تاثیر سایت مپ بر سئو سایت

سایت مپ چیست؟
سئو سایت

سایت مپ چیست؟

فایل متنی که در سایت شما آدرس تمام صفحات سایت را در اختیار دارد سایت مپ می باشد. این فایل متنی اطلاعات هر صفحه از سایت شما را در خود نگهداری می کند.

بیشتر بدانید: سایت مپ چیست؟

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که هیچ وقت سایت مپ را با نقشه سایت که در گذشته برای کاربران سایت خود طراحی کرده اید اشتباه نگیرید.

نقشه سایت صفحات سایت را به کاربران نمایش می دهد در حالی که سایت مپ درباره صفحه و آدرسی صحبت خواهد کرد که آدرس تمام صفحات سایت را به موتورهای جستجو می دهد.

در واقع می توان گفت که سایت مپ به موتورهای جستجو کمک خواهد کرد تا سایت شما را بهتر پیدا کرده و از به وجود آمدن صفحات جدید و تغییرات صفحات قدیمی هم شما و هم موتورهای جستجو را آگاه سازد و به این وسیله شما شانس بیشتری برای ایندکس شدن مطالب سایت خود خواهید داشت.

تاثیر سایت مپ بر سئو

sitemap

ایجاد سایت مپ

ایجاد سایت مپ توسط افزونه هایی انجام می شود که برای طراحی سایت از آن ها استفاده می شود. البته در برخی مواقع بری ایجاد سایت مپ باید به صورت دستی این کار را انجام دهید که روند طولانی دارد و این احتمال نیز وجود دارد که با خطا مواجه شوید.

بنابراین پیشنهاد ما در سئو ایران این است که تا جایی که امکان دارد برای ایجاد سایت مپ از افزونه های مربوط به طراحی سایت استفاده نمایید.

تاثیر سایت مپ بر سئو سایت

حال که با تعریف اینکه سایت مپ چیست؟ و چگونه می توان آن را ایجاد کرد بد نیست درباره تاثیر سایت مپ بر سئو سایت هم اطلاعاتی داشته باشید.

کار موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی و دسته بندی آن ها به واسطه سایت مپ بسیار راحت تر شده است و این کار سریع تر انجام می شود و همین مسئله باعث می شود که  راحتر موتورهای جستجو از تغییرات وب سایت شما مطلع شوند.

به خاطر داشته باشید که بروزرسانی سایت مپ و ایندکس شدن تغییرات سایت مپ در موتورهای جستجو باعث افزایش سئو سایت می شود. زمانیکه شما صفحه از سایت خود را حذف می کنید  و یا به هر دلیلی صفحه از صفحات سایت شما حذف می شوند و شما در دیگر صفحات لینکی به صفحه حذف شده می دهید سایت مپ می تواند کمک بسیاری برای شناسایی لینک های خراب به شما بکند. در نتیجه می توان گفت که با کمک سایت مپ می توانید از افت سئو وب سایت خود جلوگیری کنید.

مزایای سایت مپ برای سئو

ربات های گوگل برای پیدا کردن صفحات سایت شما و ایندکس کردن آن ها به سایت مپ مراجعه می کنند. سایت مپ کار ایندکس کردن مطالب وب سایت شما را انجام می دهد یعنی اینکه موتورهای جستجو به کمک ربات هایی که در اختیار دارند به صفحات مورد نظر مراجعه کرده و صفحه ایندکس شده را به ربات ها ارائه می دهند.

اگر با گوگل وبمستر آشنایی داشته باشید می دانید که قسمتی در گوگل وبمستر وجود دارد که صفحات ایندکس شده را برای شما نمایش می دهد و شما به راحتی متوجه خواهید شد که کدام یک از صفحات وب سایت شما ایندکس نشده اند و کارهای لازم را برای ایندکس شدن آنها انجام دهید.

بدون ایندکس شدن صفحه ای از صفحات وب سایت در موتورهای جستجو شما قادر نخواهید بود که رتبه و جایگاه مناسبی را در نتایج موتورهای جستجو بدست آورید و از آنجایی که این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد می توان گفت که استفاده از سایت مپ از موارد ضروری و تاثیر گذار بر سئو به شمار می آید.

سایت مپ

برنامه نویسی سایت مپ

برنامه نویسی برای سایت مپ

برای برنامه نویسی سایت مپ از زبانی به نام xml استفاده می شود این زبان شبیه html است یک زبان برنامه نویسی مانند ASP یا PHP براحتی میتواند مطابق استاندارد برای شما یک فایل XML ایجاد کند.

افرادی که می خواهند برنامه نویسی سایت مپ انجام دهند از قابلیتی که در بالا به آن اشاره کردیم استفاده می کنند زیرا می خواهند قسمت های مختلف سایت را ایندکس کرده و در اختیار صاحبین وب سایت ها قرار دهند. شما می توانید برای صفحات مختلف وب سایت خود افزونه سایت مپ را قرار داده  و تنظیمات زیادی را برای کاربران خود ایجاد کنید.

حرف آخر

سایت مپ ساختار درختی ایجاد می کند که برخی برای ایندکس کردن مطالب عمل می کنند و تمام صفحات سایت را به موتورهای جستجو معرفی می کنند و برخی برای استفاده کاربران و موتورهای جستجو طراحی می شوند.

سایت مپ کاربران معمولا با کدهای html ارائه می شود و سایت مپ موتورهای جستجو با کدهای xml ارائه می شوند سایت مپ  برای یافتن صفحات سایت توسط موتور جستجو و سئو سایت نقش حیاتی دارد.

آموزش های مرتبط با سئو تخصصی

Untitled 2 4

بررسی سئو سایت

sitemap

سایت مپ چیست؟

5/5 - (1 امتیاز)
73 / 100

2 Comments

  1. راشین وب گفت:

    سلام
    ممنونم از این مطلبه خوبتون .
    من یه سوال برام مبهم هست . آیا باید همه لینک ها رو داخل سایت مپ بزاریم؟ من خیلی از دسته بندی ها و لینک ها رو از سایت مپ حذف می کنم به خاطر جلوگیری از محتوای تکراری ولی نمی دونم درسته یا نه؟ آدرس سایتم تو گوگل بزنید میاد به اسم راشین وب

  2. SEO IRAN گفت:

    بهتره دسته بندی ها از سایت مپ حذف نشن و به جاش 2 تا کار انجام بدید:
    1. از canonical استفاده کنید
    2. محتوای مطالب و دسته ها باهم فرق داشته باشن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + هجده =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو