مزایا و معایب کلیک بایتینگ برای سئو سایت چیست؟

مزایا و معایب کلیک بایتینگ برای سئو سایت چیست؟
سئو سایت

کاز زمانی که سایت های زیادی در هر حوزه شروع به تولید محتوای تخصصی کردند بسیاری این عرصه را برای خود تنگ و رقابت را طاقت‌فرسا دیدند و به دنبال راهکارهایی رفتند که مخاطبین بیشتری را جذب کنند، یکی از این راه ها کلیک بایتینگ بود. در ادامه آموزش اصطلاحات سئو به صورت کامل به آموزش کلیک بایتینگ و مزایا و معایب کلیک بایتینگ برای سئو سایت می پردازیم.

clickbait meaning

کلیک بایتینگ چیست؟

به محتوا هایی که به منظور گرفتن کلیک بیشتر از کاربران سایت، با استفاده از عنوان های جذاب و تحریک انگیز تولید می شوند کلیک بایتینگ گفته می شود. محتوا هایی که با عنوان کلیک بایتینگ از آنها یاد میکنیم، عنوان هایشان باید یکی از خصوصیات زیر را داشته باشد:

  1. خنده دار یا سرگرم کننده باشند
  2. احساسات مخاطب را بر انگیزند
  3. تیترهای جذاب و غیرقابل مقاومت دارند
  4. مخاطب را تشویق به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی میکنند
  5. معمولا شما را یاد خاطره ای جالب می اندازند
کلیک بایتینگ

کلیک بایتینگ یا Clickbait

توجه داشته باشید که لازم نیست این محتوا ها تمام خصوصیات ذکر شده را داشته باشند و فقط کافی است هر محتوا یکی یا دوتا از این خصوصیات را داشته باشند.

مزیت های کلیک بایتینگ

هر کاری در سئو محتوا انجام میدهیم بر دو بخش اثر میگذارد، یکی همان محتوا و دیگری بر سایر محتوا ها و سئو سایت. کلیک بایتینگ هم از این قاعده پیروی میکند. در ادامه به مزیت های اصلی کلیک بایتینگ اشاره میکنیم:

افزایش کلیک با برانگیخته کردن حس کنجکاوی

یکی از مزایای کلیک بایتینگ این است که با قرار دادن عنوان های جذاب در ذهن مخاطب سوال هایی به وجود می آوریم که کاربر را مجبور می کنیم برای پیدا کردن پاسخ آن سوال بر روی محتوا های دیگر کلیک نموده و با این روش هم مدت زمان حضور کاربر در سایت را بیشتر می کنیم و هم نرخ پرش یا همان bounce rate را کاهش می دهیم.

افزایش کلیک با Clickbait

افزایش ctr با کلیک بایتینگ

ماندگاری بیشتر در ذهن

اگر کاربری برای خواندن یک مقاله به سایت مراجعه کنند و با استفاده از روشهای کلیک بایتینگ او را مدت زمان زیادی در سایت نگه داریم، قطعاً کاربر از این موضوع لذت برده که در سایت زمان بیشتری را سپری کرده است پس بنابراین برند و نام ما بیشتر در ذهن مخاطب می ماند.

افزایش درآمد با کلیک بایتینگ

با توجه به اینکه بسیاری از سایت ها بخش عمده‌ای از درآمد شان از طریق کلیک بر روی تبلیغات و یا نمایش بیشتر صفحات سایتشان به دست می آید، کلیک بایتینگ به سایت ها و وبمستر ها این کمک را می کند که حداقل ۳۰ درصد کلیک بیشتری برای صفحات خود بگیرند و در نتیجه درآمد بیشتری را به دست آورند. (البته خیلی ها این سایت ها را به عنوان سایت زرد می شناسند)

انتشار بیشتر در شبکه های اجتماعی

یکی از مزایای بزرگ کلیک بایتینگ این است که به شدت این گونه محتوا ها در شبکه های اجتماعی دست به دست می شوند و مخاطبین بیشتری را به سمت سایت شما می کشند حال تصور کنید که در همان صفحه نمایش داده شده است چندین محتوای دیگر با همین روش تولید شده باشند و خود آن محتواها نیز هم کلیک و هم اشتراک گذاری بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورند، اکنون قدرت کلیک بایتینگ را بیشتر درک کرده اید

افزایش اعتبار با توجه به دیده شدن پر تکرار

تصور کنید در شبکه های اجتماعی، موتورهای جستجو و در تمام اینترنت هرروز مخاطبین نام شما را بیشتر از گذشته ببینند، با این اتفاق به صورت ناخواسته متوجه خواهید شد که برند شما و یا نام سایت شما به شدت بیشتر از گذشته برای چشم و گوش مردم آشنا تر می شود، پس از این اتفاق شما می‌توانید به عنوان نیروی تولید محتوا و یا به مستر سایت حتی کمی از این مسیر دور شوید در حالی که همچنان نام شما به عنوان یک سایت محبوب و پربازدید بر سر زبان هاست.

پیشنهادهای جذاب

اگر محصول و یا خدماتی دارید که بشدت می دانید برای مردم جذاب و سودآور است می توانید با استفاده از تایتل های چشمگیر به مخاطبین خود محصولات سان را نمایش دهید و برای آن ورودی جذب نمایید و به این ترتیب هم به مخاطبان خود محصول خوبی را معرفی نموده اید و هم محصولات خود را در معرض نمایش بیشتری قرار داده اید.

معایب کلیک بایتینگ

اکنون نوبت این است که کمی هم در رابطه با کلیک بایتینگ بد بگوییم و معایب آن را نیز بازگو کنیم در ادامه تمام عیب ها و ایرادات این مدل تولید محتوا را با هم بررسی می‌کنیم:

حس بی اعتمادی به سایت و محتوا های سایت

اگر مخاطبی احساس کند که او را فریب داده اید و با عنوان های زرد و جذاب و اغوا کننده او را فریب داده اید دیگر به هیچ عنوان به سایت شما مراجعه نخواهد کرد و یک تجربه کاربری بسیار بعد از سایت شما در ذهن مخاطب خواهد ماند.

دور شدن از کلمات کلیدی اصلی

این موضوع بدترین اتفاق برای سایت هایی است که با استفاده از روش کلیک بایتینگ در تولید محتوای خود سنگ می کنند مخاطبین را بیشتر در سایت نگه دارند.

معایب کلیک بایتینگ برای سئو

معایب Clickbait

ببینید اگر بخواهیم این موضوع را به صورت کامل برایتان شرح دهیم ماجرا از این قرار است که تمام سایت ها برای موفق شدن در کلمات پر رقابت به تولید محتوا می پردازند.

حال اگر بخواهیم به مواردی زرد و دور از نیاز اصلی کاربران بپردازیم سایت ما پر میشود از محتوا هایی که ارتباط نزدیکی به اهداف اصلی ما در سئو و برنامه اصلی تولید محتوای ما نداشتند و این کار این خطر را در پی دارد گوگل سایت را به مسیری ببرد که ما واقعاً به دنبال آن نبوده ایم و یا آنکه متوجه این موضوع شود و سایت را پنالتی کند، بنابراین این اتفاق بدترین اتفاقی است که می تواند با استفاده از کلیک بایتینگ برای سایت شما بیفتد.

بی اعتمادی و بی اعتباری برند

همانطور که در بالا گفتیم دیده شدن نام برند شما به شما اعتبار می دهد این موضوع می‌تواند به صورت برعکس عمل کند به این صورت که اگر نام شما به عنوان برندی مطرح شود محتوا های زرد و یا غیر واقعی تولید می کند برند شما مطرح می شود اما به عنوان یک برند زرد و کم ارزش بنابراین این موضوع خیلی اهمیت دارد که بتوانید تعادلی بین محتواهای هدف کاربران و کلیک بایتینگ برقرار نمایید.

راهکار های کلیک بایتینگ

یکی از بهترین راه هایی که با استفاده از این روش می توانید آن را انجام دهید قرار دادن عناوینی است که در آن ها از عباراتی مانند مسابقه و جایزه استفاده نموده اید، توجه نمایید که حتی گاهی می توانیم با این روش به لندینگ پیج های مورد نظر خود ورودی دهیم و بازدید آنها را بالا ببریم

آنچه در مورد…….. نمی دانید

رازهای ……

چیزهایی که باید در مورد ……… بدانید

ترفند های عجیب ……

اگر …….. نکنید برای شما هم اتفاق می افتد

پایین ترین قیمت……

سخن پایانی درباره مزایا و معایب کلیک بایتینگ برای سئو سایت

در این مقاله تلاش کردیم تا ابتدا کلیک بایتینگ را به زبانی ساده برای شما توضیح دهیم و در ادامه به مزایا و معایب کلیک بایتینگ برای سئو سایت پرداختیم. اگر شما از این تکنیک درست استفاده کنید می توانید میزان ctr سایت خود را به اندازه قابل توجهی افزایش دهید. به کمک راهکارهای ذکر شده در این مقاله شما می توانید از مزایای این تکنیک برای سئو سایت خود بهره مند شوید.

سوالات متداول درباره کلیک بایتینگ

1کلیک بایتینگ یا Clickbait چیست؟
به محتواهایی که با تکنیک هایی نظیر هدینگ ها و تایتل های جذاب به منظور افزایش میزان کلیک تولید می شوند کلیک بایتینگ می گویند
2کلیک بایتینگ چه مزایایی دارد؟
از مزایای این تکنیک می توان به افزایش کلیک با بر انگیخته کردن حس کنجکاوی، افزایش درآمد با کلیک بایتینگ و… اشاره داشت.
3کلیک بایتینگ چه معایبی دارد؟
از معایب این تکنیک می توان به حس بی اعتمادی به سایت و محتوا های سایت، دور شدن از کلمات کلیدی اصلی و… اشاره داشت
4.7/5 - (4 امتیاز)
73 / 100

2 Comments

  1. امیر حسین کریمی گفت:

    کلیک بایتینگ دیگه چه سم جدیدیه

    ما همون تولید محتوا سایت رو برسیم عادی انجام بدیم کافیه

  2. نادر گفت:

    آره جدیدا زیاد از این مورد استفاده میشه. مثلا سایت نمناک، بیتوته و … عنوان هایی مثل عکس های ناهنجار فلان بازیگر ولی وقتی میری توش عکس های اینستا طرف رو گذاشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − دوازده =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو