فرآیند افزایش رتبه سایت

بهینه سازی و افزایش رتبه

فرآیند افزایش رتبه سایت

در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که چگونه کسب و کار انلاین خود را بهبود ببخشید، برای این کار ابتدا باید به بررسی رتبه سایت در گوگل بپردازید که در نهایت به کمک پیاده سازی نکات مهم در این زمینه و به کاربردن تکنیک های افزایش رتبه سایت میتوانید کسب و کارتان را متجول کنید، در اطرافیان خود افراد زیادی مشاهده کرده اید که به کمک سایت و سئو مناسب، در میزان فروش محصولات و کسب در آمد بالا رسیده اند

اگر شما به تازگی کسب و کار و وب سایت خود را، راه اندازی کرده اید. باید سایت را با رعایت کردن یکسری  قوانین بهینه کنید تا بتوانید در نتایج موتورهای جستجو دیده شوید و رتبه بالایی را به دست بیاورید. در مرحله اول شما باید محیط کسب و کار خود را به خوبی بشناسید، اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود را مشخص کنیدنیازمندی های کاربران و بازار را شناسایی و اولویت بندی کنید. رقیبان خود را شناسایی کنید به نقاط ضعف و قدرت آن ها توجه کنید.سیستم فعلی خود را به شیوه مناسب تحلیل کنید،تمام ریسک های مربوط به کسب و کار و طراحی سایت خود را به درستی مشخص کنید

به یاد داشته باشید برای اینکه بتوانید رتبه بالایی را کسب کنید باید نرخ بازدید از سایت خود را با جذب کردن کاربران بالا ببرید. به طور کلی  برای افزایش رتبه وب سایت باید تلاش کنید که اهداف شما مطابق با اهداف و استانداردهای گوگل باشد. در این حالت میتوانید برای رقابت در رتبه برتر نتایج موتورهای جستجو دیده بشوید.

چگونه بازدید از سایت را افزایش بدهید؟

نخسین و مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که در صفحات سایت خود محتوا با ارزش، قابل درک و مرتبط با کسب و کار خود را تولید کنید. وقتی محتوای شما بتواند نیازهای کاربران را پاسخ بدهد باعث ماندگاری بیشتر آن ها در صفحات می شود همچنین آن ها محتوا و اطلاعات مفید شما را می توانند به اشتراک بگذارند. در نتیجه گوگل با توجه به رفتار کاربران درک می کند که سایت شما معتبر است و باعث افزایش رتبه وب سایت شما و کسب رتبه یک گوگل می شود.

محتوای شما نباید تکراری و کپی شده باشد و می توانید برای جذابیت بالا از محتوای تصویری، اینفوگرافی و ویدئو استفاده کنید چون زمان حضور کاربران را در سایت افزایش می دهد و همین افزایش ماندگاری فاکتور مهمی است که گوگل رتبه بندی وب سایت شما را افزایش بدهد شما باید به عنوان یک مدیر سایت بدانید که  تولید محتوای با ارزش و مفید به تنهایی برای ارتقا سئو و افزایش رتبه وب سایت کافی نیست بلکه یکی از شرط های لازم است.

برای افزایش رتبه وب سایت چه کارهایی باید انجا م بدهید؟

  • انتخاب کلمات کلیدی

در زمان انتخاب کردن کلمات کلیدی باید این (کلمه یا ترکیبی از کلمات) به گونه ایی باشد که به صورت مختصر در مورد موضوع سایت شما اطلاعاتی بدهدو مرتبط با کسب و کار شما و در جهت رفع نیازهای کاربر باشد.

می توانید برای ایده گرفتن از کلمات کلیدی از Google Keyword Planner استفاده کنید.

کلمه کلیدی خود را حتما در عنوان قید کنید و در کنار این کلمات کلیدی اصلی حتما از کلمه کلیدی مترادف با آن هم استفاده کنید. ولی حواستان باشد که بیش از اندازه از این کلمات کلیدی را تکرار نکنید زیرا از سمت گوگل جریمه می شوید و امتیاز منفی می گیرید.

  • توضیحات متا

سوال شما این است که برای انتخاب توضیحات متای سایت خود چه کنید ؟

توضیحات متا باید به شیوه ایی نوشته شود که موضوع سایت و کسب و کارتان را به زبانی شیوا و قابل فهم برای کاربران به صورت خلاصه بیان کند وآن ها از اهداف شما باخبر بشوند با انجام این کار می توانید کاربران را در حداقل زمان به سایت خود جذب کنید و بازدید را بالا ببرید و با افزایش رتبه سایت از سمت گوگل مواجه شوید.

  • سرعت بارگذاری صفحات

افزایش سرعت بار گذاری صفحات سایت یکی از با ارزش ترین معیارهای قابل توجه گوگل می باشد و از سمت دیگر لود شدن سریع تر سایت ها باعث افزایش رضایت کاربران می شود. می توان با بهینه کردن و پایین آوردن حجم عکس تا جایی که کیفیت عکس از بین نرود سرعت را افزایش داد همچنین می توان با فشرده کردن فایل های کد نویسی از جمله css و جاوا اسکریت فاصله ها را حذف کرد و سرعت را بالا برد. فراموش نکنید برای گوگل هیچ چیزی با ارزش تر از رضایت کاربران نیست.

سرعت بارگذاری صفحات و تاثیر آن در بالا بردن رتبه سایت

تاثیر سرعت صفحات در بالا بردن رتبه سایت

  • تبلیغات

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که از تبلیغات بیش از حد در سایت خود استفاده می کنید سخت در اشتباهید، استفاده بیش از حد از تبلیغات ایندکس کردن صفحات را دچار مشکل می کند و برای کاربران آزار دهنده است، پس برای اینکه  به افزایش رتبه سایت دست پیدا کنید هرگز از تبلیغات زیاد استفاده نکنید

  •  خطای 404 را رفع کنید

این خطا را می توانید با مراجعه به سرچ کنسول پیدا کنید و با روش های مختلف رفع کنید، اگر URL مهم و معتبری بوده که از دست داده اید ریدایرکت 301 کنید، اما اگر صفحه ای کم ارزش بوده و… از روش های دیگر ریدایرکت کردن و یا نادیده گرفتن این صفحات و عدم نمایش به کاربر استفاده کنید، نکته مهم این است که ارور 404 را بر طرف کنید چون این خطا نشان می دهد که کاربر در جستجو خود موفق نبوده است و به هر دلیلی به محتوای مد نظر خود نرسیده و تاثیر بسیار بدی بر سئو دارد.

  • لینک های داخلی

یکی از فاکتورهای خیلی مهم برای سئو ایجاد لینک داخلی است. لینک داخلی یعنی اینکه شما در داخل سایت آن دسته از صفحاتی که به همدیگر مرتبط هستند را به هم لینک بدهید تا کاربران به راحتی داخل صفحات جستجو کنند و اطلاعات مورد نیاز خود را به دست بیاورند. و باعث ماندگاری کاربر در سایت می شود و در نتیجه افزایش رتبه سایت را به دنبال دارد.

نکته ای که هنگام لینک بیلدینگ وجود دارد این است که ما نباید صفحات کاملا بی ربط را با انکر تکست نا مناسب و غلط ( به هر دلیلی ) لینک سازی کنیم زیرا تاثیر عکس دارد، مثلا صفحه اصلی سایت شما با کلمه ساعت مچی در صفحه یک ظاهر میشود، شما با انکر تکست مانتو تابستانه لینک بدهید که در نتایج گوگل ظاهر نشده است.

  • لینک خارجی

اگر می خواهید امتیاز منفی دریافت نکنید و سئوی بهینه ایی داشته باشید پس بهتر است از لینک های خارجی قافل نشوید، لینک خارجی لینکی است که سایت های دیگر به صفحات شما ایجاد می کنند یا اینکه خود شما به سایت های دیگر لینک می دهید، میزان معتبر بودن سایت لینک دهنده برای گوگل خیلی اهمیت دارد زیرا می تواند نشان بدهد که سایت شما محتوای قدرتمندی دارد و در راستای اهداف کاربران و خدمت به مشتریان طراحی شده است در این حالت است که گوگل تصمیم می گیرد رتبه سایت را ارتقا بدهد.

نکته مهم لینک بیلدینگ خارجی این است که لینک های اسپم و شکسته شده را پیدا کنید و آن ها را از بین ببرید زیرا برای  سئو بسیار اهمیت دارد.

  • کاهش bounce rate

نرخ پرش چیست؟ زمانی که کاربران وارد سایت شما می شوند و بدون اینکه کاری انجام بدهند سریع صفحه را بسته و از سایت خارج می شوند. این رفتار خوشایند نیست، تلاش کنید با رعایت کردن  نکاتی که در بالا توضیح دادیم نرخ پرش را کاهش بدهید زیرا روی بهینه سازی سئو و بالابردن رتبه سایت بسیار موثر است و سبب جذب مخاطبان می شود.

  • سایت مپ

ایجاد نقشه سایت با توجه به اینکه می تواند درک بهتر و با کیفیتی از کل سایت را در اختیار گوگل بدهد بسیار عالی است. و گوگل تصمیم به افزایش رتبه سایت می شود یک راهنما برای موتورهای جستجو است

  • به کار گرفتن و استفاده از SSL

امنیت بالای سایت یکی از استاندارهای لازم برای سئو سایت و همچنین گوگل می باشد زیرا از ریزش ترافیک ورودی جلو گیری می کند. در واقع امنیت سایت و مواظبت کردن از اطلاعات شخصی کاربران باعث می شود آن ها به شما اعتماد کنند و به مشتریان دائمی تبدیل بشوند. در اینجا پیشنهاد ما این است که از SLL رایگان استفاده نکنید.

موارد مهم بالا بردن رتبه سایت

CDN یکی موارد مهم بالا بردن رتبه سایت

  • استفاده از CDN برای افزایش رتبه سایت

CDN شبکه توزیع محتوا می باشد که دارای مجموعه ایی از سرورها در سر تا سر دنیا است یعنی وقتی کاربری وارد سایت می شود و درخواستی را ارائه می دهد مهم نیست که از نظر جغرافیایی در کدام مکان و یا کدام کشور قرار دارد. زیرا نزدیک ترین سرور به آن مشتری پاسخگو خواهد بود و در این حالت بازهم شما موفق شده اید که کاربران را جذب کنید و ماندگاری آن ها را بالا ببرید. زیرا این شفافیت و سرعت بالای انتقال اطلاعات به حدی است که کاربران تصور می کنند همه چیز در اختیار آن ها است گویی که فقط آنها به تنهایی در وب سایت هستند

ازسمت دیگر این شبکه امنیت را تامین می کند و جلوی حملات هکرها را می گیرد. نکته مهم تر این است که پهنای باند را افزایش می دهد چون کاربران همه به صورت اشتراکی  در حال استفاده از سرورها هستند و همین موضوع از جوانب دیگر کاهش هزینه پهنای باند را به دنبال دارد. شبکه توزیع محتوا کمک می کند که با ترافیک بالای سایت مواجه نشوید

نکته :  فعال کردن CDN باعث می شود در صورت خطا هیچ گاه سیستم شما از کار نیفتد چون سرور های جایگزین هستند که به شما خدمات را ارائه بدهند تمام این امکانات بر سئوی سایت تاثیر مثبت می گذارد و باعث افزایش رتبه وب  سایت می شود

در کل میتوان گفت رعایت این نکات و جلب رضایت مشتری  برای این که گوگل تصمیم بگیرد رتبه وب سایت شما را ارتقا بدهد کافی می باشد.

  • خاصیت واکنش گرایی موبایل

امروزه 90درصد مردم جستجوهای خود را از طریق موبایل انجام می دهند حالا اگر طراحی سایت قابلیت واکنش گرایی نداشته باشد و از موبایل پشتیبانی نکند در گوشی های هوشمند به خوبی دیده نمی شود. در نتیجه گوگل هم نمی تواند شما را در جستجوهایی  که از طریق موبایل صورت می گیرد نشان بدهد. و شما در این زمینه رتبه ایی کسب نمی کنید زیرا این روزها بیشتر جستجوها توسط موبایل ها صورت میگیرد.

  • حضور در شبکه های اجتماعی

زمانی که محتوای خود را ( متن،عکس،کلیپ)  در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، اینستاگرام  به اشتراک می گذارید یا اقدام به ایجاد لینک می کنید این کار خیلی مفید وبا ارزش است

زیرا شبکه های اجتماعی به شما کمک می کنند رتبه وب سایت شما چندین برابر افزایش پیدا کند و در رتبه های اول نتایچ گوگل به خوبی دیده بشوید.

نحوه افزایش رتبه سایت

نحوه افزایش رتبه سایت چگونه است؟

  • تصاویر

برای افزایش رتبه وب سایت از تصاویر با تگ ALT استفاده کنید آن ها را با فرمت مناسب بهینه سازی کنید چون باعث درک بهتر می شود

  • نظرات کاربران در افزایش رتبه وب سایت

بهتر است شما دائما در حال تعامل و برقراری ارتباط با کاربران و مشتریان خود باشید آن ها را وادار کنید و از آن ها بخواهید که برایتان کامنت بگذارند در نظر دهی ها شرکت کنند

شما با توجه کردن به انتقادات و پیشنهادات کاربران و پاسخ دادن به آن ها می توانید نقاط ضعف و قوت خود را به خوبی شناسایی کنید و آن هارا بهبود ببخشید و باعث رضایت کاربران بشوید وبه افزایش رتبه وب سایت خود کمک کنید.

خلاصه   

شما با خواندن محتوای مفید ما، به درستی آموختید که برای بهینه سازی و افزایش رتبه بندی سایت خود.باید نکاتی را  رعایت کنید مانند: رضایت کاربران، افزایش امنیت، بالا بردن نرخ بازدید ، ایجاد محتوای مرتبط و با ارزش، ایجاد لینک داخلی و لینک خارجی و انتخاب کلمات کلیدی مناسب و مرتبط و به اندازه.

4.5/5 - (4 امتیاز)
75 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + شش =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو