مقایسه‌ گوگل ادوردز و سئو

مقایسه‌ گوگل ادوردز و سئو
سئو سایت

دیجیتال مارکتینگ شامل بسیاری از فعالیت ها می شود که همه آنها یک هدف مشترک دارند و آن هم کسب ترافیک بیشتر و افزایش فروش است. از اصطلاحات بازاریابی آنلاین که برای کسانی که در این حوزه هم فعالیت ندارند آشنا است سئو و گوگل ادوردز است. تفاوت بین این دو بسیار واضح است اما بسیاری از افراد می خواهند بدانند این دو چه تفاوتی هایی با هم دارند برای این افراد مقایسه گوگل ادوردز و سئو بسیار مفید است.

هدف هر وب سایت از راه اندازی و طراحی جذب بازار هدف می باشد که بهترین راه برای دست یابی به این هدف معرفی و حضور کسب و کار شما به مشتریان احتمالی می باشد. سئو و گوگل ادز از راه های معرفی شما به کاربران هستند. قصد داریم در ادامه مقالات آموزشی سئو سایت به مقایسه‌ گوگل ادوردز و سئو بپردازیم پس با ما همراه باشید. در این مقاله به خوبی با گوگل ادوردز آشنا می شوید.

سئو یا search engine optimization

با مطالبی که تا به حال در سئو ایران برایتان منتشر کرده اید اکنون دیگر می دانید که سئو به چه معنایی می باشد. در تعریف سئو بار دیگر می گوییم که بهینه سازی موتورهای جستجو را سئو می گویند. در حقیقت سئو مخفف عبارت search engine optimization می باشد.

بهینه سازی سئو فرایندی می باشد که به میزان افزایش کمیت و کیفیت بازدید از سایت وجود دارد که از طریق نتایج بدست آمده توسط موتورهای جستجو بدست آمده است. در مقایسه‌ گوگل ادوردز و سئو باید بگوییم سئو یک راه دائمی برای ماندن در صفحه اول و گوگل ادز یک کار موقت برای این مهم است.

search engine optimization

سئو یا search engine optimization

بد نیست که این موضوع را نیز بدانید که میزان اهمیتی که سئو دارد به این مطلب باز می گردد که مخاطبین و کاربران وب سایت شما کجا به دنبال پیدا کردن پاسخ سوالات و نیازهای خود هستند بنابراین مخاطبین و کاربران خود را بهتر است به خوبی شناسایی کرده و آنها را بشناسید زیرا اگر مخاطبین شما افرادی باشند که از طریق گوگل به رفع نیاز خود می پردازند بنابراین شما حتما به این موضوع نیاز دارید که وب سایت خود را به درستی سئو کنید.

با بهینه سازی کردن وب سایت خود باعث بالا رفتن میزان ترافیک در وب سایت شده و می توانید رتبه و جایگاه مناسبی را در گوگل بدست آورید.

چقدر زمان می برد تا سئو نتیجه دهد؟

یکی از سوالات بسیار بسیار رایج که از شرکت های سئو و دیجیتال مارکتینگ پرسیده می شود این است که با سئو چقدر طول می کشد به صفحه اول برسیم؟ یا چقدر طول می کشد سئو نتیجه دهد؟ لازم دانستیم تا در این بخش از مقاله مقایسه‌ گوگل ادوردز و سئو به این سوال پاسخ دهیم.

چقدر طول می کشد تا سئو نتیجه دهد؟

زمان نتیجه دادن سئو

اینکه چقدر طول می کشد که سئو روی سایت شما جواب دهد به عوامل مختلفی مانند وضعیت وب سایت، حوزه کاری، رقبا و… بستگی دارد. اما ما در سئو ایران معمولا به مشتریان خود می گوییم که بعد از گذشت 6 تا 9 ماه به صفحه اول می رسند. سئو را باید یک سرمایه گذاری بلند مدت ببینید که وقتی شروع شود دیگر متوقف نخواهد شد.

گوگل ادوردز

گوگل ادوردز سیستم تبلیغاتی می باشد که به وسیله آن، آن دسته از افراد که می خواهند برای رونق دادن به کسب و کار و حرفه خود تبلیغاتی را انجام دهند این کار را به وسیله سایت ها و ابزارهای مختلف انجام می دهند و تبلیغات خود را برای مشتریانشان به نمایش می گذارند.

می توان گفت که یکی از معروف ترین اشکال تبلیغات که می تواند در بهبود وضعیت وب سایت شما نقش مهمی را در زمینه تبلیغات ایفا کند Google Adwords می باشد. در مقایسه‌ گوگل ادوردز و سئو باید گفت که google ads برای سایت های تازه کار که می خواهند در همان ابتدا هم کسب درآمد داشته باشند پیشنهاد خوبی است.

گوگل ادز

گوگل ادز

گوگل ادوردز یک مدل از تبلیغات در گوگل می باشد که توسط شما و به شکل مطلبی که تهیه کرده اید همراه صفحات فرود در میان دیگر تبلیغات مرتبط نمایش داده می شود و با کلیک هایی که بر روی آن صورت می گیرد برای شما هزینه ای را دربر خواهد داشت.

در مقایسه‌ گوگل ادوردز و سئو باید بگوییم هزینه هایی که بابت کلیک تبلیغات کسر می شود با توجه به کلمات کلیدی صورت می گیرد که با توجه به میزان رقابتی که در بازار کسب و کارهای اینترنتی وجود دارد این کسری هزینه در هر بار کلیک کردن فرق می کند.

گوگل ادوردز و سئو

اگر جزء آن دسته از افراد باشید که سالیان بسیاری است که به کسب و کار اینترنتی و آنلاین پرداخته اید و صاحب وب سایت می باشید باید به خوبی این موضوع را نیز متوجه شده باشید که مدت هاست بر سر استفاده از سئو و گوگل ادوردز بحث های بسیاری وجود دارد.

مقایسه گوگل ادز و سئو

گوگل ادز و سئو

در حقیقت این دو استراتژی برای کسب و کارهای اینترنتی فوق العاده می باشند. البته کسب و کارها با یکدیگر تفاوت بسیاری دارند و هر تجارتی در فضای خودش بازار هدف خاصی را دنبال می کند.

اما مسئله اینجاست که در مقایسه گوگل ادوردز و سئو کدام استراتژی بهتر عمل خواهد کرد؟

همانطور که می دانید گوگل یکی از پر استفاده ترین موتورهای جستجو می باشد بنابراین رتبه بندی موتورهای جستجو به فاکتورهای بسیاری وابسته می باشد. که این موارد مهم که در رتبه بندی سایت باید در نظر گرفته شود عبارتند از: سن دامنه و صفحه ی تحت وب، تعداد لینک های ارجاع شده به صفحه، کلمات کلیدی مرتبط با یک صفحه خاص و تعداد دفعاتی که از کلمات کلیدی در یک صفحه استفاده شده است.

گوگل ادز

گوگل ادوردز

ویدئو مقایسه گوگل ادوردز و سئو

اگر می خواهید بهتر متوجه شوید که گوگل ادز برای شما بهتر است یا سئو و همچنین می خواهید مقایسه‌ گوگل ادوردز و سئو را بهتر درک کنید پیشنهاد می کنیم ویدئو زیر را ببینید.

مقایسه‌ گوگل ادوردز و سئو

رتبه وب سایت یکی از دغدغه هایی می باشد که کسب و کار شما را در گیر خود کرده است. شاید به این دلیل که به خوبی نمی دانید که برای تبلیغات چه میزان هزینه ای را باید صرف کنید؟ یا چقدر زمان باید صرف کنید تا به موفقیتی که در نظر دارید یعنی کسب رتبه و جایگاه مورد قبول در گوگل دست پیدا کنید؟

گوگل ادوردز و سئو از اصلی ترین ابزارهایی می باشند که در زمینه بازاریابی موتورهای جستجو می توانند به شما و سئو سایت شما کمک کنند. این دو ابزار تفاوت ها و شباهت هایی با یکدیگر دارند که در مقاله امروز می خواهیم به مقایسه گوگل ادوردز و سئو بپردازیم.

ناگفته نماند که در برخی مواقع برای رسیدن به هدفی که در کسب و کار خود به دنبال آن هستید باید از سئو و گوگل ادوردز به صورت جداگانه استفاده شود و گاهی از هر دو در کنار یکدیگر بهره ببرید. پس لازم است تا مقایسه‌ گوگل ادوردز و سئو را تا انتها بخوانید.

مقایسه‌ گوگل ادوردز و سئو

سئو و گوگل ادوردز

در مطالب بالا به اختصار برایتان درباره سئو و گوگل ادوردز توضیح دادیم و با آنها شما را بار دیگر آشنا کردیم اما اکنون می خواهیم درباره مقایسه گوگل ادوردز و سئو مواردی را برایتان عنوان کنیم. در مقایسه این دو استراتژی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. گوگل ادوردز برای وب سایت هایی مورد استفاده قرار می گیرد که از ادسنس استفاده می کنند در صورتیکه سئو برای تمامی موتورهای جستجو مناسب می باشد.
  2. در مقایسه‌ گوگل ادوردز و سئو باید بگوییم ترافیک هایی که به وسیله گوگل ادوردز به وجود می آیند هزینه بر بوده و قابل پرداخت می باشند در حالیکه تمام ترافیک های سئو به صورت رایگان به وب سایت ها تعلق می گیرد.
  3. تبلیغاتی که در گوگل ادوردز صورت میگیرد در قسمت های بالا و پایین صفحات نمایش داده می شوند درحالیکه سئو تلاش بیشتری انجام می دهد تا بتواند یکی از رتبه های برتر در نتایج جستجو را بدست آورد
  4. با استفاده از گوگل ادوردز زودتر می توان به هدفی که می خواهید دست پیدا کنید و این امکان برایتان وجود دارد که بلافاصله کمپین تبلیغاتی خود را راه اندازی کنید. در سئو زمان بیشتری نیاز دارید تا بتوانید ترافیک و رتبه قابل قبولی را کسب کنید.
  5. با استفاده از گوگل ادوردز می توانید کلمات کلیدی بیشتری را هدف قرار دهید در حالیکه با سئو برای کسب نتیجه مطلوب باید بر روی کلمات کلیدی مخصوصی تمرکز کنید.
مقایسه‌ گوگل ادورد و سئو

مقایسه‌ گوگل ادوردز و سئو

سخن پایانی درباره مقایسه‌ گوگل ادوردز و سئو

با انتخاب هر یک از استراتژی های بالا که به آنها اشاره کردیم سئو و گوگل ادوردز باید هزینه ای را نیز برای تحقق و نتیجه گرفتن کارتان در نظر بگیرید. در مطالب بالا و در مقایسه‌ گوگل ادوردز و سئو اشاره کردیم که هر دو روش برای جذب ترافیک و موفقیت کسب و کار روش های فوق العاده ای می باشند اما اینکه کدام یک از این دو استراتژی را انتخاب کنید بسته به نظر و تصمیم شما دارد.

شما با آنالیز کردن کسب و کار خود و با توجه به بودجه و هدفی که دارید و با در نظر گرفتن ترافیک وب سایت می توانید تصمیم به انتخاب بگیرید. برای بررسی سئو سایت خود با سئو ایران همراه باشید.

سوالات متداول درباره مقایسه‌ گوگل ادوردز و سئو

1آیا گوگل ادز بر سئو سایت تاثیر می گذارد؟
خیر گوگل ادوردز بر سئو سایت تاثیر مستقیم نمی گذارد اما در معرفی برند شما به مخاطب و کسب درآمد فوری از گوگل به شما کمک می کند.
2تفاوت بین گوگل ادوردز و سئو چیست؟
اصلی ترین تفاوت بین این دو این است که ترافیک کسب شده از گوگل ادز دارای هزینه اما ترافیک کسب شده از سئو ارگانیک و رایگان است.
3هزینه تبلیغات گوگل ادوردز چقدر است؟
درباره هزینه باید بگوییم هزینه بسته به کلمه هدف شما و حوزه کار شما متفاوت است. حداقل مبلغی که باید برای تبلیغات در گوگل در نظر بگیرید 3/000/000 تومان است
5/5 - (5 امتیاز)
78 / 100

1 Comment

  1. Helia گفت:

    دمتون گرم خیلی خوب مقایسه‌ گوگل ادوردز و سئو رو انجام دادین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − سه =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو