اشتباهات لینک سازی در سئو

لینک سازی
سئو سایت

در مقاله های مربوط به آموزش سئو آموختیم که لینک سازی یک بخش جدا ناپذیر از سئو می باشد و به شما در رتبه بندی موتورهای جستجو، ترافیک وب سایت بسیار کمک می کند. اما متاسفانه هستند افرادی که هنوز از اشتباهات لینک سازی در سئو استفاده می کنند و با این کار به رتبه وب سایت خود آسیب می زنند.

ما در سئو ایران قصد داریم امروز به برخی از این اشتباهات بپردازیم.

لینک سازی غیر اصولی

در معنا و مفهوم لینک سازی، باید بگوییم که اتصال وب سایت های دیگر به سایت شما “لینک سازی خارجی” می باشد و اگر از صفحات سایت خودتان به سایر صفحات سایت خودتان لینک بدهید “لینک سازی داخلی” گفته میشود، حالا اگر در هر دو روش گفته شده: زیاد لینک دهید و یا با عبارات اشتباه لینک سازی کنید، قطعا سایت شما به مشکل خواهد خورد.

اینکه بخواهید بر روی سایت خود لینک سازی انجام دهید روش های مختلف بسیاری وجود دارد که می توانند در این زمینه به شما کمک کنند اما انجام آن کار چندان آسانی نمی باشد و این قابلیت را نیز دارا می باشد که بر روی فعالیت های شما بر سئو سایت تاثیر بگذارد.

افراد متخصص در این زمینه برای ساخت بک لینک زمان بسیار زیادی را صرف می کنند تا بتوانند یک بک لینک مناسب را برای وب سایت ها بسازند که دارای کیفیت بالایی باشند و سایت ها را در راستای رسیدن به اهدافشان یاری نمایند.

اشتباهات لینک سازی در سئو

لینک سازی

اشتباهات لینک سازی در سئو

  • خرید بک لینک
  • ساختن لینک های Dofollow
  • استفاده از انکر تکست بیش از حد بهینه شده
  • لینک سازی غیر مرتبط و نا مفهموم (مثال: گاها مینویسند اینجا را کلیک کنید)
  • ساخت لینک تنها برای صفحه اصلی سایت
  • تولید محتوا تنها برای لینک دادن

خرید بک لینک

یکی از رایج ترین اشتباهات لینک سازی در سئو خرید بک لینک می باشد که بسیاری از مدیران وب سایت ها آن را انجام می دهند. شاید به دلیل اینکه نمی دانند که هم خرید و هم فروش بک لینک می تواند برای وب سایت آن ها مشکلاتی را به وجود آورد. از آنجایی که موتورهای جستجو دارای هوش بالایی می باشند و دارای الگوریتم هایی هستند که به راحتی می توانند خطاهای انجام شده در وب سایت را شناسایی کنند به راحتی می توانند لینک های خریداری شده در سایت شما را نیز حس کنند.

هنگامی که گوگل متوجه این موضوع شود که شما از منابع نامعتبر لینک دریافت کرده اید شک نکنید که رتبه سایت شما را کاهش خواهد داد و سایت شما را نیز جریمه خواهد کرد. البته هستند افرادی که برای سایت خود بک لینک خریداری کرده اند و همچنان دارای جایگاه امنی می باشند البته این بدان معنا نمی باشد که این دسته از وب سایت ها دچار جریمه نشوند.

اگر شما هم قصد دارید که با خرید بک لینک جایگاه خود را در گوگل افزایش دهید باید بدانید که شانس زیادی برای پیدا کردن شما و جریمه کردن سایت شما از نتایج جستجو وجود دارد .

ساختن لینک های Dofollow

بزرگترین اشتباهی که اکثر مدیران وب سایت ها مرتکب می شوند ساخت تنها یک نوع بک لینک می باشد که این خود از اشتباهات لینک سازی در سئو می باشد و ممکن است باعث جریمه شدن و پنالتی سایت شود.

بهتر است این موضوع را بدانید که ساخت لینک های نوفالو تاثیر زیادی در نتایج موتورهای جستجو برای سایت شما ندارد زیرا آن ها نمی توانند link juice را به کلمات کلیدی صفحات سایت شما انتقال دهند البته نباید فراموش کنید که این نوع از لینک سازی در تقویت سئو سایت تاثیر گذار بوده و از مقرارتی است که باید در سئو اجرا شود مخصوصا زمانی که شما از دامنه های مختلف استفاده می کنید.

استفاده از انکر تکست بیش از حد بهینه شده

تا به حال شده است به این موضوع فکر کنید که می توانید با ارتباط گرفتن بیشتر با کلمات کلیدی رتبه بهتری را در گوگل بدست آورید؟

باید در جواب آن دوستان که فکر می کنند با این روش ها می توانند رتبه بهتری را بدست آورند بگوییم که در اشتباه هستند زیرا گوگل با شما به عنوان استراتژی در سئو که به آن کلاه سیاه گفته می شود رفتار می کند و در صورت زیاده روی کردن در آن شما را جریمه می کند.

link building

تکنیک لینک سازی

لینک سازی غیر مرتبط

این موضوع که شما بخواهید با بک لینک گرفتن به بالاترین رتبه و جایگاه در نتایج موتورهای جستجو دست پیدا کنید طبیعتا نمی تواند یک ایده خوب باشد.

برخی از افرادی که در زمینه وبلاگ نویسی فعالیت دارند دوست دارند برای اینکه بتوانند با وب سایت هایی که دارای رتبه های بالایی می باشند ارتباط بگیرند و اصلا به این موضوع که آیا فعالیتی که آن ها انجام می دهند با فعالیت سایت مورد نظر منطبق می باشد یا خیر توجهی ندارند.

قبل از اینکه بخواهید اقدام به لینک سازی کنید از این موضوع مطمئن شوید که سایت مورد نظر در راستای فعالیت شما می باشد. دریافت کردن لینک های غیر مرتبط یکی دیگر از اشتباهات لینک سازی در سئو می باشد که باید خیلی به آن دقت داشته باشید.

ساخت لینک تنها برای صفحه اصلی سایت

اینکه شما بخواهید تنها برای صفحه اصلی سایت خود لینک سازی انجام دهید شاید به ظاهر یک روند خوبی باشد اما گوگل این موضوع را نمی پسندد و آن را یک امر مصنوعی می خواند.

ساخت بک لینک تنها برای صفحه اصلی سایت نمی تواند به برقراری ارتباط بهتر به شما کمک کند اما زمانیکه بتوانید ذهن خود ار بر روی صفحات دیگر سایت نیز متمرکز کنید می تواند در رسیدن پست های شما در بالاترین رتبه نتایج جستجو کمک کند.

لینک سازی در سئو

اشتباهات لینک سازی

تولید محتوا تنها برای لینک دادن

از دلایل اصلی که اکثر وب سایت ها به طور طبیعی لینک دریافت نمی کنند تولید محتوای غیر حرفه ای می باشد. زمانیکه شما اقدام به تولید محتوایی می کنید که هیچ ارزشی برای لینک دادن ندارد پس چطور می خواهید انتظار داشته باشید که رتبه مناسبی را در نتایج گوگل بدست آورید؟ و سایرین نیز به شما لینک دهند.

بنابراین برای اینکه از اشتباهات لینک سازی در سئو دور باشید بهترین کار این است که زمان و منابع بیشتری را برای تولید محتوا در سایت خود مورد استفاده قرار دهید و محتوایی تولید کنید که ارزش اشتراک گذاری داشته باشد تا بتوانید به طور طبیعی از وب سایت های معتبر بک لینک دریافت کنید.

اسم این کار organic link bilding میباشد.

حرف آخر

ما در مقاله امروز به 6 مورد از اشتباهات لینک سازی در سئو اشاره کرده ایم. امیدواریم که با رعایت کردن هر یک از آن ها در وب سایت خود بتوانید رتبه مناسبی را در نتایج موتورهای جستجو بدست آورید.

مطالب مرتبط با لینک سازی

most common seo mistakes

اشتباهات رایج سئو

cea46f42 052d 458d 94f1 235f3561eeac

لینک سازی

4.2/5 - (4 امتیاز)
77 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − پانزده =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو