ابزارهای یافتن کلمات کلیدی سایت

کلمات کلدی
سئو سایت

ابزارهای یافتن کلمات کلیدی سایت یک بخش مهم و ضروری است که برای افزایش بازدید سایت کاربرد دارند. زمانیکه شما محتوای خوب و عالی برای وب سایت خود می نویسید باید به راحتی در دسترس باشد و کاربران بتوانند آن را پیدا کنند. اما زمانیکه محتوای تولید شده شما را کسی نتواند پیدا کند پس هیچگونه فایده ای ندارد و در حقیقت یک محتوای تو خالی است پس برای اینکه محتوا به راحتی قابل دسترس و پیدا شدن باشد احتیاج است که راهی را در نظر داشته باشید و یا راه حلی پیدا کنید. یکی از موارد تاثیر گذار بر سئو جستجوی کلمات کلیدی می باشد که توسط موتورهای جستجو صورت می گیرد.

ابزارهای یافتن کلمات کلیدی سایت

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی

عبارت ها و کلمه هایی که به نوعی معرف سایت هستند را کلمات کلیدی می گویند. زمانیکه شما برای یافتن مطلبی در گوگل عبارتی را سرچ می کنید در حال استفاده از کلمات کلیدی هستید. یکی از تکنیک های مهم که در بهینه سازی سئو سایت تاثیر گذار می باشد استفاده از کلمات کلیدی است. پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب و مرتبط که در زمینه فعالیت وب سایت شما باشد یک کار مهم و اساسی است که باید نسبت به آن دقت کنید تا بتوانید با استفاده از آنها عناوین مناسبی را برای صفحات وب سایت خود انتخاب کنید.

در هر حیطه و حرفه ای که فعالیت داشته باشید کلمات کلیدی مرتبط با آن را می دانید اما با استفاده از ابزارهای یافتن کلمات کلیدی سایت امکان این را دارید تا بتوانید کلمات کلیدی جدیدتر و بیشتری را پیدا کنید.

ابزارهای یافتن کلمات کلیدی سایت

  • Übersuggest
  •  Keyword Tool IO
  •  SEOChat Suggestion Keyword Finder
  • Google AdWords Keyword Planner
  • Link Sleuth
  • Screaming Frog SEO Spider
  •  WordStream’s Free Keyword Tool
  • rellian Keyword Discovery
اهمیت کلمات کلیدی

ابزارهای یافتن کلمات کلیدی سایت

اهمیت یافتن ابزارهای کلمات کلیدی

استفاده از کلمات کلیدی و یافتن کلمات کلیدی مناسب به شما این امکان را می دهد تا متوجه این موضوع شوید که کاربران بیشتر دنبال چه چیزی هستند و با سلیقه کاربران بیشتر آشنا شوید. زمانیکه شما از کلمات کلیدی مناسب در محتوای خود استفاده کرده باشید کاربران تشویق می شوند تا وارد سایت ما شوند و این ترافیک بالا را برای وب سایت شما در بر خواهد داشت. بنابراین تولید محتوای خوب و جامع که دارای کلمات کلیدی پرمخاطب باشد یک امر مهم برای این است تا وب سایت خود را در قرار گرفتن در صفحه اول گوگل مدیریت کنید. با استفاده از ابزارهای یافتن کلمات کلیدی سایت می توانید تعداد کلمات کلیدی مناسب برای سایت خود را افزایش دهید و جایگاه و رتبه مناسبی را در نتایج جستجو گوگل بدست آورید.

به تازگی سایتی را راه اندازی کرده اید یا می خواهید راه اندازی کنید که درباره کلمات کلیدی آن اطلاعات کامل و دقیقی در اختیار ندارید؟ اصلا نمی دانید که چطور می توانید برای وب سایت خود کلمات کلیدی را انتخاب کنید که بیشترین سرچ را توسط کاربران دارد؟

 قبل از اینکه به شما در یافتن کلمات کلیدی پرجستجو کمک کنیم باید بگوییم که این مسئله کار چندان آسانی نمی باشد زیرا که انتخاب درست کلمات کلیدی می تواند به بهبود سئو سایت شما کمک بسیار کند.

 اگرخاطراتان باشد در یکی از مقالات سئو ایران درباره آموزش یافتن کلمات کلیدی پرجستجو برایتان ابزارهایی را معرفی کردیم و عنوان کردیم که توسط هریک از آن ها چطور می توانید برای سایت خود کلمات کلیدی مناسب و پر جستجویی را پیدا کنید. امروز می خواهیم شما را با ابزارهای جستجو کلمات کلیدی برای سئو آشنا کنیم تا به کمک آن ها بتوانید کلمات کلیدی که در زمینه حرفه و کسب و کارتان بیشترین سرچ را دارند پیدا کرده و با به کار بردن آن ها در محتواهای خود ترافیک سایت را به درست ترین روش ممکن افزایش دهید.

پیدا کردن کلمات کلیدی از مهم ترین مواردی است که اکثریت کسانی که در زمینه سایت و طراحی سایت فعالیت دارند با آن درگیر بوده و به دنبال راه مناسبی هستند که با کمک آن بتوانند برای بهبود سئو سایت خود کاری کرده و ترافیک سایت خود را نیز افزایش دهند.

مهم ترین ابزارهایی که می توانند به شما در جستجو کلمات کلیدی پربازدید کمک کنند

ابزارهای جستجو کلمات کلیدی

برای پیدا کردن کلمات کلیدی پربازدید از چه ابزارهایی استفاده کنیم؟

بدون شک اینکه از چه ابزارهایی برای پیدا کردن کلمات کلیدی پربازدید استفاده کنید سوالی است که برای اکثریت افرادی که میخواهند در دنیای رقابت اول باشند بسیار مهم و ضروری است. اینکه بدانید با چه کلمات کلیدی می توانید بازدید سایت خود را بالا برده و گوی سبقت را از رقبای خود بربایید برایتان ارزش زیادی باید داشته باشد.

خب ما به شما خواهیم گفت که چه ابزارهایی به شما در این زمینه کمک خواهند کرد. پیدا کردن ابزارهایی که به شما در این مورد کمک کنند شاید در ظاهر کار سختی نباشد اما نحوه استفاده از آن ها بدون شک مهم است.

شما با سرچ در گوگل می توانید چیزی نزدیک به 200 ابزار را در این زمینه مشاهده کنید که هر یک از آن ها ویزگی ها و کاربردهای منحصر به فرد خود را دارا می باشند. یکی از این ابزارها خود گوگل است که در سرچ یک کلمه لیستی بلند بالا درباره آنچه شما می خواهید را در اختیار قرار می دهد.

ما امروز در سئو ایران می خواهیم شما را با یک سری از ابزارهایی آشنا کنیم که هر کدام از آن ها  وظیفه ی تحقیق برای کلمات کلیدی خاصی را به عهده دارند.

ابزارهای جستجو کلمات کلیدی برای سئو

  •  ابزار  Rank Tracker
  • ابزار کنسول جستجوی گوگل
  • Google Ads Keyword Planner
  • ابزار Keyword Tool Dominator
ابزار  Rank Tracker یا ردیابی رتبه

ابزار  Rank Tracker

ابزار  Rank Tracker

اولین ابزاری که می خواهیم در جهت پیدا کردن کلمات کلیدی پربازدید به شما معرفی کنیم ابزار  Rank Tracker می باشد. این ابزار در حقیت به شما برای پیدا کردن لیستی از کلمات کلیدی جامع و آنالیز کردن آن با توجه به ردیابی رتبه آن کلمه کمک خواهد کرد.

قطعا این مسئله را به خوبی می دانید که مهم ترین کلمات کلیدی در سئو اغلب مورد انتظارترین کلمه در محور مورد نظر شما نمی باشد بنابراین نیاز است کلمه ای همانند آن داشته باشید که برای این کار نیاز به جستجو در بین تمام گزینه هایی که  از منابع مختلفی در اختیار دارید می باشد. برای این کار و بدست آوردن رتبه آن کلمه کلیدی می توانید از ابزار ردیابی رتبه که همان ابزار Rank Tracker می باشد استفاده کنید

ابزار کنسول جستجوی گوگل

بدون شک شما در پی کلمات کلیدی هستید که ترافیک سایت شما را ارتقاء دهد. ابزار کنسول جستجوی گوگل این امکان را در اختیار شما قرار می دهد.

این ابزار برای آنالیز کلمات کلیدی سئو کنونی سایت شما  نسبت به موقعیت کنونی سایت شما در گوگل و رتبه بندی و برآوردها و نرخ کلیک هایی است که شما دریافت می کنید مورد استفاده قرار می گیرد. این اطلاعاتی که به آن ها اشاره کردیم از مهم ترین اطلاعاتی هستند که تمام وب سایت ها برای اینکه بتوانند به رتبه بالایی در نتایج موتورهای جستجو دست پیدا کنند نیاز دارند. شاید فکر کنید که چنین اطلاعاتی نمی توانند چندان اهمیتی داشته باشند اما باید بگوییم که همین اطلاعات یک راه میانبر غیر قابل باور برای سئو وب سایت شما می باشند.

ابزار کنسول جستجوی گوگل به آنالیز کردن کلمات کلیدی به شما کمک می کند

کنسول جستجوی گوگل

Google Ads Keyword Planner

یک نکته ای که لازم می دانیم در این بخش به آن اشاره داشته باشیم تصمیم گیری درباره این است که کدام کلمات کلیدی در ابزارهای جستجو کلمات کلیدی برای سئو می توانند مناسب ترین هدف گذاری را در تبلیغات کلیکی داشته باشند.

انتخاب برخی از کلمات کلیدی که پیشنهادات تبلیغاتی کمی هم دارند به طور مستقیم و ساده در دریافت کلمه کلیدی با کلیک بالا می تواند تا حدودی برای افزایش ترافیک سایت شما میسر باشد اما قطعا که کلیک های بیشتر به معنای برنده شدن شما در این رقابت بزرگ کسب و کارهای اینترنتی و کسب جایگاه مناسب در نتایج موتورهای جستجو می باشد

بنابراین قبل از اینکه جستجو در هر موتور جستجویی را آغاز کنید نیاز است که بین کلمه کلیدی وب سایت خود و کلماتی که کلیک خور بالایی دارند یک برسی انجام داده و برای آن ها تفاوتی قائل شوید. برای این کار بهترین راه استفاده از ابزار برنامه ریزی کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل یا همان Google Ads Keyword Planner می باشد.

این ابزار به شما میزان جستجو، هزینه بر حسب هر کلیک، رقابت های تبلیغاتی و نوسانات ترافیک های فصلی را  یک جا نشان خواهد داد در ضمن به شما اجازه  تخمین و آینده نگری در تبلیغات کلیدی را در موقعیت های مناسب می دهد.

ابزار Keyword Tool Dominator

تا به اینجا شمارا با چند نمونه از ابزارهای جستجو کلمات کلیدی برای سئو آشنا کردیم و گفتیم که هر یک از آنجا چه کارایی دارند و چه زمان می توانید از آن ها استفاده کنید.

ابزار دیگری که قصد معرفی کردن آن را داریم ابزار Keyword Tool Dominator می باشد که ابزاری است برای پیدا کردن کلمات کلیدی از Amazon و Etsy و Ebay.

برخی از کاربرانی که در موتورهای جستجو همچون گوگل به سرچ درباره شما می پردازند به گونه و نحوه برخورد می کنند که سرچ و جستجوی آن ها به آمازون وابسته می باشد مثلا کاربر در گوگل به دنبال فروشگاه مورد نظر خود برای خرید محصولی است و آن را جستجو می کند و در آمازون به طور مستقیم خرید کالای مورد نظر خود را جستجو می کنند.

پس مسئله مهم اینجاست که برای جستجو در آمازون جستجوی ساده کلمات کلیدی سئو در گوگل به تنهایی کفایت نمی کند بلکه شما نیاز به بهینه سازی برای جستجوی آن کلمه در آمازون دارید. پس بهترین ابزاری که می تواند به شما دراین زمینه کمک کند ابزار کلمات کلیذی تحت سلطه (Keyword Tool Dominator) می باشد.

سوالات ابزارهای یافتن کلمات کلیدی

1آیا استفاده از ابزارهای یافتن کلمه کلیدی ضروری است؟
نمیشود گفت ضروری است ولی تا حد زیادی به ما کمک میکند که فعاایت های سئو سایت هدفمند تر و بهینه تر باشد و همچنین از سردر گمی خارج شویم که کدام کلمه برای کاربر ارزش بیشتری دارد و یا اینکه به کدام کلمه کاربر راغب تر است و برای یافتن بازار هدف و فروش بیشتر کمک میکند.
2 آیا تمامی ابزارهای یافتن کلمات کلیدی غیر رایگان است؟
خیر برخی ابزارها رایگان هستند یا در هفته اول استفاده رایگان میباشند و سپس باید اکانت تهیه کنید
3 ممکن است آمار این ابزارها صحیح نباشد؟

اینکه این ابزارها پشتیبانی نشوند و بعد از مدتی آپدیت و بروزرسانی نشوند ممکن است آمارها نیز بروزرسانی نگردند و آنار غیرواقعی را نمایش بدهند،ولی در زمان فعالیت آمار تقریبا صحیح و کاملی نشان میدهد. این نکته نیز وجود دارد که دربرخی از ابزارها کشور ایران تحریم است همچنین برخی ابزارها زبان فارسی را پشتیبانی نمیکنند

4.5/5 - (2 امتیاز)
76 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 3 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو