تاثیر کلمات کلیدی در سئو

اهمیت کلمات کلیدی
سئو سایت

یکی از مهم ترین عنصرهایی که برای سئو بسیار دارای اهمیت می باشد کلمات کلیدی هستند در حقیقت کلمات کلیدی عواملی هستند که موتورهای جستجو بر اساس آنها می توانند سایت رامورد بررسی قرار داده و رتبه و جایگاه مناسبی را برای آن انتخاب کنند.

انتخاب کردن کلمات کلیدی مناسب برای بهینه سازی سایت اولین و در حقیقت مهم ترین مرحله ای است که برای موفقیت یک سایت تاثیر گذار می باشد. پس مواظب باشید اگر در اولین قدم برای طراحی سایت با مشکل روبرو شوید و شکست بخورید ادامه راه برایتان ناهموارتر خواهد شد و زمان و هزینه بسیاری را نیز هدر خواهید داد.
کلمات کلید فاکتورهای مهمی در موفقیت سایت می باشند که نه تنها می توانند ترافیک وب سایت را هدایت کنند بلکه این ویژگی را نیز دارند که برای سایت شما اعتبار صفحه، افزایش اعتبار دامنه، لینک بیلدینگ و افزایش فروش آنلاین کنند.

تاثیر کلمه کلیدی بر بهبود سئو سایت

ما در تمامی مقاله هایی که تاکنون در سایت سئو ایران برایتان منتشر کرده ایم بارها و بارها درباره اهمیت کلمات کلیدی صحبت کرده ایم و عنوان کردیم که با به کار گیری کلمات کلیدی مناسب می توانید رتبه و جایگاه مناسبی را در نتایج جستجو در گوگل بدست آورید. امروز می خواهیم درباره تاثیر کلمات کلیدی در سئو برای شماهمراهان عزیز صحبت کنیم.

اهمیت کلمات کلیدی

کلمه کلیدی

تاثیر کلمات کلیدی در سئو

کلمه کلیدی

شما برای اینکه وب سایت خود را به گونه ای طراحی کنید تا رتبه و جایگاه مناسبی را بدست آورید از کلمه یا عبارت هایی در سئو سایت خود استفاده می کنید که سایت شما به وسیله آن عبارت در نتایج جستجو در گوگل نمایش داده شوند و براساس آن عبارت گوگل برای سایت شما رتبه و جایگاه مشخص نماید. این کلمات و عباراتی که شما در سایت خود به کار می برید کلمات کلیدی سایت شما می باشند.

حال باید ببینیم تاثیر کلمات کلیدی در سئو وب سایت شما تاچه میزانی می باشد. کلمه کلیدی که در سایت خود به کار می برید می تواند ترکیبی و یا به صورت تک کلمه به کار برده شود. فراموش نکنید که کلمات کلیدی که در سایت ها مورد استفاده قرار می گیرند متفاوت می باشند این کلمات کلیدی استفاده شده در وب سایت ها می تواند از یکی سه انواع کلمات کلیدی باشد یعنی از نوع کلمه کلیدی هدایتی، کلمه کلیدی اطلاعاتی و کلمه کلیدی تجاری انتخاب شده اند.

کلمات کلیدی بهینه چیست؟

در مطالب بالا عنوان کردیم که کلمه کلیدی عبارت یا کلمه ای است که به موتورهای جستجو کمک می کنند تا وب سایت شما را راحتتر مورد بررسی قرار دهند. اما اکنون می خواهیم بدانیم که کلمات کلیدی بهینه چه کلماتی هستند. در واقع کلمات کلیدی بهینه به کلماتی گفته می شود که به حوزه کاری و فعالیت وب سایت شما ارتباط دارد و شما در آن زمینه در سایت خود محتوا و یا محصولاتی را قرار داده اید شما با این کار این امکان را برای کاربران به وجود آورده اید که در موتورهای جستجو عبارت مورد نظر خود را سرچ کرده و سایتهایی که در صفحه اول گوگل وجود دارند را برایشان نمایش دهد. اگر شما طراحی وب سایت خود و بررسی سئو سایت خود به درستی و براساس اصول وتکنیک های سئو انجام داده باشید و در صفحه اول گوگل قرار گرفته باشید طبیعتا بازدیدکنندگان بسیاری وارد سایت شما می شوند و اینجاست که میتوانید به تاثیر کلمات کلیدی در سئو وب سات خود بخوبی پی ببرید.

کلمات کلیدی بهینه چیست؟

تاثیر کلمات کلیدی در سئو

بخش های مورد استفاده از کلمات کلیدی

برای اینکه تاثیر کلمات کلیدی در سئو را به خوبی درک کنید باید بدانید که کلمات کلیدی را در چه بخش هایی از وب سایت خود می توانید استفاده کنید. یک یاز بخش هایی که م یتوانید از کلمات کلیدی در آن استفاده کنید عنوان محتوا می باشد بنابراین سعی کنید زمانیکه می خواهید محتوایی را تولید کنید کلمه کلیدی مورد نظر را در عنوان آن محتوا به کار ببرید. بخش دیگری که از کلمات کلیدی می توان در آنها استفاده کرد خود محتوا می باشد شما در محتواهای خود می توانید چندین بار کلمات کلیدی خود را به کار ببرید. شما برای اینکه بتوانید رتبه و جایگاه مناسبی را در نتایج جستجو گوگل بدست آورید از کلمات کلیدی خود نیزمی توانید در عنوان های فرعی ب سایت و آدرس وب سایت نیز استفاده کنید

شناسایی کلمات کلیدی

گفتیم که کلمات کلیدی چه کلماتی هستند و به کلمات کلیدی بهینه نیز اشاره ای کرده ایم. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با حرفه و فعالیت کاری می تواند به شما در بدست آوردن رتبه و جایگاه مناسب در نتایج گوگل کمک کرده و تاثیر کلمات کلیدی در سئو بیشتر احساس خواهد شد. اما باید بدانیم که کلمات کلیدی را چگونه در وب سایت خود استفاده به کار ببریم که هم برای الگوریتم های گوگل قابل تجزیه و تحلیل باشد هم به شما در بدست آوردن رتبه کمک کند و مانع از جریمه شدن وب سایت شما نیز بشوند.

باید این موضوع را بدانیم که برای شناسایی کلمات کلید چه کارهایی لازم است که انجام دهیم. برای شناسایی کلمات کلیدی می توانیم از ابزارهایی که در این زمینه به شما کمک می کنند استفاده کنید. ابزارهایی که به شناسایی کلمات کلید کمک می کنند عبارتند از:

  • Übersuggest
  • Keyword Tool IO
  •  SEOChat Suggestion Keyword Finder
  • Google AdWords Keyword Planner
  • Link Sleuth
  • Screaming Frog SEO Spider
  • WordStream’s Free Keyword Tool
  • rellian Keyword Discovery

ابزارهای نام برده شده برای شناسایی کلمات کلیدی به شما کمک می کنند تا بتوانید در انتخاب کلمات کلیدی که در زمینه کاری شما می باشد بیشتر دقت کرده کلمات کلیدی مناسبی را در وب سایت خود به کار ببرید با به کار گیری و شناسایی کلمات کلید مناسب می توانید در روند بهبود سئو سایت خود نیز تاثیر گذار باشید.

بدون شک متوجه تاثیر کلمات کلیدی در سئو شده اید و دانستید که انتخاب درست و به جای کلمات کلید چقدر میتواند در ترافیک وب سایت شما و بدست آوردن رتبه مناسب د رنتایج جستجو به شما کمک کند.

سخن پایانی

با یه کار گیری و انتخاب درست کلمات کلیدی در زمینه فعالیت خود می توانید ترافیک وب سایت خود را بالا ببرید و زمانیکه کاربران در جستجوی نیازهای خود هستند راحت تر می توانند به وب سایت شما وارد شوند و این در صورتی است که در زمان جستجو وب سایت شما برای کاربران در صفحه اول گوگل نمایش داده شود.

4.7/5 - (3 امتیاز)
67 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 18 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو