چگونگی تولید محتوا

تولید محتوا
سئو سایت

چگونگی تولید محتوا

یکی از مواردی که امروزه نقش بسیار مهمی در رتبه و جایگاه وب سایت ها و سئو آن ها دارد چگونگی تولید محتوا مناسب می باشد. این موضوع نه تنها بر روند بهبود وب سایت ها  بلکه در سرنوشت انسان ها نیز تاثیر گذار می باشد.

شاید باورتان نشود که بزرگترین جنگ هایی که در دنیای امروز اتفاق می افتند همگی در زمینه مدیریت محتوا و مدیریت افکار عمومی می باشد که تمامی این ها می توانند در تولید محتوای مناسب تاثیر گذار باشند.
بدون تولید محتوای موثر و مخاطب پسند شما نمی توانید در کسب و کار خود موفق شده و به نوعی کسب و کار اینترنتی خود را جهانی کنید. اما باید این موضوع را بخوبی بدانید که چگونه تولید محتوا انجام دهید.

این موضوع را حتما به خاطر داشته باشید که اگر محتوای تولید شده توسط شما در ابتدای متن نتواند رضایت خاطر مخاطبین شما را بدست آورده و آنها را ترغیب نماید تا محتوا را تا انتها دنبال کنند بدون شک در اواسط محتوا نیز نمی توانید انتظار داشته باشید که متن و محتوای تولید شده بر مخاطبین شما تاثیر بگذارد.

زیرا زمانیکه محتوای تولید شده در ابتدا برای مخاطب جذاب نباشد بدون شک تا انتها نیز همین روال ادامه خواهد داشت.

تولید محتوا

چگونگی تولید محتوا

شروع محتوا چگونه باشد؟

برای دانستن چگونگی تولید محتوا این موضوع را با یک مثال ساده و آسان برایتان بازگو خواهیم کرد. فرض کنید که اتومبیل شما خراب شده است و شما می خواهید دوست خود را از این داستان مطلع کرده تا به کمک شما بیاید اما بدترین حالت ممکن اینجاست که تلفن همراه شما به اندازه کافی شارژ ندارد و در هر لحظه ممکن است که خاموش شود. در چنین شرایطی شما چه کار می کنید؟
بدون شک سعی می کنید تا از زمانی که در دسترس دارید بهترین استفاده را کنید  و برای اینکه بتوانید داستان را به دوست خود انتقال دهید با صدای بلند، بدون حاشیه پردازی کردن درباره اتفاقی که برایتان رخ داده است و با سرعت بالا اصل ماجرا را برای دوست خود عنوان می کنید.بنابراین این موضوع را در طراحی وب سایت خود نیز باید در نظر داشته باشید که زمان جذب مخاطب برای شما تنها 5 ثانیه می باشد.

هر چه محتوای تولید شده در وب سایت شما جامع و جذاب باشد ترافیک وب سایت افزایش پیدا خواهد کرد و  قرار گرفتن در صفحه اول گوگل نیز برایتان امکان پذیرتر می شود.

 

از اصطلاحات پیچیده استفاده نکنید

برای اینکه چگونگی تولید محتوا را بخوبی متوجه شده و آن را به درست ترین شکل ممکن بتوانید در وب سایت خود عملی سازید باید از به کار بردن اصطلاحات پیچیده در محتواهای خود خوددرای کنید.

محتوایی را که شما تولید می کنید باید به گونه باشد که هم برای آن دسته از افرادی که با حرفه و کسب و کار شما آشنایی دارند جذاب باشد و هم برای آن دسته از افرادی که به تازگی با کسب و کار شما آشنا شده اند.

تو دنیای اینترنت و سئو سایت تفاوت های کمی که میان سایت ها وجود دارد باعث می شود که شما نتایج متفاوتی را نسبت به رقبای خود بدست آوردید.

استفاده کردن از اصطلاحات تخصصی و علمی در تولید محتوا به شرطی که درست و به جا به کار برده شود باعث این موضوع می شود که محتوای تولید شده اعتبار بدست آورد اما اگر همین اصطلاحات را به کرار در محتوای خود به کار ببرید می تواند نتیجه معکوسی را دربر داشته باشد و حس بدی را به مخاطبین شما انتقال می دهد.

 

قالب محتوا

در چگونگی تولید محتوا این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که محتوایی که قرار است برای وب سایت خود تولید کنید باید در چه قالبی باشد تا برای مخاطبین شما جذاب به نظر آید و باعث جذب آنها شود.

بنابراین قبل از تولید محتوا قالب محتوای خود را انتخاب کنید زیرا زمانیکه شما تصمیم به تولید محتوا می گیرید باید درباره نحوه تولید آن نیز تصمیم بگیرید.

نحوه تولید محتوا به 4 دسته اصلی تقسیم بندی می شود یعنی شما می توانید با انتخاب یکی از این 4 قالب محتوای خود را تولید کنید.

قالب های تولید محتوا عبارتند از: محتوای متنی، محتوای صوتی، محتوای ویدئویی و محتوای تصویری

شما با انتخاب هر یک از این قالب های تولید محتوا می توانید پیام خود را به مخاطبین خود انتقال دهید البته جنس پیام و نحوه برخورد مخاطب نیز دارای اهمیت می باشد و می تواند در تولید محتوای شما تاثیر گذار باشد. برای مثال اگر مخاطبین وب سایت شما نوجوانان و جوانان می باشند باید محتوایی که تولید می کنید برای آنها کاملا قابل فهم و درک باشد. یا اگر مخاطبین شما کودکان زیر 6 سال هستند طبیعتا تولید محتوای متنی به شما هیچگونه کمکی نخواهد کرد بلکه باعث می شود که وب سایت شما نیز با شکست مواجه شود.

چگونگی تولید محتوا

تولید محتوای تصویری

مراحل تولید محتوا

برای اینکه محتوای مفید و جامعی را در وب سایت خود منتشر کنید که برای مخاطبین و کاربران شما جذاب بوده و بتواند روند بررسی سئو سایت شما را نیز بهبود بخشد باید بدانیم که چه مراحلی را برای تولید محتوای مناسب باید سپری کنید تا بتوانید به موفقیت دست پیدا کنید.

مراحل تولید محتوا عبارتند از:

  • تحقیق
  • ایده ها
  • جایگذاری
  • ایجاد
  • انتشار
  • ارتقاء

تحقیق

اولین مرحله ای را که در چگونگی تولید محتوا باید انجام دهید تحقیق می باشد. در این مرحله شما باید به جمع آوری اطلاعات  و داده هایی که که در تولید محتوا به آن ها نیاز دارید بپردازید.

در انتخاب اطلاعات و موضوعات باید این موضوع را در نظر داشته باشید که آن چه را که انتخاب می کنید با حرفه و کسب و کار شما مرتبط بوده و برای مخاطبین نیز جذاب باشد.

ایده ها

دومین مرحله در تولید محتوا ایده ها می باشد. زمانیکه موضوع محتوای خود را انتخاب کردید باید نحوه ارائه آن را نیز انتخاب کنید روش هایی مانند نوشتن محتوا در وبلاگ و ایجاد ویدئو می توانند از ایده ها و گزینه هایی باشند که می توانید استفاده کنید

جایگذاری

در این مرحله نوبت به این میرسد که محتوای تولید شده را در کدام بخش از وب سایت قرار دهید تا جایگاه مناسبی برای دسترسی مخاطبین به آنها باشد

ایجاد

در این مرحله بعد از اینکه نوع محتوا و مکان مورد استفاده آن را مشخص کردید دو روش برای درج مطالب وجود دارد قرار دادن آنها در وبلاگ و یا استفاده از اینفوگرافیک ها

انتشار

همانطور که از نام این بخش مشخص است مرحله ای می باشد که باید محتوای آماده شده خود را در اینترنت منتشر کنید. در این مرحله سعی کنید محتوای خود را به گونه ای انتشار دهید که به آسانی در دسترس مخاطبین باشد

ارتقاء

با انتشار محتوا کار شما تمام نشده است و نباید آن را فراموش کنید بلکه برای بهتر شدن رتبه و جایگاهی که وب سایت شما در گوگل بدست آورده است باید سعی کنید تا محتوای تولید شده را هر از چند گاهی بروزرسانی کرده و آن ها را در شبکه های اجتماعی که در آنها فعالیت دارید نیز انتشار دهید.

4/5 - (4 امتیاز)
79 / 100

3 Comments

  1. محمد گفت:

    سلام خسته نباشید مطلب خوبی بود من سایت های زیادی رو در مورد سئو دنبال میکنم ولی ندیدم در مورد سایتهایی مثل موزیک که معمولا محتوای کپی از یکدیگر دارند حرفی زده بشه یا شایدم من ندیدم ممنون میشم در ایمورد از سایتها هم صحبتی منید

  2. صبااااا گفت:

    تولید محتوای تصویری تاثیر بیشتری در سئو داره یا نوشتاری؟

  3. SEO IRAN گفت:

    در کل میشه گفت تولید محتوای متنی برای سئو مفید تر است
    اما:
    1. اگر سایت شما یک سایت در حوزه مدیا و تصویر می باشد باید محتوا ها ویدئویی باشد
    2. محتوای تصویری برای مخاطب جذاب تر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو