مواردی که برای سئو سایت باید رعایت کنیم

نکات اصلی سئو سایت
سئو سایت

قطعا این کامل ترین مطلب در مورد این است که چه مواردی را در سئو سایت باید رعایت کنیم. خواندن این مطلب حدود 12 دقیقه وقت لازم دارد اما شما رو یک عمر جلو میندازه. بیشتر این موارد در خدمات سئو به شما عرضه می شوند تا موفقیت شما در گوگل حتمی شود. پس شروع می کنیم…

خوشبختانه این روزها مدیران کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین با مزیت های سئو به نسبت قبل آشنایی بیشتری پیدا کرده و شاید بتوان گفت این علاقه مدیران هم رو به افزایش می باشد، پس مجریان و کارمندان شرکت هایی که سایت دارند همگی می بایست حداقل با موارد ابتدایی که در سئو سایت باید رعایت کنند آشنایی داشته باشند.

ما همیشه در مطالب سئو ایران بر این موضوع متذکر شده ایم که بهترین سئو کار برای یک سایت، مدیران و کارمندان خود آن سایت می باشند. در تکمیل تمام مقاله هایی که تا به امروز درباره سئو، خدمات سئو و روش های کسب رتبه و جایگاه مناسب در گوگل برای شما همراهان همیشگی سئو ایران منتشر کرده ایم می خواهیم شما را با مواردی آشنا کنیم که خیلی از افرادی که در زمینه طراحی سایت فعالیت دارند نسبت به آن ها آگاهی نداشته و یا گاها آن را فراموش می کنند تا در سئو سایت مورد نظر پیاده سازی کنند.

شاید موارد امروز بتواند کمکی باشد برای اینکه شما هم تا حدودی یک سئو کار نیمه حرفه ای شوید بنابراین اگر می خواهید به نتیجه مطلوبی در سایت خود دست پیدا کنید، لازم است مواردی که برای سئو سایت باید رعایت کنیم را بدانید.

مواردی که برای سئو سایت باید رعایت کنیم

سئو

با ما همراه باشید تا به چند نمونه از مواردی که برای سئو سایت باید رعایت کنیم را بخوبی بشناسید و برای کسب رتبه مناسب توسط موتورهای جستجو آن ها را در وب سایت خود اجرا و عملی سازید.

مواردی که برای سئو سایت باید رعایت کنیم

انتخاب دامنه سایت نزدیک به کسب و کارتان

یکی از فاکتورهایی که گوگل در الگوریتم های رتبه بندی آن را در نظر می گیرد نام دامین وب سایت می باشد. انتخاب نام دامین به صورت مخفف و نامفهوم باعث می شود گوگل گیج شده و کمی سخت تر می تواند وب سایت شما را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار داده و رتبه مناسبی را برای سایت شما در نظر بگیرد.

بنابراین باید سعی کنید نامی را که می خواهید برای دامین وب سایت خود انتخاب کنید با کسب و کاری که در آن فعالیت دارید ارتباط داشته باشد.

شاید برخی از صاحبین وب سایت ها بر این باور باشند که انتخاب نام دامنه نمی تواند تاثیری در رتبه دهی گوگل داشته باشد. اما باید برای این دسته از دوستان بگوییم که صرف نظر از تاثیر نام دامین در سئو، عقلانی است که نام درستی برای وب سایت کسب و کارتان انتخاب کنید.

مثال: برای یک سایت آگهی، نام agahibartar.com بهتر از joyandebartar.com می باشد.

*نام کسب و کار و کلمه کلیدی اصلی در آن آمده است.

Ui چیست، اهمیت ui در سئو

User Interface یا همان ui به معنای رابط کاربری می باشد که در حقیقت نشان دهنده همان ظاهر سایت شما می باشد که برای کاربران می تواند از اهمیت بسیاری برخوردار باشد.

Ui همان تصاویر، متن ها، جدول ها، ویدئوها، رنگ ها و حتی مکان هایی می باشد که شما در وب سایت خود از آن ها استفاده می کنید. هماهنگی و یکپارچگی که در طراحی سایت باید به آن ها توجه داشته باشید از وظایف ui می باشد.

ui میتواند در روند بهبود سئو سایت نیز تاثیر گذار باشد.(اما خیلی نه، چرا که ux مهم تر میباشد، ux چیست؟) شما برای اینکه بتوانید در وب سایت خود ui مناسبی را ارائه داده و آن را بخوبی پوشش دهید می توانید از نرم افزارهایی که در این زمینه می توانند به شما کمک بسیاری کنند.

مواردی که برای سئو سایت باید رعایت کنیم

موارد سئو سایت

ون نرم افزارهای فتوشاپ و زبان برنامه نویسی استفاده نمایید.

Uxچیست؟

یکی دیگر از مواردی که در سئو سایت باید رعایت کنیم ux می باشد که یکی دیگر از اصطلاحاتی است که در سئو با آن سر و کار داریم. در مطلب بالا درباره اینکه ui یا همان رابط کاربری چیست برایتان صحبت کردیم و در تکمیل آن می خواهیم برایتان عنوان کنیم که تجربه کاربری یا ux چیست؟

شاید در طراحی وب سایت با دو کلمه ui و ux زیاد برخورد داشته باشید اما هیچ گونه اطلاعی از این دو کلمه نداشته باشید.

Ux به معنای تجربه کاربری می باشد که در واقع به راحتی کاربران و میزان رضایت آن ها با کار کردن در سایت اشاره دارد بهتر است ux را برایتان اینگونه بازگو کنیم که حس خوبی را که کاربران از سایت شما دریافت می کنند را User Experience یا همان ux می گویند.

تجربه کاربری از جمله مواردی می باشد که در سئو بسیار تاثیر گذار است. از آنجایی که گوگل رفتار کاربرانی که وارد وب سایت های مختلف می شوند را تحت نظر دارد و به واکنش ها نسبت به سایت ها عکس العمل نشان می دهد بنابراین هر چه تجربه کاربری وب سایت شما بهتر باشد بدون شک میزان کاربران بیشتری را جذب خواهید کرد و ترافیک وب سایت خود را افزایش خواهید داد که این موضوع در رتبه بندی و جایگاهی که سایت شما از نتایج موتورهای جستجو بدست خواهد آورد بسیار تاثیر گذار می باشد.

ساخت بخش بلاگ سایت بر اساس اصول سئو

  • هیچگاه مقالات صفحه اصلی با عکس تنها قابلیت کلیک نداشته باشند، یعنی عناوین مقالات باشند که مقاله را باز میکنند.
  • سرعت باز شدن سایت و خصوصا محتوا ها برای موتورهای جستجو بسیار اهمیت دارد.

 

آشنایی با Google Webmaster Tools

جالب است بدانید که تعداد بسیاری از مدیران سایت ها هستند که از Google Webmaster Tools استفاده نمی کنند. شاید ندانید که گوگل این روزها ابزار رایگان مناسبی را برای وبمستران ارائه داده است که مهمترین و بهترین آنها Google Webmaster Tools می باشد که استفاده از این ابزار برای تمامی وبمسترها لازم و ضروری می باشد.

شما با استفاده از این ابزار رایگان به راحتی و در هر زمانی که بخواهید می توانید از وضعیت سئو سایت خود در گوگل آگاه شوید. شما می توانید با ابزار Google Webmaster Tools لینک های داخلی و خارجی سایت خود را چک کرده و به لینک های مخربی که وارد سایت شما شده اند نیز دسترسی پیدا کرده و آن ها را از وب سایت خود حذف نمایید تا با افت سئو سایت مواجه نشوید.

یکی از مهمترین کارهایی که می توانید به کمک ابزار Google Webmaster Tools انجام دهید اطمینان پیدا کردن از ایندکس شدن و ایندکس نشدن مطالب سایت در گوگل می باشد.

ساخت نقشه سایت و ارائه آن به گوگل

یکی دیگر از مواردی که برای سئو سایت باید رعایت کنیم دادن نقشه سایت به گوگل می باشد که باید بگوییم متاسفانه این موضوع هم در دسته مواردی قرار دارد که خیلی توسط مدیران وب سایت ها رعایت نمی شود.

شما با دادن نقشه سایت به گوگل کمک خواهید کرد که تحلیل وب سایت شما به راحتی انجام دهد. اگر شما در دسته افرادی هستید که از وردپرس استفاده می کنید باید بگوییم که ساخت نقشه سایت با افزونه سئو که برای این سیستم ارائه شده است بسیار کار ساده و آسانی می باشد.

شما بعد از اینکه نقشه سایت خود را به صورت sitemap.xml ساخته اید باید آن را به گوگل وبمستر معرفی کرده و نقشه سایت را در این ابزار ثبت نمایید.

شما این امکان را در اختیار دارید تا از طریق Site Map نقشه سایت خود را خیلی راحت به گوگل معرفی کنید.

مواردی که برای سئو سایت باید رعایت کنیم

نکات مهم سئو

نمایش صحیح سایت در موبایل و تبلت

از آنجایی که تعداد کاربرانی که توسط تلفن های همراه وارد دنیای اینترنت می شوند روز به روز در حال افزایش می باشد به همین خاطر این موضوع برای گوگل دارای اهمیت بالایی می باشد و از این رو تمامی سایت ها را به این موضوع تشویق می کند که بهینه سازی سایت خود را برای کاربران موبایلی نیز انجام دهند.

این احتمال وجود دارد که در آینده نه چندان دور آن دسته از وب سایت هایی که ریسپانسیو نیستند در گوگل جایگاهی نداشته باشند. برای اینکه بتوانید وب سایت خود را ریسپانسیو کنید گوگل ابزارهای رایگانی را ارائه کرده است. اگر می خواهید که سایت شما در نمایش کاربران موبایلی با مشکلی مواجه نشود از همین حالا به فکر برطرف کردن آن باشید.

بروزرسانی منظم محتوا

اصلی ترین مواردی که برای سئو سایت باید رعایت کنیم بروزرسانی منظم وب سایت می باشد. شما باید مدام بررسی سئو سایت خود را با برنامه ریزی انجام دهید و از انتشار محتوای با کیفیت، منظم و محتوای خوب که کپی نشده باشد در وب سایت خود مطمئن شوید.

محتواهای سایت را بررسی کنید که دارای عکس و تصویرهای مربوطه باشند و مهم ترین آن ها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

تمام مواردی که در بالا به آن ها اشاره کرده ایم می توان در تولید یک محتوای با کیفیت تاثیر گذار باشد بنابراین سعی نکنید از محتواهای سایت های دیگر کپی برداری کنید زیرا این امر نه تنها به پیشرفت سئو سایت شما کمکی نمی کند بلکه رتبه سایت شما را نیز می تواند کاهش دهد.

برای سئو باید صبر داشته باشید

صبوری اصل اساسی و مهم در سئو می باشد که از اشتباهاتی که صاحبین وب سایت ها و وبمستران دارند این است که اصلا صبوری نمی کنند و توقع دارند که بلافاصله نتیجه کار خود را در نتایج موتورهای جستجو مشاهده کنند.

این امکان وجود ندارد که شما بلافاصله بعد از انجام مراحل سئو در کوتاهترین زمان ممکن به آنچه که می خواهید دسترسی پیدا کنید و برای دیدن نتیجه باید صبور باشید.

ممکن است همان ابتدای کار سایت شما در نتایج خوبی قرار گیرد ولی بعد از مدتی رتبه سایت شما تغییر خواهد کرد که این موضوع یک امر کاملا طبیعی می باشد.

اما در تکمیل مواردی که در مطالب بالا به آن ها برای سئو سایت اشاره کردیم می خواهیم به تکمیل ترین مواردی که می توانند به شما در سئو سایت کمک کرده و باید آن ها را ینز در وب سایت خود رعایت کنید اشاره ای داشته باشیم.

ساخت url های صحیح

شاید در نگاه اول داشتن url به نظر یک کار خیلی ساده به نظر آید اما در واقع باید بدانید که اگر یک url اشتباه را برای وب سایت خود در نظر بگیرد چه مشکلاتی را می توانید برای سئو وب سایت خود به وجود آورید.

اجازه دهید یک مثال ساده برایتان بیاوریم. زمانی که شما در یک مجتمع مسکونی که دارای ساختمان های مجزای بسیاری می باشد زندگی می کنید شماره بلوک ای که شما در آن ساکن هستید به نوعی url ساختمان شما می باشد که به راحتی می توانید آن را به اطرافیان خود بدهید تا به راحتی به ساختمان شما بیایند. حال فرض کنید که ساختمان شما هیچگونه نشانه و شماره ای نداشته باشد در آن صورت برای دادن آدرس دقیق با مشکل مواجه خواهید شد بنابراین می توانیم بگوییم که url تعیین کننده کاهش ترافیک و افزایش ترافیک وب سایت شما می باشد.

شاید بد نباشد که بدانید url مخفف عبارت تکمیلی Uniform Resource Locator که همان ادرس سایت است. زمانیکه شما با وارد کردن https://seoiran.com وارد سایت سئو ایران می شوید در واقع url سایت را وارد کرده اید که توانسته اید به وب سایت مورد نظر خود راه پیدا کنید.

مواردی که برای سئو سایت باید رعایت کنیم

ارزش دادن لینک

ارزش دادن به لینک ها

بارها در مقاله های مختلفی از سئو ایران درباره لینک و اهمیت لینک بر سئو وب سایت صحبت کرده ایم. بار دیگر برای یادآوری متذکر می شویم که یکی از مواردی که برای سئو سایت باید رعایت کنیم استفاده از لینک های معتبر و مناسب در وب سایت می باشد.

لینک هایی که از وب سایت های دیگر وارد صفحات مختلف سایت شما می شوند را در اصطلاح Back Link می گویند. در واقع زمانیکه شما از سایت با سایت دیگر پیوندی را به وجود می آورید در حقیقت به آن سایت لینک داده و آن سایت نیز از شما بک لینک دریافت کرده است و برعکس این موضوع زمانیکه سایت های دیگر به شما لینک دهند در حقیقت این شما هستید که از آن ها بک لینک دریافت کرده اید.

بنابراین در نظر داشته باشید که به همان میزان که دریافت لینک می تواند بر سئو سایت شما تاثیر گذار باشد به همان میزان هم می تواند برای سایت مشکلاتی را به وجود آورد پس باید در دریافت لینک از وب سایت های دیگر دقت بسیاری داشته باشید تا از وب سایت هایی بک لینک دریافت کنید که اولا در زمینه کاری شما فعالیت داشته باشند و به وب سایت شما مرتبط باشند ثانیا وب سایت هایی باشند که توسط گوگل شناخته شده و معتبر هستند.

رعایت کردن موارد نوشتاری

نوشتن در واقع یک نوع برقراری ارتباط و انتقال اطلعات و عقاید به کمک نشانه های نوشتاری می باشد یعنی شما بانوشتن یک محتوا در واقع افکار و اندیشه های خود را با دیگران در قالب زبانی به اشتراک می گذارید.

نوشتن از مهارت های چهارگانه زبان آموزی می باشد و به نوعی کلید یادگیری محسوب می شود بنابراین هر گونه اختلال در این موضوع می تواند بر ورند کاری شما تاثیر گذار باشد. رعایت کردن موارد نوشتاری از دیگر عواملی می باشد که می تواند بر سئوسایت تاثیر گذار باشد.

بنابراین زمانیکه می خواهید در وب سایت خود محتوایی را تولید نمایید باید در نوشتن آن دقت بسیاری داشته باشید و محتوای خود را به گونه ای تولید نمایید که غلط املائی نداشته باشد و از لحاظ روخوانی برای خوانندگان بسیار آسان و قابل فهم باشد.

داشتن مدیا

سوشیال مدیا در واقع راهی برای برقرای ارتباط آنلاین با کاربران می باشد. با رشد کردن دنیای اینترنت باید به دنبال راه هایی باشیم برای اینکه بتواتیم با افراد پیرامون خود یک ارتباط مناسبی برقرار نماییم و به نوعی در تعامل و انتقال پیام ها و عکس ها موفق باشیم. سوشیال مدیا این امکان را برای ما به وجود آورده است و توانسته در افزایش ارتباطات میان کاربران نیز موفق باشد.

حرف آخر

حرف آخر اینکه در این مقاله تمام سعی خود را کردیم تا مواردی که برای سئو سایت باید رعایت کنیم را برای شما بازگو کنیم. امیدوارم از این مقاله استفاده کافی را برده باشید و مواردی که برایتان آورده ایم را به درستی در وب سایت خود اجرا کنید به ویژه صبوری را در سئو هیچوقت فراموش نکنید.

آموزش های سئو سایت

آموزش سئو سایت

آموزش سئو سایت

Untitled 2 3

انواع روش های سئو سایت

 

4.4/5 - (9 امتیاز)
78 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 1 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو