سند باکس گوگل چیست؟

سند باکس گوگل
سئو سایت

سند باکس گوگل چیست؟

سند باکس (باکس شنی گوگل) زمانی رخ میدهد که با خرید بک لینک اشتباه و یا کپی کردن مطالب و کارهای اشتباه این چنینی گوگل متوجه میشود و سایت شما را در آن قرار میدهد، از زمانیکه داخل سند باکس میشوید تا زمانیکه بتوانید از آن خارج شوید برای شما و سایتتان مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد. از جمله این مشکلات گوگل دانس (یا همان رقص گوگل می باشد) که در مقاله قبلی درباره گوگل دنس اطلاعاتی را در اختیار شما کاربران عزیز قرار دادیم و امروز می خواهیم درباره سند باکس نیز اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. تا به کمک اطلاعاتی که در اختیار دارید بتوانید وضعیت سئو سایت خود را بهبود دهید.

گوگل سند باکس در حقیقت یک فیلتر از سمت گوگل است که از رتبه بندی سایت های جدید جلوگیری می کند. باید به آن شبیه به یک دروه آزمایشی فکر کنید و ممکن است حتی اگر کار اشتباهی هم انجام ندهید از آن خارج نشوید.

سند باکس گوگل Google SandBox

ممکن است بعد از مدتی که سایت جدیدی راه اندازی کرده اید متوجه شوید که علی رغم تلاش های بسیار زیاد برای وضعیت سئو سایت تان رتبه خوبی در گوگل کسب نکنید. ممکن است سایت شما ایندکس شود اما در نتایج جستجو رتبه بندی نشود و این تاثیر یکی از الگوریتم های گوگل یعنی جعبه شنی است. گوگل بارها بیان کرده است که تجربه کاربری برایش بسیار مهم است و به دنبال ارائه محتوای مفید به کاربران است پس طبیعی است که تا از سایت شما مطمئن نشود آن را رتبه بندی نکند.

سند باکس گوگل Google SandBox فیلترینگ سایت های جدید می باشد که اجازه نمیدهد وب سایت های جدید با کلمات کلیدی خود در رتبه بالا قرار بگیرند. در حقیقت سند باکس گوگل Google SandBox از پیشرفت سایت های اسپم که جدیدا ساخته شده اند جلوگیری می کند. سند باکس سعی می کند از موفقیت سایت هایی که می خواهند با عملیات غیرقانونی سایت خود را سریعا بالا بیاروند مقابله می کند.

سند باکس گوگل

Google SandBox

اگر واقعا سایت شما برایتان دارای اهمیت زیادی است بهتر است کمی بیشتر به سئو سایت خود اهمیت دهید و برای آن زمان بگذارید. احتمالا با عبارت باکس شنی گوگل Google SandBox برخورد کرده اید و یا اینکه به گوشتان خورده است. یک تئوری تجربی که بر خلاف الگوریتم هایی همچون الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن گوگل وجود آن را تایید و یا تکذیب نکرده است.

سند باکس گوگل Google SandBox توضیحی و یا به عبارتی توجیهی برای عدم موفقیت دامنه های جدید است و جلوی رشد سریع این دامنه ها را می گیرد. برای مثال زمانیکه شما یک دامنه جدید را راه می اندازید تقریبا بین 1 تا 4 ماه در سند باکس قرار میگیرید تا اینکه گوگل از کیفیت مطلب و محتوای شما اطمینان پیدا کند و زمینه اصلی کار شما را مشخص کند و به این اطمینان برسد که به دنبال چه روشی برای موفقیت سایت خود در گوگل هستید.

سند باکس گوگل

google sandbox

 کاربرد سند باکس گوگل Google SandBox چیست؟

حتما برایتان این سوال پیش آمده که سند باکس گوگل Google SandBox چرا به وسیله گوگل اجرا می شود؟ با تغییرات اساسی الگوریتم های گوگل در سال 2004 سند باکس هم مطرح شد. هدف گوگل این است که از پیشرفت سریع سایت های اسپمر جلوگیری کند و با این روش دیگر قادر نخواهند بود سایت جدید را با سرعت در صف اول نتایج گوگل قرار دهند. و هر روزه از روش های جدید برای فریب الگوریتم های گوگل استفاده کنند.

شما به عنوان فردی که یک سایت جدید و احداث دارید پیشرفتتان در دوره سند باکس گوگل Google SandBox زیاد نیست اما میتونید شاهد تغییراتی در جایگاه خود برای عبارات خاص و افزایش تدریجی تعداد بازدیدکنندگان  و کاربران سایت خود باشید.

در صورت مشاهده جهش ناگهانی در بازدید سایت خود (معمولا در یک روز به دو برابر میرسد) میتوانید امیدوار باشید که ازسند باکس گوگل Google SandBox خارج شده اید.

سند باکس

سند باکس گوگل

از کجا بفهمیم که در سندباکس گوگل هستیم؟

اگر چندماهی است که در گوگل یک سایت راه اندازی کرده اید اما هنوز در نتایج جستجو رتبه بندی نشده اید قطعا وارد سند باکس گوگل شده اید. اما از کجا می توان فهمید که یک سایت در جعبه شنی گوگل قرار گرفته است؟ این سوالی است که ذهن اکثر مدیران وب سایت های تازه تاسیس و سئوکاران را به خود مشغول کرده است و ما قصد داریم یکبار برای همیشه به آن پاسخ دهیم. در زیر چند مورد را بیان می کنیم که با بررسی آنها می توانید متوجه شوید که آیا در Google SandBox قرار دارید یا خیر.

  1. سن دامنه خود را بررسی کنید

    اکثر وب سایت هایی که از عمر دامین آنها کمتر از 6 ماه می گذرد بین 1 تا 3 ماه در سندباکس گوگل قرار می گیرند. همچنین اگر شما دامینی دارید که سالهاست آن را خریده اید اما هنوز سایتی راه اندازی نکرده اید ممکن است با راه اندازی سایت تا 3 ما در سند باکس قرار بگیرید.

  2. بررسی کنید که گوگل سایت شما را کروال و ایندکس می کند

    این احتما هم وجود دارد که شما در سایت خود یک مشکل سئو تکنیکال داشته باشید و به همین دلیل گوگل سایت شما را بخزد اما آن را رتبه بندی نکند. برای رفع این موضع site:yoursite.com را در گوگل وارد کنید با انجام اینکار می توانید متوجه شوید که آیا صفحات سایت شما ایندکس شده اند یا خیر؟ همچنین لیستی از صفحات ایندکس شده از سایت خود را مشاهده کنید.

  3. تولید یک محتوا با کلمه کلیدی long tail

    یک راه بسیار ساده وجود دارد که شما به کمک آن می توانید متوجه شوید که در سندباکس هستید یا خیر و آن هم تولید یک محتوا با یک تایتل طولانی است. اگر شما روی کلمات کلیدی اصلی کار کرده اید و رتبه بندی نشده اید به کمک این کار می توانید متوجه شوید محتواهای شما ضعیف هستند یا در Google SandBox قرار دارید.

اگر تست های بالا را انجام دادید و سایت خود را در نتایج سرپ ندید باید بگوییم شما در سندباکس قراردارید. آیا می دانید چقدر طول می کشد از سندباکس خارج می شویم؟

چقدر طول می کشد تا از سندباکس خارج شویم؟

سوالی که توسط بسیاری از سئوکاران و صاحبان وب سایت مطرح می شود این است که چقدر طول می کشد تا از سندباکس خارج شویم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت تا زمانی که اهمیت خود را به گوگل ثابت نکنید و نشان ندهید که کارهای اسپم انجام نمی دهید در این جعبه شنی اسرار آمیز باقی خواهید ماند. تا زمانی که به گوگل این سیگنال را ندهید که در حال انجام سئو کلاه سفید و پیروی از ضوابط گوگل هستید نمی توانید سایت خود را در نتایج serp مشاهده کنید.

خارج شدن از سند باکس گوگل Google SandBox

تا مادامی که سایت شما در سند باکس گوگل Google SandBox قرار داشته باشد هر چقدر شما تلاش کنید و یا ایجاد لینک بیلدینگ کنید باز هم قادر نخواهید بود در گوگل به رتبه خوبی دست پیدا کنید بنابراین باید از جعبه شنی خارج شوید تا سایت شما در جایگاه و رتبه ای که دوست دارید در گوگل نمایش داده شود.

برای خارج شدن از سند باکس گوگل Google SandBox می توانید یک سری عملیات را انجام دهید که در ادامه به آنها اشاره میکنیم.

  1. از لینک بیلدینگ های سیاه دوری کنید زیرا شما رابیشتر دچار مشکل و دردسر میکند.
  2. لینک صفحات را در صورتیکه ایندکس نشده اند را تغییر دهید اما در غیر اینصورت از ریدایرکت استفاده کنید و از کلمات کلیدی داخل صفحاتتان به کار ببرید.
  3. نقشه سایت راهنمای خوبی برای گوگل است پس از آن استفاده کنید.
  4. محتواهای سایت خود را به روز رسانی و بهینه کنید و آنها را تغییر دهید البته این کار را براساس اصول سئو انجام دهید.
  5. نقشه سایت و ربات گوگل را به وبمستر تولز معرفی کنید.

چه کارهایی سبب ورود سایت به سندباکس می شود؟

تخصص، اعتماد و اعتبار یک وب سایت از ویژگی های کیفی بسیار مهم برای گوگل است. بعید است یک وب سایت بتواند در کمتر از 2 ماه اعتماد گوگل را کسب کند. در این بخش قصد داریم مهم ترین اقداماتی که مانع از رتبه بندی یک وب سایت می شود را لیست کنیم که عبارتند از:

  1. فقر یا کمبود محتوا

    ممکن است گوگل صفحات سایت شما را کروال کرده اما برای درک وب سایت شما نیاز به محتوای بیشتری داشته باشد تا بتواند تصمیم بگیرد که روی کدام کلمات فعالیت می کنید و شما را در کدام نتایج رتبه بندی کند.

  2. عدم وجود سیگنالی هایی از حضور کاربران

    تمامی سئوکارها می دانند که CTR، نرخ پرش و زمان حضور کاربران از عوامل مهم رتبه بندی هستند. تا زمانی که گوگل داده های زیادی از کاربران را در سایت شما پردازش نکند و آن را با سایت های دیگر رتبه بندی نکند سایت شما را رتبه بندی نخواهد کرد.

  3. نداشتن بک لینک های باکیفیت

    از مهم ترین فاکتور های رتبه بندی بک لینک ها هستند و اگر سایت شما هنوز از نظر لینک سازی داخلی و خارجی وضعیت خوبی ندارد نباید انتظار داشته باشید گوگل شما را رتبه بندی کند. به این نکته توجه داشته باشید که تعداد بک لینک ها برای گوگل مهم نیست و این کیفیت بک لینک هاست که اهمیت دارد.

دلیل انتخاب نام SANDBOX برای الگوریتم

فرض کنید که شما فرزند خود را برای شن بازی به ساحل می‌برید و آن را در کنار دریا رها می‌کنید تا به بازی بپردازد اما آیا این کار شما درست است؟ آیا راه حل امن‌تری وجود دارد تا بتوانید کاری کنید که فرزندانتان بازی خود را به صورت مطمئن‌تری انجام دهد؟ بهترین پیشنهاد این است که او را در یک جعبه شنی قرار دهید تا هم از لحاظ امنیتی خیالتان راحت باشد و هم این که حس و حال بازی در کنار دریا برای وی تداعی شود.

تا قبل از بوجود آمدن الگوریتم‌های همچون الگوریتم پنگوئن و پاندا توسط گوگل، هدف از ایجاد برخی وب سایت تنها این بود که محتوای اسپم را تولید کنند. این وب سایت‌ها با بهره گیری از تکنیک‌هایی همچون سئو کلاه سیاه و دیگر تکنیک ها، رتبه خوبی را در گوگل بدست می‌آوردند و می‌توانستند تعداد زیادی از کاربران را به سرعت جذب خود کنند. همین موضوع باعث شده بود که گوگل برای ایجاد یک محیط امن اقدام به ایجاد الگوریتمی به نام سندباکس کند.

آیا الگوریتم سند باکس را می‌توان برای تمامی وب سایت‌ها فعال نمود؟

همان طور که برخی از شما کاربران اطلاع دارید، سندباکس یک نوع الگوریتم تئوریک می‌باشد که خیلی افراد از وجود آن بی‌اطلاع می‌باشند و دلیل این موضوع هم می‌تواند این باشد که این الگوریتم برای بسیاری از وب سایت‌ها غیرفعال می‌باشد.

از طرف دیگر، وب سایت‌هایی وجود دارد که با این که تازه راه اندازی شده‌اند اما به دلیل این که کاربران را به کندی، جذب خود می‌کنند ممکن است اصلا به چشم نیایند. به طور کلی می‌توان گفت که سه حالت زیر ممکن است دلایلی باشند بر این موضوع که چرا الگوریتم سندباکس برای تمامی وب سایت‌ها وجود ندارد:

  • حالت اول این که الگوریتم سندباکس برای وب سایت شما فعال نشده است.
  • شما با روند بسیار کند در سندباکس قرار خواهید گرفت به گونه‌ای که متوجه آن نمی‌شوید.
  • به طور ناگهانی در سندباکس قرار می‌گیرید و متوجه آن می‌شوید.

سوالات متداول درباره سند باکس گوگل

1سند باکس گوگل چیست؟
زمانی که شما از یک بک لینک اشتباه استفاده می‌کنید و یا از مطالب کپی شده استفاده می‌کنید و گوگل متوجه این موارد می‌شود، شما را در سندباکس قرار می‌دهد و تا زمانی که از آن خارج شوید ممکن است مشکلات زیادی را متحمل شوید.
2روش های خارج شدن از سند باکس گوگل کدام اند؟
دوری کردن از لینک بیلدینگ سیاه، تغییر دادن لینک صفحاتی که ایندکس نشده اند، استفاده از نقشه سایت از جمله راه‌های خارج شدن از سندباکس است.
3به چند حالت ممکن است سندباکس برای وب سایت رخ دهد؟
حالت اول این که وب سایت کلا فعال نشده باشد، حالت دوم این که آن چنان روند فعال‌سازی کند بوده که متوجه آن نشده‌اید و حالت سوم این که به سرعت رخ داده و شما متوجه آن می‌شوید.
4.3/5 - (3 امتیاز)
86 / 100

4 Comments

  1. SEO IRAN گفت:

    اینجا برای سند باکس گوگل هست
    لطفا جستجو کنید ، موضوع گوگل دنس در سایت هست

  2. SEO IRAN گفت:

    سلام
    لطفا با بخش پشتیبانی مطرح کنید

  3. Mohamadreza گفت:

    سایت من فکر میکنم وارد سند باکس گوگل Google SandBox شد چطوری خارجش کنم؟

  4. محمد مرادی گفت:

    اگر چند ماهی است که سایت خود را راه اندازی کرده اید طبیعی است که در سندباکس قرار بگیرید برای خروج شروع به تولید محتوا مبتنی با اصول سئو و لینک سازی صحیح کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − هفت =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو