کاهش ترافیک ارگانیک سایت

کاهش- ترافیک-ارگانیک-سایت
سئو سایت

هدف بسیاری از سایت ها و حضور در دنیای اینترنت این است که بتوانند ترافیکی از بازدیدکنندگان را به سمت سایت خود هدایت کنند.

برای دستیابی پیدا کردن به این هدف ممکن است نیاز باشد هزینه های بسیاری را نیز متحمل شده باشید اما نوعی از ترافیک وجود دارد که به آن ترافیک ارگانیک سایت گفته می شود که موتورهای جستجو به خاطر محتواهای قدرتمند و جذاب همچنین سئو سایت موفق کاری می کنند که سایت شما توسط بازدیدکنندگان بیشتری دیده شود و سایت شما را به آنها معرفی می کنند البته این نوع از ترافیک سایت نیز بدون هزینه نیست.

جلوگیری از کاهش ترافیک ارگانیک سایت

در مطلب امروز می خواهیم به  مواردی که باعث کاهش ترافیک ارگانیک سایت می شوند و روش های افزایش آن اطلاعاتی را در اختیار شما همراهان سئو ایران قرار دهیم.

شما با بهینه سازی کزدن سایت خود برای موتورهای جستجو در حقیقت یک روند رو به جلو را در زمینه افزایش ترافیک ارگانیک سایت خود انجام داده اید که این روند در حالت ایده آل موجب افزایش ترافیک سایت به صورت روز افزون می شود.

کاهش ترافیک ارگانیک سایت

کاهش ترافیک ارگانیک سایت

اگر این روند را به طور دائمی انجام دهید نتیجه ای که بدست خواهید آورد رتبه و جایگاه مناسب در گوگل می باشد و این موضوع باعث می شود که سایت شما بیشتر از گذشته برای بازدیدکنندگاه نمایش داده شده و تعداد بیشتری سایت شما را ببینند. هر چه میزان کلیک هایی که بر روی سایت شما انجام می شود بیشتر شود ترافیک وب سایت بالاتر خواهد رفت و رتبه سایت شما در نتایج جستجو نیز بهتر خواهد شد.

در برخی مواقع ممکن است شما بهینه سازی سایت خود را برای موتورهای جستجو انجام داده باشید ولی میزان ترافیک سایت افزایش پیدا نکرده باشد و یا اینکه بعد از مدتی سرعت رشد ترافیک ثابت شود که این موارد نشان دهنده کاهش ترافیک ارگانیک سایت شما خواهد بود.

کاهش ترافیک ارگانیک از مشکلات بزرگی است که ممکن است برای هر سایتی به وجود آید اما در صورتیکه این میزان کم باشد و مجدد به حالت اولیه خود باز گردد جای نگرانی برای شما نمی گذارد. ولی اگر این موضوع برای چندین روز متوالی ادامه پیدا کند و این روندکاهش رو به افزایش باشد باید برای حل آن راه حلی پیدا کرد و سایت خود را از این روند کاهشی نجات دهید.

کاهش ترافیک ارگانیک سایت

قبل تر عنوان کردیم که کاهش ترافیک ارگانیک سایت چه تاثیری می تواند بر سئو وب سایت شما داشته باشد و شما در نقش صاحبین وب سایت باید از علت هایی که ممکن است باعث کاهش ترافیک ارگانیک سایت شود به خوبی اطلاع داشته باشید تا بتوانید آن ها را شناسایی و رفع کنید تا وب سایت شما جایگاه خود را در نتایج جستجو بتواند حفظ نماید و یا  آن را ارتقاء دهد.

علت های کاهش ترافیک سایت و روش هایی که در افزایش آن می تواند دخیل باشد را در ادامه به اختصار توضیح داده ایم.

 پنالتی شدن وب سایت توسط گوگل

زمانیکه با افت شدید ترافیک در وب سایت خود مواجه شدید اولین کاری که باید انجام دهید این است که این موضوع را بررسی کنید که وب سایت شما توسط گوگل پنالتی شده است یا خیر؟

بدون شک این موضوع را به خوبی می دانید که پنالتی شدن یعنی این که وب سایت شما توسط گوگل مورد جریمه واقع شود. شاید بگویید که پنالتی شدن سایت یک اتفاق کاملا نادر می باشد. در جواب باید بگوییم که درست است پنالتی شدن یک امر نادر است اما زمانیکه شما با کاهش شدید سرعت ترافیک سایت مواجه شوید گوگل برای صاحبان وب سایت از طریق کنسول جست و جوی گوگل و در بخش Manual Actions ، پیامی مبنی بر جریمه شدن وب سایت آنها، ارسال خواهد کرد

زمانیکه وب سایت شما توسط گوگل مورد پنالتی شدن قرار می گیرد شما در مدت زمان کوتاهی با کاهش ترافیک وب سایت مواجه خواهید شد و این موضوع دلیل بر جریمه شدن سایت نمی باشد و شما باید علت اصلی را پیدا کنید. و در اسرع وقت برای رفع آن اقدام کنید.

از عواملی که می تواند باعث شود تا سایت شما پنالتی شود می توان به محتوای کپی شده، لینک های نامناسب و برگشتی، تکنیک های کلاه سیاه اشاره کرد.

کاهش ترافیک دقیق را پیدا کنید

اگر سایت شما پنالتی نشده باشد کاری که باید انجام دهید تا علت کاهش ترافیک ارگانیک سایت را متوجه شوید این است که محل اصلی در سایت را که دچار کاهش ترافیک شده است پیداکرده و آن را مورد بررسی قرار دهید.

این موضوع را در نظر داشته باشید که ممکن است که کل وب سایت شما دچار افت شده باشد اما در حالت عادی کاهش ترافیک برای برخی از صفحات سایت بیشتر محسوس می باشد بنابراین شما باید محلی که در آن کاهش ترافیک رخ داده است را بخوبی شناسایی کنید.

بعد از اینکه بخش مورد نظر را شناسایی کردید باید مجدد بررسی سئو سایت را بر روی آن صفحه اعمال کنید. این بررسی می تواند شامل تغییر محتوا و یا کلمات کلیدی و یا به طور کلی تغییر در ترفندهای سئوی قبلی باشد و در صورتیکه تکنیک ها و ترفندهای قدیمی نتیجه ای برایتان به همراه نداشت باید از تکنیک های جدید برای سئو کردن سایت خود استفاده کنید.

ترافیک سایت

آنالیز سئو سایت

بررسی رقبا

کار دیگری که در زمینه کاهش ترافیک ارگانیک سایت باید انجام دهید بررسی رقبا می باشد. در این مرحله شما با بررسی کردن سایت رقبای خود متوجه این موضوع خواهید شد که در طول چند ماه گذشته آن ها چه تغییراتی را در وب سایت خود اعمال کرده اند.

برای این کار شما باید رتبه سایت خود را با توجه به کلمات کلیدی مختلف مورد بررسی قرار دهید تا متوجه این موضوع شوید که در کدام مورد کاهش رتبه داشته اید.

در صورتیکه متوجه شدید که کجا کاهش داشته اید باید بررسی کنید که در حیطه کاری شما سایت جدید به وجود آمده است که توانسته باشد جای شما را در نتایج جستجو گرفته باشد؟ یا اینکه سایت رقبای قدیمی پیشرفتی داشته اند و محتوا و لینک های جدید ساخته اند؟

در نظر داشته باشید که موارد گفته شده تاثیر گذاری بسیاری دارند سایت های رقیب ممکن است برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل هزینه های بسیاری را برای سئو کردن وب سایت خود اختصاص داده باشند که موجب شده است تا از شما سبقت گرفته و جایگاه بالاتری را بدست آورده باشند.

در صورتیکه این اتفاق افتاده باشد کاری که شما باید انجام دهید هزینه کردن برای بهینه سازی سایت می باشد و اینکه به دنبال مخاطبین جدید باشید.

بررسی لینک های وب سایت

کیفیت و کمیتی که لینک های برگشتی بر روی سایت دارد تاثیر بسزایی می تواند بر روی نتایج جستجو و ترافیک سایت بگذارد و با یک تغییر ناگهانی بر روی رتبه بندی سایت نیز اثر گذار می باشد.

رتبه و جایگاهی را که شما در نتایج جستجو بدست می آورید تحت تاثیر تکنیک های سئو و کمیت و کیفیت لینک هایی می باشد که شما در وب سایت خود از آن ها استفاده کرده اید.

اگر سایتی که شما از آن لینک دریافت کرده اید معتبر نباشد و یا اینکه شما تعدادی از لینک های خود را از دست داده باشید می تواند عواقب بدی را برای سایت شما به همراه داشته باشد و باعث کاهش ترافیک ارگانیک سایت خواهد شد. برای اینکه بتوانید تشخیص دهید که آیا افت ترافیک ارگانیک سایت موبوط به لینک ها بوده است می توانید از ابزارهایی که در این زمینه به شما کمک می کنند استفاده کنید.

آموزش های مرتبط با ترافیک سایت

Untitled 1 4

افت سئو سایت

Untitled 1 8

راه افزایش da

4.3/5 - (3 امتیاز)
84 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو