ايجاد مگا منو در وردپرس

نحوه ساخت مگا منو
سئو سایت

تا به حال شده است كه درباره ايجاد مگا منو در سايت خود فكر كرده باشيد؟! اصلا مي دانيد كه مگا منو چيست و چه كاري را در سئو وردپرس شما انجام مي دهد؟!

تيم سئو ايران در اين مقاله به شما درباره ايجاد مگا منو در وردپرس توضيح خواهد داد.

قبل از اينكه به سراغ آموزش ساخت و ايجاد مگا منو برویم بايد بگوييم كه مگا منو به شما اين اجازه را مي دهد كه در سايت خود منوهاي نردباني را همراه با فايل هاي تصويري ايجاد كنيد تا كاربر بهتر بتواند به آنچه كه نياز دارد در سايت شما دسترسي پيدا كند.

ايجاد مگا منو در سايت كار چندان سختي نمي باشد و شما به راحتي مي توانيد آن را در سايت خود اجرا كنيد. پيشنهاد مي كنم تا انتهاي اين مطلب ما را همراهي كنيد.

نحو ه کار با مگا منو وردپرس

نحو ه کار با مگا منو وردپرس

چرا بايد در سايت خود مگا منو داشته باشيد؟

قطعا براي شما كه تازه وب سايت خود را راه اندازه كرده ايد اين سوال پيش خواهد آمد كه ايجاد مگا منو در وردپرس به چه كار مي آيد و چرا بايد در سايت خود اين منو را ايجاد كنيد؟!

اول از همه بگوييم كه ايجاد مگا منو براي وب سايت هايي است كه داراي محتواهاي زيادي مي باشند. داشتن مگا منو به مديران اين وب سايت ها اجازه خواهد داد تا آيتم هاي بيشتري را در منوي سايت خود براي كاربران نمايش دهند.

مثلا وب سايت هاي شناخته شده اي همچون ديجيكالا، آمازون از اين منو در سايت خود استفاده كرده اند و از مگا منو براي نمايش دادن منوهاي متحرك خود يك استفاده بهينه و كاربردي كرده اند.

نكته اي كه بد نيست شما هم درباره آن بدانيد اين است كه وب سايت هايي كه قالب وردپرس دارند به صورت پيش فرض به مديران وب سايت اين اجازه را مي دهند كه زير منوهاي نردباني ايجاد كرده و حتي مي توانند در منوهاي خود از آيكن هاي تصويري نيز استفاده كنند.

ايجاد مگا منو در وردپرس

ايجاد مگا منو در وردپرس

ايجاد مگا منو در وردپرس

خب رسيديم به اصل ماجرا يعني ايجاد كردن مگا منو در وب سايت هاي وردپرسي. قبل از هركاري شما بايد افزونه مكس مگا منو را در سايت خود نصب كنيد.

بعد از اينكه اين افزونه را نصب كرديد آيتمي تحت عنوان مگا منو به بخش مديريتي وب سايت وردپرسي شما اضافه خواهد شد كه بايد بر روي آن كليك كنيد تا بتوانيد به صفحه تنظيمات افزونه دسترسي داشته باشيد.

بايد بگوييم كه تنظيمات پيش فرض براي اكثريت وب سايت ها مناسب مي باشند. اگر بعد از نصب كردن افزونه دوست داشتيد كه رنگ منوهاي سايت خود را تغيير دهيد . اما گاهي اوقات برخي از مديران وب سايت ها دوست دارند كه رنگ منو را تغيير دهند تا رنگ انتخابي آن ها با رنگ هايي كه در منو نردباني از آن ها استفاده شده است همخواني داشته باشند.

براي اينكه بتوانيد رنگ منوها را در وردپرس تغيير دهيد بايد از ابزاري به نام  Inspect Tool كه در مرورگر موجود مي باشد استفاده کنید. با برداشتن كد رنگ مورد نظرتان مي توانيد آن را ذخيره كرده تا بعدها هم به راحتي بتوانيد از آن استفاده كنيد.

سفارشی سازی مگا منو وردپرس

سفارشی سازی مگا منو وردپرس

بعد از اين كار نوبت به قالب هاي منو مي رسد كه بايد در صفحه تنظيمات مگا منو روي تب Menu Themes كليك كنيد و سپس روي نوار منو رفته و آن را كليك كنيد. در این بخش شما می توانید رنگ پیش زمینه ای که می خواهید را انتخاب کرده و در مگا منو رنگ خود را بگذارید و رنگ قبلی را تغییر دهید. به خاطر داشته باشید که حتما کلید ذخیره تغییرات را بزنید تا تغییرات انجام شده روی سایت شما اعمال شوند.

تنظیماتی که می خواستید را روی مگا منو خود انجام دادید حال باید به سراغ مگا منو وردپرس بروید. اولین قدم رفتن به فهرست ها می باشد و بعد از آن آیتم هایی که می خواهید را به منو اضافه می کنید در صفحه ی منوها با تیک زدن چک باکس موجود در زیر گزینه  ” تنظیمات مکس مگا منو” می توانید مگا منو را ایجاد کنید.

وقتی که روی آیتم مورد نظر خود در بخش منو بروید دکمه ای با نام ” مگا منو” برای شما نمایش داده می شود و با کلیک کردن بر روی آن برایتان پاپ آپ ظاهر خواهد شد. در این بخش شما می توانید هر ابزارک وردپرسی که می خواهید را در مگا منو سایت خود اضافه کنید و تعداد ستون های آن را نیز انتخاب کنید.

با کلیک کردن  روی آیکن آچار در هر ابزارک که کلیک کنید می توانید امکان تغییر تنظیمات ابزارک مورد نظر را برای خود به وجود آورید. باز هم یادآور می شویم که در انتهای کار خود حتما کلید ذخیره تغییرات را بزنید تا تغییراتی که انجام داده اید بر روی سایت اعمال شوند

و در نهایت زمانیکه کارتان به اتمام رسید پنچره پاپ آپ را ببندید و سراغ سایت خود بروید دیگر شما در سایت خود یک مگا منو دارید.

تنظیم مگا منو در وردپرس و نحوه کار با آن

تنظیم مگا منو در وردپرس و نحوه کار با آن

 

آموزش های مرتبط با سئو وردپرس

 

 

WordPress SEO Training

 سئو سایت وردپرسی

 

6 %D8%A7%D9%81%D8%B2%D9%88%D9%86%D9%87 %D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1 %D8%B3%D8%A6%D9%88 %D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3

6افزونه برتر سئو وردپرس

 

%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA %D8%A8%D8%B1%DA%AF%D9%87 %D8%AF%D8%B1 %D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3

آموزش برگه در وردپرس

5/5 - (1 امتیاز)
72 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − یازده =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو