بازاریابی محتوایی چیست؟

بازاریابی محتوا
سئو سایت

بدون شک تا به امروز با مطالعه مطالبی که در سئو ایران در زمینه تولید محتوا برای شما همراهان و دوستان عزیز به اشتراک گذاشته شده است در زمینه تولید محتوا با معنا و مفهوم بازارایابی محتوا نیز تا حدودی آشنا شده اید. اما آنچه تا به امروز در ادامه مقالات آموزش تولید محتوا با آن آشنا می شوید تنها بخشی از تعریف درباره بازاریابی محتوا بوده است و اینکه چه محتوایی باید تولید کنید و محتوای تولید شده را در چه رسانه ای منتشر کنید نیز بخش دیگری از بازاریابی محتوایی را تشکیل می دهد.

اگر محتواهایی که کسب و کارهای مختلف تولید کرده اند را در نظر بگیرید و به آن ها توجه کرده باشید طبیعتا به این نتیجه رسیده اید که محتواهای تولید شده بیشتر در زمینه تبلیغات محصولات و خدمات می باشند و به شکلی نیستند که بتوانند نیازها و مشکلات مخاطبین را برطرف نمایند.

مدیران وب سایت ها و صاحبین کسب و کارها باید این موضوع را به خاطر داشته باشند که اگر محتوایی را تولید می کنند باید براساس نیاز مخاطبین و کاربران آن ها باشد زیرا با این حرکت می توانند مخاطبین بیشتری را جذب نمایند و آن ها را به مشتریان وفاداری نیز تبدیل کنند. ما در این مقاله تصمیم گرفته ایم برای شما دوستان عنوان کنیم که بازاریابی محتوایی چیست؟ و چگونه می تواند بر سئو سایت شما تاثیر گذار باشد.

بازاریابی محتوایی چیست؟

برای تعریف اینکه بازاریابی محتوایی چیست؟ می تواند تعاریف گوناگون بسیاری را عنوان کرد. اما قبل از هر چیز اجازه دهید که یک توضیح کوچک در این زمینه برایتان عنوان کنیم. شاید برایتان جالب باشد بدانید بازاریابی محتوایی با عنوان های مختلفی همچون نشر سفارشی، رسانه سفارشی، انتشارات مشتری، رسانه اعضاء، استراتژی محتوا، بازاریابی درونی و… یاد شده است . اما حال می خواهیم بگوییم که کلا بازاریابی محتوایی چیست؟ این سبک از تولید محتوا یک فرایند بازاریابی برای کسب و کارها می باشد که هدف آن تولید یک محتوای ارزشمند و جذاب برای مخاطبین می باشد که بتوانند به خوبی با آن ها ارتباط برقرار کنند.

اگر استراتژی بازاریابی محتوایی مطابق با نیاز مخاطبین و کاربران وب سایت شما باشد می توانید آن ها را به مشتریان وفادار سایت خود تبدیل کرده و ترافیک وب سایت خود را نیز افزایش دهید همچنین با تولید یک محتوای مخاطب پسند می توانید بر روی سئو سایت خود بیشتر تمرکز کرده و بالاترین رتبه و جایگاه را در نتایج موتورهای جستجو نیز بدست آورید.

مدیریت بازاریابی محتوایی

قبل تر عنوان کردیم که بازاریابی محتوایی یک استراتژی در تولید محتوا می باشد که برای خلق تجربه ارزشمند  مورد استفاده قرار می گیرد. حقیقت این است که در بازاریابی محتوایی شما باید محتوایی را ارائه دهید که مخاطبین شما به راحتی بتوانند با آن ها ارتباط برقرار کرده  ودر ضمن برایشان مفید باشد.

در نظر داشته باشید اگر محتوایی که تولید می کنید با ارزش و منحصر به فرد باشد بدون شک در رسانه های بسیاری نیز به اشتراک گذاشته خواهد شد که به رتبه و جایگاه وب سایت شما نیز کمک بسیاری خواهد کرد.

محتواهای تولید شده باید برای مخاطبابین وب سایت شما  جذاب، قابل اشتراک گذاری و از همه مهم‌تر، آگاهی بخش باشد تا شما به واسطه آن بتوانید به نتیجه مطلوبی که می خواهید رسیده و محصولات و خدمات خود را به بهترین شکل ممکن به مخاطبین و مشتریان خود ارائه دهید.

محتوای موردنیاز برای مشتریان

اگر به خاطر داشته باشید در تعریف بازاریابی محتوا گفتیم که باید خواسته مخاطبین خود را نیز حتما در نظر داشته باشید حال می خواهیم در ادامه به مواردی که برای مشتریان و مخاطبین در تولید محتوا مورد نیاز می باشد نیز اشاره ای داشته باشیم.

  • آگاهی دادن به مخاطبین
  • مطالب باید سرگرم کننده باشند
  • در کاربران و مخاطبین وب سایت ایجاد اشتیاق کند

شما تمام سعی و تلاش خود را می کنید تا محتوایی ارائه دهید که بتواند مخاطبین و کاربران بیشتری را ترغیب کند که به سایت شما وارد شوند بنابراین باید محتوایی که ارائه می دهید این قابلیت را داشته باشد که میزان آگاهی مخاطبین را نیز افزایش دهد.

محتوایی که تولید می کنید در صورتی که سرگرم کننده باشد این امکان را برای شما و مخاطبینتان به وجود خواهد آورد تا تعامل عاطفی بیشتری  با یکدیگر پیدا کنید و در حقیقت مخاطبین را جذب کسب و کار خود کنید.

اشتیاقی که در تولید محتوا برای کاربران و مخاطبین خود به وجود می آورید می تواند آن ها را تحت تاثیر قرار داده و ترافیک وب سایت شما را نیز افزایش دهند البته به خاطر داشته باشید که محتوای تولید شده دارای کیفیت و ارزش باشد.

تفاوت محتوا و بازاریابی محتوا

کلمه، تصویر، ویدئو، صدا و… که بتواند فرد را درگیر خود کند را محتوا می گویند و در واقع منظور از محتوا آن چیزی است که گیرا و آگاهی بخش باشد. در صورتیکه بازاریابی محتوایی باید با کسب و کار و حرفه شما در ارتباط باشد با این  هدف که نتایج سودآوری را برای شما ایجاد کند.

در بازاریابی محتوایی شما می توانید رسانه ها رانیز تحت تاثیر قرار دهید و با تولید یک محتوای بازاریابی ارزشمند می توانید مخاطبین بسیاری را جذب و مشتری تبدیل کنید جالب است که این موضوع را نیز بدانید که در تولید بازاریابی محتوایی شما می توانید رفتار مصرف کنندگان را نیز تغییر داده و یا اینکه آن را تحت تاثیر قرار دهید.

حرف آخر

در تکمیل اینکه بازاریابی محتوایی چیست؟ باید بگوییم که بازاریابی محتوایی را باید به گونه ای انجام دهید که مشتریان به دنبال شما باشند. تولید محتوای ارزشمند، مفید و جذاب را هر گز فراموش نکنید. رفتار مخاطبین خود را دنبال کنید و نیازهای آن ها را مدام مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید آن را ها سنجیده و محتوای خود را برپایه آن ها پیاده سازی کنید.

4.7/5 - (3 امتیاز)
59 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − یازده =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو