تفاوت سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید یا سئو کلاه سیاه
سئو سایت

تفاوت سئو سیاه و سئو سفید

تفاوت بین سئو کلاه سیاه و کلاه سفید در تکنیک های مورد استفاده برای بهبود رتبه یک وب سایت است. در این مقاله از سایت سئو ایران همراه ما باشید تا بیشتر درباره تفاوت سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

ابتدا خیلی مختصر به معرفی انواع سئو میپردازیم.

سئو کلاه سفید

سئوی کلاه سفید بهترین و بی خطر ترین روش سئو می باشد. سئو کلاه سفید یا سئو اخلاقی روشی است که تنها با رعایت از دستورات و قوانین موتور های جستجو و گوگل در مدت زمان طولانی به نتیجه می رسد. این روش، روش صحیح و حرفه ای برای افرادی است که میخواهند روی سایت خود سالیان سال بیزینس درست و اصولی انجام دهند.

سئو کلاه سیاه

مجموعه روش ها و اقداماتی که با نقض کردن معیارها و شرایط سرویس های موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه و جایگاه سایت را در کلمات کلیدی افزایش میدهد و معمولا برای توصیف این روش، هکرها وسازندگان ویروس و افرادی که کارهای غیر اخلاقی با کامپیوتر انجام میدهند آنرا اصطلاحا سئو کلاه سیاه میگویند.

حال که به اختصار درباره سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه تعریفی کوتاه ذکر شد، اینک به تفاوت سئو سیاه و سئو سفید می پردازیم.

روش سئو کلاه سیاه

  • محتوای تکراری و گاها زیاد
  • کلیک زیاد گرفتن با روش های غیر اورگانیک
  • استفاده از ابزار هایی مانند ipts
  • مخفی کردن یا هدایت کاربر به سایت یا صفحه های دیگر (این روش وقتی چند سایت موازی کار میشود مورد استفاده است)
  • لینک گرفتن از سایت هایی با محتوای غیر مرتبط
  • متن و کلمات کلیدی نامرئی (به این علت که انقدر حجم این محتوا زیاد است، مجبور هستند آنرا از چشم مخاطب مخفی کنند)
سئو سیاه سئو سفید

تفاوت سئو سیاه و سئو سفید

روش سئو کلاه سفید

  • مطالب مرتبط در یک یا چند حوزه مشخص
  • محتوای خوب و تولید شده
  • تصاویر و سایر مدیا ها به خوبی برچسب داده شده اند
  • لینک به مرجع های مربوطه (مشخص بودن رفرنس مطالب)
  • جملات کامل با املاء و دستور زبان خوب
  • استاندارهای سازگار و متداول HTML
  • عناوین و سرتیتر درست
  • لینک سازی اصولی برای سایت
  • انتشار مقالات در فضای مجازی

تفاوت سئو سیاه و سئو سفید در چیست؟

سئو کلاه سیاه را معمولا افرادی استفاده می کنند می خواهند به جای اینکه یک سرمایه گذاری بلند مدت روی سایت خود انجام دهند ترجیح می دهند هر چه سریعتر سایتشان به بازدهی و رتبه های بالای گوگل برسد به همین دلیل از روش سئو کلاه سیاه استفاده می کنند، روشهایی مانند: تکرار زیاد کلمات کلیدی، درست کردن و ایجاد لینک های زیاد، اسپم کردن محتویات وبلاگ با انتشار محتوای بد (مقاله محتوای بد را می توانید بخوانید) و کلیک ها و ورودی های fake که نتیجه اینها در دراز مدت این است که سایت و مقالات در موتورهای جستجو ایندیکس نشود.

اما در سئو کلاه سفید اینگونه نیست. زیرا سئو کلاه سفید با کمک استراتژی و تکنیک های منطقی روشی خوب برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل می باشد که قبل از موتورهای جستجو کاربران و مخاطبین سایت را هدف قرار می دهد (یعنی به فکر محتوای ارزشمند برای مخاطبین خود است نه سئو خالی و موفقیت بدون ارزش در گوگل).

روش ها و تکنیک هایی که در سئو کلاه سفید به کار برده می شود شامل: آنالیز و استفاده منطقی از کلمات کلیدی، استفاده درست و بجا از متا تگ ها برای اینکه بتوان با بک لینک ها ارتباط بهتری ایجاد شود و نوشتن محتوا های خوب و مناسب برای کاربران. (البته موارد دیگری مانند تبلیغات بنری در رقابت های شدید برای سئو سایت مفید است) لازم به ذکر است افرادی که از سئو کلاه سفید استفاده می کنند در حقیقت به دنبال یک سرمایه گذاری بلند مدت برای سایت خود می باشند.

تفاوت روش سئو حرفه ای و سئو غیر حرفه ای

سئو کلاه سیاه و سئو کلاه

متاسفانه چیزی که در ایران به اشتباه در بین کاربران و طراحان سایت و حتی سئو کاران جا افتاده این است که سئو بلک یا سئو سیاه ارزان است ، درحالیکه اصلا اینطور نیست چرا که روش هایی برای سئو سیاه وجود دارد که در گوگل هم موفق می شوند اما بسیار پرهزینه هستند ، این روش ها نه در هند و آسیا بلکه بیشتر در آمریکای جنوبی و اروپای شرقی به کار گرفته می شوند ، حتما در آینده یک مقاله خوب از روش حرفه ای سئو سیاه خواهیم نوشت.

علت نام‌گذاری سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه

احتمالا تا کنون مطالبی در زمینه سئو کلاه سیاه، سئو کلاه سفید و همچنین سئو کلاه خاکستری به گوشتان خورده است اما با تفاوت‌های آن‌ها و یا این که دقیقا شامل چه مواردی می‌شوند و یا اصلا چرا با این نام‌ها خوانده می‌شوند، آشنا نیستید که ما در این جا قصد داریم شما را با آن‌ها آشنا کنیم.

در حدود سال‌های ۱۹۲۰ بود که استفاده از کلاه سیاه و سفید در فیلم‌های غربی رواج پیدا کرد، در واقع علت استفاده از این دو رنگ برای کلاه این بود که بینندگان به راحتی قهرمان فیلم را از شخصیت شرور تشخیص دهند در واقع قهرمان فیلم، کلاه سفید رنگ و شخصیت شرور فیلم یک کلاه سیاه رنگ را بر سر داشت. بعد از آن بود که از این دو اصطلاح در زمینه‌های مختلف خصوصا امنیت استفاده می‌شد به عبارتی از کلمه کلاه سفید برای هکر‌هایی استفاده می‌شد که قوانین اخلاقی را رعایت می‌کنند و عبارت کلاه سیاه را برای هکرهای بدجنس استفاده می‌کنند. برای ارائه و معرفی خدمات سئو نیز از این عبارت برای توصیف روش فعالیت‌های سئو استفاده می‌کند که عبارت‌اند از:

  • سئو کلاه سفید
  • سئو کلاه سیاه
  • سئو کلاه خاکستری
کارآمدترین رویه و نامناسب‌ترین رویه در سئو

برای این که بدانید در سئو باید دقیقا از چه مواردی پیروی کنید تنها کافی است دستورالعمل‌هایی را رعایت کنید که توسط موتورهای جستجو در اختیارتان قرار گرفته است. در واقع این قوانین دارای اعتبار هستند و در صورتی که در وب سایتتان رعایت شوند، گوگل رتبه وب سایت شما را افزایش خواهد داد. الگوریتم‌های استفاده شده سالیان سال است که به دست موتورهای جستجو، گسترش پیدا می‌کنند و دلیل آن هم این است که بتوانند با دستکاری‌های بی‌فایده در نتایج جستجو، مقابله کنند.

موتورهای جستجو این توانایی را دارند که با بررسی‌های خود به راحتی وب سایت‌هایی که قوانین تعیین شده را رعایت نکرده اند، شناسایی کنند و برای آن‌ها مجازات‌هایی را مشخص کنند. لازم به ذکر است که الگوریتم گورخر جزو جدیدترین الگوریتم‌های سئو می‌باشد که وظیفه آن بررسی نمودن عملکرد فروشگاه‌های اینترنتی است.

سوالات متداول درباره تفاوت سئو سیاه و سئو سفید

1روش های سئو کلاه سیاه چیست؟
محتواهای کپی شده و تکراری، استفاده از روش‌های غیر اورگانیک برای کلیک گرفتن، گرفتن لینک از وب سایت‌هایی که غیرمرتبط هستند و… از جمله مهم‌ترین روش‌های سئو کلاه سیاه می‌باشد.
2روش های سئو کلاه سفید چیست؟
استفاده از مطالب مرتبط در یک یا چند زمینه، انتشار دادن مقالات در فضای مجازی، لینک‌سازی طبق اصول، استفاده از عناوین و تیترهای درست، استفاده از جملات کامل به همراه دستور زبان خوب و… از جمله روش‌های سئو کلاه سفید می‌باشد.
3تفاوت سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید در چیست؟
سئو کلاه سفید به دلیل استفاده از تکنیک‌های منطقی، برای مواقعی کاربرد دارد که افراد قصد دارند کسب و کار دائمی راه بیاندازند و به صورت قانونی سئو وب سایت خود را انجام دهند، اما سئو کلاه سیاه برای افرادی مناسب است که قصد دارند کسب و کاری موقت مانند وام‌های یک روز یا سایت‌های شرط‌بندی و… را راه اندازی کنند.

4.5/5 - (2 امتیاز)
30 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو