تاثیر سرعت سایت بر سئو

سرعت سایت
سئو سایت

اهمیت سرعت برای گوگل

یکی از مواردی که برای گوگل خیلی مهم است سرعت سایت است، اگر شما بتوانید سرعت سایت خود را بالا ببرید طبیعتا هم می توانید رضایت کاربران را بدست بیاورید هم تاثیر سرعت سایت بر سئو و رتبه های گوگل را درک کنید. اگر به خاطر سرعت سایت شما کاربران سایت شما را ترک کنند می تواند تاوان سنگینی برای شما داشته باشد، با ما همراه باشید تا به شما نحوه بالا بردن سرعت سایت خود و همچنین عواملی که بر روی سرعت تاثیرگذار است را به شما آموزش دهیم و ابزار هایی که با آن می توانید سرعت سایت را بررسی کنید را معرفی کنیم با ما همراه باشید.

سرعت سایت

ارزش سرعت پیش گوگل

تاثیر سرعت بر سئو سایت

شاید براتون سوال باشد اصلا سرعت چه تاثیری بر روی سئو سایت و رتبه سایت دارد سرعت می تواند از دو حالت بر سئو تاثیر بگذارد:

  1. سرعت سایت برروی ماندگاری کاربران برروی سات و همچنین بر روی رضایت و اعتماد به سایت شما تاثیر می گذارد و قطعا گوگل وقتی ببیند که کاربران از سایت شما راضی هستند به شما کمک می کند.
  2. از جهت دیگر اگر شما سرعت خوبی داشته باشید(هم در موبایل و هم در دسکتاپ) امتیازی که گوگل برای سرعت سایت گذاشته است را می گیرید که قطعا بی تاثیر بر روی سئو سایت شما نیست.

عوامل تاثیرگذار بر سرعت سایت

عوامل زیادی می تواند بر سرعت سایت تاثیر گذار باشد ولی مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کنیم:

  • هاست سایت

هرچه هاست سایت شما سرور قوی تری داشته باشد سرعت سایت شما بالا تر است.

  • بهینه سازی تصاویر

شما می توانید با نرم افزار های ساخته شده برای ادیت عکس عکسای خود را به حالت png jpeg در بیاورید و می توانید با حفظ کیفیت عکس ها حجم آنها را پایین بیاورید. نکته قابل رعایت این است که اگر می بینید کیفیت عکس و حجم آن زیاد است ولی باید از آن استفاده کنید تعداد عکس های آن صفحه را کم کنید.

  • قالب سایت

یکی دیگر از عواملی که برروی سرعت سایت تاثیر گذار است قالب سایت است هر قالبی برای سایت های به خصوص است اگر قالب درستی را در راستای کار خود انتخاب کنید می تواند به سرعت سایت شما کمک کند.

  • ترافیک سایت

بعضی سایت ها که خیلی قوی نیستند و سرور های قوی ندارند با ترافیک بالا روی سایتشان می تواند سرعت سایت را خیلی کاهش بدهد ولی خوب سایت های قوی زیاد از این امر تاثیر نمی گیرند.

  • پلاگین های سایت

اگر پلاگین های (افزونه) زیادی در سایت شما نصب شده باشد می تواند سرعت سایت شما را کم کند و در یک حالت بعضی افزونه ها حجم سنگینی دارند سرعت سایت شما را به چالش می کشد.

  • لینک های خراب

لینک های خراب و شکسته می تواند سرعت سایت شما را کم کند و پاسخگویی سایت شما را به حداقل برساند.

  • ریدایرکت

هر بار که سایت شما به یک سایت دیگر ریدایرکت می شود زمانی از سایت شما تلف می کند که می تواند باعث ضعیف شدن سرعت به صورت لحظه ای شود.

سرعت بارگذاری صفحات یک سایت باید زیر 4 ثانیه باشد

تاثیرگذاری سرعت بر سئو

عوامل موثر برروی سرعت

ابزارهای تست سرعت سایت

برای بررسی سرعت سایت ابزار های زیادی وجود دارد ولی از بهترین آنها می توان از موارد زیر یاد کرد:

  • gtmetrix
  • yslow
  • pingdom
  • loadimpact
  • seomastering
  • wakav
  • webpagetes

سرعت موبایل یا دسکتاپ کدام مهم است

خوب همانطور که بالا گفتم شما هم باید به موبایل اهمیت بدهید و هم به دسکتاپ ولی خوب اینکه به کدام بیشتر اهمیت بدهید می تواند یک چالش ایجاد کند الانه بیش از 60 درصد کاربران گوگل با موبایل وارد آن شده اند، بنابراین گوگل به موبایل اهمیت بیشتری قائل است و اگر سایت شما برای موبایل بهینه شده باشد امتیاز زیادی برای سایت شما کنار می گذارد پس به سرعت سایت خود در تلفن هوشمند بیشتر اهمیت بدهید.

ترفند های افزایش سرعت

برای اینکه سرعت سایت خود را زیاد کنید یک سری ترفند ها وجود دارد که خیلی می تواند به سایت شما کمک کند مانند:

  • کدهای خود را به حداقل برسانید

هرچقدر که در سایت خود از کد های کمتری استفاده کنید سرعت سایت شما بیشتر می شود چون برای اجرای دستور کد شما قطعا یک فشاری وارد می شود که نباشد سرعت بالا می رود.

  •  استفاده از google page speed

از طریق این سرویس شما می توانید به طور مداوم سرعت سایت خود را آنالیز کنید و ببینید عامل کندی سایتتان چیه و خودش برای افزایش سرعت سایت به شما پیشنهاداتی می کند.

  • بهینه سازی css

بعضی از برنامه نویسان در کدهای html خود از استایل دهی های بیخود استفاده می کنند که این موضوع می تواند سایت را کند کند پس بهتر است زیاد از آن استفاده نشود.

  • استفاده از قاعده lazy load

هر سایت قابلیت لیزی لود (lazy load) یا بارگذاری آرام تصاویر است که وقتی اسکرول می کنید صفحه را به آرامی عکس ها برای شما باز می شود که این می تواند سرعت سایت شما را زیاد کند و تصاویر به ترتیب باز شوند. Lazy Loading چیست؟

  • بهینه سازی صفحه اصلی

شاید صفحه اصلی شما خیلی بازدید نخورد و ممکن است که کاربران از بقیه صفحات وارد صفحه اصلی شما شده باشند، پس شما عکس ها با حجم سنگین را از صفحه اصلی حذف کنید و محتوای صفحه اصلی خود را بهینه کنید قطعا بی تاثیر نیست.

اهمیت سرعت سایت

ترفندهای کاربردی برای افزایش سرعت

gzip و سرعت سایت

وقتی که سایت شما وردپرس است به در خواست خودتون می توانید روی سرور خود gzip را فعال کنید. gzip باعث می شود که تمامی فایل ها به صورت فشرده ترین حالت بارگذاری شود و به کاربران سایت شما نمایش داده شود، ولی این موضوع یک نکته دارد gzip فقط قابلیت فعال شدن برروی وردپرس را دارد.

نتیجه گیری درباره سرعت سایت

اگر بخواهم یک نتیجه گیری کنم از مباحث بالا سرعت برای گوگل خیلی مهم شده است و راضی کردن گوگل در سرعت می تواند کاری پر از چالش باشد ولی با راه هایی که گفتیم می توانید اعتماد گوگل را بدست آورید که این امر موجب رسیدن به رتبه دلخواهتان می شود پس به سرعت بترکونید:)

سوالات متداول

1چه چیزی سرعت سایت را تعیین می کند؟
در واقع پاسخ مرورگر به درخواست بارگیری صفحه سرعت را تعیین می کند.
2چگونه سرعت بارگیری می تواند برعملکرد سایت تاثیر بگذارد؟
اگر سرعت سایت شما کم باشد بارگیری اسناد و پرونده html نیاز به زمان است و اگر سرعت سایت شما کم باشد این پرونده ها باز نمی شود.
3زمان استاندارد بارگذاری صفحه چقدر است؟
زمان استاندارد بین 3 تا 4 ثانیه است یعنی به نوعی زمان استاندارد گوگل است.
4بین ابزار های نام برده شده کدام می تواند به عنوان مرجع انتخاب شود؟
gtmetrix چون تمام تمرکزش را برروی سرعت سایت گذاشته است.
4/5 - (3 امتیاز)
78 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 3 =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو