تاثیر سئو در کسب و کارهای اینترنتی در زمان کرونا

تاثیر سئو کرونا
سئو سایت

با توجه به اینکه این روزها همه جا صحبت از ویروس کرونا می باشد باید بگوییم که توانسته است تاثیر زیادی را در زندگی افراد و کسب و کار آن ها بگذارد. تاثیراتی که این ویروس در کسب و کارها داشته است متاسفانه روند رشد بسیاری از مشاغل را مختل کرده است تا جایی که خیلی از مشاغل تعطیل شده اند.

نکته ای که تیم سئو ایران امروز می خواهد به آن بپردازد این است که در زمان کرونا کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین چگونه می توانند رشد کنند و اینکه تاثیر سئو در کسب وکارهای اینترنتی در زمان کرونا چگونه می تواند باشد.

گفتیم که خیلی از شما دوستان به خاطر ویروس کرونا خانه نشین شده اید و به نوعی از خانه کار خود را انجام می دهید تا هم در معرض ابتلا به این ویروس نباشید و هم اینکه بتوانید کارهای خود را به نوعی سر و سامان دهید.

خوب شاید خیلی از شما دوستان برای خودتان کار می کنید و حقوق بگیر ارکان خاصی نیستید، اما اون دسته از کسانی که کارمند ارکان های خاص هستند هم می توانند مانند شما در منزل کار کنند؟! خوب شاید جواب شما این باشد که خیلی از ارکان ها هستند که تعطیل کرده اند و کارمندان آن ها هم در منزل کار خود را انجام می دهند.

ما امروز تنها می خواهیم اشاره ای به کسب وکارهای آنلاین داشته باشیم و بگوییم که این ویروس چگونه می تواند روی کسب و کار آن ها تاثیر بگذارد.

همون اندازه که کرونا رو جدی میگیرید ، سئو رو هم جدی بگیرید. چون این روزها عین برق و باد میگذره.

تاثیر کرونا بر سئو

تاثیر کرونا بر کسب و کارهای مختلف

تاثیر سئو در کسب و کارهای اینترنتی در زمان کرونا

ارتباط کرونا با کسب و کارهای آنلاین

حالا که با شیوع ویروس کرونا اکثر کسب و کارها فعالیت های خود را به شکل دور کاری و در منزل انجام می دهند به این واقعیت پی خواهیم برد که کسب و کارهای آنلاین هم می توانند راه حلی برای مبارزه و عبور از این بحران ویروسی داشته باشند. زیرا کار آن ها در بستر اینترنت می باشد و می توانند از منزل هم آن را مدیریت کنند و شاید هم بتوانند روال بهتری را برای کسب وکار خود به وجود آورند.

اغلب سئو کارها با مفهوم دورکاری آشناییت دارند و این مسئله چندان هم برایشان نامفهوم نیست. زیرا اغلب آن ها در یک دوره از زندگی خود تجربه دور کاری را داشته اند. بنابراین خانه نشین شدن آن ها نمی تواند دلیل خوبی باشد تا آن ها در فعالیت های مربوط به سئو سایت نتوانند موفق شوند زیرا این افراد تنها به یک چیز نیاز دارند و آن هم اینترنت است.

کارهایی که در زمان قرنطینه می توانید انجام دهید

برخی از کسب و کارها به خاطر ویروس کرونا دست از تبلیغات و فعالیت خود برداشته اند  و به نوعی فعالیت خود را معلق کرده اند. باید به این دوستان بگوییم که الان وقت ترسیدن و دست از کار کشیدن نیست. زیرا ترس خود عامل بزرگی است که می تواند شما را ضعیف کرده و جلوی پیشرفت شما را بگیرید.

بنابراین آرامش خود را کاملا حفظ کنید و در جهت اهداف خود قدم هایی را که می توانید در زمان قرنطینه برای سئو سایت خود انجام دهید را بردارید.

قرار نیست اوضاع به همین شکل باقی بماند پس اگر شما اکنون برای هدفی که دارید تلاش نکنید چند روز دیگر که قرنطینه تمام می شود و دوباره به روال عادی که دارا بودید برگشتید باید حرفی برای زدن داشته باشید. شما قبل از اینکه ویروسی به نام کرونا به وجود آید برای سایت خود محتواهای زیادی را منتشر می کردید، صفحات سایت خود را بروزرسانی کرده و توانسته بودید رابطه خوبی را با گوگل برقرار کنید و رتبه مناسبی را بدست آورید. حال چه شده که با  وجود این ویروس دیگر این کارها را انجام نمی دهید؟!

پس اولین کار در زمان قرنطینه این است که شما روال گذشته سایت خود را همچنان تکرار کنید و دست از تغذیه کرن سایت خود برندارید.

تاثیر سئو در کسب و کارهای اینترنتی در زمان کرونا

جنگ سئو و کرونا

بازبینی محتواهای قدیمی

شاید با وجود ویروس کرونا و قرنطینه شدن بهترین زمان برای شما به وجود آمده باشد تا زمان بیشتری را به آپدیت کردن سایت خود اختصاص دهید. حتما می گویید که به خاطر این ویروس بودجه کافی را در اختیار ندارید که بتوانید مانند قبل برای سایت خود تولید محتوا کنید و به همین خاطر حجم تولید محتوا در سایت شما کم شده است.

جای نگرانی نیست شما می توانید محتواهای قدیمی را که منتشر کرده اید را بازبینی کرده و انتشار دهید شک نداشته باشید که ای دو نکته از مزیت های مهم و تاثیر سئو در کسب و کارهای اینترنتی در زمان کرونا می باشند.

تنها کافی است که شما سایت خود را آپدیت کنید و از همین محتواهای قدیمی برای بالا رفتن ترافیک سایت خود استفاده کنید. ویرایش کردن محتواهای قدیمی وقت زیادی از شما نخواهند گرفت اما نتیجه بسیار خوبی را نصیب شما خواهند کرد. شما حتی می توانید محتواهای قدیمی خود را در شبکه های اجتماعی که در آن ها فعالیت دارید به اشتراک بگذراید و آن ها را در قالب اینفو گرافی در اختیار کاربران خود قرار دهید.

برای بازیابی محتواهای قدیمی سئو داخلی را هرگز فراموش نکنید. همین لینک های داخلی به شما کمک خواهند کرد تا ارزش صفحات سایت شما بالا رفته و ترافیک بالایی را برای سایت خود به وجود آورید.

مسئله مهم دیگر که درباره بازیابی محتواهای قدیمی نباید فراموش کنید بهینه سازی کردن کلید واژه هایی است که می خواهید به کمک آن ها رتبه های مناسبی را در نتایج جستجو گوگل بدست آورید

آگاهی دادن در مورد کرونا

طبیعتا تا به امروز متوجه این موضوع شده اید که کرونا توانسته است با تمام کسب و کارها ارتباط مستقمی را برقرار نماید و کسب و کارهای آنلاین نیز از این قاعده مستثنا نبوده اند. خبر بد این است که متاسفانه برخی از کسب و کارها به خاطر شیوع ویروس کرونا خسارت های زیادی را متحمل شده اند. مثلا وب سایت هایی که در زمینه فروش بلیط هواپیما و قطار فعالیت دارند و یا سایت های گردشگری که این روزها بازار کاری آن ها کساد شده است.

اما برخی دیگر از وب سایت ها که آن ها هم در همین زمینه فعالیت دارند توانسته اند با تولید محتواهای با کیفیت و جامع سایت خود را از این بحران نجات داده و همچنان جایگاه خود را در نتایج جستجو حفظ نمایند. این سایت ها شروع به تولید محتواهایی کرده اند و در آن ها توصیه های لازم در مورد سفر کردن در این شرایط را برای مخاطبین خود بازگو کرده اند و یا اطلاعاتی درباره تعطیل بودن بسیاری از موزه ها و مکان های گردشگری در سایت خود منتشر کرده اند و در اختیار کاربران خود قرار داده اند.

می بینید کرونا هم نتوانسته است جلو دار فعالیت این وب سایت ها باشد و آن ها برای اینکه جایگاه و رتبه خود را در نتایج جستجو همچنان حفظ نمایند اقدام به کارهایی کرده اند که بتوانند به کمک آن ها سایت خود را از بحران های احتمالی نجات دهند.

سئو کرونا

مراقبت از سئو در زمان کرونا

حرف آخر

ویروس کرونا به زودی از بین خواهد رفت و این قرنطینه هم تمام خواهد شد. شما هم به جای اینکه بنشینید و ناراحت این موضوع باشید که با وجود این ویروس خیلی از کارهای خود را نتوانسته اید به اتمام برسانید. از این فرصت پیش آمده استفاده کنید و راه هایی که به تقویت وب سایت شما کمک خواهند کرد را پیدا کرده و به صورت دور کاری روی سایت خود اعمال کنید.

با دست روی دست گذاشتن کاری از پیش نخواهید برد. درست است که نمی توانید از خانه خارج شوید ولی می توانید با یک برنامه ریزی دقیق برای دوران بحرانی که در پیش رو دارید فکری کنید و به دنبال راه حل های مناسب باشید،  شاید ویروس کرونا تنها بحرانی نباشد که در زمینه کاریتان با آن روبرویرو شده اید. خودتان را برای بحران های دیگر آماده کنید.یاد بگیرید و برنامه های جدیدتان را برای دوره های بعد از بحران بچینید.

راهنمای سئو:

1تا کی قرنطینه و داستان کرونا روی کسب و کارهای آنلاین تاثیر میذاره؟⭐
حداقل تا 3 ماه بعد از اعلام ریشه کن شدن بیماری، البته برای دیجی کالا خوب و برای اسنپ بد شد(بستگی به نوع خدمات آنلاین داره)
4.5/5 - (2 امتیاز)
74 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 12 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو