اهمیت ساختار سایت در سئو

بخش های مختلف صفحات سایت

اهمیت ساختار سایت در سئو (جایگاه های صفحات)

چرا رتبه سایت من بهتر نمی شود؟ چه چیزی باعث شده سایت من ایندکس نشود؟ ممکن است شما فکر کنید تمام مسیر سئو را درست میروید ولی اطلاع ندارید که برخی موارد را رعایت کنید مواردی که ممکن است فراموش شوند و نیاز به بررسی دارند بسیار هستند مثلا ساختار سایت در سئو بسیار تاثیر دارد.

اهمیت بخش های صفحه سایت (جایگاه صفحات سایت)

این را میدانیم که در ساختار سئو سایت و صفحات سایت بخش ها و جایگاه های مختلفی وجود دارد، و این نیز مشهود است که هرجایگاه با جایگاه دیگر از نظر نمره و اعتبار ارزش متفاوتی دارد، به بررسی این جاها میپردازیم.

اهمیت هدر صفحات سایت در سئو

وقتی شما در حال ایجاد صفحه اصلی یا صفحات داخلی هستید از این موضوع غافل شوید که کدام یخش در سئو تاثیر بیشتری دارد و میتواند تاثیر گذار باشد در سئو بخش هدر سایت تاثیر بیشتری دارد و از اهمیت زیادی برخوردار است.

یعنی شما اگر در هدر صفحه اصلی سایت یک اسلایدر قرار میدهید با ارتفاع ۱۰۰۰ پیکسل، قطعا باعث میشود نیاز به تلاش بیشتری برای دیده شدن در صفحه ۱ گوگل داشته باشید زیرا مهم ترین بخش یک سایت را از دست داده اید. هدر سایت شامل منوها نیز میشود، قطعا منو سایت برای کاربر بسیار مهم است زیرا دسترسی آسان به صفحات را فراهم میکند.

چه چیزی در هدر سایت قرار دهیم؟

قطعا هرچیزی که در هدر قرار میدهیم باید کیفیت بالایی داشته باشد و کاملا هوشمند انتخاب کرد. مثلا گفتیم که اسلایدر بزرگ در ابتدا قرار ندهیم. اگر یک تصویر هدر ثابت قرار میدهیم، یک تصویر با کیفیت و مرتبط با هدف اصلی ما باشد که هم حجم مناسبی داشته باشد که امتیاز رسانه (مدیا media) را از گوگل بگیریم علاوه بر تصویر باید بر روی منو نیز دقت کنیم که مهمترین بخش های سایت را به صورت بهینه در سایت قرار دهیم

تاثیر منو در سایت و اهمیت جایگاه منو سایت

اهمیت جایگاه منو سایت

انتخاب لینک ها برای قرار دادن در منو

بعد از دانستن اهمیت ساختار سایت و همچنین اولویت اول (هدر و منو) باید به بهترین نحوا از  منو استفاده کنیم، شما ابتدا باید صفحات و مقالاتی که ارزش بالایی برای شما دارند را قرار دهید، معمولا کاربران نیاز دارند به محصول یا خدمت سایت شما دسترسی داشته باشند و در استراتژی سایت شما نیز اهمیت بالایی دارد.

مثلا شما قرار است به فروش محصول بپردازید، مهمترین آنها را انتخاب میکنید و در منو اضافه میکنید. اما اگر سایت فروشگاهی بزرگی مانند دی جی کالا که هزاران محصول دارد قرار باشد محصولاتش را در منو قرار دهد امکان‌پذیر نیست.

پس ما دسته بندی از محصولات را تعریف میکنیم و در منو قرار میدهیم. علاوه بر دسترسی به محصول کاربران عادت کرده اند که در منو مواردی مانند پشتیبانی و تماس و قوانین سایت را نیز مشاهده کنند. هر سایت متفاوت با سایت دیگر باید تصمیم درستی درباره منو سایت بگیرد و یک فرمول خاصی ندارد. مثلا سازمان سنجش و دی جی کالا و سامانه سجام نمیتوانند از یک فرمول برای منو سایت استفاده کنند.

  • به مدل ایجاد لینک های سایت (منظور url های صفحات نوشته ها و برگه های مختلف سایت) url routing گفته میشود که مهمترین موضوع در ساختار url ها می باش که طراحان و برنامه نویسان سایت باید آنها را تا حد ممکن ساده بسازند.

مثال: seoiran.com/seo صحیح میباشد نه seoiran.com/time2018-5-2/seo

اولویت جایگاه محتوا سایت و اهمیت آن

اولویت جایگاه محتوا سایت

اهمیت و جایگاه محتوا سایت content

بعد از هدر و منو که از لحاظ اهمیت ساختار سایت در رده نخست قرار دارد، بخش جایگاه محتوا سایت اولویت دوم را دارد و ما باید تمرکز و دقت زیادی بر روی متن و عکس و فیلم و صدا و سایر رسانه ها داشته باشیم.

منظور این است که متنی که در صفحه قرار میدهیم بصورت یونیک باشد و ارزش بالایی داشته باشد به این معنی که اگر درباره موضوعی میخواهیم مطلبی منتشر کنیم حتما صحت داشته باشد و دروغ ننویسیم و نسبت به مطلبی که قبلا در این موضوع در گوگل ایندکس شده، محتوای پربارتر و مفیدتری داشته باشد همچین کیفیت تصاویر و یکتا بودن تصاویر نیز اهمیت بالایی دارد. این موارد در طراحی سایت نیز باید رعایت شود (کپی برداری ممنوع)

نکته: نتیجه ای که از بخش هدر و محتوا سایت میگیریم ( content باید قوی باشد) و به ساختار سایت، ساختار بخش محتوا، اینکه چه چیزی را در منو قرار میدهیم اهمیت میدهیم.

اولویت جایگاه محتوا در ساختار سایت و اهمیت آن

اولویت جایگاه محتوا در سایت و اهمیت آن

جایگاه سایدبار و فوتر سایت

در ساختار سایت، اولویت جایگاه سایدبار در اولویت سوم قرار دارد، بعد از کانتنت اما میتواند با فوتر همسان باشد یعنی یک سایت فوتر چایگاه بهتری برایش در نظر گرفته شده و برخی سایت ها ساید بار، به عواملی مانند نمایش ساید بار در موبایل و… بستگی دارد.

5/5 - (1 امتیاز)
81 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 3 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو