بازاریابی سئو چیست؟

بازاریابی سئو
سئو سایت

بازاریابی سئو چیست؟

برای اینکه بدانید بازاریابی سئو چیست؟ با یک مثال کاملا ساده شروع می کنیم. فرض را بر این بگیرید که سئو یک فروشنده در حرفه ای خاص می باشد و بازاریابی سئو محلی است برای اینکه فروشنده ماهر به کا رکردن مشغول باشد. شما برای اینکه وب سایت خود را سئو کنید بدون شک در هر جایی که در دسترس تون باشد اقدام به تبلیغات نخواهید کرد.

یک فروشنده لوازم آرایش و بهداشتی بدون شک در لوازم التحریر فروشی تبلیغ انجام نمی دهد. البته برخی از افراد هستند که این کار را انجام می دهند که منطقی نیست. شما منطقی عمل کنید هر چیزی رو باید در جای خود بفروش رساند و تبلیغ کرد. بسیاری از وب سایت ها هستند که از تمام محصولات در سایت خود موجود دارند ولی موفق به فروش آنها نمی شوند آن دسته هم که بخوبی می توانند از پس فروش محصولات متنوعی که دارند برآیند به این دلیل است که سایت های رقیب ضعیف تر عمل کرده اند و توانسته اند به آنها در برند شدنشان کمک کنند.

در اینجا یک نمونه واقعی از میزان تاثیر سئو روی فروش سایت را مشاهده میکنید.

روند رشد فروش با سئو

نمودار روند رشد فروش با سئو

تاثیر سئو روی مارکتینگ و در نتیجه افزایش فروش را مشاهده میکنید.

مسئله مهم اینجاست که اگر شما می خواهید در کسب و کار خود موفق بوده و نسبت به جایگاهی که رقبایتان در نتایج گوگل بدست آورده اند جایگاه شما بهتر باشد باید براساس اصول و تکنیک های درست پیش رفته تا هم وب سایت خود را به درستی طراحی کنید هم اینکه در سئو کردن سایت خود تکنیک های درست و به جایی را به کار ببرید در اینصورت است که میتوانید یک جایگاه مناسب را در نتایج جستجو در گوگل بدست آورید.

بازاریابی سئو چیست؟

بازاریابی سئو

وظیفه بازاریاب سئو

بازاریاب شخصی است که در صنعت کسب و کارهای مختلف فعالیت دارد برای اینکه آن صنعت، حرفه یا محصول را به درستی و با اطلاعات کامل در اختیار افراد دیگر قرار دهد. پس می توان گفت افرادی که کار سئو انجام می دهند یک بازاریاب درون خود دارند که با دانش و اطلاعاتی که دارند به شما کمک می کنند تا وب سایت خود را به گونه ای طراحی و مدیریت کنید تا بتواند در بهترین جایگاه در نتایج گوگل مشاهده شوید.

تمام مشاغل در جامعه دارای دو بعد خوب و بد می باشد. شاید شما اطلاعات کامل و جامعی درباره رشته فیزیک داشته باشید ولی توانایی کامل برای ندریس کلاس فیزیک را نه.درباره بازاریاب نیز اینگونه است او باید توان این را داشته باشد که کارش ا بخوبی عرضه کند تا بتواند موفق شده و مشتری جذب کند. پس می توان به این موضوع که بازاریابی سئو چیست؟ اشاره کوچکی کنیم که بازاریاب سئو برای سئو کردن سایت های گوناگون که از مشتری های مختلف دریافت کرده است باید بداند که کجا می تواند دنبال بازارهدفش بگردد.

نکات مهم در بازاریابی سئو

در بازاریابی سئوسایت انجام چند نکته از اهمیت بالایی برخوردار می باشد که در ادامه به این نکات اشاره کرده ایم.

  • تحقیقات علمی در بازار تجارت
  • جستجو و تحقیق درباره رقبا
  • تعیین هدف
  • در نظر گرفتن یک بودجه
  • تعیین اولویت ها و منابع خود
  • مسئولیت پذیری را به کارتان اضافه کنید

تحقیقات علمی در بازار تجارت

برای اینکه فعالیت خود را آغاز کنید قبل از انجام هر استراتژی نیاز به یک برنامه ریزی دارید باید در زمینه ای که فعالیت دارید یک سری تحقیقات اولیه را انجام دهید تا بتوانید در حرفه خود موفق بوده و همچنین وب سایت بی نظیری را طراحی کنید. اما باید درباره چه چیزی تحقیق کنید از اهمیت بالایی برخوردار می باشد شما باید بدانید که مشتریان شما در جستجو چه می باشند و برای این کار می توانید از فرم های نظر سنجی استفاده کنید زمانیکه مشتریان فرم نظر سنجی را تکمیل کنند با بررسی آنها می توانید در مسیر حرکت درست قرار گیرید.

بازاریابی سئو چیست؟

SEO Marketing

جستجو و تحقیق درباره رقبا

در این مرحله با بررسی سئو سایت رقبا می توانید به نقاط قوت و ضعف آنها پی برده و بفهمید که آنها برای اینکه بتوانند ترافیک وب سایت خود را افزایش دهند و بر میزان کاربران خود بیافزایند چه کارهایی کرده اند که توانسته اند در نتایج جستجو در گوگل جایگاه مناسب تری را نسبت به شما بدست آورند. زمانیکه متوجه تفاوت کارهای خود با سایت رقبا شدید آنها را به درستی بررسی و تحقیق کنید و روش های اصولی تر را در وب سایت خود اجرا و عملی سازید.

پس این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که برای موقیت در کار خود تنها به مشتریان و بازدیدکنندگان وب سایت خود نباید کفایت کنید. باید بداید از چه روش هایی برای کسب موفقیت در بازاریابی محتوا وب سایت خود استفاده کنید.

تعیین هدف

تحقیقات خود را درباره بازار تجارت و سایت رقبا به موفقیت انجام داده اید حال نوبت آن است که هدف خود را مشخص کنید. در این باره باید هدفی را که در نظر می گیرید باید فراتر از یک موفیت ساده باشد. شما باید هدف اصلی خود را مشخص کنید که می خواهید وب سایت شما با چه میزان بازدید کننده ای افزایش پیدا کند و یا اینکه مشخص کنید می خواهید ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید یا اینکه مشتریان بیشتری را برای وب سایت خود جذب کنید. شما باید اهداف خود را الویت بندی کرده و براساس الویت در راستای هر یک اقدام کنید تا بتوانید به نتیجه مطلوبی که می خواهید رسیده و جایگاه مناسبی را در نتایج جستجو در گوگل نیز بدست آورید.

یک بودجه در نظر بگیرید

بعد از اینکه لیست اهداف خود را مشخص کردید باید لیستی برای هزینه های شروع فعالیت خود نیز تهیه کنید طبیعتا رای شروع به کار به یک بوجه مشخص نیاز است.

اولویت ها و منابع خود را تعیین کنید

گفتیم که بازاریابی سئو چیست؟ و برای اینکه بتوانیم در حرفه و کسب وکار خود موفق شویم چه کارهای ایتدایی را باید انجام دهیم. ما برای شروع به کار درباره بازارتجارت، سایت رقبا، اهداف و بودجه اولیه اشاره ای کردیم اما حال نوبت این است که اولویت ها و منابع خود را مشخص وتعیین کنیم. با توجه به بودجه ای که درنظر گرفته اید باید اولویت های خود را انتخاب کنید

مسئولیت پذیری را به کارتان اضافه کنید

در بازاریابی سئو چیست؟ و کارهای دیگر اگر مسئولیت پذیر نباشید نمی توانید از پس کار بخوبی برآیید. برای موفقیت در کاری که شروع کرده اید حتما باید مسئولیت پذیر بوده تا بتوانید به موفقت برسید. از ابتدای کار با استراتژی و برنامه ریزی پیش روید. با این کار احتمال اینکه بهترین موقعیت های ممکن و جایگاه مناسب را بدست آورید وجود دارد.

4.5/5 - (2 امتیاز)
76 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو