چند تفاوت برگه و نوشته در وردپرس

نوشته در وردپرس
سئو سایت

در وردپرس دو نوع محتوا وجود دارند یکی نوشته (post) و دیگری برگه (page) و معمولا تازه واردانی که تولید محتوا می کنند هنگام انتخاب نوشته و برگه دچار اشتباه و سردرگمی می شوند که کدام را باید انتخاب کنند. ولی شاید هیچ گاه معنا و مفهوم دقیق و صحیح آن را متوجه نشده باشید، یا اصلا ندانید تفاوت برگه و نوشته در وردپرس و کاربرد هرکدام از آن ها چه می باشد! زیرا در پیشخوان وردپرس این دو مورد یکسان دیده می شوند و شاید به نظرتان تفاوت چندانی هم نداشته باشند! ما در این مقاله تلاش کردیم با جمع آوری اطلاعات و توضیحات مفید پاسخ تمام سوالاتتان را به ترتیب بدهیم.

ابتدا باید با مفهوم هرکدام به طور کامل و مجزا آشنا شویم تا بتوانیم جواب سوال ها را تک تک دریابیم. اکنون می خواهیم با نقش برگه در وردپرس و اهمیت آن بر سئو سایت آشنا شویم.

چند تفاوت برگه و نوشته

آموزش برگه و نوشته

زمانیکه شما کارهای لازم برای نصب وردپرس هاست خود را به اتمام رساندید و می خواهید که صفحات و تولید محتوا را در سایت خود اضافه کنید برایتان سوالی پیش می آید که از نوشته برای ساخت صفحات خود استفاده کنید و یا از برگه؟

البته این سوال بیشتر برای آن دشته از افرادی پیش می آید که تازه کار می باشند و از تفاوت برگه و نوشته در وردپرس آگاهی ندارند. باید بدانید که برای افزودن محتوا در وردپرس شما می توانید از دو روش نوشته و برگه استفاده نمایید و در ضمن باید این موضوع را نیز بدانید که نوشته ها و برگه ها در وردپرس تفاوت هایی با یکدیگر دارند

ما در آموزش سئو امروز قصد داریم به تفاوت نوشته و برگه در وردپرس بپردازیم و با یکدیگر ببینیم که این دو چه تفاوت هایی با هم دارند و امکانات کدام یک کمتر و یا بیشتر از دیگری می باشد.

تفاوت برگه و نوشته در وردپرس

افزودن برگه

برگه وردپرس

برگه ها در وردپرس در واقع بخشی از محتوای سایت می باشند که شما می توانید آن ها را مانند بقیه بخش ها منتشرشان کنید. از نظر ساخت و مدیریت برگه ها تفاوت چندانی با نوشته ها ندارند و یکی از تفاوت های اساسی آن ها باهم قابلیت برچسب گذاری و دسته بندی می باشد که نوشته ها شامل این موضوع هستند اما برگه ها بخش هایی به این عنوان ندارند اما یک سری ویژگی های دیگری دارند که آن ها مزیت ها و برتری های برگه به شمار می رود که آن ها را را در ادامه می گوییم.

زمانی از برگه های وردپرس استفاده می کنیم که محتوای مورد نظرمان نیازی به بروزرسانی مداوم نداشته باشند و هم چنین محتوای مورد نظرمان برای مدت طولانی در سایت ماندگار باشد زیرا برگه ها تاریخ زمان انتشار را مشخص نمی کنند و به صورت ایستا و ثابت در سایت یا بلاگ باقی می مانند.

ویژگی برگه در وردپرس

  • برگه برای ایجاد محتواهایی که نیاز به طراحی پیچیده ای دارند، مناسب است
  • برگه ها به صورت جداگانه ثبت می شوند و در هیچ بخشی از مقالات سایت نمایش داده نمی شوند
  • امکان دسته‌بندی، برچسب‌گذاری و نمایش نویسنده به صورت پیشفرض در آنها وجود ندارد
  • امکان استفاده از قالب های گوناگون در برگه ها وجود دارد
  • برای لینک دادن از منو وردپرس مناسب می باشند
  • برای صفحه بندی مقالات سایت از صفحات استفاده میشود
different between post vs page

تفاوت برگه و نوشته در وردپرس

نوشه وردپرس

اصلی ترین بخش انتشار محتوا در وردپرس نوشته ها می باشند که برای اموری مانند تولید محتوای سایت یا بلاگ، مقالات و در کل مطالب و اطلاعاتی که به زمان بندی حساس هستند و باید به روزرسانی شوند، به کار می رود. همانطور که گفتیم یکی از ویژگی های بسیار کاربردی نوشته که برگه ها فاقد آن هستند قابلیت برچسب و دسته باشد که می توان از آن برای سازماندهی کردن مطالب و جست و جو و دسترسی آسان تر به مطالب استفاده کرد.

همچنین جالب است که بدانید نوشته ها زمان بندی برعکس دارند، یعنی هنگامی که آخرین مطلب خود را منتشر می کنید آن را در راس مطالب مشاهده می کنید. به دلیل حجم زیاد پست ها و مطالب آن ها دارای زمان و تاریخ هستند و اگر بخواهید نوشته های قدیمی را ببینید باید به قسمت آرشیوی ماهانه و ساله دسترسی داشته باشید.

ویزگی برگه در وردپرس

تفاوت برگه و نوشته

ویژگی های نوشته در وردپرس

  • نوشته برای ایجاد صفحات و محتواهای زمان دار مناسب می باشد
  • برای محتواهایی که نیاز دارند که آرشیو شوند
  • نوشته ها دارای تاریخ انتشار می باشند
  • امکان دسته‌بندی، برچسب گذاری و نویسنده دارد
  • نوشته ها با توجه به تاریخ انتشار به صورت لیست و پشت سر هم در سایت نمایش داده می شوند
  • برای محتوا هایی که نیاز داریم در سئو موفق شوند بهتر است از نوشته ها استفاده کنیم

تفاوت برگه و نوشته در وردپرس

زمانیکه شما اقدام به افزودن نوشته در وردپرس می کنید بعد از انتشار آن می توانید با مراجعه به صفحه اصلی سایت نوشته مورد نظر خود را پیدا کرده و متوجه شوید که نوشته وب سایت شما در نتایج جستجو در گوگل در کدام رتبه برایتان نمایش داده می شود. به همین ترتیب نوشته های شما در وردپرس اضافه می شوند و شما در مجموع لیستی از نوشته های منتشر شده را در اختیار خواهید داشت.

تفاوت برگه و نوشته

تفاوت برگه و نوشته در وردپرس

اما زمانیکه افزودن برگه در وردپرس را انتخاب می کنید بعد از انتشار هیچ نشانی از برگه در صفحه اصلی سایت مشاهده نخواهید کرد حال به هر میزان برگه تولید کرده باشید زیرا کاربران قادر به مشاهده برگه های تولید شده در وب سایت شما نمی باشند. برای اینکه کاربران بتوانند به برگه های تولید شده در سایت ما هم دسترسی داشته باشند لازم است که شما لینک برگه تولید شده را در بخشی از وب سایت خود مانند فهرست وردپرس قرار دهید تا کاربران با کلیک بر روی آن ها به برگه مورد نظر هدایت شوند.

تا به اینجای مطلب با یک تقاوت برگه و نوشته در وردپرس آشنا شدید و متوجه شدید که نوشته ها حالت پویا دارند در وردپرس در صورتیکه برگه ها حالت ثابت دارند.

بنابراین زمانیکه می خواهید صفحات سایت خود را ایجاد نمایید باید به این موضوع توجه داشته باشید که محتوای تولید شده توسط شما آیا نیاز دارد که بروزرسانی شود و یا اینکه محتوا چنان مهم است که این قابلیت را دارا می باشد که در بخش نوشته ها قرار بگیرد نه به عنوان یک برگه.

تفاوت برگه و نوشته در وردپرس

افزودن نوشته

حال که معنا و مفهوم برگه و نوشته در وردپرس آشنا شدید اینک زمان آن رسیده است که به چند تفاوت برگه و نوشته در وردپرس نیز اشاره ای داشته باشیم.

  • برگه های وردپرس به صورت سلسله مراتب می باشند، یعنی می توانید یک برگه اصلی را به عنوان برگه مادر در نظر بگیرید و سپس با ساخت چند برگه، آن ها را به شکل سلسله مراتب قرار دهید، اما نوشته ها با توجه به زمان بندی ایجاد می شوند، قابلیت دسته بندی دارند و کنار هم قرار می گیرد.
  • یکی دیگر از مزیت های برگه امکان انتخاب قالب جدا برای برگه ها در وردپرس است، یعنی شما می توانید با انتخاب چند قالب و استایل برای برگه ها، در صفحه ویرایش هر قالب را که برای برگه مورد نظر طراحی کرده اید نمایش بدهید. یعنی css در برگه ها راحت تر قابل تغییر می باشد.
  • تفاوت دیگر برگه و نوشته امکان نمایش تاریخ انتشار و نام نویسنده در نوشته ها است که برگه ها فاقد آن می باشند.
  • نوشته ها بایگانی می شوند و به ترتیب زمان انتشار لیست خواهند شد.
  • یکی دیگر از تفاوت های برگه و نوشته این است که هنگامی که یک نوشته را منتشر می کنید، به صورت خودکار و پیش فرض در صفحه بلاگ یا سایتتان قرار می گیرد اما هنگامی که یک برگه را انتشار می دهیم برای بازدید کاربر باید لینک آن را در صفحه اصلی قرار دهیم تا کاربر با کلیک کردن روی آن به برگه مورد نظر هدایت شود.
  • برگه ها ایستا می باشند ولی نوشته ها ثابت و ایستا نیستند.
  • نوشته ها چکیده دارند.
  • نوشته ها به خبرخوان(RSS) خوراک داده می شوند اما برگه ها نه.
  • نوشته ها باید از ساختار پوستر اصلی سایت پیروی کنند، اما برگه ها می توانند قالب های متفاوت داشته باشند.

سئو برگه و نوشته

در مطالب بالا به تفاوت برگه و نوشته در وردپرس اشاره کردیم و گفتیم که چه زمانی از برگه و نوشته در وردپرس می توان استفاده کرد. در ادامه مطلب می خواهیم به سئو برگه و نوشته بپردازیم. همانطور که می دانید برای اینکه درنتایج موتورهای جستجو بخواهید بالاترین رتبه و جایگاه را بدست آورید باید سئو وب سایت قویی داشته باشید.

فرقی ندارد که محتواهای وب سایت شما به صورت نوشته باشند و یا به صورت برگه هر دو مورد با توجه به فاکتورهای سئو قابلیت بهینه شدن را دارا می باشند.

پس نمی توانیم در تفاوت برگه و نوشته در وردپرس برای سئو تفاوتی را قائل شویم شاید تنها تفاوت موجود در این مورد بروز شدن منظم نوشته ها باشد که می تواند بر سئو تاثیر گذار شود.

شما برای سئو برگه و نوشته وب سایت خود در وردپرس باید با صرف نظر از نوع محتوا مواردی که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم را رعایت کنید.

  • بروز رسانی کردن محتوا
  • اشتراک منظم محتواهای تولید شده در شبکه های اجتماعی
  • استفاده از لینک های داخلی مرتبط
  • استفاده از لینک های خارجی معتبر

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم به طور خلاصه و مفید تفاوت برگه و نوشته در وردپرس را توضیح دهیم که به طور کلی و برای جمع بندی مطالب می توان گفت که از نوشته ها برای انتشار محتوا و مقالات و از برگه ها برای مدیریت صفحات ثابت سایت استفاده می شود.

همچنین نوشته ها محتوایی پویا هستند که تاریخ انتشار و بروزرسانی آنها نشان دهنده این است که یک مطلب، اطلاعاتش چقدر جدید و به روز می باشد. همچنین برگه ها صفحاتی ثابت و ایستا هستند که تاریخ انتشار آن ها نشان داده نمی شود و برای اطلاعاتی ماندگار و بدون تغییر که نیاز به بروزرسانی ندارد مناسب می باشد.

آموزش های مرتبط با سئو وردپرس

%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4 %D8%A7%D9%81%D8%B2%D9%88%D9%86%D9%87 %D8%B3%D8%A6%D9%88 yoast %DB%8C%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA

آموزش افزونه سئو yoast یواست

image

کارهایی که برای سئو وردپرس باید انجام دهید

4.7/5 - (4 امتیاز)
74 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 3 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو