کسب درآمد از اینترنت

کسب درآمد از اینترنت
سئو سایت

اگر میخواهید با تمام روش های کسب درآمد از اینترنت آشنا شوید، این مقاله مخصوص شماست. در این آموزش تمام روش های کسب درآمد از اینترنت را معرفی و هر روش را به صورت کامل بررسی میکنیم.

کسب درآمد از اینترنت

در کل کسب درآمد از اینترنت یعنی اینکه شما با کارهایی که بلد هستید یا آموزش هایی که میبینید بتوانید، از بستر اینترنت پول دربیاورید. کار کردن در اینترنت به دو دسته زیر تقسیم میشود:

  1. کار حضوری
  2. کار فریلنسری یا دورکاری (remote)

شاید براتون جذاب باشه بدونید از 10 نفر ثروتمندترین افراد جهان، 7 تاشون توی حوزه آنلاین و با اینترنت به این ثروت رسیدن.

افراد ثروتمند جهان اغلب از طریق کسب و کارهای فیزیکی، سرمایه گذاری در بازار سهام و املاک و مستغلات، صنعت نفت و انرژی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، تجارت بین المللی و سایر صنایع مختلف به ثروت رسیده‌اند. برخی از ثروتمندترین افراد جهان شامل موارد زیر هستند:

1. الون ماسک: موسس و مدیرعامل شرکت تسلا و سپاکس، که از طریق فناوری و خودروهای الکتریکی به ثروت 250 میلیارد دلاری رسیده است. (+ اینترنت)

2. جف بزوس: موسس و مدیرعامل شرکت آمازون، که تا سال 2020 ثروتمندترین فرد جهان بود با حدود 200 میلیارد دلار ثروت. (+ اینترنت)

3. برنار ارنو: موسس و مدیرعامل شرکت LVMH، که در صنعت لوازم بهداشتی و لوازم جانبی لوکس فعالیت می‌کند.

4. بیل گیتس: موسس مایکروسافت و فعال در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات. با حدود 150 میلیارد دلار ثروت. (+ اینترنت)

5. وارن بافت: مدیرعامل برکشایر هاثاوی و سرمایه گذار موفق در بازار سهام. (+ اینترنت)

6. لاری پیج و سرگی برین: موسسان شرکت گوگل و فعال در صنعت تکنولوژی و اینترنت. (+ اینترنت)

7. مارک زوکربرگ: موسس و مدیرعامل شرکت فیسبوک، که در حوزه شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند. (+ اینترنت)

8. وارن بفت: مدیرعامل شرکت برکشایر هثاوی، که در صنعت بیمه فعالیت می‌کند. (+ اینترنت)

9. جان بفت: مؤسس شرکت فیلانتروپی بفت، که از طریق سرمایه گذاری در بازار سهام به ثروت رسیده است.

10. کارلوس سلیم: کارآفرین و سرمایه گذار مکزیکی، که در صنایع مختلف از جمله مخابرات، معادن و ساختمان فعالیت می‌کند.

روش های زیر همه برای افردای هست که سرمایه خاصی ندارند و میخواهند از اینترنت کسب درآمد کنند.

اولین و معروف ترین کار طراحی سایت است.

کسب درآمد از هوش مصنوعی

با توسعه دانش بشر و پیشرفت در زمینه هوش مصنوعی، یکی از بروز ترین و پردرآمد ترین حوزه هایی که در اینترنت از طریق آن میتوانید کسب درآمد کنید، فعالیت در زمینه هایی است که به توسعه و خدمات در هوش مصنوعی مرتبط است میباشد.

کسب درآمد هوش مصنوعی

روش کسب درآمد از هوش مصنوعی

هوش مصنوعی شاخه های متنوعی دارد که بر اساس علایق خود میتوانید هر کدام از آنها را انتخاب نمایید. در اینجا به 10 مورد از مشاغل ترند هوش مصنوعی (Ai) اشاره میکنیم:

1. تحلیل داده‌ها: تحلیل داده‌ها و اطلاعات به وسیله هوش مصنوعی برای استخراج الگوها و اطلاعات مفید برای تصمیم‌گیری در صنایع مختلف مانند بازاریابی، مالی، بهبود عملکرد سازمانی و …
2. پشتیبانی مشتریان با هوش مصنوعی: استفاده از ربات‌ها و سیستم‌های هوش مصنوعی برای پاسخگویی به سوالات مشتریان، ارسال پیام‌های خودکار، پشتیبانی 24 ساعته و …
3. تولید محتوا: تولید خودکار محتوا، نوشتن مقالات، تولید خبر و گردآوری اخبار، خلاصه‌سازی متون بوسیله هوش مصنوعی
4. ترجمه با هوش مصنوعی: ترجمه خودکار متون و اسناد به زبان‌های مختلف با استفاده از هوش مصنوعی
5. توسعه نرم‌افزار: توسعه نرم‌افزارهای هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی مبتنی بر هوش مصنوعی، طراحی و پیاده‌سازی سامانه‌های هوش مصنوعی و …
6. تحقیقات علمی: استفاده از هوش مصنوعی برای انجام تحقیقات علمی، پردازش داده‌های پژوهشی، پیش‌بینی نتایج و …
7. بازاریابی دیجیتال: استفاده از هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی، تحلیل رفتار مشتریان، بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو
8. بهبود فرآیندها با ai: بهبود فرآیندهای تولید، خدمات، تامین و مدیریت با استفاده از هوش مصنوعی.
9. طراحی و ساخت ربات‌ها: طراحی و ساخت ربات‌های هوش مصنوعی برای کاربردهای مختلف از جمله خدمات پزشکی، خدمات بانکی، خدمات خودرو و …
10. آموزش هوش مصنوعی: ارائه دوره‌های آموزش هوش مصنوعی، تدریس در دوره‌های آموزشی و آموزش الگوریتم‌های هوش مصنوعی.
این فقط چند نمونه از شغل‌های قابل انجام با استفاده از هوش مصنوعی است که در مقاله جامع باید به طور کامل بررسی شود.

کسب درآمد با طراحی سایت

این روش یکی از از رایج ترین روش های کسب درآمد از طریق اینترنت است که به سه صورت عمده می توان با آن درآمدزایی داشت.

کسب درآمد طراحی سایت

کسب درآمد از اینترنت در منزل

1. طراحی سایت های وردپرسی

در این روش شما میتوانید پس از سه ماه کار کرده اند و آموزش دیدن برای شرکت های مختلف و یا کلینیک ها سایت های ساده اما کاربردی طراحی کنید، نکته‌ای که در این روش بسیار حائز اهمیت می باشد این است که به این علت که معمولاً این مدل سایت ها به صورت تک نفره طراحی می گردد حتماً لازم است که سلیقه خوبی برخوردار باشید و ابتدای طراحی بدانید که در انتها چه چیزی را برقرار از تحویل مشتری دهید.

زمان مورد نیاز: حداقل 3 تا 6 ماه آموزش لازم دارید

نکات: حداکثر سن برای شروع این کار 30 سال است

آشنایی مقدماتی با html و css لازم است

درآمد: 4 تا 7 میلیون تومان

2. طراحی قالب و افزونه های گوناگون

بسیاری از طراحان سایت بعد از از دو سال کار کردن بر روی سایت های مختلف احساس یکنواختی می کنند و برای پیشرفت و کسب تجربه های جدید تر به این کار روی می آورند یعنی سعی می کنند که با کد زدن اختصاصی یک قالب و یا یک افزونه طراحی کنند و آن را حداقل به صد نفر به فروشنده و توسعه آن درامد خوب به دست آورند، این روش را به دوستانی توصیه می کنیم که حداقل یک سال کار طراحی سایت برای مجموعه های مختلف در رزومه خود دارند و با مشکلات سایت های مختلف آشنا شده اند.

زمان مورد نیاز: حداقل 1 سال آموزش لازم دارید

نکات: حداکثر سن برای شروع این کار 25 سال است

آشنایی مقدماتی با html و css و php لازم است

درآمد: 6 تا 12 میلیون تومان

3. پشتیبانی سایت

یکی دیگر از روش های کسب درآمد از طراحی سایت، ارائه خدمات به مجموعه‌ هایی است که سایت دارند و میخواهند سایت خود را توسعه دهند و یا اخبار و مقاله مختلف سایت خود را بروز نگهدارند. این کار را بیشتر به خانم ها توصیه می کنیم به این علت که می توانند یک مسیر یکنواخت را با یک درآمد مشخص حداقل برای دوتا سه سال طی نمایند(معمولا آقایان یکنواختی و عدم چالش را در این کار نمی پذیرند و از حوصله آنها خارج است)

زمان مورد نیاز: حداقل 6 ماه آموزش لازم دارید

نکات: حداکثر سن برای شروع این کار 35 سال است

آشنایی با html در این شغ به شما کمک خواهد کرد

آشنایی مقدماتی با سئو و تولید محتوا و طراحی سایت مقدماتی لازم است

درآمد: 5 تا 7 میلیون تومان

 

کسب درآمد از تولید محتوا

یکی از بهترین روش ها برای اکثر مردم از طریق اینترنت این است که برای سایت ها و یا پلتفرم های مختلف مانند اینستاگرام و یا سایر شبکه های اجتماعی تولید محتوا کنند. نکته ای که واقعاً دوست دارم همین ابتدا در رابطه با تولید محتوا عرض کنم این است که برای این کار واقعا لازم است که فردی منظم و پیگیر باشید در غیر این صورت درآمد خوبی از این کار به دست خواهید آورد.

کسب درآمد تولید محتوا

کسب درآمد با تولید محتوا به دو صورت تمام وقت و پاره وقت قابل انجام است. معمولاً در ایران تولید محتوا را بیشتر برای سئو سایت انجام می دهند یعنی اینکه سایت ها از شما درخواست می کنند تا برای سایت آن ها و حوزه فعالیت آنها تولید محتوا نمایید تا با استفاده از لینک سازی و سئو کردن محتوای شما می توانند سایت خود را به رتبه های بالا در نتایج گوگل برسانند.

زمان مورد نیاز: حداقل 1 ماه آموزش لازم دارید

نکات: حداقل سن برای شروع این کار 18 سال است

آشنایی مقدماتی با نگارش و آموزش مقاله نویسی روان و کاربردی لازم است

درآمد: 3 تا 7 میلیون تومان

 

کسب درآمد از برنامه نویسی برنامه های گوناگون

یکی از قدیمی ترین راه های کسب درآمد از اینترنت ساخت برنامه های گوناگون در فضای آنلاین است که در ادامه بخش های مختلف آنرا معرفی میکنیم.

کسب درآمد با برنامه نویسی

یکی از پردرآمدترین و حرفه ای ترین و جذاب ترین راه های کسب درآمد از طریق اینترنت برنامه نویسی است. برنامه نویسی انواع مختلفی دارد که در اینجا همه آنها را به شما معرفی می کنیم.

کسب درآمد برنامه نویسی

طراحی سایت های پیشرفته و پلتفرم ها

اغلب افرادی که شروع به طراحی سایت می کنند بعد از از ۲ تا ۳ سال سعی می‌کنند که با دیدن آموزش های حرفه ای تر، زبان های برنامه نویسی تخصصی را یاد بگیرند که بتوانند خودشان سایت های حرفه ای را طراحی کنند و توسعه دهند.

کسب درآمد از برنامه نویسی بک اند

برنامه نویسی بک اند برای توسعه تمام کدها مربوط به پشت سایت و دیتا بیس میشود.

مهم ترین زبان های بک اند در حال حاضر Python, Java, PHP, Ruby, Rust, Go, C#, Perl, SQL, .Net, Node js, Kotlin میباشد آموزش هر کدام از آنها حداقل به یک سال زمان و تمرین مستمر نیاز دارد. توجه کنید که برای حرفه‌ای شدن در هر یک از زبان ها حداقل ۳ سال زمان نیاز است اما کسی که در یکی از زبانها به درجه Senior میرسد معمولاً زبان های دیگر را نهایتاً در کمتر از سه ماه مسلط خواهد شد. {کدهایی که در بک اند یک سایت نوشته می‌شود، به طور مستقیم با سیستم در ارتباط نیست، بلکه از طریق سرور به مرورگر کاربرها ارسال می‌شود و به این روش نیز server side میگوییم}

نکات: حداکثر سن برای شروع این کار 27 سال است

میزان درآمد: بعد از 3 سال، بین 12 تا 30 میلیون تومان

کسب درآمد از برنامه نویسی فرانت اند

تمام کد هایی که برای کاربران در سایت نمایش داده میشود در بخش فرانت اند قرار گرفته و توسط یک برنامه نویس فرانت اند ایجاد شده اند. آموزش برنامه نویسی فرانت اند زمان کمتری نسبت به آموزش بک اند می گیرد. مهم ترین زبان های فرانت اند html, Css, Javascript میباشد.

نکات: حداکثر سن برای شروع این کار 30 سال است

فریم ورک های مهم شامل بوت استرپ و Materialize میباشد.

میزان درآمد: بعد از 1 سال، بین 8 تا 15میلیون تومان

برنامه نویسی اپلیکیشن

یکی از بهترین راه های کسب درآمد از طریق اینترنت برای جوانان که به دنبال عدد های بالایی نیز برای درآمد خود هستند این راه می باشد. توان گفت در برنامه نویسی اپلیکیشن هیچ انتهایی وجود ندارد و به همین خاطر لازم است که از سنین کم شروع به آموزش برنامه نویسی در این حوزه صورت گیرد. مهم ترین زبان های اپلیکیشن عبارتند از زبان Java, Kotlin, #C, Python, HTML5 + CSS, JavaScript, Lua

 

برنامه نویسی بازی ها

یکی از جذاب ترین و پر هیجان ترین بخش های برنامه نویسی، برنامه نویسی بازی ها و ساخت بازی های آنلاین است. اگر برای کسب درآمد وارد این حوزه از برنامه نویسی شوید، باید بگوییم که سر رشته داشتن در بازی ها و علاقه مند بودن به بازی های رایانه ای بسیار اهمیت دارد و میتواند در خلاقیت شما موثر باشد.

درآمد این بخش در ایران بین 9 تا 30 میلیون و در خارج از ایران بین 3.500 تا 12.500 دلار است.

 

کسب درآمد با بلاگری

یکی از کارهایی که با انجام آن میتوانید پس از یک سال و گاها زودتر، به درآمد ماهانه بالای 15 میلیون تومان برسید، بلاگری در سایت ها و پلتفرم های مختلف مانند اینستاگرام است.

کسب درآمد با بلاگری

زمان مورد نیاز: حداقل 8 ماه تا سایت یا پیج شما فالور بگیرید

نکات: حداقل سن برای شروع این کار 14 سال است (البته بلاگر های کم سن تر هم داریم)

آشنایی مقدماتی با فن بیان و سناریو نویسی

درآمد: 3 میلیون تا 200 میلیون تومان

کسب درآمد از یوتیوب

در سال‌های اخیر و با افزایش ارزش دلار بسیاری از جوانان به فکر کسب درآمد دلاری از یوتیوب افتاده اند، کسب درامد دلاری از یوتیوب بسیار جذاب است اما اصلا کار ساده ای نیست، خصوصا برای ایرانی هایی که در داخل ایران هستند.

کسب درآمد یوتیوب

در ادامه نکات مربوط به کسب درآمد از youtube زا باهم بررسی میکنیم.

زمان مورد نیاز: حداقل 12 ماه تا کانال یوتیوب شما حداقل 10000 subscriber بگیرد.

نکات: برای گرفتن پول از بستر یوتیوب و گوگل حتما باید خارج از ایران حساب بانکی حقیقی داشته باشید.

حداقل سن برای شروع این کار 14 سال است (البته بلاگر های کم سن تر هم داریم)

درآمد: حداقل 200 تا 5000 دلار در ماه

کسب درآمد از تبلیغات در اینترنت

یکی از بهترین و راحت ترین راه های کسب درآمد در اینترنت، تبلیغات و مدیریت تبلیغات و اجرای کمپین های تبلیغاتی در پلتفرم های گوناگون آنلاین است.

کسب درآمد تبلیغات اینترنت

 

کسب درآمد از گوگل

کسب درآمد از گوگل راه های بسیار زیادی دارد که در مقاله زیر به صورت کامل هرکدام از روش های کسب ثروت از گوگل را بازگو کرده ایم.

کسب درآمد از گوگل

همچنین اگر کسب و کاری دارید و میخواهید خدمات خود را در گوگل به همه معرفی کنید و به همه نمایش دهید، روش و آموزش سئو را بخوانید.

کسب درآمد گوگل

سوالات متداول درباره کسب درآمد از اینترنت

1برای رسیدن به درآمد از اینترنت چقدر زمان لازمه؟
در کارهای سایده تر حداقل 3 ماه و در کارهای سخت تر حداقل 1 سال زمان نیاز دارید
2برای کسی که در ایران است، بهترین راه کسب درآمد از اینترنت چیست و چقدر درآمد دارد؟
بهترین کار برای کسب درآمد کاری است که به آن علاقه دارید، معمولا حقوق های خوب در اینترنت ایران بین 15 تا 25 میلیون تومان است
3برای اینکه در کسب و کار های اینترنتی مطمئن باشیم راهی که میرویم نتیجه میدهد چکار کنیم؟
پیشنهاد میکنیم که هدف های کوچک و با مدت زمان 3 ماهه برای خود تعریف کنید و برای رسیدن به آنها از مشاور یا دوستی که شبیه آن کار را انجام داده کمک بگیرید و با برنامه پیش بروید.
4.5/5 - (11 امتیاز)
77 / 100

3 Comments

  1. چوبکی گفت:

    من که خیلی به دردم خورد
    الان واقعا دید خوبی برای کسب و کار و درآمدم و مسیر پیش روم پیدا کردم

  2. سروش ش5 گفت:

    این کامل ترین مقاله کسب درآمد از اینرنت هست
    به همه دوستان پیشنهاد میکنم این آموزش رو با دیگران به اشتراک بذارین

  3. SEO IRAN گفت:

    به شخص فکر میکنم
    فضای وب ایران
    و کسب و کارهای اینترنتی هنوز خیلی جای کار داره
    دوستانی که در حوزه وب دارن کار میکنن
    نفرات خوبشون ۲۵ میلیون درآمد دارن
    اما ۳۰ میلیون تو حوزه های دیگه خیلی راحت بدست میاد تا توی اینترنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + هفت =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو