ویژگی محتوا خوب برای سئو

ویژگی محتوا خوب برای سئو

ویژگی محتوا خوب برای سئو

تولید یک محتوا خوب با رعایت نکات میتواند در سئو سایت بسیار موثر باشد. محتوا همان نوشته و اطلاعاتی است که شما در سایتتان میگذارید، حال اگر این محتوا به گونه ای باشد که پاسخگو به نیازهای کاربران باشد سایت شما ورودی بیشتری پیدا کرده و ترافیک آن بالا میرود به دنبال آن موتورهای جستجوگر رتبه بهتری به مطلب شما میدهد. محتوا را میتوانیم به روز کنیم و بر اساس سوال کاربران محتوا های جدید و جذاب برای سایت تولید کنیم.

محتوا خوب برای سئو سایت

ویژگی محتوا برای سئو

تولید محتوا

بارها در مقالات آموزش تولید محتوا گفته ایم برای یافتن ویژگی محتوا خوب برای سئو سایت خود در ابتدا باید مخاطبان را بشناسید تا بتوانید محتوایی تولید کنید که برای آنها مفید باشد و بدانند جواب تمامی سئوال هاییشان با خواندن متن ها در سایت شما پیدا میشود. به طور مثال اگر سایت شما در مورد مادران از دوره ی بارداری تا بعد از زایمان، نگهداری و تربیت فرزندان است باید محتوایی مفید و مرتبط تولید کنید تا همیشه برای مادران جذاب باشد و بدانند برای بالا بردن سطح معلوماتشان باید به سایت شما مراجعه کنند و با جستجو میتوانند اطلاعات مفیدی در رابطه با دوره های بارداری و پس از آن ها پیدا کنند نه اینکه محتوایی نا مربوط بین مطالب بخوانند چرا که این امتیاز منفی است و باعث کاهش ورودی و ترافیک سایت میشود.

عنوان محتوا

برای شروع باید توجه زیادی به عنوان نوشته خود بکنید، ببینید اگر به جای کاربر بودید و میخواستید مطلبی را جستجو کنید چه می نوشتید، باید از کلید واژه مهمی که داخل متن هست در عنوان هم باشد.عنوان را به گونه ای بنویسید که خبری باشد و یا سوالی همان طور که کاربران میخواهند جستجو کنند. به طور مثال مادر باردار میخواهد چگونگی تغذیه خود را در دوران بارداری بداند جملاتی نظیر: تغذیه دوران بارداری را تایپ میکنند.تا جایی که میتوانید از نوشتن حرف اضافی پرهیز کنید، URL یا همان آدرس صفحه سایت خود را انگلیسی تایپ کنید تا موتور های جستجو گر زود تر صفحات سایتتان را ایندکس کنند.

استفاده نکردن از هوش مصنوعی

تا جای ممکن سعی کنید، محتوا ها را خودتان تولید کنید و در مواردی که از هوش مصنوعی مانند چت gpt استفاده میکنید، حتما محتوا ها را کامل بررسی و ویرایش نمایید و سپس در اختیار سئوکار قرار دهید.

طراحی محتوای خوب برای سئو

وجود یک ux خوب در وب سایت یکی از ویژگی های محتوای خوب است که می تواند می تواند تاثیرات بسیار مهمی را برای سئو سایت شما به وجود آورد و این موضوع باعث جذب کاربران بیشتری به وب سایت شما می شود. زمانیکه تعداد کاربران ورودی سایت شما افزایش پیدا کند بدون شک محتواهای بیشتری از شما می خواهند که در سایت خود منتشر کنید.

(ux چیست؟)

مطالبه و خواسته کاربران برای محتواهای بیشتر باعث می شود تا شما نیز تمرکز و زمان بیشتری را به این موضوع اختصاص دهید.

برای تولید محتواهای خوب ویزگی های بسیاری مطرح شده اند که هریک در جایگاه خود صحیح می باشند. بهتر است اینگونه عنوان کنیم که هر محتوایی که در سایت ها منتشر می شوند باید دارای ویزگی هایی همچون موارد زیر باشند.

محتواهای تولید شده در هر سایت باید ساده، شفاف و مرتبط با فعالیت وب سایت باشد

به گونه ای محتوا تولید شده باشد که برای مخاطبین کاملا پخته شده و قابل استناد باشد

محتواهایی که تولید می شوند باید تا جایی که امکان دارد جذاب و سرگرم کننده باشند.

از دیگر ویزگی های محتوای خوب این است که برای کاربران آموزنده و الهام بخش باشد.

محتواهای تولید فارق از هر نوع دروغ و شایعه پردازی باید باشد.

این موضوع را در زمان سئو محتوا فراموش نکنید که هدف شما از راه اندازی وب سایت این است که نیازهای مخاطبین و کاربران خود را برآرورده سازید تا بتوانید با افزایش ترافیک به بالاترین رتبه و جایگاه در نتایج موتورهای جستجو دست پیدا کنید.

ویژگی­ محتوا خوب برای سئو از نظر فنی

از عنوان و زیرعنوان مناسب استفاده کنید.

استفاده از عنوان اصلی و عنوان­های فرعی چندین کار را برای بهینه سازی SEO انجام می­دهد.

  • باعث می­شود که محتوای شما قابل ویرایش باشد و بنابراین برای خوانندگان نیز قابل فهم­تر خواهد بود. افراد بیشتر تمایل دارند چیزهایی را که خواندن آن­ها آسان است به اشتراک بگذارند.
  • ربات­ های موتور جستجو نیز به همین شکل هستند. یعنی آن­ها هنگام جستجوی سایت شما عناوین اصلی محتوای شما را تشخیص می­دهند و از آن­ها برای درک بهتر محتوای شما استفاده می­کنند.
  • همچنین استفاده از کلمات کلیدی در عنوان اصلی و زیرعنوان­ها به افزایش بازدید و رتبه وب­سایت کمک زیادی می­کند. فقط در استفاده از آن­ها زیاده­روی نکنید.
لینک­هایی را به مطالب قبلی خود اضافه کنید.

یکی از راه ­های رتبه ­بندی محتوا در موتورهای جستجو تعداد بک ­لینک ­هایی است که دریافت می­کنند. محتوای خوب دارای بک­لینک­های داخلی و خارجی هدفمند است. اگر می خواهید ترافیک ایجاد کنید و رتبه محتوای قدیمی خود را بالاتر ببرید باید مقاله ­های جدید را با مقالات قدیمی پیوند دهید.

طول مقاله خود را بهینه کنید.

در چند سال گذشته، Google نشان داده است که اولویت بیشتری را به محتوای سئو شده طولانی­تر و با کیفیت بالاتر می­دهد. زیرا آن­ها بهترین پاسخ­های ممکن را به کاربران خود ارائه می­دهند و این اغلب به داشتن محتواهایی منجر می­شود که دقیق­ترین پاسخ را به پرسش کاربر ارائه دهند.

ویژگی محتوا خوب برای سئو با انتخاب کلمات کلیدی هوشمندانه را فراموش نکنید.

هنگامی که شروع به نوشتن می­کنید از کلمات کلیدی عنوان، توضیحات متا، برچسب­های ALT و نسخه اصلی استفاده کنید.

تصاویر خود را بهینه کنید.

تصاویر برای جلب توجه و به اشتراک گذاشتن محتوای شما ضروری هستند. افراد به مراتب بیشتر از شرکت­هایی خرید می­کنند که وب­سایت آن عکس­های جذاب و مرتبطی دارد. با افزودن کلمات کلیدی به پرونده­های تصویری و ارائه برچسب­های ALT می­توانید تصاویر را بهینه کنید.به یاد داشته باشید اندازه تصاویر هم در محتوا بسیار مهم است. بدون کاهش کیفیت تصویر سعی کنید حجم آن را تا حد ممکن بهینه و کوچک کنید.

مطالب را به اشتراک بگذارید.

با رعایت نکات بالا شما موفق به نوشتن یک محتوا خوب برای سئوی سایت خود شده ­اید. گام بعدی این است که آن را به اشتراک بگذارید.

محتوای با کیفیت بالا بنویسید.

این مورد باید کاملاً مشهود باشد اما همیشه اعمال نمی­شود. بهترین راه برای جلب توجه مردم به مطالعه و تعامل با مطالب شما نوشتن محتوایی مفید و سرگرم ­کننده است. موتورهای جستجو به سایت­هایی که دارای محتوای با­کیفیت و مرتبط هستند پاداش می­دهند. کیفیت تقریباً از هر فاکتور دیگری در این لیست مهم­تر است. هنگامی که ایده خوبی در مورد چگونگی نوشتن و قالب ­بندی مطالب خود در ذهن داشتید شروع به نوشتن کنید.

نتیجه گیری برای محتوای خوب

شما اگر بتوانید یک محتوای خوب و پی در پی با تکنیک های تولید محتوا تولید کنید و البته منحصر به فرد به خودتون باشد به راحتی می توانید سایت خود را سئو کنید و در این بازی بزرگ سایت ها جلو باشید پس به محتواهای سایت خود اهمیت دهید تا بترکونید:)

سوالات متداول درباره ویژگی محتوا خوب برای سئو

1محتوای خوب برای سئو چیست؟
محتوای SEO خود را مرتباً تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید چه چیزی مفید است و چه چیزی مفید نیست. اقدامات خوب موفقیت و تعامل شامل بازدید از صفحه، لینک­ها، نظرات (در مورد پست­های وبلاگ و برخی از انواع دیگر محتوا)، اشتراک­ گذاری در رسانه­ های اجتماعی و نرخ تبدیل است.
2آیا محتوا برای سئو مهم است؟
محتوای با کیفیت به شما در ایجاد بک ­لینک کمک می­کند. یکی از بهترین استراتژی­های سئو به دست آوردن بک ­لینک با کیفیت بالا از وب­سایت­های دارای اقتدار بالا است. محتوای با کیفیت یک تجربه کاربری عالی را فراهم می کند. SEO شامل استراتژی­های مختلفی مانند ایجاد بک ­لینک، نوشتن پست­های با­کیفیت وبلاگ و استفاده از کلمات کلیدی خوب است.
3آیا درست است که می­گویند محتوا سلطان سئو است؟
بله. مطالب نوشته شده به خوبی خواننده را درگیر خود می­کند. باعث افزایش رتبه و بازدید موتور جستجو می­شود و احتمال پیوند با کیفیت از سایت­های دیگر را افزایش می­دهد.

4.4/5 - (5 امتیاز)
67 / 100

4 Comments

  1. SEO IRAN گفت:

    ممنون که به تیم ما انرژی دادین برای تهیه محتوای خوب

  2. نرجس علیوند گفت:

    سلام خسته نباشید.خیلی ممنون بابت مقاله ای که نوشتین.ولی به نظر من خیلی کم بود و آدم بهتر نمیتونه متوجه بشه که چی به چیه.حالا اگ امکانش هست یک مقاله ی دیگ ای معرفی کنین که بیشتر توضیح داده شده است.خیلی ممنون میشم که کمک کنید.تشکر میکنم از تیم خوبتون

  3. شاهرخ گفت:

    محتوا مهمترین نقش رو تو رشد یه سایت داره واقعا

  4. احسان گفت:

    در رابطه با محتوای با کیفیت و خوب
    امروز کار خیلی راحت تر شده

    چون همه دارن از چت جی پی تی استفاده میکنن، کار آدمای حرفه ای که وقت میذارن، خروجیش بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + چهار =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو