لینک خارجی چیست؟

External Links
سئو سایت

لینک خارجی چیست؟

External Links یا همان لینک خارجی به لینک هایی گفته می شود که به یک دامنه به غیر از دامنه ای که بر روی آن قرار دارید اشاره دارد.

به بیان ساده تر در تعریف اینکه لینک خارجی چیست؟ می توانیم بگوییم که لینک هایی که شما از وب سایت های دیگر دریافت می کنید همان لینک های خارجی می باشند و اگر شما هم به سایت های دیگر لینک داده باشید در حقیقت آن ها هم از سایت شما لینک خارجی دریافت کرده اند.

افرادی که در زمینه سئو فعالیت دارند و به نوعی متخصص در این زمینه می باشند بر این باور هستند که لینک های خارجی منبع بسیار مهم و تاثیر گذار در بدست آوردن رتبه بالا در موتورهای جستجو می باشند. لینک های خارجی به شکل متفاوت تری از لینک های داخلی تولید می شوند و همین موضوع باعث شده است که این لینک ها در موتورهای جستجو دارای اهمیت بسیاری باشند و دلیل آن هم این است که موتورهای جستجو لینک های خارجی را به عنوان یک رای از طرف شخص ثالث حساب می کنند.

لینک خارجی چیست؟

External Links

راهکار سئو در مورد لینک خارجی

دانستیم که لینک خارجی چیست؟ حال می خواهیم در ادامه مقاله امروز به این موضوع بپردازیم که راهکار سئو در مورد لینک خارجی چگونه است؟

در مطلب بالا به این موضوع اشاره کردیم که افرادی که در زمینه سئو سایت سرشته دارند بر این عقیده هستند که لینک های خارجی دارای اهمیت بسیاری بوده و معتقد هستند که لینک های خارجی مهم ترین هدف و عامل برای کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو می باشند. دلیل این همه اهمیت درباره لینک های خارجی این است معیارهای بسیار دشواری برای اجرا دارند و امکان دستکاری در نتایج آن ها بسیار کم می باشد و به همین خاطر است که نزد موتورهای جستجو محبوبیت دارند.

موتورهای جستجوگر از معیارهای بسیاری برای تعیین ارزش لینک های خارجی استفاده می کنند. که ما در این مقاله به برخی از این معیارها اشاره کرده ایم.

  • میزان محبوبیت صفحه لینک دهنده
  • مرتبط بودن محتوا بین صفحه منبع و صفحه لینک شده
  • ارتباط بین مالکیت دامنه منبع و هدف
  • تعداد دامنه های لینک داده شده به صفحه سایت
  • میزان لینک های داده شده به سایت در صفحه منبع
  • انکرتکستی که در لینک به کار رفته
  • قابلیت اعتماد دامنه لینک دهنده

دلایل اهمیت لینک خارجی چیست؟

علاوه بر معیارهایی که در مطالب بالا درباره لینک های خارجی به آن ها اشاره کردیم باید بگوییم که لینک های خارجی به دو دلیل اصلی دارای اهمیت می باشند اولا به خاطر محبوبیت و دو ما به خاطر مرتبط بودنشان که بیشتر درباره این دو خصوصیت صحبت خواهیم کرد.

محبوبیت

با توجه به این موضوع که ترافیک یکی از معیارهای دشوار و نامنظم برای موتورهای جستجو می باشد و اندازه گیری آن نیز سخت می باشد استفاده از لینک های خارجی این کار را برای موتورهای جستجو آسان تر کرده است و این کار به خاطر این است که  اعداد مرتبط با ترافیک در فایل های خصوصی سرور قرار میگیرند اما لینک های خارجی از آنجایی که در دسترس عموم نمی باشند این قابلیت را دارند که به راحتی آن ها را ذخیره سازی کنند.

همین موضوع باعث محبوبیت لینک های خارجی شده است که می تواند نتایج خوبی را برای موتورهای جستجو به همراه داشته باشد.

مرتبط بودن

آن دسته از لینک هایی که به نوعی سرنخ یک موضوع می باشند دارای ارزش بسیاری هستند.

شاید این موضوع را برخی از شما دوستان که اطلاع چندانی از سایت ندارید ندانید که انکرتکست هایی که در لینک ها قرار داده می شوند اغلب توسط خود انسان ها نوشته می شوند که معمولا برای اینکه محتوا را درون سایت نشان دهند بسیار موثر هستند. این محتوا و متن ها می توانند به شکل عبارت های کوتاه یا آدرس صفحه سایت باشند.

صفحه وب سایت شما در حقیقت مکانی می باشد که لینک ها در آن قرار داده می شوند و همچنین دامنه ای است که به سایت مورد نظر اشاره دارد که همین موضوع می تواند برای موتورهای جستجو یک معیار مرتبط را فراهم آورد.

این موضوع را به خاطر داشته باشید که لینک ها باید با محتواهای وب سایت شما مرتبط باشند و به محتوای مربوطه اشاره کنند زیرا این کار به موتورهای جستجو کمک خواهد کرد تا محتواهای با کیفیت و مفید را در اختیار کاربران قرار دهند.

لینک خارجی چیست؟

اصول لینک سازی خارجی

اصول و قواعد لینک سازی خارجی

برای ساختن لینک های خارجی قواعد بسیار مهمی وجود دارد که اگر هر یک از آن ها را نادیده بگیرید هر زحمت و تلاشی را که برای پیشرفت وب سایت خود انجام داده اید به هدر خواهد رفت و باعث پنالتی شدن سایت شما می شود.

بنابراین قبل از اینکه بخواهید اقدام به لینک سازی خارجی و گرفتن بک لینک کنید نکات زیر را در نظر داشته باشید.

  • لینک سازی در سایت های معتبر
  • استفاده از کلمات کلیدی مختلف
  • لینک دادن به سایت های مختلف
  • بهبود محتوای سایت
  • نیافتادن در دام مزرعه لینک
  • دنبال سئو کلاه سیاه نبودن
  • ردیابی ترافیک وب سایت
  • دریافت لینک های متقابل

انواع مختلف لینک سازی خارجی

انواع مختلف لینک سازی خارجی عبارتند از:

  • لینک سازی محتوایی: این نوع لینک سازی شامل ایجاد محتوایی با کیفیت و مرتبط با کلمات کلیدی هدف شما است که به وب سایت های دیگر امکان می دهد به آن لینک دهند.
  • لینک سازی رسانه های اجتماعی: این نوع لینک سازی شامل ایجاد محتوایی در رسانه های اجتماعی است که می تواند به وب سایت های دیگر امکان دهد به آن لینک دهند.
  • لینک سازی شبکه ای: این نوع لینک سازی شامل ایجاد روابط با سایر وب سایت ها و شرکت ها است که می توانند به وب سایت شما لینک دهند.
  • لینک سازی پولی: این نوع لینک سازی شامل پرداخت به وب سایت های دیگر برای ایجاد لینک به وب سایت شما است.

حرف آخر در مورد لینک سازی

لینک خارجی رو به هیچ عنوان توی پاراگراف‌های اول و دوم و سوم یا توی دو سوم اول صفحه قرار ندین، مگه اینکه محتوای شما کاملا مرتبط با محتوایی باشه که دارید بهش لینک میدین. برای آموزش لینک سازی از اینجا شروع کنید.

 

 

آموزش های مرتبط با لینک سازی

what is backlink 1

لینک بیلدینگ خارجی چیست؟

Untitled 1 7 1

 link juice چیست؟

4.5/5 - (18 امتیاز)
74 / 100

8 Comments

  1. مهناز گفت:

    سلام. خسته نباشید و مرسی بابت مطلب خوبتون
    لینک خارجی باید nofollow باشه یا نه؟ هر جا میخونم نظرها متفاوته نمیدونم چی درسته، سئو هم که ایراد میگیره از این کار

  2. مینا گفت:

    من همیشه External Links با backlink اشتباه میگیرم. تفاوتشون در چیه؟

  3. محمدرضا گفت:

    با این اوصاف یعنی باید لینک خارجی بدیم

  4. هلیا گفت:

    اگر لینک خارجی باعث ضرر شود میتونیم حذف کنیم؟

  5. SEO IRAN گفت:

    اگر باعث ضرر می شود می توانید انرا حذف کنید

  6. SEO IRAN گفت:

    اگر لینکبرای یک سایت معتبر باشد follow می تواند باشد و گوگل دنبال ان برود باعث معروفیت پیج شما می شود ولی اگر سایت معروف و شناخته شده نباشد بهتر است no follow باشد وگرنه ممکن است به ضرر شما هم باشد.

  7. صادق گفت:

    آیا رپورتاژ هم به عنوان لینک خارجی تاثیر مثبت داره؟ ارزش داره هزینه کنیم؟

  8. محبوبه نجفی گفت:

    چه تعداد لینک خارجی در روز بهتره به سایت داده بشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو