مزرعه لینک چیست

مزرعه لینک

مزرعه لینک چیست

به مجموعه ای از سایت ها که به صورت گروهی لینک می دهند مزرعه لینک می گویند. بسیاری از مزرعه های لینک به وسیله برنامه هایی که بصورت اتوماتیک ساخته شده اند و با چندین وب سایت غیر مرتبط در ارتباط می باشند به یکدیگر لینک می دهند. مزرعه لینک چیست؟ link farm یا همان مزرعه لینک روشی است سریع برای دریافت لینک. اما استفاده از مزرعه لینک امروزه کاری سخت است و از مواردی می باشد که ممکن است وب سایت را توسط گوگل جریمه کند.

اما اغلب صاحبین وب سایت ها زمانیکه از link farm در وب سایت خود استفاده می کنند با حقه هایی که می توانند انجام دهند سعی در دستکاری کردن نتایج گوگل می کنند تا بتوانند بک لینک های قانونی ایجاد کنند. مزرعه لینک به تعداد و کمیت لینک ها اهمیت می دهد و هیچ ارتباطی با کیفیت نوع لینک ها ندارد.

مزرعه لینک چیست

مزرعه لینک

انواع مزرعه لینک

  • مزرعه لینک دستی
  • مزرعه لینک غیر دستی

مزرعه لینک دستی

سایت هایی که کارشان خرید و فروش بک لینک می باشد برای اینکه به کسب و کار خود رونق دهند لینک ها را با قیمت پایین به فروش می رسانند که این کار بسیاری از سایتها را مجاب می کند تا برای اینکه بتوانند وب سایت خود را برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل آماده کنند اقدام به خرید لینک از این سایت ها می کند. اما نتیجه ای که حاصل می شود دریافت بک لینک های بی کیفیت است که هیچ تاثیری بر رتبه و جایگاه سایت شما ندارد در این حالت است که مزرعه لینک به وجود می آید و سایت هایی که از بک لینک های و لینک های بی کیفیت در سایت خود استفاده کرده اند شناسایی شده و توسط گوگل جریمه می شوند.

مزرعه لینک چیست

link farm

مزرعه لینک غیر دستی

گاهی اوقات برای اینکه رتبه سایت خود را بالاببرید صفحات غیر مرتبط را در دیگر سایت ها ایجاد می کنید و لینک خودتان را در آن قرار می دهید ادامه دادن این کار باعث می شود که رتبه سایتی که لینک داده است کمتر شود و در عوض سایتی که لینک دریافت کرده است رتبه و جایگاه بیشتری را در نتایج جستجو گوگل بدست آورد. اما زمانیکه این کار شما توسط گوگل شناسایی شود هم سایت لینک دهنده و هم سایت لینک گیرنده در معرض خطر قرار گرفته و توسط گوگل جریمه می شوند.

دریافت لینک چه به صورت دستی و چه به صورت غیر دستی از مزرعه لینک باعث آسیب رساندن به سئو سایت شما می شود به طوری که ممکن است سایت شما دچار پنالتی شود. بنابراین در دریافت لینک هایی که به وب سایت شما می شود دقت کنید و زمانیکه متوجه شدید که سایتی از مزرعه لینک به شما لینک داده است بددون معطلی آن را حذف کنید. اما اگر موفق به حذف لینک دریافتی از مزرعه لینک نشدید می توانید از ابزار Disavow backlinks استفاده کنید و آن را به گوگل report کنید

دلایل استفاده نکردن از مزرعه لینک

  • دریافت کردن لینک های زیاد از سایت های نامعتبر باعث می شود که سایت شما اسپم شود
  • دریافت کردن لینک از سایت های دیگر و یا تبادل لینک ارزش زیادی ندارد
  • لینک دادن به سایت های نامربوط  نه تنها کمکی نمی کند بلکه ضرر هم می رساند.
  • زمانیکه سایت شما به خاطر اسپم شناسایی شود توسط گوگل جریمه و یا حذف می شوید.

برای بهینه سازی سئو وب سایت خود با سئو ایران همراه باشید

4.3/5 - (3 امتیاز)
22 / 100

4 Comments

  1. مهتاب گفت:

    این صفحاتی که پر از لینک خارجی اند مزرعه لینک هستند؟

  2. saba گفت:

    چقدر جالب بود، کلا سئو خیلی جذابه

  3. zaharabit گفت:

    آیا ابزار هایی که هستن
    یا مثلا خود مانی ربات
    از مزرعه لینک استفاده میکنن؟

  4. وانیا گفت:

    داخل ایران چندتا مزرعه لینک خوب معرفی میکنید که به لینک سازی سایت کمک کنه
    ممنون از همکاریتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + یک =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو