بازگرداندن محتوای از دست رفته وردپرس

راه های بازگردانی محتواهای ز دست رفته در وردپرس

تا به حال برایتان پیش آمده است که در هنگام سئو وردپرس تغییراتی را در سایت خود اعمال کرده باشید و بعد از گذشت چند ثانیه متوجه شوید که اطلاعات قبلی که در صفحات سایت وردپرسی خود داشته اید هم از بین رفته اند؟

در چنین شرایطی چه کار کرده اید؟ یا بهتر بگوییم در چنین شرایطی چه کار باید کرد؟ آیا امکان باز برگرداندن اطلاعات قبلی در سایت وجود دارد؟ یا اینکه تمام اطلاعات به طور کامل از بین رفته اند.

ما، در سئو ایران با مسائل این چنینی زیاد مواجه شده ایم و باید بگوییم که جای نگرانی نیست چرا که شما مجدد می توانید اطلاعات از دست داده را به سایت خود بازگردانید.

بازگردانی اطلاعات از دست رفته

گزارش تغییرات برگه و نوشته

بازگرداندن محتوای از دست رفته وردپرس

در سایت های وردپرسی این اتفاق معمولا در شرایطی رخ می دهد که دو یا چند نفر همزمان با هم روی وب سایت در حال اعمال تغییرات باشند بدون اینکه اطلاع داشته باشند که شخص دیگری هم دارد روی همان صفحه از سایت کار می کند. در چنین شرایطی شما هر چه تغییرات انجام داده باشید روی سایت و صفحه ای که مد نظرتان بوده است اعمال نشده است و باید مجدد تمام آن کارها را انجام دهید.

البته در مرحله بعدی باید از اینکه شخص دیگری روی سایت فعالیتی را انجام نمی دهد مطمئن شوید.

برای اینکه بیشتر و بهتر با این مسئله آشناشوید برایتان یک مثال که برای خود ما پیش آمده است را عنوان می کنم تا بهتر و راحت تر متوجه داستان شوید.

با توجه به تصویر زیر خیلی بهتر و راحتر متوجه این موضوع خواهید شد. زمانیکه ما روی بخش دیدگاهی این سایت در حال ایجاد تغییرات بودیم شخص دیگری هم بر روی سایت در حال انجام تغییرات دیگری بود و ما موفق نشده بودیم که تغییرات را اعمال کنیم و زمانیکه مجدد به سایت مراجعه کردیم متوجه پاک شدن اطلاعات صفحه اصلی سایت شدیم.

با بررسی هایی که انجام گرفت دقیقا به این نتیجه رسیدیم که همزمان با ما شخص دیگری هم روی سایت در حال انجام فعالیت بوده است و این مسئله باعث شده است که اطلاعات سایت ما پاک شود.

البته این نکته را هم باید متذکر شویم که این مشکلات می تواند به خاطر قطع شدن ارتباط با سرور به وجود آمده باشد و یا اینکه علت دیگری داشته باشد

برای اینکه مجدد اطلاعات را بر روی صفحه اصلی سایت برگردانیم باید اقدامات زیر را انجام می دادیم.

از بین رفتن اطلاعات صفحات و نوشته ها و چه ایرادی برای سئو سایت دارد؟

مسلما وقتی شما یک صفحه دارید که بازدید کننده دارد و موتور جستجو آن را crawl کرده و جایگاه مناسبی دارد، در صورتی که محتوای صفحه به کلی از بین برود جایگاهش را از دست میدهد، مثلا فرض کنید شما نوشته اید ux چیست و کاربر کلیک میکند روی سایت شما و وارد صفحه ux چیست میشود و با صفحه ای خالی از محتوا رو به رو میشود، قطعا این موجب این میشود که کاربر صفحه را ببندد و به سایت دیگری مراجعه کند تا به محتوای دلخواهش که تامین کننده نیاز مدنظرش بود شود،

این باعث نرخ پرش نیز میشود، علاوه بر نرخ پرش و تحربه کاربری، باعث میشود موتور جستجو نیز برای این سایت سخت گیرتر عمل کند

راه های برگرداندن اطلاعات از بین رفته

به جزء مواردی که در متن بالا به آن ها اشاره کردیم می توانیم به بازگرداندن از طریق هاست نیز اقدام کنیم که در ادامه بیشتر درباره آن توضیح حواهیم داد

بازگردانی محتواهات از بین رفته سایت

مشاهده تغییرات روی نوشته یا برگه

افزونه های برتر برای بازگردانی محتوای حذف شده در وردپرس

برخی از افزونه های برتر برای بازگردانی محتوای حذف شده در وردپرس عبارتند از:

  • WP-History: این افزونه یک تاریخچه کامل از تمام تغییرات انجام شده در وب سایت شما را ثبت می کند. این افزونه به شما امکان می دهد تا هر تغییری را که در محتوای خود ایجاد کرده اید، به عقب برگردانید.
  • WP-Rollback: این افزونه به شما امکان می دهد تا وب سایت خود را به یک تاریخ مشخص بازگردانید. این افزونه می تواند در صورتی مفید باشد که وب سایت شما به طور کامل خراب شده باشد یا تغییرات زیادی در آن ایجاد شده باشد.
  • WP-Restore: این افزونه به شما امکان می دهد تا محتوای حذف شده را از سطل زباله یا دیتابیس بازیابی کنید. این افزونه همچنین به شما امکان می دهد تا نسخه های پشتیبان خود را مدیریت کنید.

انتخاب بهترین افزونه برای بازگردانی محتوای حذف شده در وردپرس به نیازهای شما بستگی دارد. اگر به دنبال یک افزونه جامع هستید که تمام ویژگی های ذکر شده را داشته باشد، WP-History گزینه مناسبی است. اگر به دنبال یک افزونه ساده هستید که فقط امکان بازیابی محتوای حذف شده از سطل زباله را داشته باشد، WP-Restore گزینه مناسبی است.

فرق بین از بین رفتن اطلاعات برگه و اطلاعات کل سایت

گاهی ممکن است که فقط یک یا چندین برگه و نوشته ای که منتشر کرده اید بر اساس تداخل فعالیت دو کاربر به صورت همزمان و یا ایرادات سروری و… باشد که لطمه زیادی را به سایت وارد نمی کند و تنها این احتمال وجود دارد که چندین محتوای وب سایت تغییر کند. در این مواقع شما می توانید با مراجعه کردن به بخش رونوشت ها طبق شکل زیر می توانید مجدد محتواهای پاک شده را باز گردانید.

گاهی مواقع نیز این امکان وجود دارد که اطلاعات کل سایت شما پاک شده باشند که دراین صورت می توانید با سیستمی که سرور به صورت دستی در اختیار شما قرار داده است از سیستم بک آب گرفته و اطلاعات را مجدد باز گردانید که این موضوع هم به چند روش مختلف انجام میشود.

اگر سرور شما از سمت کنترل پنل 30پنل حمایت شده باشد این بک آپ گرفتن به صورت هفتگی بر روی سیستم شما انجام خواهد گرفت اما اگر سرور مجهز به دایرکت ادمین باشد متاسفانه این آپشن برایتان وجود ندارد و باید خودتان به صورت دستی این کار را انجام دهید.

بازگردانی اطلاعات کلی سایت

ریست کردن اطلاعات سایت از بک آپ هاستینگ

 

 

چطور از اطلعات سیت بک آپ بگیریم

ساختن بک آپ در سی پنل

4/5 - (3 امتیاز)
28 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 6 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو