حل مشکل پنالتی سایت

حل مشکل پنالتی سایت
سئو سایت

حل مشکل پنالتی سایت

یکی از وحشتناک ترین اتفاقاتی که تمامی صاحبین وب سایت ها از مواجه شدن با آن حراس دارند پنالتی شدن توسط گوگل می باشد.

تصور اینکه یک روز که از خواب بیدار می شوید و با افت شدید وب سایت خود مواجه می شوید خیلی تصویر جذابی نمی تواند باشد مخصوصا برای آن دسته از وب سایت ها که برای بدست آوردن رتبه و جایگاهی که در گوگل داشته اند بسیار تلاش کرده اند.

پنالتی شدن وب سایت توسط گوگل در برخی از مواقع خیلی آرام و بی سرو صدا رخ می دهد و شما بازدیدکنندگان وب سایت خود را به گونه ای از دست می دهید که اصلا متوجه این موضوع نمی شوید.

در سال های اخیر گوگل سایت های بسیاری را پنالتی کرده است جالبی این داستان این است که بسیاری از سایت های پنالتی شده توسط گوگل از شرکت های حرفه ای و وب سایت های معتبر و شناخته شده بوده اند.

حل مشکل پنالتی سایت

پنالتی گوگل

پنالتی گوگل چیست؟

هر ساله گوگل هزاران تغییر کوچک و بزرگ را در الگوریتم های خود به وجود می آورد و این الگوریتم ها مدام در حال بروزرسانی شدن می باشند. این موضوع در رتبه دهی صفحات سایت نیز بی تاثیر نیست و در حقیقت آنها را به سمت معنا دار شدن سوق می دهد.

تغییرات گفته شده به نوعی شروع صنعت سئو می باشد که روز به روز بیشتر از قبل این تغییرات احساس می شود. در طول سالیان گذشته گوگل مدام در حال تصحیح کیفیت نتایج بوده است و با گذر زمان اقدام به حذف کردن محتواهای بی کیفیت کرده است و در مقابل به محتواهایی که دارای کیفیت بالایی بوده اند بها داده است.

با توجه به مطالبی که در بالا به آنها اشاره کردیم می توان نتیجه گیری کرد جریمه هایی که گوگل برای برخی از سایت ها اعمال کرده است باعث پنالتی شدن آنها در گوگل شده است. حال موضوعی که دارای اهمیت می باشد این است که برای حل مشکل پنالتی سایت چه کار باید انجام داد؟

حل مشکل پنالتی سایت

برای اینکه بتوانید مسئله پنالتی شدن وب سایت خود را برطرف نمایید درابتدا باید متوجه شوید که سایت شما از چه طریقی پنالتی شده است یعنی اینکه نوع پنالتی سایت را تشخیص داده و بعد از آن مراحل حل مشکل پنالتی سایت را به ترتیب انجام دهید.

اگر سایت شما به صورت دستی پنالتی شده باشد برای شما پیامی در Google Webmaster مشخص می شود و شما را از این موضوع مطلع می سازد. از آنجایی که پنالتی های دستی به دلیل وجود لینک های نامناسب به وجود می آیند کاری که شما باید در اسرع وقت انجام دهید این است که آن لینک ها را از سایت خود حذف نمایید و علاوه بر آن درخواست حذف لینک را به وسیله ابزارهای وب مستر برای گوگل ارسال نمایید تا سایت شما را از پنالتی درآورد.

الگوریتم های گوگل که در وب مستر اشاره ای به آنها نشده است زمانیکه وب سایت شما را پنالتی و جریمه می کنند برایتان پیغامی ارسال نمی کنند و این شما هستید که باید با تجزیه و تحلیل در اطلاعات سایت خود به این موضوع پی برده و برای رفع آن اقدام کنید.

حل-مشکل-پنالتی-سایت

حل مشکل پنالتی سایت

دلایلی که الگوریتم پاندا سایت شما را پنالتی می کند

یکی از الگوریتم های به نام و شناخته شده در گوگل که ممکن است سایت شما توسط آن پنالتی شود الگوریتم پاندا می باشد که اگر شما در وب سایت خود کارهایی را که در زیر به آن ها اشاره کرده ایم در سایت خود انجام دهید امکان پنالتی شدن به وسیله این الگوریتم بسیار زیاد می باشد

  • تبلیغات بیش از حد در وب سایت شما
  • محتوای کوتاه
  • محتوای تکراری
  • سرعت ضعیف وب سایت
  • ساختار ناوبری نامناسب

برای اینکه بتوانید از پنالتی شدن وب سایت خود توسط الگوریتم پاندا در امان بمانید بهترین کار این است که آگهی های وب سایت خود را مورد بررسی قرار دهید و این موضوع را در نظر داشته باشید که در وب سایت شما تبلیغات بیش از حد انجام می شود یا خیر؟

بعد از اینکه آگهی های وب سایت خود را بررسی کردید محتوای سایت را ارزیابی کنید که محتوای منتشر شده تکراری و بی کیفیت نباشد. موضوع دیگری که دارای اهمیت بسیاری می باشد این است که سرعت سایت را مورد بررسی قرار دهید زیرا هر چه سرعت وب سایت شما بیشتر باشد طبیعتا دستیابی به سایت برای کاربران راحت تر خواهد بود و نیازی نیست که زمان زیادی را منتظر باشند که تنها یک صفحه در وب سایت شما برایشان بارگزاری شود. رعایت کردن و رفع موارد ذکر شده به شما کمک می کند تا از پنالتی شدن توسط گوگل در امان بمانید و سئو سایت خود را بهتر و با دقت بیشتری انجام دهید.

الگوریتم پنگوئن

دومین الگوریتمی که می تواند برای وب سایت شما تهدید جدی به شمار آید الگوریتم پنگوئن می باشد که پنالتی شدن سایت شما توسط این الگوریتم می تواند به دلایل زیر باشد.

  • سایت شامل بک لینک های نامناسب و اسپم است.
  • بک لینک های بسیار زیاد در مدتی کوتاه
  • درصد زیادی از بک لینک های ورودی سایت شما با یک کلمه خاصی باشد.
  • استفاده از سایر استراتژی های کلاه سیاه سئو

دلایل پنالتی شدن سایت توسط گوگل

علاوه بر الگوریتم هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم و گفتیم که به چه دلایلی ممکن است وب سایت شما توسط این الگوریتم ها پنالتی شود دلایل دیگری نیز وجود دارند که باعث می شود سایت شما توسط گوگل مورد جریمه و پنالتی قرار گیرد.

از دلایل پنالتی شدن سایت توسط گوگل می توان به مواردی همچون خرید لینک، تبادل لینک دو طرفه، محتوای تکراری، استفاده نادرست از تگ canonical، استفاده بیش از حد از هدینگ ها و تگ H1، چگالی کلمات، لینک های فوتر، لینک های مخفی، لینک های شکسته و محتوای مخفی اشاره کرد.

آنالیز سایت توسط گوگل

آموزش های مرتبط با الگوریتم های گوگل

Untitled 2 6

پنالتی گوگل

Untitled 2 5

آلگوریتم پنگوئن

4/5 - (2 امتیاز)
30 / 100

1 Comment

  1. samavati گفت:

    سلام فقط الگوریتم پنگوئن باعث پنالتی سایت میشود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 18 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو