هاست ایرانی یا خارجی برای سئو بهتر است؟

هاست ایرانی
سئو سایت

هاست ایرانی یا خارجی؟ این بزرگ ترین سوالی است که در میان کاربران اینترنت مطرح شده است. تا به حال شده است که از خودتان سوال کنید چرا برخی از کاربران از هاست های خارج از ایران برای طراحی وب سایت خود استفاده می کنند؟ تا به حال از خودتان پرسیده اید که هاست ایرانی یا خارجی برای سئو بهتر است؟

در مقاله امروز می خواهیم به این موضوع بپردازیم که کدام یک از این هاست ها بهتر هستند و به تجزیه و تحلیل این دو هاست و تاثیر آن ها بر سئو سایت بپردازیم.

هاست چیست؟

هاست در حقیقت بخشی از سرور است که این قابلیت را دارد تا به چندین قسمت تقسیم بندی شود به هر بخش از این سرورها، هاست گفته می شود. برای راه اندازی وب سایت بعداز اینکه طراحی سایت خود را انجام دادید باید یک هاست مناسب را برای وب سایت خود انتخاب کنید و با توجه به نیاز و فعالیت وب سایت خود حتما آن هاست را انتخاب کنید.

سرور چیست؟

کامپیوتر همیشه روشن و متصل به اینترنت را سرور می گویند که منابع مختلفی همچون رم، فضای ذخیره‌سازی، پردازنده و … را برای سرویس‌گیرنده‌های داخل شبکه آماده می‌کند.

هاست چیست؟

Host

هاست ایرانی یا خارجی برای سئو بهتر است؟

چیزی نزدیک به دو سال گذشته گوگل الگوریتمی را طراحی کرد به نام الگوریتم کبوتر و به کمک آن این مفهوم را به مدیران وب سایت ها انتقال داد که موفقیت یک هاست و سرور وب سایت زمانی به وجود می آید که با موقعیت بازدیدکنندگان آن سایت نزدیک باشد.

گوگل هر روز تمام تلاش خود را در راستایی بهبودی انجام می دهد و با ارائه این الگوریتم هم قصد دارد کاربران وب سایت ها را به سمت بهترین نتیجه ممکن و در کوتاهترین زمان ممکن هدایت کند. بنابراین با توجه به الگوریتم کبوتر اگر سرعت وب سایت شما نسبت به سایت های رقیب بالاتر باشد بدون شک نتیجه بهتری را در داخل موتورهای جستجو بدست خواهید آورد.

با توجه به مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم اگر وب سایت شما به زبان ایرانی می باشد و اغلب افرادی که وارد سایت شما می شوند و بازدید کننده وب سایت شما هستند ایرانی می باشند بهترین گزینه انتخابی برای هاست وب سایت شما استفاده از هاست ایرانی می باشد زیرا موقعیت هاست و سرور شما با موقعیت بازدیدکنندگان در یک سمت و سو می باشد و سایت شما با سرعت بیشتری نسبت به هاست خارج از ایران برای بازدیدکنندگان باز خواهد شد.

مزیت هاست ایرانی

پیش تر عنوان کردیم که انتخاب هاست بسته به موقعیت کاربری شما دارد و بهتر است اگر کاربران شما ایرانی هستند از هاست ایرانی برای وب سایت خود استفاده نمایید. حال می خواهیم به برخی از مزیت هایی که  هاست ایرانی نسبت به هاست خارجی دارد را به شما معرفی کنیم.

  • افزایش سرعت لود شدن هاست ایرانی 5 برابر از هاست خارجی می باشد
  • پایداری و در دسترس بودن سایت شما با هاست ایرانی برای ایرانی ها بیشتر خواهد بود
  • برطرف کردن اختلالات لحظه ای درگاه بانکی در وب سایت شما با هاست ایرانی راحتر صورت می گیرد
  • ریسک کمتری را نسبت به هاست خارجی در تحریم و نابودی اطلاعت بر روی سرور خود متحمل خواهید شد

مزیت هایی که در مطلب بالا به آن ها اشاره کردیم در راستای این سوال که هاست ایرانی یا خارجی برای سئو بهتر است؟ در حقیقت مزیت هایی هستند که به فکر افزایش و پیشرفت وب سایت شما می باشند  و به همین سادگی نمی توان از آن ها گذشت.

بزرگترین وب سایت های کشور که نتیجه کاربری برای آن ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد اغلب به خاطر توجه به این مزیت های نام برده شده است که هاست ایرانی انتخاب کرده اند تا به نتیجه  و هدفی که می خواهند برسند.

هاست ایرانی یا خارجی برای سئو بهتر است؟

هاست ایرانی – هاست خارجی

امنیت اطلاعات در هاست ایرانی یا خارجی

مهم ترین مسئله ای که درباره هاست ایرانی و خارجی باید در نظر بگیریم امنیت اطلاعات می باشد که به انتخاب هاست نیز کمک بسیاری می کند.
معمولا شرکت ها و سازمان های دولتی به دلیل اینکه اطلاعت محرمانه بسیاری دارند و این اطلاعات برایشان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد از هاست ایرانی استفاده می کنند و دلیل این انتخاب هم این است که نمی خواهند اطلاعات آن ها به خارج درج کند و این موضوع اهمیت امنیت اطلاعات را بیشتر خواهد کرد.

اما برخی سایت های تازه تاسیس که اطلاعات چندان مهمی ندارند به سمت هاست خارجی تمایل پیدا کرده و ترجیح می دهند از هاست خارجی به جای هاست ایرانی استفاده کنند. هاست های خارجی هم به دلیل اینکه سرویس های امنیتی ویزه ای دارند به خوبی می توانند اطلاعات شما را نگهداری کنند و در حقیقت جای هیچگونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

حرف آخر

اگر بخواهیم به طور کلی هاست ایرانی یا خارجی برای سئو بهتر است؟ باید بگوییم که استفاده از هاست خارجی به دلیل اینکه ارتباط شبکه ای بهتری دارد و همچنین ارتباط نزدیکتری با موتورهای جستجو دارد انتخاب بهتری می باشد و همچنین نمی توانیم منکر این قضیه شویم که استفاده از این هاست در ایران کمی دردسر ساز می باشد. بنابراین پیشنهاد ما به شما دوستان عزیز این است که هاستی را انتخاب کنید که با موقعیت کاربران وب سایت شما هماهنگ بوده و در یک موقعیت باشند.

Untitled 1 6

اهمیت هاست بر سئو

%D9%87%D8%A7%D8%B3%D8%AA %DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F

هاست چیست؟

3.7/5 - (3 امتیاز)
70 / 100

1 Comment

  1. علی گفت:

    سرعت هاست های ایرانی به موقعیت مکانی و شرایط ویژه دیگه ای بستگی داره؟؟ چرا نظرات انقدر متفاوته در رابطه با سرعت هاست های ایرانی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + یازده =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو