سئو تکنیکال چیست؟

سئو
سئو سایت

در مطالبی که تا به امروز در سایت سئو ایران برای شما همراهان همیشگی ارائه شده بدون شک متوجه شده اید که درحالت کلی دو نوع سئو وجود دارد. سئو داخلی و سئو خارجی، البته گاهی برخی افراد به این دسته بندی یک دسته ی دیگر به نام سئو تکنیکال اضافه میکنند که امروز میخواهیم در مورد همین سئو تکنیکال صحبت کنیم.

سئو داخلی در حقیقت به بهینه سازی محتوای صفحات سایت می پردازد و سئو خارجی ارتباط هایی که در بیرون وب سایت ها صورت میگیرد را شامل میشود. زمانیکه از این دو نوع سئو در سایت خود به درستی استفاده کنید می توانید نتیجه مطلوب و مثبتی بدست آورده و جایگاه مناسبی را در نتایج گوگل برای وب سایت خود بدست آورید.

اما طراحی و راه اندازی وب سایتی که برای آن اقدام کرده اید در همین جا و با استفاده از سئو داخلی و سئو خارجی به پایان نمی رسد زیرا نوع دیگری از سئو وجود دارد که در بهینه سازی وب سایت شما به شدت تاثیر گذار می باشد که امروز و در ادامه این مطلب می خواهیم به آن بپردازیم و آن هم سئو تکنیکال چیست؟ می باشد.

*برخی سئو تکنیکال را زیر مجموعه سئو داخلی میدانند.

technical seo

سئو تکنیکال چیست؟

سئو تکنیکال چیست؟

سئو تکنیکال به بخش فنی و زیر ساخت سایت (کد نویسی) مربوط می شود در واقع هیچ ربطی به تولید محتوا یادحتی لین سازی تخصصی ندارد، یعنی شما هر چقدر هم که محتوای خوب و بهینه شده تولید کنید و بهترین لینک سازی را انجام دهید ولی نکات فنی را راعایت نکرده باشید ارزشی ندارد، چرا که یک خط کد اشتباه میتواند جلوی ایندکس شدن محتوا و حتی سایت را بگیرد.

از اقداماتی که در سئو تکنیکال انجام می گیرد:

خطای 404

گاهی اوقات برای کاربران پیش می آید که به صفحاتی وارد می شوند که خطای 404 را نشان می دهد این اتفاق وقتی می افتد که آن صفحه پاک شده باشد و دیگر در دسترس نیست برای اینکه کاربر این صفحه را نبیند بهتر است در قالب بندی خود از قبل صفحه ایی را به صورت جایگزین برای آن طراحی کرده باشید.

که کاربران آن را به جای صفحه خطای 404 ببینند باید به گونه ایی باشد که قابلیتی مثل دکمه برگشت داشته باشد پس بهتر است تمام تلاش خود را بکنید که جلوی نمایش این صفحه خطا 404 را برای کاربران بگیرید زیرا بر روی نرخ خروج کاربران بسیار تاثیر گذار است.

ایجاد نقشه سایت

استفاده از نقشه سایت باعث می شود که آدر محل کار شما به روی موتورهای جستجو دیده بشود و ایندکس تمام صفحات شما را بهبود می بخشد باعث می شود که کاربران محلی جذب شما بشوند و شما را از نظر موقعیت مکانی راحت تر پیدا کنند.

سرعت

برای افزایش لود صفحات باید اقدام به فشرده سازی کدها بکنیم بهتر است شما این موضوع را بدانید که تمام صفحات سایت توسط هزران خط کد نوشته شده است که بایدبهینه سازی بشود می توانید به کمک برنامه و افزونه هایی که در حال حاضر و جود دارند( gzip.wp-rocket) آن هارا فشرده کنید و سرعت بارگذاری را افزایش بدهید.

SSL

پروتکل امنیتی https است برای افزایش امنیت اطلاعات خصوصی کاربران در سایت است و اطلاعات را رمزگذاری می کنید در واقع یک قفل امنیتی است که گوگل به استفاده از آن خیلی تاکید دارد اگر سایتی این قابلیت را نداشته باشد هیچ ارزشی از نظر گوگل ندارد و به آن توجهی نمی کند و رتبه سایت را کاهش می دهد.

RESPONSIVE

یکی از خدمات سئو سایت این است که سایت را برای تلفن های همراه بهینه کند زیرا در دنیای امروز حدود 80 درصد کاربران موقع جستجو کردن در اینترنت از گوشی های همراه استفاده می کنند و گوگل به این موضوع نرخ بازدید کاربران، از طریق گوشی همراه خیلی اهمیت می دهد. زیرا این نرخ بازدید خیلی بیشتر از نرخ بازدید افراد از طریق سایت است پس حتما قابلیت واکنش گرایی را برای موبایل در سایت ایجاد کنید. و رتبه خوب به دست بیاورید.

بهینه سازی سایت به چه معنا است؟

برای اینکه بتوانید با مفهوم سئو تکنیکال چیست؟ به درستی و بهتر آشنا شویم باید به یک سری اصول اولیه توجه داشته باشیم که یکی از آنها بهینه سازی سایت می باشد.

موضوع دیگری که در بهینه سازی سئو سایت باید به آن توجه داشته باشید این است که به موتورهای جستجو در جهت بهبود رتبه و جایگاه خود سیگنال های مثبت منتقل کنید. به ربات های جستجو کمک کنید تا بهتر بتوانند مفاهیم وب سایت شما را درک کنند. اعتمادی که ربات های گوگل و کاربران از سایت شما بدست می آوردند باعث می شود که اعتبار سایت شما افزایش چشمگیری داشته باشد

زمانیکه برای بهبود رتبه سایت خود در صفحه نتایج گوگل اقدامات اصولی و اساسی را انجام دهید در واقع از سئو تکنیکال استفاده کرده اید.

در تعریف دیگر درباره اینکه سئو تکنیکال چیست؟ باید بگوییم که تحلیل های سایت که به وسیله ربات های گوگل که همان crawl می باشد و ایندکس شدن صفحات وب سایت که توسط گوگل انجام می شود که برای بررسی سئو سایت و تاثیر رتبه بندی وب سایت در گوگل می باشند سئو تکنیکال گفته می شود.

در مجموع می توان گفت که سئو تکنیکال به تمامی فعالیت هایی گفته می شود که در راستای تامین نیازهای موتورهای جستجو برای بدست آوردن رتبه بهتر سایت می باشد.

با توجه به این موضوع که موتورهای جستجو هر روز در حال پیچیده تر شدن و تغییر می باشند سئو تکنیکال نیز مدام در حال تغییر و تحول است. در واقع باید سئو تکنیکال را به صورت صحیح در وب سایت خود اجرا کرد تا پایه های لازم برای تولید محتوای بهتر و لینک ها به وجود آید.

یادگیری سئو تکنیکال

برای یادگیری هر فن و علمی که در پی حرفه ای شدن در آن هستید باید سه مرحله مهم را در نظر داشته باشید ذهنیت، دانش و کاربرد. در یادگیری اینکه سئو تکنیکال چیست؟ نیز آموزش این سه مرحله می توان به شما کمک بسیاری کند. اما متاسفانه اغلب افراد برای آموزش های مختلفی که می خواهند ببینند بر روی بخش دانش تمرکز بیشتری می کنند و همین موضوع باعث می شود بخوبی نتوانند آموزش های لازمه را فرا بگیرند زیرا ای سه اصل که در بالا به آنها اشاره کردیم به یکدیگر متصل می باشند و باید در کنار همدیگر مورد یادگیری قرار گیرند.

مسئله ای که شما در جایگاه صاحب یک وب سایت و یا شخصی که در زمینه سئو فعالیت دارد باید به آن توجه داشته باشید این است که ممکن است همه اطلاعات و دانش لازم در زمینه سئو را بخوبی ندانید. برای مثال زمانیکه وب سایت با افت رتبه مواجه نمی شود نباید بگویید که دلیل آن را نمی دانید بلکه باید به عنوان شخصی که صاحب وب سایت می باشد و یا بک سئو کار وظیفه دارید که مشکلاتی را که باعث افت رتبه سایت شده است را شناسایی کرده و برای رفع آن اقدام کنید.

این موضوع را هرگز فراموش نکنید که علم سئو مانند دیگر علوم نمی باشد و مدام در حال تغییر می باشد و این شما هستید که باید خود را همیشه آماده هر تغییری در این علم کرده و مدام در حال یادگیری باشید.

برای آموزش سئو تکنیکال حتما نیاز نیست که هزینه ای برای دانشگاه پرداخت کنید تا بتوانید آن را فرا بگیرید با توجه به دنیای اینترنت که امروزه تمامی علوم و آموزش ها را در خود جای داده است می توانید آموزش های لازم در زمینه سئو تکنیکال فرا بگیرد.

البته این موضوع را فراموش نکنید که در پی هر یادگیری تکرار از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. شما با فراگرفتن ابزارهایی که در سئو موثر می باشند می توانید میزان دانش خود را درباره سئو افزایش دهیدو برای استفاده و به کار گیری سئو تکنیکال باید بدانید که چگونه می توانید مطالب وب سایت را ایندکس کرده که توسط گوگل و ربات های جستجو بهراحتی درک و یافت شوند و آنها را برای کاربران به نمایش در آورند.

سئو تکنیکال چیست؟

سئو تکنیکال

مهم ترین استانداردهای سئو تکنیکال

در مطالب بالا عنوان کردیم که سئو تکنیکال چیست؟ برای یادگیری آن چه کار می توان انجام داد اما در ادامه می خواهیم به مطالبی بپردازیم که از مهم ترین استانداردهایی می باشد که باید در سئو تکنیکال آن ها را به کار برد.

همانطور که می دانید برای اینکه بتوانید سئو موفقی داشته باشید باید استانداردهای سئو تکنیکال را به خوبی شناخته و آن ها را در طراحی وب سایت خود اجرا و عملی سازید.

از مهم ترین استانداردهای سئو تکنیکال می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • معرفی تگ های HTML و تاثیری که هر کدام از آنها بر سئو دارند
  • استفاده از کدهای اسکیما
  • درج breadcrumbs حرفه ای در سایت
  • بهینه سازی و بالا بردن سرعت سایت
  • استفاده نشانه گذاری استاندارد
  • AMP پروژه جدید گوگل برای اینکه سایت در موبایل نمایش داده شود
  • اصلاح و بررسی کدهای داخل پوشه htaccess
  • نصب افزونه های حرفه‌ای سئو مانند رنک مث و یواست(برای سایتهای وردپرسی)
4.2/5 - (4 امتیاز)
73 / 100

5 Comments

  1. سلام وقتتون بخیر
    من از این مقاله خیلی بهرمند شدم
    در کل مقاله پرمحتوایی دارید سپاسگذارم

  2. ساناز سروی گفت:

    سلا آیا شما کلاسهای آموزشی برای آموزش سئو برقرار می کنید؟

  3. رها شمالی گفت:

    سلام و روز بخیر، با توجه به گفته شما می توان یادگیری سئو تکنیکال را با استفاده از اینترنت نیز آموخت از این رو می شه چند سایت معتبر رو به من معرفی نمایید؟

  4. پارسا مومنی گفت:

    سلام ممنون از مطلب خوبتون. اگر مطلب هایی که در سایت منتشر میشود در گوگل نمایش داده نشود و یا به اصطلاح ایندکس نشود چه باید کرد؟

  5. parsa گفت:

    با سلام و وقت بخیر
    سئو تکنیکال برای چه کسانی مناسب است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − 2 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو