آنچه باید درباره متا تگ سئو بدانید

درباره متا تگ سئو بدانید
سئو سایت

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و استفاده راحت تر کاربران یک امر کاملا مهم و دارای اهمیت می باشد که نمی توان از آن اجتناب کرد.

بنابراین داشتن یک وب سایت سئو شده با محتواهای ارزشمند دلیلی برای استرس ندارد که در بدترین جایگاه دیده شود. شما برای اینکه بتوانید سایت خود را به خوبی بهینه سازی کنید لازم است که ساختار مناسبی را برای آن در نظر بگیرید.

یکی از کارهایی که برای بهینه سازی سایت لازم است انجام دهید متا تگ ها می باشند که ما قصد داریم در مقاله امروز آنچه باید درباره متاتگ سئو بدانید را در اختیار شما همراهان همیشگی قرار دهیم.

متا تگ چیست؟

فرایندی که به کمک آن اطلاعات و کدهایی به صفحه وب سایت اضافه می شود تا موتورهای جستجو به واسطه آن بتوانند محتویات یک صفحه را تشخیص دهند متا تگ نام دارد.

اگر موتورهای جستجو بتوانند به راحتی درک و فهم کاملی از صفحه وب سایت شما داشته باشند و در صورت ارزشمند شناختن آن صفحه برای کاربران این امکان وجود دارد که رتبه بالایی را در نتایج موتورهای جستجو برای سایت شما در نظر بگیرند.

در حقیقت متا تگ کدی می باشد که می تواند محتویات سایت شما را توصیف نماید. البته باید این موضوع را نیز متزکر شویم که بیشتر اطلاعات متا تگ برای کاربران مخفی می باشد و تنها کرول های موتورهای جستجو می توانند آن ها را بخوانند.

متا تگ چیست؟

meta tags

اهمیت متا تگ

 آنچه باید درباره متا تگ سئو بدانید اهمیت متا تگ می باشد. زمانیکه رقابت کسب و کارها بر سر کسب بالاترین رتبه و جایگاه در گوگل و دیگر موتورهای جستجو باشد سئو سایت بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت پیدا می کند.

سئو دستورالعمل هایی را در اختیار وبمسترها قرار داده است تا به کمک آن بتوانند سایت خود را به درستی بهینه سازی کنند. اولین کاری که مدیران وب سایت ها باید انجام دهند این است که سایت خود را به موتورهای جستجو معرفی کرده تا بتوانند آن را در نتایج خود برای کاربران نمایش دهند.

مت تگ ها در این مرحله به وبمسترها کمک می کنند. آن ها کلمات کلیدی، اهمیت صفحه و ایندکس شدن و نشدن هر صفحه از وب سایت را برای موتورهای جستجو مشخص می کنند. موتورهای جستجو همواره در تلاش هستند تا دقیقا همان عبارتی را برای کاربران نمایش دهند که به آن نیاز دارند. بنابراین اگر شما در صفحات وب سایت خود از متا تگ های مناسب با موضوع استفاده کرده باشید شانس دیده شدن سایت خود را افزایش داده اید.

به خاطر داشته باشید که توضیحات متا تگ می تواند کاربران را به سایت شما هدایت کند و میزان ترافیک سایت شما را نیز افزایش دهد.

 آنچه باید درباره متا تگ سئو بدانید

دانستید که متا تگ چیست؟ و چه اهمیتی دارد حال در تکمیل آنچه باید درباره متا تگ سئو بدانید می خواهیم به معرفی مهم ترین متا تگ ها بپردازیم.

مهم ترین متا تگ های سئو عبارتند از:

  •  متا تگ Robots
  •    Title Tag
  • متا تگ توضیحات
  • متا تگ keywords
آنچه باید درباره متا تگ سئو بدانید

تاثیر متا تگ بر سئو

متا تگ Robots

شما با استفاده از این متا تگ می توانید دسترسی موتورهای جستجو را برروی صفحات سایت خود کنترل کنید یعنی با قرار دادن این تگ در قسمت ” head” این امکان را برای خزنده های به وجود خواهید آورد که محتواهای صفحات سایت شما را مورد بررسی قرار داده و آن ها را ایندکس کنند.

اگر شما از این متا تگ استفاده نکنید به خزنده ها این اجازه را می دهید که صفحات شما را به صورت پیش فرض ایندکس کنند.

پیشنهاد ما به شما این است،  زمانی از متا تگ Robots استفاده کنید که نمی خواهید موتورهای جستجو به صفحات سایت شما دسترسی داشته باشند.

Title Tag

دومین متا تگی که در سئو مهم می باشد Title Tag می باشد که از مهم ترین تگ هایی است که برای صفحات سایت به کار برده می شود.

موتورهای جستجو دقیقا همان متنی را که در داخل تگ می باشد در نتایج جستجو برای کاربران نمایش می دهند و در واقع کاربران با کمک همین تگ انتخاب می کنند که به سایت شما وارد شوند و یا به سایت دیگری بروند.

در انتخاب و نوشتن نوع عنوان هایی که می خواهید در سایت خود به کار بگیرید دقت داشته باشید و سعی کنید در آن ها از کلمات کلیدی مرتبط استفاده نمایید. فراموش نکنید که بهتر است حداقل کارکتری که برای عنوان های خود در نظر می گیرید 55 حرف باشد تا به صورت کامل در نتایج نمایش داده شود

متا تگ

کاربرد متا تگ بر سئو

متا تگ توضیحات

meta description یا همان متا های توضیحات در حقیقت توضیح مختصری درباره محتوای تولید شده در سایت می باشد که برای موتورهای جستجو و کاربران در نظر گرفته شده است. این متا مشخص ترین تگی است که گوگل از این متا برای رتبه بندی سایت بهره میبرد و همچنین در زیر نتایج توضیحات آنرا استفاده می کند، همچنین متا تگ توضیحات می تواند بر روی افزایش نرخ کلیک یا همان crt تاثیر گذار باشد. (ctr چیست؟)

متا تگ keywords

این متا تگ برای توضیح دادن درباره کلمات کلیدی در هر صفحه مورد استفاده قرار می گیرد تا موتورهای جستجو بتوانند به راحتی موضوعات هر صفحه از سایت را درک کنند و فرایند ایندکس شدن آن ها با سرعت انجام شود.

حرف آخر

 آنچه باید درباره متا تگ سئو بدانید این است که تمامی متا تگ ها به یک اندازه دارای اهمیت نمی باشند و شما تنها با استفاده از متا تگ ها نمی توانید انتظار داشته باشید که رتبه و جایگاه مناسبی را در نتایج موتورهای جستجو بدست آورید.

برای اینکه بتوانید رتبه ای که می خواهید را کسب کنید باید برچسب های متای شما با محتواهایی که تولید کرده اید به گونه ای باشند که توانسته باشند رضایت کاربران را به خود جلب نمایند

آموزش های مرتبط با تگ

Untitled 1 3

Meta Tag چیست؟

Untitled 2 8 1

همه چیز راجب meta description

4.5/5 - (2 امتیاز)
72 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − سیزده =

آموزش های سئو

پربازدیدترین مقالات سئو سایت

ui چیست؟

رتبه سایت

آنالیز سئو سایت

اصطلاحات سئو

سئو گوگل

پروژه های سئو