چرا باید تبلیغات کنیم؟

مزایای تبلیغات
سئو سایت

قبل از اینکه بخواهم درباره دلایل استفاده از تبلیغات توضیح بدم لازمه بگم اصلا چرا استفاده از تبلیغات مهم است؟ تبلیغات می تواند مهم ترین عامل در زنده شدن برند شما باشد. هدف تبلیغات جذب مشتریان وفادار به سمت برند شما است. شما از طریق تبلیغات گسترده می توانید برند خود را بخشی از جامعه معرفی کنید و بهترین راه برای بالا بردن ترافیک برندینگ شما است. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم اصلا چرا باید تبلیغ کنیم؟ یا دلایل استفاده از آن چیست. تبلیغات مهم ترین عامل در زنده نگه داشتن یک کسب و کار است.

با روی کار آمدن کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین که این روزها طرفدران بسیاری دارد افراد تمام نیازهای خود را از این طریق فراهم می آورند. برخی از وب سایت ها بر این اندیشه هستند که که تبلیغاتی که برای معرفی محصولات و خدمات خود ارائه می دهند حرکتی است کم سود و بی معنی و در حقیقت با این کار پول و سرمایه خود را هدر داده اند.

اما نکته ای که باید بدانید این است که این نوع طرز فکر کاملا اشتباه می باشد و می توان گفت که تبلیغات می توانند در ضمیر ناخودآگاه کاربران و مشتریان ما تاثیر گذار نیز باشد و همین تاثیرات باعث می شوند که ترافیک وب سایت شما بالا رفته و سئو سایت شما در نتایج جستجو گوگل بتواند رتبه و جایگاه مناسبی را بدست آورد. در مطلب امروز می خواهیم به این موضوع بپردازیم که چرا باید تبلیغات انجام دهیم؟ شاید بهتر باشد بگوییم که تبلیغات بازوی اصلی فروش و توسعه بازار می باشد.

آن دسته از وب سایت هایی که تبلیغات خود را متوقف کرده بر این باور هستند که مشتریان خود را داریم و دیگر نیازی به تبلیغات نداریم از عواقب و مسائلی که ممکن است با توقف کردن تبلیغات خود به آن ها دچار شوند کاملا بی اطلاع می باشند. زیرا این موضوع کم کم بر روند کاری آنها تاثیر خواهد گذاشت و ممکن است مشتریان فعلی خود را نیز از دست بدهند.

چرا باید تبلیغات کنیم؟

چرا تبلیغات

چرا باید تبلیغات کنیم؟

در جامعه امروزی که اکثریت افراد از طریق دنیای اینترنت نیازهای روزانه خود را برطرف می کنند باید بگوییم که تبلیغات نقش مهمی را ایفا می کنند.
در حقیقت بد نیست بدانیم که چرا باید تبلیغات کنیم؟ تبلیغات ارتباط منظم و هدفمندی را ایفا می کنند تا با استفاده از روش ها و شیوه های خلاقانه این امکان را برای شما به وجود آورند که مشتریان و کاربران بیشتری را جذب نمایید.

شما برای اینکه بتوانید وب سایت خود را به تازگی راه اندازی و طراحی کرده اید به دیگران شناسانده و ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید نیاز دارید تا به کمک تبلیغاتی که انجام می دهید علاوه بر افرادی که با برند و خدمات شما آشنا هستند افراد جدید بیشتری را جذب نمایید. تبلیغات می تواند به صورت های مختلف بسیاری صورت بگیرید در واقع تبلیغات تاثیرات نامحسوسی را می توانند بر مشتریان شما گذاشته و این موضوع به شما در سئو وب سایت نیز کمک خواهد کرد.

هر چه تبلیغاتی که انجام می دهید بازدهی موثر تری داشته باشد سیل کاربرانی که به وب سایت شما وارد می شوند نیز بیشتر خواهد شد و این نتیجه ای جزء سود دهی برای شما در برنخواهد داشت.

سبک تبلیغات

در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که چرا باید تبلیغات کنیم؟ و عنوان کردیم که تبلیغات سبک های مختلف بسیاری دارد که در ادامه به چند نمونه از سبک های تبلیغات اشاره خواهیم کرد و به اختصار توضیحی درباره آنها در اختیار شما همراهان سئو ایران قرار خواهیم داد. انواع سبک تبلیغات عبارتند از:

  • تبلیغات آگاهی دهنده
  • تبلیغات ترغیب کننده
  • تبلیغات یادآوری کننده
  • تبلیغات محیطی
  • تبلیغات اینترنتی

تبلیغات آگاهی دهنده

یکی از سبک هایی که می توانیم از آن طریق تبلیغات خدمات و محصولات خود را ارائه دهیم تبلیغات آگاهی دهنده می باشد. با این سبک از تبلیغات می توانید با معرفی کردن محصولات و خدمات خود درباره آنها به مشتریان و کاربران خود آگاهی لازم را درباره خدمات جدید خود ارائه دهید

تبلیغات ترغیب کننده

این سبک از تبلیغات در حقیقت نقش تحریک کردن مشتریان و کاربران وب سایت شما را بر عهده دارند شما با این سبک از تبلیغات ذهن مخاطبین و مشتریان خود را درباره محصول و خدماتی که ارائه می دهید تحریک می کنید تا یاد برند و محصولات ما بیافتند.

تبلیغات یادآوری کننده

این سبک تبلیغات نقش حفظ و ثبات برند و خدمات شما را دارد. با این سبک از تبلیغات شما به مشتریان خود یادآوری می کنید که چه برند و خدماتی دارید در حقیقت این سبک تبلیغات برای حفظ کسب وکار شما مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع تبلیغات

چرا باید تبلیغات کنیم؟

تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی باعث افزایش آگاهی افراد نسبت به خدمات و محصولاتی می باشد که شما ارائه می دهید برای مثال تبلیغاتی که شما در بیلبوردهای بزرگراه راه ها در معرض دید قرار می دهید باعث می شود که در ضمیر ناخودآگاه افراد نقش ببندد. خود تبلیغات محیطی به دونوع داخلی و خارجی تقسیم بندی می شود

تبلیغات داخلی مانند آن دسته از تبلیغات که به وسیله کاتالوگ و بوروشور تبلیغاتی ارائه می دهید و تبلیغات خارجی همان تبلیغاتی که در مکان های عمومی مانند مترو و اتوبوس صورت می کیرد.

تبلیغات اینترنتی

آخرین سبک از تبلیغات که می توان گفت به نوعی بهترین سبک از تبلیغات می باشد که پاسخگویی این سوال می باشد که چرا باید تبلیغات کنیم؟ تبلیغات اینترنتی می باشد. با توجه به اینکه اینترنت نقش مهمی در زندگی های امروزی ایفا کرده است می توان گفت که تبلیغات اینترنتی در اولویت تمام تبلیغات قرار گرفته است.

این سبک از تبلیغات می تواند در شبکه های مجازی معرفی کننده خدمات و محصولات شما باشند که از بهترین نوع تبلیغات اینترنتی که در شبکه های اجتماعی صورت می گیرد تبلیغاتی است که در شبکه اجتماعی اینستاگرام صورت میگیرد.

مزایای استفاده از تبلیغات چیست؟

حال که دانستیم چرا باید تبلیغات کنیم؟ کمی هم درباره مزایای تبلیغات بدانیم بد نیست زیرا در اینصورت بهتر می توانیم به بررسی سئو سایت خود نیز بپردزاید و از بهترین تکنیک های تبلیغات در وب سایت خود استفاده کرده تا وب سایت شما در بهترین جایگاه در گوگل نمایش داده شود. از مزایای تبلیغات می توان به مواردی همچون معرفی محصول جدید به بازار، گسترش بازار، افزایش فروش، مقابله با رقبا، افزایش حسن نیت، آموزش مصرف کنندگان، از میان بردن واسطه ها، محصولات با کیفیت بهتر، حمایت از بخش فروش، فرصت های شغلی و کاهش نرخ بیکاری و استاندارد زندگی بالاتر اشاره کرد.

اصلی ترین و مهم ترین مزیت تبلیغات افزایش آگاهی مردم از برند شما است. همانطور که گفتم هدف تبلیغات جذب کاربران به سمت شما است. از دیگر مزایای تبلیغات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جلو زدن و پیشی گرفتن از رقبای خود در بحث برندینگ.
  • جذب مشتریان وفادار و فعال.
  • افزایش فروش محصولات خود و بازگشت به سرمایه.
  • بهبود وضعیت کسب و کار.
  • به دست آوردن جایگاه مناسب برای برند شما در بین مردم.

مزایای گفته شده فقط چند تا از مزایای تبلیغات است. تبلیغات تنها عاملی است که می تواند زحماتی که برای برند خود کشیدید را به سرمایه تبدیل کند و برند شما را بر سر زبان ها بیندازد.

بهترین روش تبلیغات برای کسب و کار اینترنتی

بهترین روش تبلیغات برای کسب و کار اینترنتی به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • نوع کسب و کار: برخی از روش‌های تبلیغات برای کسب و کارهای خاص بهتر از سایر روش‌ها عمل می‌کنند. به عنوان مثال، تبلیغات ویدیویی برای کسب و کارهایی که محصولات یا خدمات بصری دارند، بسیار موثر است.
  • مخاطب هدف: باید مشخص کنید که مخاطب هدف شما چه کسانی هستند و کجا حضور دارند. این امر به شما کمک می‌کند تا روش‌های تبلیغاتی مناسب را انتخاب کنید.
  • بودجه: بودجه تبلیغاتی شما نیز بر انتخاب روش‌های تبلیغاتی تاثیر می‌گذارد. برخی از روش‌های تبلیغاتی، مانند تبلیغات تلویزیونی، بسیار گران هستند.

دلایل استفاده از تبلیغات چیست؟

برای استفاده از تبلیغات هر کسی یک هدف را دنبال می کند. ولی خوب همه ی برند ها دنبال به دست آوردن کاربران خود هستند. ولی دلایل استفاده از تبلیغات چیست:

  1. برای به دست آوردن مشتریان تازه نفس
    بازار دائما در حال تغییر است. ممکن است مشتریان شما به خاطر هر دلیلی مثل: عوض شدن محل زندگی یا پیدا کردن بهتر از شما شما را تنها بگذارند پس شما نیاز به کاربران جدیدی احتیاج دارید. پس یکی از دلایل استفاده از تبلیغات و مهم ترین دلیل به دست آوردن مشتریان جدیدی است. اگر ما نتوانیم مشتریان جدید به دست بیاریم پس چرا باید تبلیغ کنیم؟
  2. برای فروش بیشتر محتاج تبلیغات هستید
    زمانی که شما برای محصولات خود دست به تبلیغات می زنید پس قطعا می خواهید از طریق سود فروش محصولات به درآمد برسید. اگر شما بتوانید در تبلیغات خود خلاقیت داشته باشید می توانید به راحتی به این هدف برسید.
  3. برای بالا رفتن عمر کسب و کار تبلیغات کنید:
    اگر شما در یک بازه کوتاهی دست به تبلیغات بزنید و پس از مدتی تبلیغات را ول کنید و دیگر خبری از شما نباشد مشتریان خود را از دست می دهید. برای اینکه بتوانید همیشه کاربران و مشتریان خود را نگه دارید باید به کاربران خود ثابت کنید که در حال فعالیت هستید. شما با تبلیغات می توانید طول عمر کسب و کار خود را بالا ببرید.
  4. وقتی رقبای شما تبلیغات می کنند شما نباید عقب بمانید:
    وقتی ما نتوانیم از رقبای خود جلو بزنیم پس چرا باید تبلیغ کنیم؟ شما در دنیای کسب و کار باید بهتر و یونیک تر از همه عمل کنید تا مشتریان به سمت برند شما جذب شوند. اگر در مرحله ای از رقبای خود عقب بمانید بازنده این داستان شما هستید.
  5. برای حفظ تصویر مثبت برند شما تبلیغات مهم است
    در بازار رقابتی امروزه که سایعات و اخبار به سرعت در حال گسترش است. تبلیغات می تواند این شایعات و اخبار را به نفع شما تمام کند نه ضرر برند شما. زمانی که شما تبلیغ می کنید نمی گذارید که شایعات نزدیک برند شما شوند و خود را در دادگاه ذهن مشتریان تبرئه می کند. تاثیرات تبلیغات در دنیای امروز بیش از چیزی است که تصور کنید.
  6. جذب ترافیک بیشتر به سمت سایت و سوشال شما
    زمانی که بتوانید تبلیغات هوشمندی داشته باشید به ترافیک و ورودی سایت خود کمک می کنید. زمانی که ترافیک سایت شما زیاد شود می تواند به بحث سئو و همچنین سوشال شما کمک کند.

سوالات متداول درباره چرا باید تبلیغ کنیم؟

1اصلا چرا باید تبلیغ کنیم؟
به منظور جذب کاربران به سمت کسب و کار خود و به دست آوردن مشتریان وفادار.
2تبلیغات به چند دسته تقسیم یم شود؟
به 5 دسته: تبلیغات آگاهی دهنده، تبلیغات ترغیب کننده، تبلیغات یادآوری کننده، تبلیغات محیطی، تبلیغات مدرن.
3اهداف تبلیغات چیست؟
معرفی محصولات جدید، گسترش دادن بازار، افزایش فروش، از بین بردن واسطه ها و …
4.2/5 - (5 امتیاز)
77 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 7 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو