باغ وحش گوگل

الگوریتم های گوگل
سئو سایت

باغ وحش گوگل

منظور از باغ وحش گوگل در واقع همان الگوریتم ها و موتورهای جستجو در گوگل می باشند که مدام در حال به روز رسانی شدن می باشند و هر یک از این الگوریتم ها ویژگی ها  و کاربردهای خاص خود را دارند که در سئو سایت مورد استفاده قرار می گیرند. موتورهای جستجو گوگل بزرگترین موتورهای جستجو اینترنتی به حساب می آیند که چیزی حدود 75% سهم بازار جستجوی اینترنتی را به خود اختصاص داده است. (با توجه به حضور موتور جستجوی چین Baidu)
با گذشت زمان برای اینکه نتایج را بهتر و با کیفیت بالاتری مشاهده کنیم گوگل اقدام به بروز رسانی الگوریتم های خود و یا همان باغ وحش گوگل کرد. برای رتبه بندی سایت ها گوگل از 200 فاکتور استفاده می کند که سالانه  الگوریتم های خود را 500 تا 600 بار بروزرسانی می کند.

هدف از بروز رسانی مدام الگوریتم های گوگل این است که تجربه کاربری بهتری به جستجو گران اینترنتی معرفی و ارائه شود. برخی از الگوریتم ها در قرار گرفتن در صفحه اول گوگل اهمیت بسیاری دارند و بروز رسانی آنها توسط خود گوگل و به صورت رسمی منتشر می شود.

در ادامه مطلب امروز می خواهیم بار دیگر و به اختصار درباره الگوریتم های گوگل اطلاعاتی را شرح دهیم.

الگوریتم کبوتر

باغ وحش گوگل

الگوریتم پاندا

یکی از الگوریتم های رتبه بندی گوگل از باغ وحش گوگل که در سال 2011 در گوگل مورد استفاده قرار گرفت الگوریتم پاندا می باشد. Panda Algorithmبرای جلوگیری از سایت هایی که دارای محتوای ضعیف می باشند در صدر جستجو در گوگل طراحی شده است. این الگوریتم در حقیقت سایت های ضعیف را شناسایی ومورد جریمه قرار می دهد اگر وب سایت شما توسط الگوریتم پاندا جریمه شود باید محتوای وب سایت خود را بروز رسانی کرده و یا اینکه آن صفحه را به طور کل از وب سایت خود حفظ کنید تا مجدد بتوانید در نتایج جستجو گوگل قرار بگیرید.

لازم به یادآوری می باشد که بگوییم الگوریتم پاندا با محتواهای کپی شده مقابله می کند بنابراین همه سعی خود را در تولید محتوا به کار ببرید و از محتواهای تکراری در وب سایت خود جلوگیری کنید.

الگوریتم پنگوئن

Penguin Algorithm یا همان الگوریتم پنگوئن دومین الگوریتم باغ وحش گوگل می باشد  که کار آن مقابله با سایت هایی می باشد که از روشهای گوناگون می توانند لینک های ورودی برای سایت خود دریافت کنند. این الگوریتم در سال 2012 برای گوگل طراحی شده است و هدف از آن شناسایی وب سایت های اسپم شده می باشد. و اما نوع جریمه ای که الگوریتم پنگوئن انجام میدهد بدین شکل است که زمانیکه وب سایت شما به وسیله این الگوریتم جریمه شود شما باید تمام لینک های ورودی را که به روش های غیر قانونی از دیگر وب سایت ها دریافت کرده اید از سایت خود حذف کنید و از سایت های معتبر لینک دریافت کنید.

الگوریتم پنگوئن الگوریتم زنده گوگل می باشد و زمانیکه شما اشتباهی را در وب سایت خود مرتکب شوید به زودی آن را شناسایی کرده و وب سایت شما را جریمه می کند البته برعکس این موضوع هم وجود دارد یعنی اگز شما وب سایت و سئو سایت خود را به درستی انجام دهید توسط این الگوریتم مورد تشویق قرار خواهید گرفت و این پاداش می تواند رتبه و جایگاه مناسبی در نتایج جستجو گوگل باشد.

باغ وحش گوگل

الگوریتم های گوگل

الگوریتم مرغ مگس خوار

سرعت و دقت عواملی هستند که در سیستم های هوشمند با یکدیگر متفاوت می باشد و همیشه باید یکی را فدای آن یک کرد. الگوریتم دیگری که در باغ وحش گوگل وجود دارد و برای رتبه بندی وب سایت در نتایج جستجو به کار گرفته می شود الگوریتم مرغ مگس خوار می باشد.
. Hummingbird Algorithm که همان الگوریتم مرغ مگس خوار می باشد به خاطر دقیق و سریع بودن جزء آن دسته از الگوریتم های گوگل می باشد که به شکل هوش مصنوعی در سئو سایت تاثیر گذار است. این الگوریتم در واقع مهم ترین الگوریتم گوگل محسوب می شود که در سال 2009 برای بهبود نتایج در گوگل طراحی و معرفی شد.

نقش الگوریتم مرغ مگس خوار این است که  تمرکز خود را روی نتایجی که توسط کاربران در گوگل جستجو می شود می گذارد و این امکان را به گوگل می دهد تا آنها را بررسی کند تا کاربران در کوتاه زمان ممکن به آنچه می خواهند دسترسی پیدا کنند. در واقع می توان اینگونه بیان کرد الگوریتم مرغ مگس خوار برای تکمیل دو الگوریتم پاندا و پنگوئن توسط گوگل معرفی شده است.

الگوریتم کبوتر

الگوریتم کبوتر همچون سئو محلی عمل می کند و بر سئو سایت تاثیر گذار است. هدف از الگوریتم کبوتر بهبود نتایج براساس موقعیت های جغرافیایی می باشد و تغییراتی که به وسیله الگوریتم کبوتر صورت می گیرد در نتایج  صفحات  جستجو بر اساس نقشه گوگل تاثیر گذار است که این تغییرات کم کم بر رتبه بندی صفحات وب سایت نیز اثر می گذارد.

همراه با سئو ایران با الگوریتم های گوگل آشنا شوید.

5/5 - (1 امتیاز)
72 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 20 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو