چرا مقالات به خوبی در موتور جستجو ایندکس نمیشه؟

ایندکس مطالب
سئو سایت

اگر موتورهای جستجو گوگل نتوانند که سایت شما را در میان انبوه وب سایت هایی که وجود دارد پیدا کنند بدون شک شانس شما برای دیده شدن بسیار کم خواهد شد حتی ممکن است به طور کامل از بین برود.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای آنکه وب سایت شما توسط موتورهای جستجو شناسایی شده و مطالب موجود در وب سایت شما ایندکس شود نیاز به زمان دارید  یعنی اگر تازه وب سایت خود را راه اندازی کرده اید  نباید اگر در زمان سرچ وب سایت خود را مشاهده نکرده اید ناامید شوید.

ناگفته نماند در برخی مواقع ممکن است حتی بعد از گذر چند هفته  باز هم برخی از سایت ها در موتورهای جستجوگر اصلی یعنی یاهو، گوگل و بینگ که احتمال سرچ بالایی دارند نیز دیده نشوند.

شاید شما جزء آن دسته از افراد باشید که تازه وب سایت خود را راه اندازی کرده اید ما می خواهیم در این مقاله ساده ترین و سریع ترین راه را برای معرفی وب سایت در موتورهای جستجو به شما آموزش دهیم. می خواهیم در مقاله امروز به این موضوع بپردازیم که چرا مقالات به خوبی در موتور جستجو ایندکس نمیشه؟

چرا مقالات به خوبی در موتور جستجو ایندکس نمیشه؟

استانداردهای سئو برای مقالات

چرا مقالات به خوبی در موتور جستجو ایندکس نمیشه؟

حتما بارها و بارها با این موضوع برخورد کرده اید که مطالب شما در موتورهای جستجو ایندکس نشده اند و برای کاربران نمایش داده نمی شوند. این موضوع می تواند بر سئو سایت وب سایت شما تاثیر مخربی داشته باشد.

اما می خواهیم بدانم که چرا مقالات به خوبی در موتور جستجو ایندکس نمیشه؟ زمانی می گوییم که مطالب در گوگل ایندکس شده اند که در زمان سرچ برای کاربران نمایش داده شود و آن ها به راحتی به مطالب وب سایت شما دسترسی داشته باشند در حقیقت مطالب و اطلاعاتی که در گوگل ثبت می شوند ایندکس شده اند.

اما موضوع این است که چه زمانی ممکن است که مطالب در موتورهای جستجو ایندکس نشده و برای کاربران نمایش داده نشوند. شما برای اینکه مطالب وب سایتتان ایندکس شوند باید مشکلات و علت هایی که مانع از این کار می شوند را پیدا کرده و سایت خود را به گونه ای طراحی و مدیریت کنید که بتوانید رتبه و جایگاه مناسبی را در صفحات گوگل بدست آورید

مراحل اینکس شدن سایت در گوگل

برای پی بردن به این موضوع که چرا مقالات به خوبی در موتور جستجو ایندکس نمیشه؟ باید بدانید که چه کارهایی باید انجام گیرد تا مطالب و سایت شما در گوگل ایندکس شود آن گاه به راحتی به جواب سوال خود درباره ایندکس نشدن پی خواهید برد.

شما باید بر روی سایت خود به گونه ای مدیریت داشته باشید که وب سایت شما در گوگل ثبت شده و اینکه توانسته باشید از سایت های دیگر لینک دریافت کنید در ضمن باید همه صفحات سایت شما نیز به یکیدیگر لینک داده شده باشند.

این نکته را حتما به خاطر داشته باشید بعداز اینکه وب سایت خود را راه اندازی کردید و تمام مراحل بررسی سئو سایت خود را با دقت طی کردید حتما نقشه سایت خود را در وبمستر تولز اضافه کنید تا گوگل به راحتی بتواند با پیچ و خم های وب سایت شما آشنا شود.

چرا مقالات به خوبی در موتور جستجو ایندکس نمیشه؟

سرعت ایندکس مطالب

صفحه دارای تگ Robots نباشد

ربات های هوشمند گوگل وب سایت شما را با کدهای html می بیند و در کدهای سایت شما  یک مقدار Robots وجود دارد که با افزونه های وردپرس مدیریت می شوند.

بنابراین دقت داشته باشید که صفحه وب سایت شما باید به گونه ای مدیریت شده باشد که قابل ایندکس شدن باشد. تگ هایی که در بالا به آنها اشاره کرده ایم  مشخص می کنند که آیا وب سایت شما درگوگل ثبت شده است یا خیر؟ برای این کار تنها کافی است که شما تگ های سایت خود را به کمک ابزارهای بررسی سئو سایت آنالیز کنید.

صفحات محتوایی شما مربوط به کاربران خاصی نباشد

اشتباه نکنید منظور من از اینکه صفحات محتوایی وب سایت شما به کاربران خاص اختصاصی نداشته باشد به این معنا نمی باشد که برای ایرانی ها  و یا افراد خاصی نوشته نشود بلکه منظور این است که با کمک گرفتن از افزونه های محدودیت محتوا برای وب سایت خود محتوایی را تولید کنید که به آسانی برای کاربران قابل فهم باشد و تنها به کاربران ویژه وب سایت شما اختصاص نداشته باشد.

توجه داشته باشید زمانیکه محتواهای وب سایت شما برای تمام افرادی که وارد سایت شما می شوند نمایش داده شود ربات های گوگل هم می توانند محتوای وب سایت شما را مشاهده کرده و به گوگل برای مشخص کردن رتبه وب سایت شما کمک کنند.

محتوای بدون کیفیت رد خواهد شد

مسئله مهمی که برای ایندکس شدن مطالب وب سایت خود باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید این است که محتواهایی را که تولید می کنید حتما از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

هر چه محتواهایی که در وب سایت خود تولید می کنید مفهوم را بهتر و دقیق تر به مخاطبین انتقال دهد بدون شک می تواند تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد. محتواهایی که تولید می کنید باید برای مخاطبین جذاب باشد در غیر این صورت از جانب گوگل رد شده و در دسته محتواهای بی کیفیت قرار خواهد گرفت که ایندکس نمی شوند.

آموزش های مرتبط با ایندکس مقالات

Untitled 1 7 2

ایندکس شدن مطالب

most common seo mistakes

اشتباهات رایج سئو

5/5 - (1 امتیاز)
73 / 100

2 Comments

  1. ناشناس گفت:

    عالی بود ممنون از سایت خوبتون

  2. نازنین گفت:

    من با کمک همین مقاله تونستم سایتمو نجات بدم
    حدودا 12 تا مقاله ی آخری که گذاشته بودم ایندکس نمیشد

    اومدم سرچ کردم
    آموزش شما رو خوندم
    نکاتشو انجام دادم
    ظرف 3 روز جواب داد

    خیلی خیلی ممنونم از تیم سئو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو