الگوریتم کبوتر

الگوریتم کبوتر

الگوریتم کبوتر

یکی دیگر از الگوریتم ها گوگل که همچون الگوریتم های دیگر از اهمیت بسیاری برخوردار است و بر سئو سایت تاثیر گذار می باشد الگوریتم کبوتر است. الگوریتم کبوتر در 20 آگوست سال 2013 توسط گوگل معرفی شد که هدف آن بهبود نتایج جستجو بر اساس موقعیت های جغرافیایی می باشد در واقع الگوریتم کبوتر به نوعی شبیه به سئو محلی می باشد که در مطالب قبلی لیست الگوریتم های گوگل درباره آن توضیحاتی آورده ایم.

تغییراتی که توسط Pigeon Algorithm انجام می شود در نتایج صفحات و نتیایج جستجو طبق نقشه گوگل تاثیر گذار است و این تغییرات کم کم در رتبه بندی صفحات وب سایت و سئو سایت نیز تاثیر گذار خواهد بود. علت نام گذاری این الگوریتم به خاطر این است که در گذشته از کبوتران برای ارتباطات محلی استفاده می شده است.

الگوریتم Pigeon

الگوریتم کبوتر چیست؟

همانطور که می دانید گوگل موتور جست و جویی می باشد که بیشتر با محتوای وب سایت ها کار دارد اما مسئله مهم اینجاست که امروزه تنها متن، تصویر و صدا برای گوگل حکم محتوا را ندارند بلکه لوکیشین هم نوعی محتوا به حساب می آید. به همین دلیل است که گوگل برای استفاده درست از محتواهای وب سایت ها و راحت تر کردن کار کاربرانش الگوریتم کبوتر را طراحی کرده است.

الگوریتم کبوتر دقیقا چه کار می کند؟ زمانی که کاربران عبارتی را در اینترنت جستجو می کنند الگوریتم کبوتر این عبارت ها را بررسی می کند، اگر عبارت های سرچ شده درباره پیدا کردن یک مکان خاص یا یک کسب و کار محلی باشد الگوریتم کبوتر به کمک آن ها می آید و نزدیک ترین نتیجه را در اختیار آن ها قرار می دهد.

اجازه بدهید برای درک بهتر شما، الگوریتم کبوتر را ساده تر و به کمک یک مثال شرح بدهیم

حتما شما تجربه جستجو کردن در اینترنت برای پیدا کردن یک مکان خاص را داشته اید تصور کنید شما در حال قدم زدن در خیابان ونک هستید و به شدت احساس گرسنگی دارید ولی در آن محل هیچ رستوران یا فست فودی را نمی شناسید اولین کاری که انجام می دهید این است که از طریق موبایل خود در گوگل عبارت رستوران های نزدیک من یا فست فود نزدیک ونک را سرچ می کنید.

الگوریتم کبوتر

الگوریتم Pigeon

در این زمان است که کبوترهای گوگل به کمک شما می آیند و لیست رستوران ها و فست فودهای خیابان ونک را به همراه آدرس دقیق در اختیار شما قرار می دهند. یکی از فاکتورهایی که برای گوگل اهمیت دارد نوشتن محتوا در صفحات است که این محتوا می تواند: (متن، صوت، تصویر و…) باشد که باید به گونه ایی باشد که بهترین امکانات را در اختیار کاربران قرار بدهد

اما در این بین همیشه جای خالی یک محتوای دیگر حس می شد محتوایی که می تواند کاربر را زودتر به هدف و خواسته اش برساند آن محتوا چیزی نیست جز ایجاد موقعیت مکانی یا نقشه سایت. گوگل همواره به این فکر می کند که برای رضایت بیشتر کاربران چه کاری انجام بدهم؟ چه الگوریتمی را طراحی کنم؟

و این زمان دقیقا نقطه ایی بود که گوگل تصمیم گرفت برای دسترسی سریع تر کاربران به اهداف خود الگوریتم کبوتر را طراحی کند که در این راه بسیار هم موفق عمل کرد. الگوریتم کبوتر گوگل در جستجوی محلی یا سئو محلی نقش بسیار تاثیر گذاری دارد. بهتر است در ابتدا کمی درباره سئوی محلی یا local seo توضیح بدهیم.

سئو محلی این امکان را برای کسب و کارهای محلی فراهم می کند تا خدمات و سرویس های خود را به مشتریان محلی در حداقل زمان ارائه بدهند. سئو محلی می تواند کسب و کارها را برای مشتریان محلی ترویج بدهد تا آن ها بتوانند به آسانی کسب و کار شما را پیدا کنند و از طرفی هم شما هم می توانید مشتریان نزدیک محل خود را پیدا کنید و درآمد خود را افزایش بدهید.

الگوریتم کبوتر

الگوریتم کبوتر گوگل

در واقع سئو محلی روشی برای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است گوگل مکان جغرافیایی افراد و سوابق جستجو آن ها را در نظر گرفته و نتایج خود را بر این اساس ارائه می دهد. وقتی که شما کسب و کارخود را به همراه شماره تلفن ( مغازه مکانیکی و تعمیر ماشین ) در نقشه سایت در گوگل ثبت می کنید کاربران به راحتی با سرچ کردن عبارت (نزدیک ترین مکانیکی به من) سریعا شما را بر روی نقشه پیدا می کنند.

پس تا اینجا به خوبی متوجه شده اید که سئو محلی یک شرایط سود طرفین را ایجاد می کند هم مشتری شما را پیدا کرده و نیاز خود را در حداقل زمان برطرف کرده است و هم اینکه شما توانسته اید درآمد بیشتری را کسب کنید. الگوریتم کبوتر گوگل می تواند جزئیات را به دقت بررسی کند به وسیله همین قابلیتی که دارد باعث می شود که موتور جستجوی گوگل از میان هزاران سایت ایندکس شده سایت های مرتبط با سرچ شما را پیدا کند و شما را به نتیجه دلخواه و مورد نظرتان برساند.

تاثیر الگوریتم کبوتر بر سئو سایت

  1. اولین تاثیر الگوریتم کبوتر بر سئو رونق دادن به کسب و کارهای محلی است
    هدف گوگل از معرفی الگوریتم کبوتر ایجاد یک الگوریتم موقعیت محور برای کاربران است یعنی نتایجی را که در اختیار کاربران قرار می دهد سازماندهی شده باشد بر اساس محل یا منطقه دسته بندی شده باشند. این اقدامات باعث شد که صاحبان کسب و کارهای محلی به این فکر بیفتند که باید سریعا سئوی محلی سایت خود را بهینه کنند تا بتوانند کاربران هدف خود را به آسانی شناسایی کنند.
  2. سفارشی کردن نتایج جستجو به کمک الگوریتم کبوتر
    یکی از هدف های گوگل از طراحی الگوریتم کبوتر همواره جلب رضایت کاربران است، و تلاش می کند در هر حالتی بهترین نتیجه مرتبط را به کاربران ارائه بدهد. مثلا اگر شما در گذشته عبارت (آرایشگاه) را در گوگل سرچ می کردید گوگل ده ها نتیجه را برای شما نمایش می داد ولی الان به کمک الگوریتم کبوتر گوگل این نتیجه بهینه شده است و این عدد به ده عدد آرایشگاه کاهش می یابد.
    این ده عدد آرایشگاه با توجه به موقعیت مکانی شما برایتان سفارشی سازی شده است و باعث می شود که شما در حداقل زمان بهترین نتیجه را از جستجوی خود به دست بیاورید.
  3. دیگر تاثیر الگوریتم کبوتر گوگل بر سئو سایت، تغییر در شکل نتایج است
    الگوریتم کبوتر باعث تغییر ظاهر صفحه SERP شد و نتایج پک گوگل را تغییر داد در زمان گذشته وقتی که عبارتی را جستجو می کردید گوگل نتیجه را در یک پک هفت تایی نشان می داد ولی با روی کار آمدنPigeon algorithm نتایج را در یک پک سه تایی نمایش می داد که با توجه به موقعیت مکانی کاربر بهینه سازی شده است.

نتیجه می گیریم که بیشترین تاثیر الگوریتم کبوتر بر روی سئو محلی است و همواره تلاش می کند که جستجوی محلی را بهینه کند.

تاثیر الگوریتم کبوتر بر کسب و کار

با اضافه شدن الگوریتم کبوتر به دیگر الگوریتم های گوگل یک سری تغییرات در کسب وکارها به وجود آمد که تمامی آنها مربوط به Pigeon Algorithm و تاثیرات آن می شده است. با روی کار آمدن این الگوریتم در موتورهای جستجوی گوگل بسیاری از کسب و کارها در آمریکا و انگلستان که برای اولین بار از این الگوریتم استفاده کردند بین 63 تا 68 در صد کاهش کاربر داشتند که این موضوع باعث شاکی شدن آنها شده بود. اما همیشه هم نباید از دید منفی به قضیه نگاه کرد.

الگوریتم کبوتر

الگوریتم کبوتر یا Pigeon گوگل

با توجه به اینکه با استفاده از Pigeon Algorithm بعضی از کسب و کارها دچار ضرر شدند اما همین الگوریتم باعث رشد کسب و کارهای جدید شد. بنابراین الگوریتم کبوتر در کسب وکار های جدید توانسته که کاربران بسیاری را بدست آورد و این موضوع به کسب و کارهای جدید در بهبود سئو سایت نیز کمک بسیاری خواهد کرد.

الگوریتم کبوتر بر ظاهر گوگل تاثیر دارد

در این مقاله ما می خواهیم بدانیم که آیا الگوریتم کبوتر بر ظاهر گوگل نیز تاثر گذار بوده است یا خیر؟ طبیعتا Pigeon Algorithm بر ظاهر گوگل تاثیر گذاشته است شاید این تغییرات چندان زیبا نباشد اما در هر صورت تغییر است. تغییری که Pigeon Algorithm در گوگل ایجاد کرده است تغییر اندازه پک است که در شکل زیر کاملا مشخص است.

تاثیر الگوریتم کبوتر بر ظاهر جستجو

تاثیر الگوریتم کبوتر در ظاهر جستجو

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید زمانی که در گوگل قبل از روی کارآمدن Pigeon Algorithm سرچ می کردیم نتایجی که نمایش داده می شد تقریبا 7 نتیچه بود که به آن پک هفت تایی گفته می شد است اما در تصویر سمت راست بعد از رو کار آمدن الگوریتم کبوتر است که نتیجه کمتر می باشد که پک سه تایی را نمایش داده است.

حتما وب سایت خود را در نقشه گوگل ثبت کنید

برای اینکه کاری کنید که گوگل مکان فیزیکی و جغرافیایی کسب و کار شما را به خوبی بشناسد و درک کند باید سایت خود را در گوگل ثبت کنید. با ثبت کردن سایت خود گوگل می تواند موقعیت فیزیکی کسب و کار آنلاین شما را به درستی درک کند.

دو راه برای ثبت وجود دارد:

  • به وسیله اپ موبایل
  • به کمک نسخه وب نقشه گوگل
  • باید تمام اطلاعات تماس ( نام ، آدرس ، تلفن، و ایمیل ) خود را به درستی در تمام صفحات درج کنید

توجه کنید اطلاعاتی که شما در قسمت فوتر سایت درج کرده اید حتما باید با اطلاعات درج شده در مپ گوگل یکی باشد تا جایگاه شما ارتقا یابد.

تاثیر الگوریتم کبوتر در سئو

الگوریتم کبوتر یا Pigeon

به پیشنهادات و انتقادات کاربران توجه کنید

یکی از نکات موثر در سئو محلی توجه به نظرات و نیازهای کاربران است پس تلاش کنید که مخاطبان شما برایتان کامنت بگذارند و به آن ها پاسخ بدهید این کار به کیفیت و ارتقای سایت شما کمک می کند.

چگونه می توانیم برای الگوریتم کبوتر محتوا نویسی کنیم؟

  1. شما می توانید از خدمات جستجوی محلی منحصر مانند Yelp استفاده کنید
  2. بهتر است در جستجوی محلی از صفحات فرود استفاده کنید و برای کسب نتایج بهینه از کلمات ترکیبی و یا کلمات کلیدی tail – long استفاده کنید
  3. قدرت دامنه خود را افزایش بدهید
  4. از نقش موثر و تاثیر گذار شبکه های اجتماعی غافل نشوید
  5. کاربران و مشتریان خود را تشویق کنید که نظرات خود را کامنت کنند

اگر شما هم در جستجوهایتان با Pigeon Algorithm روبرو شده اید برایمان در این باره بنوسید و بگویید نظرات درباره این تغییر گوگل چیست؟ برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل با سئو ایران همراه باشید.

سوالات متداول درباره الگوریتم کبوتر

1آیا الگوریتم کبوتر بر سئو تاثیر می گذارد؟
بله بر سئو اثر می گذارد مخصوصا بر سئوی محلی بسیار تاثیر گذار است و به بهینه سازی آن کمک می کند.
2الگوریتم کبوتر چه کاری انجام می دهد؟
این الگوریتم با هدف بهبود نتایج جستجو ایجاد شده است و وظیفه آن این است که موقعیت جغرافیایی را در نتایج جستجو دخالت دهد.
3آیا ممکن است از الگوریتم کبوتر رتبه منفی دریافت کنیم؟
بله الگوریتم کبوتر ممکن است به ما نمره منفی می دهد در این حالت باید ترافیک سایت خود را افزایش دهیم و مجدد سئو صفحات لندینگ خود را مورد بررسی قرار دهیم.
4هدف الگوریتم کبوتر چیست؟
پیدا کردن نزدیک ترین کسب و کار محلی به شما برای دادن ارائه خدمات و همچنین افزایش درآمد برای صاحبان کسب و کار با جذب مشتریان محلی.
4.7/5 - (29 امتیاز)
80 / 100

7 Comments

  1. ali گفت:

    این یکی از گویا ترین مقالات سئو و خصوصا الگوریتم کبوتر بود
    با تشکر از شما

  2. شبنم گفت:

    یا سلام ممنون از مطالب خوبتون
    ممکن هست در مورد سئو محلی ی توضیحی بدهبد
    ممنونم

  3. مینا حقیقی گفت:

    با سلام تعداد لینک های داخلی در صفحه اصلی چند تا باشه تا به سئو کمک کند؟؟

  4. کامران صفایی گفت:

    من دقیقاً قسمت آخر را در مورد سرچ قبل از الگریتم کبوتر و بعد از الگوریتم کبوتر را متوجه نشدم میشه واضح تر بگید.

  5. یلدا شجاعتی گفت:

    سلام خیلی ممنون واقعا الگوریتم کبوتر یکی از نکات مهم سئو هست که بهش به خوبی اشاره کردید. سوالم اینکه میشه افراد دیگه ای بتونند مکانی که در گوگل ثبت میکنیم رو پاک کنن.چند وقت پیش من مکانمو ثبت کرده بودم ولی الان پاک شده.گوگل پاک میکنه؟

  6. مهسا عین آبادی گفت:

    الگوریتم کبوتر فقط برای جستجو های محلی کار میکنه؟

  7. محسن فرهی گفت:

    من همین محتوا رو برای الگوریتم موش کور هم خوندم.
    آیا مانند الگوریتم کبوتر گوگل عمل میکنه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 14 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو