21. Dareboost
  22. Bing Webmaster Tools
  23. SiteLiner
  24. nile patel
  25. Varvy SEO Tool
  26. Answer the Public
  27. fat rank
  28. seoquacke
  29. https://gtmetrix.com
  30. Woorank’s SEO & Website Analysis
  31. Seed Keyword
  32.  Animalz Revive
  33. Google Mobile-friendly Test
جمع بندی

ابزارهایی که در این مطلب به شما معرفی کردیم بهترین ابزارهای سئو می باشند که با استفاده از آن ها می تونید رتبه سایت خود را افزایش داده و مشتری های بیشتری را جذب نمایید.

سوالات متداول درباره بررسی ابزار سئو

۱ابزار سئو چیست و چه کاربردی دارد؟
۲برای بالا بردن سرعت بارگزاری وب سایت از چه ابزاری استفاده کنیم؟
ابزارهای مختلفی برای بالا بردن سرعت بارگزاری و لود وب سایت وجود دارد اما از جی تی متریکس می‌توان به عنوان یکی از بهترین ابزارهای سئو سایت و افزایش سرعت بارگزاری آن نام برد.
4.6/5 - (8 امتیاز)
79 / 100

1 Comment

  1. محمد 50 گفت:

    به نظرم کسی که این محتوا رو آماده کرده، اونم تو اون زمان
    قطعا یکی از بهترین سئو کارهای ایران بوده
    چون هرچی ابزار خوب و کاربردی سئو هست رو معرفی کرده
    درود به تیم خوبتون
    احسنت به تیم سئو شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو